[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:42

Het is dat ik jullie berichtjes lees over de fjordendag. Ik wist niet dat het dit weekend was en Lexmond is niet zo ver weg. Neem aan dat je ook gewoon mag komen kijken? Lijkt me erg leuk om eens bij te zijn!

Niets moet,
paarden wel!
Loesje


Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:08

Ja iedereen is welkom :)) Vanaf half 10

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:09

Afbeelding

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:11

Amber_ schreef:
[ [url=m/c9pOwC.png]Afbeelding[/url] ]



Vind het wel jammer dat er niet echt een tijdschema is... ik zit dus in keuring merries ouder dan 8 en B1 diploma proef, maar moet dus op de dag zelf maar uitvinden hoe laat dat allemaal is.

Ben gewend van Endurance dat er een tijd schema is, zo laat dit open/dicht. zo laat keuren zo laat starten ect. Dat is duidelijk en daar hou ik wel van.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:53

Een Fjordenkeuringsdag is bedoeld als een gezellige dag allemaal met elkaar en dan maakt het niet zo veel uit hoe laat je aan de beurt bent.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:03

Anita45 schreef:
Een Fjordenkeuringsdag is bedoeld als een gezellige dag allemaal met elkaar en dan maakt het niet zo veel uit hoe laat je aan de beurt bent.



Nee dat snap ik wel, maar ik zou die dag chronisch bang zijn dat ik te laat ben of de omroep mis ect ect.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:06

xxVon schreef:
Anita45 schreef:
Een Fjordenkeuringsdag is bedoeld als een gezellige dag allemaal met elkaar en dan maakt het niet zo veel uit hoe laat je aan de beurt bent.



Nee dat snap ik wel, maar ik zou die dag chronisch bang zijn dat ik te laat ben of de omroep mis ect ect.


Relax, het is bedoeld om gezellig en leuk te zijn, niet om te stressen. En mocht je per ongeluk iets missen dan zijn er vele anderen om je daar op te wijzen. Daarvoor zijn we nou een grote Fjordenfamilie met een gezellige en gemoedelijke sfeer.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:04

Ik ben er aankomende zaterdag ook met Rimska. Wij doen mee aan de keuring (predikaatmerries), Bestgaand onder het zadel én de agility :) Ik heb vooral zin in de agility en de keuring. Rims kennende gaat zij dat ook het leukst vinden. :+

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:19

_O- goeie foto!

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:26

Ik heb haar al vijf jaar nu en het is nog best lastig om een goede foto van haar te maken :') Al kán het natuurlijk wel hahaha Deze zijn gemaakt tijdens het parelli werk dat wij doen. Vandaar de boze (=geconcentreerde) blik :)
Afbeelding
Afbeelding

IG: @arabierjoep

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:57

Wat grappig dat jullie haar ook liefkozend Rims noemen. Als de fokker het over haar heeft noemt hij haar ook altijd nog Rims.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:39

Dat hebben wij van hem overgenomen inderdaad! :D

IG: @arabierjoep

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:45

Ik vind het leuk om haar morgen weer eens een keer te zien op de keuring.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 06:51

Wij zijn er klaar voor! :DAfbeelding

IG: @arabierjoep

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:29

Wat een beauty Isabel
Hoe was het gegaan ?
IK ben ook ooit eens op zo'n dag geweest.
Grappig dat op een of andere manier fjorden steeds terug in mijn leven zijn gekomen.
Ik ben bezig met het opzetten van een kleinschalig fokkerijtje.Momenteel worden twee van mijn merries gedekt met de knappe Brijol.

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:56

Wij vinden haar ook super knap :D Het ging ontzettend goed! Ze deed haar best en werd daarmee reservekampioen bij de predikaat merries. Super tof natuurlijk met haar 21 jaar!
Afbeelding
Afbeelding

Gaaf ook je fokkerij. Bijrol is een toffe hengst!

IG: @arabierjoep

Maris_

Berichten: 1441
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:57

CM_ schreef:
Wat een beauty Isabel
Hoe was het gegaan ?
IK ben ook ooit eens op zo'n dag geweest.
Grappig dat op een of andere manier fjorden steeds terug in mijn leven zijn gekomen.
Ik ben bezig met het opzetten van een kleinschalig fokkerijtje.Momenteel worden twee van mijn merries gedekt met de knappe Brijol.


Wat Leuk! Welke merries?


1 van mijn merries is drachtig van Brijol. 20 mei 2018 verwacht zij haar (tevens eerste) veulen.

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou

SannaFotos

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-17
Woonplaats: ede/bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:00

wat een leuke vrolijke hoofdjes hebben ze allemaal <3

SannaFotografie
it's not the camera that makes the picture it's the photographer
wil jij ook een mooie en betaalbare fotoshoot/videoshoot van een fotografe met een oog voor detail stuur dan een PB en wie weet heb ik je binnenkort voor mijn camera

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:45

Voor het eerst (in jaren) 'gedressuurd'
Viel zeker niet tegen :))
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:55

Leuke foto's :j

Hier gaat het beleren gewoon door nu de 6 de keer onder het zadel en gewoon los in de bak rond te rijden. Ook is ze al meegeweest naar het bos en langs de weg niets deert d'r.

Afbeelding
Afbeelding

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Marrleen
Berichten: 350
Geregistreerd: 31-10-09
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:49

Zie nu dat het alweer een tijdje stil is hier in het topic... Ben zelf ook lang afwezig geweest, oeps!

Ik zag een paar pagina's geleden twee Fjorden langskomen die ook Sverre x Havstad zijn/waren. Mijn verzorgFjord is ook Sverre x Havstad!
En ik heb Tordis op de koudbloeden facebookgroep langs zien komen! Superleuk!!

Wij gaan binnenkort de switch van (mislukt) dressuur naar western maken. Ylga heeft geen plezier meer in dressuur (moet ook zeggen, volgens mij heeft ze dat nooit echt gehad) en mij maakte je al nooit blij met echt dressuur en tegenwoordig nog minder. Tijd voor western dus. Hoe gaat het met jullie Fjordjes? :)

Ylga <3

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:00

Seven schreef:
Leuke foto's :j

Hier gaat het beleren gewoon door nu de 6 de keer onder het zadel en gewoon los in de bak rond te rijden. Ook is ze al meegeweest naar het bos en langs de weg niets deert d'r.

[ [url=m/EDF5WN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NRwRnk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik hoorde afgelopen weekend dat ze al weer te koop stond. Klopt dat? En zo ja, waarom?

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 06:35

Marrleen schreef:
Zie nu dat het alweer een tijdje stil is hier in het topic... Ben zelf ook lang afwezig geweest, oeps!

Ik zag een paar pagina's geleden twee Fjorden langskomen die ook Sverre x Havstad zijn/waren. Mijn verzorgFjord is ook Sverre x Havstad!
En ik heb Tordis op de koudbloeden facebookgroep langs zien komen! Superleuk!!

Wij gaan binnenkort de switch van (mislukt) dressuur naar western maken. Ylga heeft geen plezier meer in dressuur (moet ook zeggen, volgens mij heeft ze dat nooit echt gehad) en mij maakte je al nooit blij met echt dressuur en tegenwoordig nog minder. Tijd voor western dus. Hoe gaat het met jullie Fjordjes? :)



Ja mijne is Sverre x Havstad. Gaat super goed ben nog steeds zo blij met dr. Succes met t western, vond de zadels altijd zo mooi <3

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:03

Even een vraagje voor jullie fjordenvrienden :D
Ik heb nog niet zo super lang een fjord en dus alles is nog 'nieuw' voor mij. Nu is Olaf aan het verharen en komt zijn wintervacht door. Deze is donkerder dan zijn zomervacht (wintervacht is eerder bruin, zomervacht is beige). Dit is de eerste keer dat we rijden in de overgang zomer/winter en nu zie ik dat hij beige plekken blijft behouden op de plaats van zijn zadel. Het zijn wel 'grote' plekken dus geen witte plekjes zoals plekjes van een wonde maar het blijft het kleur behouden van zijn zomervacht terwijl de rest donkerder wordt. Het is haast de volledige oppervlakte van de kussens van mijn zadel.
Komt dit bij jullie soms ook voor door het verharen? Zadel wordt elke 6 maanden gecontroleerd voorlopig omdat hij nog maar 4 jaar is. (is nu 3maanden geleden). Zal vanavond even foto's maken en hier posten

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Marcella

Berichten: 36584
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:07

Heb ik nog nooit gehad ook niet bij boomloos zou het wel in de gaten houden (eventueel voelen of het warmer is en dik word). Die van mij heeft wel 2 grote witte vlekken op zijn rug door vorige eigenaar en niet passend zadel.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers