[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, Lous

s_v

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:01

Wat fijn dat hij in ieder geval de tijd al heeft gekregen om te wennen aan zijn nieuwe omgeving, dat zal hij zo te zien zeker nodig gehad hebben! Je ziet op de filmpjes ook dat hij wel tot rust komt bij jou, of die indruk heb ik toch, komt vast wel goed, als hij de tijd ervoor krijgt, maar die ga jij hem zeker geven!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 07:20

Wat ziet hij er inderdaad bang uit. Heftig hoor!

Ze geeft wel heel prettig les

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:53

sanso schreef:
Op de Facebookpagina kan je filmpjes van de training sessies zien voor wie geintresseerd is!

Heb je linkje?

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:40

Wow wat ben ik trots :D
Er stond vandaag een totaal andere Viking in de weide! Zo heerlijk relaxed!
Ik heb met hem alle oefeningen gedaan exact zoals gisteren, maar hij deed wonder boven wonder alles goed.
Zelfs de loop en stop oefening met lichaamstaal deed hij zonder lijn, helemaal los.
Ik ben een trotse mama *\o/*

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:41

Anita45 schreef:
sanso schreef:
Op de Facebookpagina kan je filmpjes van de training sessies zien voor wie geintresseerd is!

Heb je linkje?

Het zijn twee filmpjes, maar weet niet goed hoe ik dat moet doen.
De pagina heet natural horsemo

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:17

sanso schreef:
Wow wat ben ik trots :D
Er stond vandaag een totaal andere Viking in de weide! Zo heerlijk relaxed!
Ik heb met hem alle oefeningen gedaan exact zoals gisteren, maar hij deed wonder boven wonder alles goed.
Zelfs de loop en stop oefening met lichaamstaal deed hij zonder lijn, helemaal los.
Ik ben een trotse mama *\o/*

Wat fijn dat je al een verschil merkt na 1 sessie, zo als ik het leeg, zit het (beginnend) vertrouwen toch wel echt goed, dat hij het vandaag al zo goed deed onder jouw begeleiding, wat fijn!

Ik ben ook een trotse mama, begin deze week maakte ik een grappig topic over Jules, waarmee we in uitgelicht stonden & nu kom ik er ook achter dat ons topic 'topic van de week' is, wat leuk :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:19

Hoe gaat het nu met hem na zijn operatie? Goed herstel?

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:40

sanso schreef:
Hoe gaat het nu met hem na zijn operatie? Goed herstel?

Beter dan ik had durven hopen 3 weken geleden, hij doet het zo goed, hij heeft vanaf dag 1 kei hard gevochten en het herstel na de operatie is volgens de kliniek 'uitmuntend' verlopen (staat letterlijk zo in het verslag). Begin deze week zijn de draadjes uit de hechtingen gegaan & heeft mijn eigen DA nog even kort telefonisch contact gehad met de kliniek hierover, daar vertelde ze nog eens hoe goed hij het daar al deed. En ook mijn DA vond dat hij een hele alerte en vrolijke indruk maakt! Het is dat hij nog zo'n apart patroon in zijn vacht geschoren heeft, verder heb ik gewoon mijn paard terug <3

Wat een verschil ook op 3 weken:
Een zielig hoopje ellende op van de pijn, helemaal vies van het rollen & vallen :(
Afbeelding
En weer helemaal zichzelf...
Afbeelding Afbeelding

Er is wel nog een bloedje in het labo, om eventueel cushing uit te sluiten, gezien hij best zwaar is, en altijd honger heeft... Daarvan heb ik begin deze week normaal de uitslag...

Verder blijven de eerste weken nog wel spannend en blijft het opletten voor complicaties zoals HB, omdat hij nu iets minder beweging krijgt... Al vind meneer dat zijn stal ruim genoeg is om een drafje in te doen & van de week zelfs een paar pasjes galop. Hij heeft een lekker ruime stal, van 5x10, dus als je naar de andere kant moet om te eten, tsja, dan ga je hard als je een Fjord bent natuurlijk :Y)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Hoe gaat het met jullie en jullie gouden vriendjes? :)

Ik heb begin deze week de bloed uitslagen binnen gekregen en die zien er goed uit, geen cushing of aanwijzingen tot andere problemen en dat bij beide paardjes!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:30

Fijn!

[ITP] Lucky girl

If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.