[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:24

Leuk, een fjordentopic! Ik ben helemaal gek op dit ras! Helaas momenteel fjordloos, maar als ik een eigen paardje kan betalen komt er zeker een fjord :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:46

Dan geef ik dit topic ook maar weer een schop! :D

Zelf ben ik ook eigenaresse van een fjord; Rimska. Inmiddels bijna vier jaar in ons bezit én bijna 20!
Vorig jaar werden we op de keuring nog reserve kampioen bij de Predikaat merries!
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:11

Goed plan om dit een schop te geven. Ik heb sinds vrijdag mijn liefje op de magnesium staan. Hopelijk worden de buitenritten dan iets minder Russisch Roulette. Ik wou vandaag gaan rijden, maar er komt een enorme plensbui aan. Dus maar even uitstellen. Ik ben heel benieuwd. Ook hoe lang het duurt voor je er iets van gaat merken.

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:19

Ik heb een Gelderse merrie van 1,68. Ze is nu 1,5 jaar in mijn bezit en alles bij elkaar heb ik er een half jaar op kunnen rijden ivm blessureleed... Ze heeft nu voor de tweede keer een peesblessure. Ook heb ik een hele slechte rug waardoor het rijden mij niet altijd lukt.

Twee jaar geleden heb ik een buitenrit op een fjord gemaakt. Sindsdien vind ik fjorden fantastisch! Wat een lief beestje was het en wat een heerlijke gangen om uit te zitten! Echt totaal niet te vergelijken met mijn Gelderse stamper ;)

Ik ben een beetje aan het kijken naar een fjord om aan te schaffen. Ik zou dan het liefste voor een grote gaan, rond de 154, liefst nog groter. Maar die zijn erg zeldzaam geloof ik...

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:33

Hoi Isabel. :wave: :D

Bekende omgeving. :P

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:53

Hallo Gimmick, niet iedere fjord heeft lekkere gangen, hoor. Mijn ruin zit voor geen meter. Toen ik m dressuurmatig goed voor elkaar had, ging dat wel beter. Maar hij is inmiddels wat met pensioen en ik rij m niet veel meer. Dat merk je meteen.

Op marktplaats staan nu volgens mij wat grotere fjorden te koop.

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:55

Grote fjorden zijn er weinig en als ze er zijn erg duur.
Niet elke fjord rijdt lekker sommige hobbelen echt en andere lopen weer heerlijk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:56

Hé Foss! Heb jij er ook niet 1 van Karlien X Reitze?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:24

Hey Marcella! Hahaha

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:48

Ik ga me hier ook maar eens even melden. Ik heb sinds kort ook een fjord! Besmet geraakt via een vriendin, haar fjord viert over 2 weken alweer zijn 30e verjaardag!
De mijne is (ietsie) jonger met zijn 1 jaar haha..

Ik heb hem gekocht bij van den Berg, wat een zoektocht zeg tussen zo veel fjorden :D maar ben super blij met de keuze.

Zijn er hier ook mensen die hun fjord al van jongs af aan hebben? En zoja, wat is jullie ervaring daarmee? :)

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:11

De eigenaresse van mijn verzorgfjord heeft haar al vanaf veulen af aan. Ze lijkt tevreden te zijn met die keuze, aangezien het paard nu al 21 is. Denk dat het vooral handig is om een paard te leren kennen voor de hele training.

Cajra
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:26

Klopt Fabster Foss heeft Anneliesa.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:06

Cajra schreef:
Klopt Fabster Foss heeft Anneliesa.


Hey, kom je ook weer eens langs! Caj gaat nu goed hoor! Straks de echte test. Ga 15 km doen op een route waar ik 2 wkn geleden alleen maar kon stappen omdat ze volslagen hysterisch was. Overal zag ze spoken! Alleen het heuveltje vond ze echt heel leuk! :D vorige week wou ze zelf al die kant op (toen had ze sinds een week magnesium), maar toen was ik zo moe dat ik bijna in slaap viel op t paard. Dus zijn we halverwege terug gegaan. Vandaag dus de echte test. Maar ik heb er vertrouwen in!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:34

Goedemorgen allemaal,

Een paar maanden geleden had ik een website waar je op levensnummer en/of naam van de fjorden kon zoeken en dan de stamboom maar ook kon je naar een pagina klikken waar alle nakomelingen van diegene (zowel hengsten als merries) op stonden.

Nu kan ik deze natuurlijk niet meer vinden en heb ik hem ook niet opgeslagen weet iemand waar ik het over heb?

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:39

Dat is de website van het stamboek. Als je googled op fjordenpaard stamboek moet je 'm zo vinden

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:42

Marjoow schreef:
Dat is de website van het stamboek. Als je googled op fjordenpaard stamboek moet je 'm zo vinden



Kan je me toch een link geven naar de specifieke website, want ik dacht dat hij ook daar vandaan komt, maar na het renoveren van de website kan ik hem iniedergeval niet meer vinden.

Zat net naar de hengst Kamillas Tord te kijken, die lijkt echt als twee druppels water op mijn merrie alleen een maat groter.. misschien leuk voor de toekomst <3

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:25

xxVon schreef:
Marjoow schreef:
Dat is de website van het stamboek. Als je googled op fjordenpaard stamboek moet je 'm zo vinden



Kan je me toch een link geven naar de specifieke website, want ik dacht dat hij ook daar vandaan komt, maar na het renoveren van de website kan ik hem iniedergeval niet meer vinden.

Zat net naar de hengst Kamillas Tord te kijken, die lijkt echt als twee druppels water op mijn merrie alleen een maat groter.. misschien leuk voor de toekomst <3


Bij paspoorten en dan rechts staat chipnummer/levensnummer, maar die doet het nog niet

Ik heb me volgens mijn niet voorgesteld alleen op volg knopje gedrukt.

Mijn naam is Joyce, Ik ben 22 bijna 23 (overmorgen :o )
Met mijn moeder zijn we samen in het bezit van de 19 jarige Svenngard, hij is ons eerst eigen paard
Hij is een echte allrounder alles hebben we met hem gedaan en sommige dingen doen we natuurlijk nog.
Afbeelding

In 2012 heb ik mijn eigen paardje gekocht, ze is al immers 8 jaar oud en haar naam is Enya. Wij rijden het liefst kilometers buiten, vandaar dat 29 mei ga kijken of endurance wat voor ons is. Verder doen wij ook alles wel een beetje. Ik heb haar zelf beleerd en doorgereden.
Afbeelding

als laatste had Enya een veulentje toen we haar kochten, ook hebben we die erbij gekocht en is meer van me moeder, je hoort van mij het meest over Enya maar wou toch Svenn en Ninke voorstellen.
Ninke is immers geen veulen meer maar een 4 jarig paardje die we nu bezig zijn te beleren en gaat geweldig net als haar moeder.
Afbeelding
Afbeelding

Op de foto is de eerste keer erop en wat vorig zomer.

Svenn is van Lenngard x Nienja
Enya is van Anton x Yarra
Ninke is van Dingo x Enya

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:18

Leuke fjordjes allemaal zeg! Vind vooral Enya erg knap!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:28

Ninke is heel knap.. en ik hoop je in de toekomst tegen te komen bij de endurance! Leuk als er meer fjorden meedoen.

En met die website, dan klopt het dat ik de pagina niet kan vinden. Hopelijk gaat het fjordenstamboek die pagina in de toekomst repareren.

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:10

Fabster schreef:
Hé Foss! Heb jij er ook niet 1 van Karlien X Reitze?


Klopt Annelisa staat bij mij leuk dat je haar volle zus hebt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:51

Nou, zo af en toe vraag ik me af wasr ik aan ben begonnen! >;) |o

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:32

hoi meiden mag ik me hier melden ?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:33

Altijd :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:45

Wel met fjord dan! :+

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:49

gesellig.

Ik zal me even voorstellen. IK ben ellen 26 jaar woon in delft. Verzorg sinds anderhalf jaar een fjord van 7 jaar. Wordt nu door mij doorgereden. Hij is nog heel groen snapt het vaak niet maar met een hoop geduld en herhaling komen we er wel.

Afgelopen weekend was meneer flink aan het spoken dag erna erop niks aan de hand zelf voor het eerst een klein inimini sprongetje gedaan en buiten uitgestapt (alleen) onder begeleiding van 2 mensen die meeliepen (dit vind die altijd reuze spannend en vlucht het liefst weer terug naar stal)

Afbeelding Afbeelding