[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:00

Marjo89 schreef:
Mijn fjord heeft vandaag testschoenen aangehad

[ Afbeelding ]


Welke heb je? Ik heb de equine fusion all terrain


Afbeelding

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:11

Fabster schreef:
Is dat wat? Wil tzt schoenen voor mijn B pony, als die goed voor de kar staat.


Ik ben er erg blij mee, haar voor voetjes werden toch wat kort door asfalt rijden en op harde paddock staan (rot winter met z'n blubber zooi). Heb haar voorschoenen nu achter aan gedaan op de paddock (werden ook te kort) maar de schoenen zijn iets te groot voor achter. Toch verliest ze ze niet en heeft de hoef even rust. Vrijdag komt de bekapper weer en laat ik ook schoenen voor achter aan meten. Dan heb ik ze tenminste liggen als ze iets te hard slijten. Ze blijven goed zitten maar in de echte blubber heb ik ze nog niet uit geprobeerd.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:13

Marjo89 schreef:
Ik heb al eerder cavallo simple getest, maar dat werd hem niet.
Ik test nu cavallo trek, deze vallen echt vele malen beter ! En hij liep er wederom zo mee weg, stap en draf. Galop nog niet geprobeerd.. Ze klossen nog net iets TE, morgen ga ik even met vilt een zooltje maken..

Liefst kocht ik renegades, maar deze vind ik te duur om zomaar FF te kopen.


Tsjah het is wel een investering inderdaad. Die equine fusions zijn ook echt duur. Maar goedkoper dan om de 8 weken beslaan.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:13

Fabster schreef:
Zijn bij mij ook alleen voor op de weg.

Dan zijn ze perfect

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:34

Goedemorgen allemaal,

Een paar maanden geleden had ik een website waar je op levensnummer en/of naam van de fjorden kon zoeken en dan de stamboom maar ook kon je naar een pagina klikken waar alle nakomelingen van diegene (zowel hengsten als merries) op stonden.

Nu kan ik deze natuurlijk niet meer vinden en heb ik hem ook niet opgeslagen weet iemand waar ik het over heb?

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:42

Marjoow schreef:
Dat is de website van het stamboek. Als je googled op fjordenpaard stamboek moet je 'm zo vinden



Kan je me toch een link geven naar de specifieke website, want ik dacht dat hij ook daar vandaan komt, maar na het renoveren van de website kan ik hem iniedergeval niet meer vinden.

Zat net naar de hengst Kamillas Tord te kijken, die lijkt echt als twee druppels water op mijn merrie alleen een maat groter.. misschien leuk voor de toekomst <3

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:28

Ninke is heel knap.. en ik hoop je in de toekomst tegen te komen bij de endurance! Leuk als er meer fjorden meedoen.

En met die website, dan klopt het dat ik de pagina niet kan vinden. Hopelijk gaat het fjordenstamboek die pagina in de toekomst repareren.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:29

puppy1128 schreef:
Welkom allemaal :D
Nou vera staat heel groot in de penny. 8-) :D
Met een mooie vlecht en uitleg hoe je het maakt. :D

Foto staat hier ook in:
[ITP] Af en toe heeft regen een voordeel voor de foto.


Wat gaaf! Hoe heb je dat gedaan? Penny een mail gestuurd of hebben ze jouw gevonden?

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:36

Daniek_Ylan schreef:
Net met Kamillas Tord (dekhengst) gereden op de open dag van de manege waar ik heb leren rijden. Hij deed het zo braaf! Ondanks de hitte bleef hij aan het lopen. Andere paarden erbij in de bak, hoop publiek, muziek, geluidsboxen enz. Zo trots op m'n gele pony!!!



Super knap, wordt steeds aantrekkelijker jouw dekhengst. Staat hij voor langere tijd ter dekking of heb je plannen met hem?

Ik ben terug van vakantie dus mijn dikke gaat ook weet aan de slag. Endurance 32 km over 2 weken

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:20

nvanriet schreef:
@anouk97x: wat vind ik jou pony prachtig!

zo ik ben dus zondag gaan proefrijden op een 10jarige fjordenmerrie. eerst heeft de eigenares gereden, dan ging al behoorlijk ongecontroleerd. Ze draafde een half rond, dan trok ze de pony op een cirkel, dan weer een beetje draven, dan was het aan mij. Ik heb dan gezegd dat ik ze eerst nog eens wou zien galopperen, dan ging ook nogal ongecontroleerd. Ik erop. Eerst in de buitenpiste is de pony er na een half rondje met mij vandoor gegaan, de rem was weg, hoofd omhoog en draven maar. In de binnenpiste ging het veel beter. Ik zie echt wel een pony met veel potentie maar totaal geen balans. Ze wil wel lopen (heeft heel veel pit) maar doet dit op de verkeerde manier. Gezien haar beperkte opleidingsniveau heb ik dus een bod gedaan onder de vraagprijs.



Zo'n fjord heb ik vorig jaar ook gekocht.. de handelaar zn ogen vielen er bijna uit toen ik wou proefrijden en al helemaal toen ik alle drie de gangen wou controleren onder het zadel. Met veel lessen zijn we wel een heel stuk verder en het gaat veel beter. Zelf vind ik het een leuk project omdat we beide kunnen leren van de lessen en ze niet zo moeilijk was dat de problemen mij boven het hoofd groeiden.

Ze was inderdaad ook in de lagere prijsklasse, maar ik heb er nu een heel leuk paardje voor.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:27

Precies, die mensen zijn gewoon jaloers dat jij (straks) alles met je paard kan en die van hun geeneens een normaal rondje in de buitenbak kunnen maken. Ik was vandaag op wedstrijd en kreeg juist hele lovende dingen te horen over m'n meisje. Dus niet iedereen is zo! Hou vol.

Afbeelding

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:30

Fabster schreef:
Wauw Von, die van jou heeft ook aardige spierbundels! _/-\o_



Ik doe mn best, nu moet ik er wel voor de volledigheid aan toevoegen dat deze foto na een rit van 32 km was en ze dan toch iets minder buik vulling hebben. Gelukkig heeft ze die daarna weer lekker vol gegeten.

Heb haar ook gewogen op de locatie, ze woog 447 kg en had toch nog iets vet achter de ribben en op de schouder. Paarden diëtiste zei dat streefgewicht 430kg is, maar 17kg op een hele fjord vind ik niet meer zo zorgwekkend. Dus na ene jaar kan ik eindelijk zeggen.. mn paard is niet meer obesitas level 5 *\o/*

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:59

Fabster schreef:
Dat heb je snel gedaan, dan! Ik ben er 3 jaar mee bezig geweest. Moet wel zeggen, dat ik pas per maart 2015 met endurancetraining ben beginnen. En inderdaad nu een fjord die er normaal uitziet, ipv met overal vetkussens.


Ja klopt, ik ben in juli vorig jaar begonnen met endurance training, en nu moet ik zeggen.. We (vooral mn pony) is aardig fanatiek en loopt echt als een trein, dus de trainingen zijn geen straf voor haar. T ging vooral snel toen ik begin dit jaar een trailer had gekocht, naar bos/heide is toch leuker dan langs de polderwegen.

en ze krijgt alleen hooi/gras en een handje vitamine brok ipv brood/appels/snoep op de kinderboerderij waar ze vandaan komt.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:28

Lucia88 schreef:
Goed bezig allebei! Die van mij is met een training gestruikeld (ze is altijd zo enthousiast dat ze niet zo goed op dr benen let) en nu heeft ze een peesblessure...snik..
Staat nu in een klein weitje t treuren en af en toe laat ik haar wel even eruit om wat te grazen aan de hand. Vet stom, we waren zo lekker op weg! :(


Ooh wat super balen, jij bent met Glitter ook zo goed bezig in de endurance. Hopelijk geneest de pees snel!

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:10

Daniekvm schreef:
Kamillas Tord en ik hebben van de week voor het eerste gesprongen! Ik zelf had het al ontzettend lang niet meer gedaan (rijd mijn fries alleen dressuurmatig). En had geen idee of Tord in het verleden ooit onder het zadel had gesprongen (los springen heeft hij wel gedaan). Maar ging super goed. Ik heb de smaak weer te pakken! Hebben al een aardig kruisje gesprongen. Van de week in de buitenbak maar eens een hindernis opbouwen. Die is wat groter dan onze binnenbak dus hebben we wat meer de ruimte. De buitenbak begint al aardig op te drogen gelukkig. Hij word behoorlijk enthousiast met springen, dus iets meer ruimte na de sprong is dan wel fijn :D.... Dus hopelijk blijft het nog even droog komende tijd! Hoop dat iemand dat een foto of filmpje kan maken, want deel deze stoere knappe alleskunner graag met jullie.

Iemand die toevallig zijn merrie deze zomer heeft of laat dekken met hem?



Ja graag, wil graag de filmpjes zien.

Nee, ik heb/ga mijn merrie nog niet dekken maar heb zeker interesse in hem op de langere termijn. Ben nu net zo goed bezig met mn merrie en zit nu niet op een drachtigheids stop te wachten (misschien over aantal jaar als ik zelf ook zwanger ben ;P )

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:12

Fabster schreef:
Ik had vandaag onderlnge wedstrijden op de manege, voor gehandicapte ruiters (ik begeleid de ruiters) en er komt een meisje langs met haar fjord, nou serieus, mijn mond viel open! Wát een tank! Dat beest was 1,58m! Nog nooit zo n grote fjord gezien. Echt alles was groot. Zelfs zijn manenkam!



Er is iemand op bokt die zo'n grote fjord zoekt.. had dat beest nog nakomelingen? :Y)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:44

Fabster schreef:
Echt geen idee. Ik ken die meid niet en ook de afstamming van de fjord niet.



ach was te proberen ;)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:17

Fabster schreef:
Mocht ik haar nog eens tegen komen, zal ik t eens vragen. Kristelhans van Bokt heeft ook een enorme fjord, volgens mij. 1.52 dacht ik? Je kan t haar eens vragen.


Ja, Beer. Hij is van Faun Tor

Het ging om dit topic: [FJ] Weinig grote Fjordenruinen te koop?

Fitzroy is al 2 jaar op zoek naar een fjord met hoogte (maar ook andere 'eisen')



Mijn dame is 1.42, maar dat is heel normaal voor een fjord. Maar zie dat de fjorden veulens die nu aangeboden worden allemaal een verwachte stokmaat achter in de 40 hebben.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:59

Fabster schreef:
http://link.marktplaats.nl/m1074151543

Er staat nu een jonge grote fjord te koop. Wir was daar nou ook alweer naar op zoek?

Edit: niet zo jong. Hij is 12, zie ik nu.


Die heeft inmiddels al een grote fjord gevonden

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:32

Yvank_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden :) ?

Ik train ook een fjord :D , hij is van mijn beste vriendin. Zelf heb ik 'gewoon' een bruin sportpaard die ik uitbreng in de M2.

Maargoed terug naar de fjord :).
Zijn naam is Boris en we ik start hem nu sinds 9 maanden.

Zijn in februari 2016 onze eerste wedstrijd gestart en zijn op dit moment M1 + 2 .
Hij doet het ontzettend goed op wedstrijd! Hij heeft nog nooit een proef géén winstpunt gehaald en haalt geregeld scores van 195 + en eerste prijs tussen de paarden.


Dit zijn wij :) foto's zijn van afgelopen zomer in de L1.

[ [url=m/MRFzzH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Lu3MPV.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/ZYWmls.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Vaicrv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super knap, en dat al in 9 maanden! Ik krijg Bente na ongeveer 1 1/2 jaar netjes de bak door, een B proef moet nog wel lukken maar daar blijft het voorlopig bij.

Boris is flink aan de maat zo te zien, wat is zijn schofthoogte?

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:26

Yvank_ schreef:
Bedankt :D

Ja Boris is groot hij is rond de 1,56 :j



Zo, dat is zeker groot! +:)+

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:23

Ik ben lid geworden van het fjorden stamboek en Bente staat nu ook volgends haar paspoort op mijn naam. Wil volgend jaar wel een keer keuring met dr lopen, ben benieuwd wat ze van haar vinden

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:55

Anita45 schreef:
xxVon schreef:
Ik ben lid geworden van het fjorden stamboek en Bente staat nu ook volgends haar paspoort op mijn naam. Wil volgend jaar wel een keer keuring met dr lopen, ben benieuwd wat ze van haar vinden


Is Bente haar echte naam?


Nee haar naam is Berlinda, ze is van Sverre x Miriam (v. Havstad) uit 2005

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:03

xxVon schreef:
Anita45 schreef:

Is Bente haar echte naam?


Nee haar naam is Berlinda, ze is van Sverre x Miriam (v. Havstad) uit 2005


Hier zijn twee foto's van haar.

Afbeelding

Afbeelding

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:11

Anita45 schreef:
Anita45 schreef:
Is Bente haar echte naam?

xxVon schreef:
Nee haar naam is Berlinda, ze is van Sverre x Miriam (v. Havstad) uit 2005

Hier zijn twee foto's van haar.

[ [url=m/LVnuqq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KXD5nD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah dank je wel, leuk recente foto's voor mijn Fjordenbestand. Ik had nog een oudje van haar met haar veulen.


Kan je die naar mij toesturen? Ik denk dat ik die foto ook al heb maar voor de zekerheid. Heb je toevallig ook een foto van haar moeder Miriam (v Havstad) ze is van de fam Wijlhuizen in Vaassen.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker