[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:04

Amber_ schreef:
Bij hengsten hangt er nog meer vanaf dan bij merrie s en ruinen. Gio moest hier minimaal een A halen, voor zijn goedkeuring als dekhengst. Anders moest hij idd een jaar (1.5 dan) wachten voor hij mocht dekken. Dus er hing teveel druk op haha... en ik ben echt geen dressuur ruiter helaas :+


Ah, vandaar :D

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:05

Herkenbaar Amber. Ik ben ook echt geen dressuur ruiter. Enya kan met een goede ruiter denk ver komen. Maar merk wel dat ze crossen het allerleukste vind.

Endurance start ik dit jaar niet meer. Volgend jaar weer.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:58

Helaas een C behaald op de ABOP en daarmee niet model merrie, die verloopt volgende zomer dus dan moet de keuring/ABOP over een aantal jaar maar over.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:26

He wat jammer, een B had dan toch net leuk geweest natuurlijk. Kon je je er wel in vinden? Qua punten

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:33

Amber_ schreef:
He wat jammer, een B had dan toch net leuk geweest natuurlijk. Kon je je er wel in vinden? Qua punten


Voornamelijk afgerekend om niet helemaal stilstaan met opstijgen en de weigeringen bij de allerlaatste hindernis (mijn schuld). De andere 3 sprong ze wel zo. Ze deed alles super netjes met de dressuur en buitenrijden, maar toch erg lage punten voor gehoorzaamheid/karakter/indruk. Dus daar baalde ik wel van. Gelukkig weet ik dat het een top pony is (endurance klasse 3 met winst, is niet niets) en misschien is die hele fjorden club wel niets voor ons. We gaan ons eerst focussen op andere dingen en misschien doen we t over een paar jaar wel opnieuw.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:57

Ik ben zooooo trots op Kasper. Gisteren was mijn neefje van 5 met me mee. Hij hobbelt af en toe een rondje op mijn oude en ervaren shetlanders, maar wil dan altijd dat ik de pony vasthoud. Zelf sturen wil hij nooit. Gisteren wilde hij wel eens op Kasper rijden (dat heeft hij al tijden in zijn hoofd). En jawel hoor, met Kasper wilde hij wel gewoon los rijden en sturen oefenen. Allebei groentjes, maar het ging zo goed! Kasper is zo lief en voorzichtig met hem, terwijl hij zelf nu pas 11 keer iemand op zijn rug heeft gehad.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:42

xxVon schreef:
Amber_ schreef:
He wat jammer, een B had dan toch net leuk geweest natuurlijk. Kon je je er wel in vinden? Qua punten


Voornamelijk afgerekend om niet helemaal stilstaan met opstijgen en de weigeringen bij de allerlaatste hindernis (mijn schuld). De andere 3 sprong ze wel zo. Ze deed alles super netjes met de dressuur en buitenrijden, maar toch erg lage punten voor gehoorzaamheid/karakter/indruk. Dus daar baalde ik wel van. Gelukkig weet ik dat het een top pony is (endurance klasse 3 met winst, is niet niets) en misschien is die hele fjorden club wel niets voor ons. We gaan ons eerst focussen op andere dingen en misschien doen we t over een paar jaar wel opnieuw.


Ha ha, wanhoop niet!! Het is maar een moment opname. En Sjol heb ik ooit een C of D Imee gehaald omdat we een 5 hadden voor gehoorzaamheid... ze was namelijk druk..... (niet zo gek als er op het asfalt andere fjord in galop langs komt en uiteindelijk ook in de verte verdween.... ) ze had namelijk passage en piaffe laten zien zo ongeveer, maar je kon haar wel makkelijk houden, ging er niet vandoor, maar daarmee wel echt hele IBOP verknalt :+ :D Maar ach... die was ook maar Z2 stargerechtigd en liep doodbraaf in manege kinderlesjes :D en kon je overal mee buiten rijden zonder te verongelukken.
Die heb ik uiteindelijk ster gekregen door er LL dressuur fjordsport op te rijden en B springen. Model was ze al, ze had in het verleden een keer een B IBOP gehaald.

Heps had eerste keer IBOP een B, jaar later een A. Gewoon nog een keer proberen volgend jaar, of de fjordsportweg gaan. (Heps had haar LL dr en B springen ondertussen al, dus eigenlijk was die A niet meer nodig, maar vond ik gewoon leuk)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 17:06

Ingrid_92 schreef:
Ik ben zooooo trots op Kasper. Gisteren was mijn neefje van 5 met me mee. Hij hobbelt af en toe een rondje op mijn oude en ervaren shetlanders, maar wil dan altijd dat ik de pony vasthoud. Zelf sturen wil hij nooit. Gisteren wilde hij wel eens op Kasper rijden (dat heeft hij al tijden in zijn hoofd). En jawel hoor, met Kasper wilde hij wel gewoon los rijden en sturen oefenen. Allebei groentjes, maar het ging zo goed! Kasper is zo lief en voorzichtig met hem, terwijl hij zelf nu pas 11 keer iemand op zijn rug heeft gehad.
[ Video ]


Ach wat lief <3


Zo jammer dat dit topic een beetje stilvalt :) Hoe is het met alle fjorden en fjordeneigenaren hier op bokt? :) Ook al een tijdje geleden dat ik hier gepost heb... Wij hebben een hele drukke periode achter de rug *\o/*

Deze zomer zijn Pieter en ik getrouwd ^&+
Afbeelding

En druk bezig met het maken van een kleine paddock paradise aan huis! :j

Met Jules gaat verder alles prima, we zijn lichtjes aan het werk, maar doen lekker op ons gemakje :) Ik heb een fijne (NH) instructrice, die prima bij ons past en we hebben volledig de overstap naar bitloos en WN gemaakt :D
Hij is ook nog steeds erg knap <3
Afbeelding
En dikke vriendjes met ons Vlekje! :+:
Afbeelding


Hoe gaat het bij jullie allemaal? :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:38

Hallo allemaal, ik heb pasgeleden mijn droomfjordje gevonden :)
Een jaarling merrie van Zoran. Ze is heel lief en makkelijk, loopt al braaf mee langs de weg, voetje geven lukt al.
Nu lekker uitgroeien en af en toe mee tutten de komende jaren.


Afbeelding

Leuk Ingrid van je neefje! Wat zijn die fjorden toch braaf

S-V wat een mooie fjord! Leuk die manen zo lang!

Stripe000
Berichten: 583
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:06

Super leuke fjorden, Jules is wel heeeel erg knap <3 Met ollie is het ook nog steeds genieten, ze is zo lekker relaxed en braaf, ideaal voor mij en mijn dochter :)



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:35

Sjolvir schreef:
Ha ha, wanhoop niet!! Het is maar een moment opname. En Sjol heb ik ooit een C of D Imee gehaald omdat we een 5 hadden voor gehoorzaamheid... ze was namelijk druk..... (niet zo gek als er op het asfalt andere fjord in galop langs komt en uiteindelijk ook in de verte verdween.... ) ze had namelijk passage en piaffe laten zien zo ongeveer, maar je kon haar wel makkelijk houden, ging er niet vandoor, maar daarmee wel echt hele IBOP verknalt :+ :D Maar ach... die was ook maar Z2 stargerechtigd en liep doodbraaf in manege kinderlesjes :D en kon je overal mee buiten rijden zonder te verongelukken.
Die heb ik uiteindelijk ster gekregen door er LL dressuur fjordsport op te rijden en B springen. Model was ze al, ze had in het verleden een keer een B IBOP gehaald.

Heps had eerste keer IBOP een B, jaar later een A. Gewoon nog een keer proberen volgend jaar, of de fjordsportweg gaan. (Heps had haar LL dr en B springen ondertussen al, dus eigenlijk was die A niet meer nodig, maar vond ik gewoon leuk)


Kijk, dat stemt de burger moedig :)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:37

S_V: gefeliciteerd met jullie huwelijk

Marloes: Veel plezier met je baby paard :D

Stripe: Lekker vachtje zit daar alweer op

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Anomien

Berichten: 7301
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:20

Eeeeh wat jammer. Oud topic?

Waar is iedereen?

Mama van mijn lieve meisjes

Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:22

Hier ben ik!
Afgelopen weekend nog meegedaan op Paard&Koets!
Afbeelding

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Anomien

Berichten: 7301
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:24

Hahah jij bent snel.
Leuk!!! Hoe ging het?

Wat een mooi duo!

Mama van mijn lieve meisjes

Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:25

De eigenaar van de fjorden die ik verzorg deed mee, ik was er alleen maar voor de sier *D
Ze deden mee aan de strijd der rassen en waren laatste -O- Maar wel mooi gereden!

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Anomien

Berichten: 7301
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:32

Als het maar leuk was!

Zijn er nog fjordeneigenaren uit Twente?

Mama van mijn lieve meisjes

Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:57

Gisteren meegedaan aan een Enjoy the Ride rit in Someren! Was echt super <3
Afbeelding

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:00

Ik zit met mijn handen in het haar voor mijn oudje.. morgen maar weer een bezoek van de dierenarts..

Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:04

sanso schreef:
Ik zit met mijn handen in het haar voor mijn oudje.. morgen maar weer een bezoek van de dierenarts..

Wat is er aan de hand? ;(

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:12

Al meer dan een half jaar aan het kwakkelen met gewicht.. ik krijg er geen gram aan wat ik ook doe

Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:34

Oh dat is echt vervelend, zeker bij zo’n oudje.. Verstandig om dan de DA even te laten komen.
Hoe oud is je fjord?

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:43

23. Ja dierenarts is al meerdere keren geweest.

JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:08

Ik zocht hem laatst ook al haha.
Zal thuis even beter reageren op de laptop.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:33

:wave:

Ik reageer straks thuis ook uitgebreid :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker