[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:51

Ik wil eigenlijk de ABOP proef in Laag Zwaluwe doen aankomende 19 oktober. Gaan van t weekend even oefenen met springen.

Weet iemand of je (indien nodig) de ABOP proef overnieuw mag doen om een beter resultaat te halen? Of blijft t resultaat altijd staan bij t stamboek?

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:04

Marcella schreef:
Als ik het goed heb moet je zelfs een maand wachten als je gezakt ben. Maar weet niet of dit veranderd is.


Ja, sorry voor de slechte verwoording, ik bedoelde inderdaad niet dat je gelijk dezelfde dag opnieuw de proef rijd.. maar misschien volgend jaar oid.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:10

Marcella schreef:
Je mag wel als je bijvoorbeeld B haalt gelijk erna L doen dacht ik. Maar van wat ik weet is een aantal jaren geleden.


Dat geld toch voor de fjorden sport diploma rijden (dresuurproefjes)

ik ga voor de zadelproef (ABOP)

@Joyce: Super leuke foto's, zo leuk om te zien dat Enya zo divers is. Ga je nog endurance starten?

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:39

Amber_ schreef:
Dat is idd met Fjordsport.

Een Abop proef mag je 1x per jaar afleggen. Dus je kan altijd jaar erop proberen je resultaat te verbeteren :D dan vervalt je oude resultaat.

Goed gedaan hoor Joyce!


Gelukkig, Ik heb me ingeschreven, ik doe t gewoon. ik weet zeker dat ze op alle onderdelen naast t springen een goed cijfer moet halen (een buitenrit rijden, dat kunnen we nog niet _O- _O- ).. maar dat springen daarmee zit ik in mn maag, ben zelf geen held daarin en Bente is niet zo enthousiast in dr voeten hoog genoeg optillen. Daarom heb ik de ABOP nog niet eerder gedaan.

Van t weekend maar eens een oefen sprong neerzetten.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:42

Amber_ schreef:
Een andere ruiter mag het springen doen als je dat wilt :D. Ik deed wel vaker het spring gedeelte voor anderen.

Belangrijkste is dat ze lekker voorwaarts er naar toe gaan. Mooiste is vanuit galop, maar het mag (en kan makkelijk :D) uit draf. Ze moeten zien dat ze lekker eroverheen willen. Je mag voor je gaat springen, de beide sprongen oefen springen een keer. Dat raad ik je aan, dan hebben ze in igg de sprong al eens gezien (en desnoods al keertje geweigerd haha, maar dat mag met oefen springen ;)

Ik heb wel filmpje van Gio zijn abop. Daar staat ook springen bij op. Wil je die anders zien? :D


Ja lijkt me leuk, waar kan ik dat filmpje vinden?

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:47

Leuk om te zien, nu kan Gio natuurlijk super springen. Waarom reed je hem zelf niet?

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:04

Amber_ schreef:
Bij hengsten hangt er nog meer vanaf dan bij merrie s en ruinen. Gio moest hier minimaal een A halen, voor zijn goedkeuring als dekhengst. Anders moest hij idd een jaar (1.5 dan) wachten voor hij mocht dekken. Dus er hing teveel druk op haha... en ik ben echt geen dressuur ruiter helaas :+


Ah, vandaar :D

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:58

Helaas een C behaald op de ABOP en daarmee niet model merrie, die verloopt volgende zomer dus dan moet de keuring/ABOP over een aantal jaar maar over.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:33

Amber_ schreef:
He wat jammer, een B had dan toch net leuk geweest natuurlijk. Kon je je er wel in vinden? Qua punten


Voornamelijk afgerekend om niet helemaal stilstaan met opstijgen en de weigeringen bij de allerlaatste hindernis (mijn schuld). De andere 3 sprong ze wel zo. Ze deed alles super netjes met de dressuur en buitenrijden, maar toch erg lage punten voor gehoorzaamheid/karakter/indruk. Dus daar baalde ik wel van. Gelukkig weet ik dat het een top pony is (endurance klasse 3 met winst, is niet niets) en misschien is die hele fjorden club wel niets voor ons. We gaan ons eerst focussen op andere dingen en misschien doen we t over een paar jaar wel opnieuw.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:35

Sjolvir schreef:
Ha ha, wanhoop niet!! Het is maar een moment opname. En Sjol heb ik ooit een C of D Imee gehaald omdat we een 5 hadden voor gehoorzaamheid... ze was namelijk druk..... (niet zo gek als er op het asfalt andere fjord in galop langs komt en uiteindelijk ook in de verte verdween.... ) ze had namelijk passage en piaffe laten zien zo ongeveer, maar je kon haar wel makkelijk houden, ging er niet vandoor, maar daarmee wel echt hele IBOP verknalt :+ :D Maar ach... die was ook maar Z2 stargerechtigd en liep doodbraaf in manege kinderlesjes :D en kon je overal mee buiten rijden zonder te verongelukken.
Die heb ik uiteindelijk ster gekregen door er LL dressuur fjordsport op te rijden en B springen. Model was ze al, ze had in het verleden een keer een B IBOP gehaald.

Heps had eerste keer IBOP een B, jaar later een A. Gewoon nog een keer proberen volgend jaar, of de fjordsportweg gaan. (Heps had haar LL dr en B springen ondertussen al, dus eigenlijk was die A niet meer nodig, maar vond ik gewoon leuk)


Kijk, dat stemt de burger moedig :)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:37

S_V: gefeliciteerd met jullie huwelijk

Marloes: Veel plezier met je baby paard :D

Stripe: Lekker vachtje zit daar alweer op

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers