gra of rodblakk gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

gra of rodblakk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 08:48

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben heel rustig aan op zoek naar een fjorden merrie, maar dan wel een rodblakk of een gra kleurige. Met een lichte voorkeur voor gra. Aangezien ik weet dat deze veel minder vaak voor komen en fokkers ze daardoor ook vaak zelf houden, weet ik dat ik redelijk zoek naar een speld in een hooiberg.
Maar goed, wie niet zoekt, zal het ook niet vinden.

Wat betreft leeftijd heb ik geen echte voorkeur, een veulen is prima, maar een volwassen merrie ook.
Dus wie o wie kan mij van tips voorzien, waar ik het beste kan zoeken. Wie heeft er toevallig eentje staan die verkocht mag worden, of weet iemand die er één heeft die weg mag. Eventuele fokkers in het buitenland zijn ook goed. Facebook wordt uiteraard in de gaten gehouden, maar daar zie ik al enige tijd niets voorbij komen, of ik kijk niet op de goede sites.
Met een aantal grote fokkers heb ik reeds contact gehad en zij hebben niets.

Mocht je zelf iets hebben en wil je eerste weten wat mijn doel ermee is en hoe ze gehouden wordt, stel al je vragen gerust!

(Mods, ik heb dit hier neergezet en niet op diensten, omdat hier de meeste fjordenliefhebbers zitten. Mocht het niet mogen sorry daarvoor)


cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: gra of rodblakk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 09:21

@Macs, waarom een kleurtje.....nou omdat ik dat erg mooi vind en ik er de hele dag naar moet kijken. Ik snap je punt wat betreft bouw en dergelijke. Ik ben ook zeker van plan te gaan voor een stamboek opgenomen dier. Maar wil daarbij wel de kanttekening maken, wat de een goed gebouwd dier vind, vind de ander niet. Daar zitten ook altijd persoonlijke voorkeuren in. Zo ziet de een de fjord liever wat luxer en de ander liever wat grover bijvoorbeeld.

Verder bedankt voor de tips en genoemde stallen die zal ik bekijken.

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 09:27

Cayenne schreef:
Hier staat een twaalfjarige gra merrie te koop: https://www.ehorses.nl/fjord-merrie-12j ... 93264.html


Dank je voor deze tip! Deze merrie is zeker iets om in gedachten te houden, maar staat bijna 500 km verderop. Dus eigenlijk hoop ik op iets dichterbij. Maar zal zeker eens contact opnemen met de verkoper.

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 10:18

Den Bosdrief is hetzelfde als de Bilterhoeve toch?
Want die hebben niets, die houden de graaf kleurige veulens zelf aan.

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: gra of rodblakk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 10:47

Reisafstanden zijn zeker niet erg, maar dan moet het vooraf wel in het plaatje passen zeg maar.
Voor nu geven jullie ook nog een hoop tips, die ik eerst verder wil nagaan.

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: gra of rodblakk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 11:33

Iedereen bedankt voor de ideeën die zijn gegeven.
Ik ben op dit moment in overleg met Den Bosdries, maar het is nog heel onzeker of dat iets wordt. Er is ook nog een andere geïnteresseerde die eerder was.

Op de vraag of ik vast zit aan geslacht, ja.
Ik heb ze aan huis staan er meerdere merries en ook een merrie veulen van dit jaar, wat ik graag aan wil houden. Dus een hengstveulen is daarbij niet handig. Een ruin zou evt nog kunnen, maar heeft echt niet de voorkeur. En als ik ga voor een ruin, dan al een oudere waar ik direct iets mee kan. Want kan dan niet als maatje voor mijn veulen dienen.

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: gra of rodblakk gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 18:47

Ik ben nog niet voorzien. Maar ik heb de tijd en geduld, tot ik de juiste tegen kom.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers