[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:31

Die hebben ze volgens mij ook bij de passervice, dus dat komt dan mooi uit.


Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:36

Ik wil over een half jaar/jaar ook mijn fjord in gaan rijden. Ik lees dus even mee wat betreft zadels :) Hij is op dit moment nog verschrikkelijk in de groei. Hij is nu echt binnen een paar maanden groter en breder geworden (groeispurt nu hij 3,5 is). Hoe hebben jullie dat gedaan met het kiezen van een zadel bij een jonge fjord? Want ze worden mogelijk nog breder natuurlijk.

Ik heb ook positieve verhalen gelezen over de Massimo Trail zadel. Rijdt iemand van jullie daar mee?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:42

Nee, nooit mee gereden. Maar ik hoor er ook goede verhalen over.

In de groei is boomloos wel fijn. Moet t wel goed liggen, natuurlijk.

Jets

Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:49

Klopt :j

Dan zou ik als ik jou was kijken naar boomloos aangezien hij dan nog veel zal gaan veranderen. Ik heb momenteel drie zadels, oeps :'), maar de Trekker is volledig aanpasbaar, je kunt de "boom", kussens en inch maar allemaal verstellen :)

Ik heb eigenlijk alleen boomloos en als ik iets zie dat me wat lijkt dan probeer ik het gewoon uit en als t niks is verkoop ik het weer door haha. En als ik er wel blij mee ben laat ik de passervice komen om te controleren of het goed ligt :)

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:09

s_v, sterkte zeg! Wat naar dat het ritje zo af moest lopen.. Hopelijk spoedig herstel. Leuke sneeuwfoto's trouwens, kan daar zo van genieten van zulke plaatjes :D

En Jets, die foto met die slee, wat een gave foto, kan zo aan de muur! :oo

Heerlijk al dite sneeuwplaatjes, vooral blijven posten!

Wat betreft zadels trouwens wat hierboven word besproken. Ik heb voor mijn 3,5 jarige vorige week een zadel laten aanmeten. Drama zeg, te korte rug, breed niks passends te vinden in een erg ruim assortiment. Uiteindelijk pastte de wintec dressuur toch het best nu op haar rug, en omdat deze nog wat aan te passen is heb ik hier eerst voor gekozen. Maar de massimo kan zeker ook een goede optie zijn, ik heb ook toevallig aantal weken terug op een sella zadel gezeten. Nu nog wat buiten mijn budget, maar wel een erg fijn zadel voor misschien in de toekomst. Heb je de trekker zelf ook Jets? Hoe is die qua zit?

Ik heb ook een topic aangemaakt met sneeuwfoto's voor de nieuwsgierigen:
[ITP] Daar waar jij thuishoort..


Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:32

Die Wintec Dressuur kreeg ik er bij Caj bij. Paste van voor goed, maar van achter toch niet. Hij was kort genog, maar toch ging ze op de lange ritten rechtsachter kort lopen. Vandaar dat ik op een Ghost ben uitgekomen. Caj is ook kort, erg breed en ik kan niet al te breed zitten. Wat bokkers hebben me toen een Ghost aangeraden. En wat ben ik (en Caj trouwens ook) daar gelukkig mee! <3

Jets

Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:00

Ja ik heb de Trekker zelf ook en vind hem erg fijn!
Afbeelding

Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:14

Heb zelf ooit de Ghost western getest, maar gaf mij niet voldoende steun. Ben zelf nog steeds groot fan van de Barefoot Cheyenne en de Hildalgo Milwakee (western).

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:21

BF cheyenne heb ik ook gehad. Ik vind t veel te breed en mijn paarden vonden het ook niks. Was jammer, want ik had het zadel gewonnen op Horse Event. Heb ook een barokke Hidalgo gehad. Vond ik ook niks. Ook te breed, kon er niet goed op lichtrijden omdat de voorkantel wat naar binnen stond (en daar kwam ik dus steeds tegen aan) en Caj kreeg er witte plekken van.

Zo zie je maar weer: zo veel mensen, zoveel wensen.

Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:24

Vroeger ook wel last gehad van breed zitten, maar toen was pony ook gewoon veels te dik. Een probleem wat tegenwoordig veel minder erg is dus breed zitten ook minder last.

Moet wel zeggen dat de Milwakee niet breed vind zitten die zit dan wel weer smaller dan mijn Cheyenne.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:33

Ik heb voor Olafje een bates isabell werth zadel. Ook omdat hij zo'n kort rugje heeft was dit een goed zadel.
Pas hem ook elke 6maanden aan door zijn jonge leeftijd (ofja, ik laat de zadelpasser toch komen ervoor).

some horses are worth melting for ♥ Olaf

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 07:39

Iemand die ook Engels rijd? Heb inmiddels al 4 zadels versleten en het is het elke keer net niet -O-
Wil graag een comfortabel dressuurzadel met iets diepe zit.
Ga in het voorjaar een zadelpasser laten komen want paardjes hebben in de winter een winterstop :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:24

Aco schreef:
Ik heb voor Olafje een bates isabell werth zadel. Ook omdat hij zo'n kort rugje heeft was dit een goed zadel.
Pas hem ook elke 6maanden aan door zijn jonge leeftijd (ofja, ik laat de zadelpasser toch komen ervoor).


Mijn wintec dressuur was ook isabell werth inderdaad. Maar ben toch echt een GhostGirl. Mijnveel te veel zadel en veel te hard.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:59

Ik heb een Wintec endurance pro zadel, maar die is gebaseerd op een engelse boom/zweetblad. Ben er echt super blij mee zit erg stevig/comfortabel en juist niet breed omdat er een smalle wrong in zit.
Hiervoor een Thorowgood Cob VZ zadel, dat ging met >60 km niet meer

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:44

Die wintecs zijn inderdaad niet breed. Dat is waar. Maar mijn kont is verwend met de Ghost :D

Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:52

Heb nog een hele brede Ainsley liggen, maar kan er niet meer op rijden zelf en krijg last van mijn rug op een boomzadel. Zit wel weer smal.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 13-12-17 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:53

Mijn wintec zit ook niet super zacht nee Haha, maar deze is maar voor 1a2 jaar, daarna ga ik kijken voor een echt fijn zadel! Verrassend genoeg liep ze het fijnst onder de wintec van alle gepaste zadels. Ghost houd ik in gedachten, voor welke doeleinden gebruik jij hem? De cheyenne ook gehad. Hier kon ik zelf niet lekker op rijden en mijn pony liep er ook niet fijn onder.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:25

Ik heb nu ook een wintec VZH zadel, zat erbij toen ik Jules kreeg :) Is opzich een heel fijn zadel voor Jules, boom aangepast, het ligt er goed op...

Foto voor het idee:
Afbeelding

Maar ik vind het zelf ook vrij hard, zit er niet super lekker in, en gezien ik al rugproblemen had voor de val, moet ik nu toch echt naar iets comfortabeler gaan kijken voor mezelf vind ik...
Doordat ik scoliose (bocht in mijn ruggenwervel) heb, zit ik sowieso altijd een beejte scheef, en dat in combinatie met een iets harder zadel, werkt gewoon niet zo goed voor mij. Daarom rijd ik liever zonder zadel, maar dat mag nu dus niet meer van mijn vriend, BBP vind hij ook maar niets... Dus maar opzoek naar een goede middenweg! Maar goed, dat zal dus voor deze zomer zijn, tot dan rijdt mijn zus Jules en die vind het wintec zadel wel prima!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:36

Heb ook scoliose alleen een dubbele S dan (holle rug en zijwaarts).

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:21

Marcella schreef:
Heb ook scoliose alleen een dubbele S dan (holle rug en zijwaarts).


Ik heb zelf een 'gewone' socoliose, maar wel een flinke, hoek van 37° een een flinke torsie over mijn volledige ruggengraat...
En nu is een van de onderste wervels van 'mijn bocht' gebroken (hoekje eraf en wat barsten erin) en verder ingedeukt door de val, dus ik vrees dat ik alleen maar meer last zal hebben mer rijden dan voorheen.

Jij merkt dus wel degelijk verschil met een boomloos zadel dan? Ik wilde eerst een goed bontje/gelletje op mijn zadel proberen, maar begin toch meer te twijfelen nu ik al die goede ervaringen hier lees...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Jets

Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:25

Haha hier ook een scoliose en boomloos!

Ik heb een Barefoot Cheyenne en Cherokee gehad. Nu heb ik een Freemax Western, Barefoot Atlanta en een Trekker Classic. Als je in de buurt woont mag je wel komen proef zitten op Winnie :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:26

Ik gebruik de Ghost voor alles. Maak er ritten mee tot ong 25 km. Kan best meer hoir, maar daar heb ik geen zin in. Ook voor dressuur enmaak er ook wel eens een sprongetje mee. Nou is Caj geen springtalent, dus het zijngeen sprongen van 1,50m :+ . Maar dat kan allemaal prima.

Moest er in het begin wel aan wennen. Zat nogal wiebelig. Maar heb me laten vertellen dat dat de nieuwigheid was. Klopt inderdaad wel. Na een paar weken is ie lekker naar je eigen kont en naar het paard gasn staan en zit je als een huis. Ik ben ook scheef. Maakt op dit zadel niet uit. Niet voor mijn rug en ook niet voor die van Caj, want die laat ik 2 x per jaar controleren. Het enige waar ik op moet letten, is dat als ik weer pijn in mijn onderrug krijg, ik dan weer wat vulling onder de voorkant doe. Kan met schoftverhoger, maar ook gewoon met een oogerold past sokken ofzo. Hij heeft de neiging iets naar voren uit te zakken. Alles is natuurlijk flexibel. Zit ook geen pommel in. Masr dat is dus simpel op te lossen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:33

Zou het een goede combi zijn dan, scheve mensen op fjorden? :+

Wat lief Jets, woon zelf in net noorden van België, dus is helaas een beetje ver om 'even proef te komen zitten' hihi!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Jets

Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:38

Haha ik denk het, wel toevallig := Aah dat is jammer! Dan zou ik Ella van de Boomloos zadelpasservice vragen :) Die komt uit Nederland, maar combineert ook vaak zodat je reiskosten kan delen. Er is ook een boomloos topic :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:38

Je hebt in Belgie wel een Ghost dealer met testzadels.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers