Nakomelingen van hengst Sebastian!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-09 12:44

Hallo!

Ik ben opzoek naar mensen die een nakomeling hebben van hengst 'Sebastian'!
Ik heb zelf 2 fjorden. Aaron van 5 jaar, en Lucy van 15 jaar. Het zijn allebij nakomelingen van Sebastian. Helaas is Sebastian zelf vorig jaar overleden. Maar ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die een broertje of zusje hebben van Lucy en Aaron? Ben ik echt benieuwd naar! Kijk op mijn profiel voor een foto van Lucy en Aaron, en dit is Sebastian zelf:

Afbeelding

Aaron is nu 5 dus, en zijn we aan het inrijden. Hij is echt heel werkwillig, en doet het super! We zijn vandaag voor de 2e keer in het bos geweest, en hij reageerde super! Hij heeft ook een super stoer uiterlijk! Herken jij dit in jou nakomeling van Sebastian?

Lucy is nu 15, als een aadrige oude tante, maar doet het nog erg actief! Zelf is ze nogal een beetje sloom, en word daarom met sporen en een zweepje gereden. Ook zij is nog erg werkwillig, en houd ervan om in het bos te wandelen en de racen :D. Herken jij zoiets in jou nakomeling van sebastian?

Je mag ook foto's en informatie plaatsen van je eigen fjord!
Groetjes!


Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:20


Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-09 21:04

Ja en weetje dat je daar niet meer in mag reageren?

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:07

Moet je gewoon ff een berichtje doen naar de mod die daar overgaat...waarschijnlijk kan je dan wel posten...

Ik heb zelf trouwesn ook een nakomeling van sebastiaan, staat in mijn profiel...

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:03

Ook ik heb er een een merrie van 18 jaar :)

..

dirma

Berichten: 141
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Hellouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:36

Wij hebben er een merrie van, Olinda. Ze is nu ook al elite, ze fokt heel goed. Alle fjorden bij ons van stal, zijn nakomelingen van haar.. We hebben op het moment ook 4 generatie's merrie's staan, waarvan zij de stammoeder is! Ze is nu 15 jaar, en word onder het zadel gereden, maar vooral voor de kar, marathon.

Met haar veulen, onze nu 2-jarige hengst van gnist..
Afbeelding

De 4 generatie's, Olinda helemaal links
Afbeelding

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:59

IxL schreef:
Ja en weetje dat je daar niet meer in mag reageren?

mischien niet, maar daar vind je wel alle sebastian nakomelingen, ik denk dat iedereen met een sebastian daar al gepost heeft, en zo kun jij ze dus zien

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:58

Goed dat er een link werd gegeven naar het andere topic zodat de TS daar ook een kijkje kan nemen. Ik laat dit topic echter ook open aangezien het andere topic al een kleine 2 maanden stil ligt.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-09 17:30

dirma schreef:
Wij hebben er een merrie van, Olinda. Ze is nu ook al elite, ze fokt heel goed. Alle fjorden bij ons van stal, zijn nakomelingen van haar.. We hebben op het moment ook 4 generatie's merrie's staan, waarvan zij de stammoeder is! Ze is nu 15 jaar, en word onder het zadel gereden, maar vooral voor de kar, marathon.


Hee super gaaf. Ik vind die erg veel weg hebben van mijn lucy.
Je haalt ze er wel uit! Gaaf! Al 4 generaties!

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:42

Zijn A(a)ron en Lucy wel de echte stamboeknamen van jouw Fjorden? Als Lucy 15 jaar is zou haar echte naam met een O moeten beginnen en anders is ze al 18. Een Aron met als vader Sebastian ken ik ook niet.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-09 18:39

Anita45 schreef:
Zijn A(a)ron en Lucy wel de echte stamboeknamen van jouw Fjorden? Als Lucy 15 jaar is zou haar echte naam met een O moeten beginnen en anders is ze al 18. Een Aron met als vader Sebastian ken ik ook niet.


Ja, lucy en aaron zijn echte nakomelingen! We zijn er 3 dagen geleden achter gekomen dat lucy 18 is ja. Toevallig dat je het nu zegt. En ja Aaron is ook een echte nakomeling. Maar je zou aaron ook moeilijk kunnen kennen als Sebastian meer dan 1500 nakomelingen heeft, en we met aaron ook nog geen concours rijden etc. maar het zijn toch echt 100% nakomelingen.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:04

Als Aron echt Aron heet, dan zou ie geen Aron heten, De A-jaargang heeft sebastian nl in de kudde in Anderen gestaan, waar ie een privé kudde dekte. (dacht ook aleen de prive merries?)Als jouw ruin daar was geboren, dan had ie een bloemen/planten naam gehad.of zijn naam moet al van aronskelk afkomstig zijn?

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:28

IxL schreef:
Anita45 schreef:
Zijn A(a)ron en Lucy wel de echte stamboeknamen van jouw Fjorden? Als Lucy 15 jaar is zou haar echte naam met een O moeten beginnen en anders is ze al 18. Een Aron met als vader Sebastian ken ik ook niet.


Ja, lucy en aaron zijn echte nakomelingen! We zijn er 3 dagen geleden achter gekomen dat lucy 18 is ja. Toevallig dat je het nu zegt. En ja Aaron is ook een echte nakomeling. Maar je zou aaron ook moeilijk kunnen kennen als Sebastian meer dan 1500 nakomelingen heeft, en we met aaron ook nog geen concours rijden etc. maar het zijn toch echt 100% nakomelingen.


Ik bedoel niet of ze echte nakomelingen zijn van Sebastian, dat geloof ik best wel maar ik vroeg me af of Lucy en Aron wel hun officiële namen zijn die op hun stamboekpapieren staan. En het klopt wat Tamara zegt, Sebastian heeft in 2004 alleen maar nakomelingen gekregen in die privé kudde in Anderen en daar zit geen Aron bij maar idd alleen maar paarden met plantennamen zoals Arum, Agave, Akelei, Aloë en Alyssium.

Lucy zou dit paard kunnen zijn: http://www.abcpiazza.nl/FindHorse.asp?s ... vensnummer Klopt dat,is dat jullie Lucy?

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:00

Misschien nog even een opmerking ter verduidelijking, want zie een misverstand geboren worden: Anita45 heeft een hele database waarin ze alle fjorden in Nederland geregistreerd heeft (voor zover er kennis over aanwezig is). Zodoende 'kent' ze Aron niet (in haar bestand).

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:04

Bella schreef:
Misschien nog even een opmerking ter verduidelijking, want zie een misverstand geboren worden: Anita45 heeft een hele database waarin ze alle fjorden in Nederland geregistreerd heeft (voor zover er kennis over aanwezig is). Zodoende 'kent' ze Aron niet (in haar bestand).


Dank je wel Annabel voor je aanvulling.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:14

jammer dat TS zich niet meer meld, ik ben wel benieuwd!

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:09

ik heb ook een nakomeling van sebastian sinds 24/12-2009 in mijn bezit

officieel het hij: Calendula maar de roep naam is Cairo

Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding

het leven is net als een scheurkalender,kan er niet iedere dag even hard om lachen!!

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:22

dan ben jij de kennis van Ivonne! Calendula is erg leuk! had hem als jaarling eens gezien. Zijn donkere kleur is erg moi! Weet je wie zijn oeder is? En is ie al geruind?

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:33

karev schreef:
dan ben jij de kennis van Ivonne! Calendula is erg leuk! had hem als jaarling eens gezien. Zijn donkere kleur is erg moi! Weet je wie zijn oeder is? En is ie al geruind?



ja dat klopt helemaal!!!
zijn moeder is Phlose
hij moet nog geruind worden,maar dit gaat binnenkort gebeuren
ben erg blij met deze vrolijke kerel

het leven is net als een scheurkalender,kan er niet iedere dag even hard om lachen!!

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:57

He Calendula! Wat leuk, die is van ons geweest! Wat leuk om hem weer tegen te komen! Wij hebben hem als veulen gekocht (zijn fokker zijn hele goede vrienden van ons) en verkocht toen hij 1,5 jaar was.
Hoe gaat het met hem en heb je nog meer foto's? Ik wist helemaal niet dat hij weer verkocht was.

Groeten van Mirjam

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:17

ik heb je even een pb-tje gestuurd!!
wat leuk zeg dat je calendula kent!
natuurlijk hoop ik dat er ook iemand is die veulenfoto's heefd,als iemand ze heefd zal ik ze dolgraag willen hebben!!

het leven is net als een scheurkalender,kan er niet iedere dag even hard om lachen!!

ijslandermir
Berichten: 760
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:12

Hoi,

ja ik heb dus veulenfoto's. Ik zoek ze voor je op.

Mirjam

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-10 16:35

Hele leuke fjord die calendula!
Alleen daar haal ik mijn fjorden niet uit.
Maar super leuke fjord!

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:42

Komt Cairo bij Van de Berg uit Vaassen vandaan??

http://www.bvandenberg.nl
Emas (Topas x Reinar) en Fjella (Manus x Halldor).
Tea (Halldor x Brusvein) 17-05-1998 - 7-12-2016.
Jeskim (Zidar x Damsig) 21-5-1989 - 25-9-2015.

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Nakomelingen van hengst Sebastian!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:47

neej Cairo komt uit onstwedde

het leven is net als een scheurkalender,kan er niet iedere dag even hard om lachen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 16 bezoekers