Nakomelingen van Sven?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Nakomelingen van Sven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-09 22:31

Ik ben op zoek naar informatie over de hengst Sven. Weet er iemand iets meer over zijn karakter of het karakter dat hij doorgeeft?
Eventueel mensen met een nakomeling van hem?

Het gaat om de merrie Diana in mijn profiel. Als er nog iemand suggesties heeft voor een (Belgische) hengst zijn deze altijd welkom :)
Ik vind Brijol ook een heel mooie hengst, maar het is niet de bedoeling om een gra veulen te fokken.


xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:49


Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:56

Ik vind het eigenlijk gek dat je hengsten als Sven en Brijol aanhaalt, zijn imo toch wel héél verschillende typjes...

Wat wil je verbeteren en behouden?

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:00

Ik heb een nakomeling van Sven.

Dakota is bijna 2 jaar, zit wel een kop op hoor, maar dat is
meer van moeders kant.
Hij leert enorm snel en is erg werkwillig, wil graag voor je werken
(daar is hij nu nog te jong voor maar wat hij leert pikt hij snel op)

Donkere kleurtje heeft hij van Sven mee gekregen
Afbeelding

Afbeelding

† I'ts better to have loved and lost them... than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †


Trotse mama van Thiemo (19-04-2012)

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:53

Van wat ik van de Svennetjes heb gezien, hebben ze over het algemeen iets meer pit dan de gemiddelde fjord en ook niet de allermooiste koppies. Je moet er van houden :D

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-09 10:37

Jilly_Hayco schreef:
Ik vind het eigenlijk gek dat je hengsten als Sven en Brijol aanhaalt, zijn imo toch wel héél verschillende typjes...

Wat wil je verbeteren en behouden?

Ik was in het boekje van de HK aan het bladeren en kwam Brijol tegen, maar dat is sowieso geen optie. :)

De uiteindelijke beslissing ligt ook niet bij mij, maar bij de eigenaren. Zij hebben mij gevraagd om info over Sven te zoeken en eventueel te vragen of er nog andere hengsten geschikt zouden zijn. Echt iets specifiek verbeteren denk ik niet, het doel is een mooie fjord fokken. Ik weet wel dat ze graag de donkere kleur en haar grootte (1m48) er inhouden.

Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:06

Ik denk dat je die donkere kleur niet zo snel kwijt geraakt, ze is wel héél donker he! :))

Die nieuwe jonge is ook erg donker, kan niet op z'n onuitspreekbare naam komen en site doet 't niet bij mij... Weet niet hoe groot die is, en daarvan weet je natuurlijk ook niet hoe die fokt.

Geerard is ook vrij donker meen ik me te herinneren?

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:16

Yoline schreef:
Van wat ik van de Svennetjes heb gezien, hebben ze over het algemeen iets meer pit dan de gemiddelde fjord en ook niet de allermooiste koppies. Je moet er van houden :D


Dat van de koppies vind ik niet waar, (niet omdat ik zelf een Sven heb hoor) maar ook de moeder mogen we niet vergeten en mijn
Sven in dit geval heeft meer het koppie van zijn moeder.

(vind trouwens vaak dat de merrie vergeten word, die heeft net zo veel in te brengen als de hengst voor een nieuwe combinatie (veulen dus) )

† I'ts better to have loved and lost them... than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †


Trotse mama van Thiemo (19-04-2012)

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-09 13:23

Jilly_Hayco schreef:
Ik denk dat je die donkere kleur niet zo snel kwijt geraakt, ze is wel héél donker he! :))

Het kan wel hoor. Kijk maar naar Sara en Gyara.

Geerard is maar 1.44, dus niet zo groot :)

Fjorden007

Berichten: 950
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Friesland

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:31

Wij hebben hier ook een aantal Sven's lopen.
Iets pittiger dan normaal, maar niet gemeen, en idd donker van kleur :)

Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:16

Senzafine schreef:
Geerard is maar 1.44, dus niet zo groot :)


Dacht al dat hij niet zo heel groot was, maar kon niet op de stamboek site...
Denk dat als je een hengst van + 1.45 wil dat je keuze hier al heel beperkt wordt.

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:40

Dakota van mij is nu 1.48, net zo groot als Sven zelf dus.
Maar er zit een flinke moeder achter van 1.53 dus dat verklaart bij Dakota zijn maat wel.

† I'ts better to have loved and lost them... than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †


Trotse mama van Thiemo (19-04-2012)

Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:01

Ik heb even zitten zoeken en Geerard valt sowieso al af omdat daar Heia Gutt in zit.
Om diezelfde reden ook Gidar. (het valt met nu trouwens pas op dat Valdemann er niet meer bij staat :? waar is die nu weer naartoe...)

Fjorden007

Berichten: 950
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Friesland

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:32

Sven heeft hier een jaartje ter dekking gestaan, het was niet de makkelijkste in omgang, maar hij fokt geweldige paarden vind ik

leoensuzanne
Berichten: 251
Geregistreerd: 03-03-07

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:03

Er zijn ook hengsten die groter fokken dan ze zelf zijn. Voorbeeld is Lenngard, maar ja die staat ergens in Duitsland. Lenngard is Ronan zijn papa. Mama van Roon is 1.47 m net als lenngard. Ronan is zelf 1.50 m geworden, evenals zijn volle broer Silas. Dus er zijn ook hengsten die groter fokken.
Ik ben het met Andrea eens dat ze zegt, dat men ook eens wat vaker naar de moeders moeten kijken. Die geeft ook heeeeeel veel mee aan de veulens! En dat wordt idd vaak vergeten! (Wat soms ten nadele gaat van een hengst, want die hengst krijgt dan meteen 'een naam' of een etiket. Jammer, maar dat is weer iets anders.)

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:11

Afgelopen jaar mailde van Bon mij het volgende over Sven: "...doch geen absulote lieve paarden
fokt hij, had wel een van de beste afstammelings-rapporten".

Ik heb toen van Sven afgezien. Karakter vindt ik een van de belangrijkste punten.

Fem_daf

Berichten: 666
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Emmen

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:48

Wij hebben een aantal veulens van Sven gehad bij twee redelijk kleine merries, ze gingen met 6 maanden weg, dus hoe ze uiteindelijk zijn geworden geen idee.
Als veulen waren ze mooi gebouwd, goede benen, goede rapporten, lief en leergierig. Maar idd de merries waren ook vriendelijk en hadden goede resultaten op keuringen. Zij hebben ook veel in te brengen!
Zal even kijken of ik je fotos kan sturen.

A horse will never break your heart, he will always treasure it.

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:57

Kan je die ook hier plaatsen? Ben ook wel benieuwd :)

† I'ts better to have loved and lost them... than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †


Trotse mama van Thiemo (19-04-2012)

Fem_daf

Berichten: 666
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Emmen

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:16

Moet ze dan even opzoeken en inscannen. Is alweer een tijdje geleden. Doe het zo snel mogelijk!

A horse will never break your heart, he will always treasure it.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:30

Fem_daf schreef:
Wij hebben een aantal veulens van Sven gehad bij twee redelijk kleine merries, ze gingen met 6 maanden weg, dus hoe ze uiteindelijk zijn geworden geen idee.
Als veulen waren ze mooi gebouwd, goede benen, goede rapporten, lief en leergierig. Maar idd de merries waren ook vriendelijk en hadden goede resultaten op keuringen. Zij hebben ook veel in te brengen!
Zal even kijken of ik je fotos kan sturen.


Ik zie helaas niks in je profiel over Fjorden. Jammer, ben net als Andrea benieuwd om welke Fjorden het gaat.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Fem_daf

Berichten: 666
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Emmen

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:00

Vrijdag ga ik naar mijn ouders en scan ik de foto's in! Nog even geduld dus.
De moeders zijn trouwens de merries van Regtop uit Sleen (misschien kent iemand ze) Olfiena, Renate en Laila. Ze liepen (tot 2 jaar geleden) practisch ieder jaar met een veulen in één van de keuringen in Drenthe.

A horse will never break your heart, he will always treasure it.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:36

Fem_daf schreef:
Vrijdag ga ik naar mijn ouders en scan ik de foto's in! Nog even geduld dus.
De moeders zijn trouwens de merries van Regtop uit Sleen (misschien kent iemand ze) Olfiena, Renate en Laila. Ze liepen (tot 2 jaar geleden) practisch ieder jaar met een veulen in één van de keuringen in Drenthe.


Ik heb deze merries wel eens op de keuringen gezien. Heb je ook foto's van de merries?

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Fem_daf

Berichten: 666
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Emmen

Re: Nakomelingen Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:49

Ja, heb ik ook. Ik zoek ze vrijdag op!

A horse will never break your heart, he will always treasure it.


Amber2106

Berichten: 26
Geregistreerd: 22-11-15
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:28

Afbeelding
Al heel lang niet meer gereageerd op dit topic en zo kwam ik op deze site toen ik op zoek was naar de vader van mijn verzorg fjord Zolmar 'Sven'. Zolmar is inmiddels bijna 14 jaar en er zit een beste kop op. Ik weet zo niet wie zijn mama is maar vind het leuk om te lezen dat anderen nakomelingen van Sven ook zo een karakter hebben. Zolmar kan heel dominant zijn, sterk maar is een komiek 1e klas. Geen fjord voor een beginner. Hij loopt graag voor de kar maar rent het liefst lekker in het duin. Hij staat 24/7 buiten. Leuk om te lezen dit topic. Bedankt!

Live your best life!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers