[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Fabster

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:22

Welnee, ze staan toch nog niet in hun zomervacht? Komt helemaal goed, ook in de kou.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:57

s_v schreef:
Wat een manen heeft die achterste Fabster :wow:
]

Ja, bijna tot zijn voorknieen.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:10

Hij wordt 27 in mei. En hij is net afgezet als leider van de kudde. Caj heeft de zaak overgenomen (ook fjord), dus hij is een beetje zielig... :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:15

MPH schreef:
Een paard heeft geen ‘voorknieen’ :') maar wel hele toffe manen!

Nee, maar iedereen nóémt te voorknieen ipv polsen, dus ik dacht ik hou t simpel. Excuus.... :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd leuk, sneeuw. De fjorden passen er echt goed in, vind ik.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:39

Jules is echt knap!

Vandaag met Caj naar de kliniek geweest. Niks uit gekomen. Alle foto’s netjes. Ze is minimal kreupel op de buigproef enop de cirkel op het zachte zag je nig het meest. Behalve dan, dat ze in stap een rare knik heeft. Oordeel: waarschijnlijk een verstuiking. Rust en Metacam moet t nu gaan doen, de komende 6 wkn. Ben benieuwd.
Madam liet zich wel van haar beste kant zien. Ze pakte de da’s helemaal in, met haar schattigheid := . Zal maar niet vertellen hoe ze in t echt is, die heks! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:27

Of gewoon in dit topic hoor! Ik hoor ook graag de endurance avonturen! Ik ben met Cajra begonnen, omdat t een obesitaspasrd is. IR en met training in de bak en af en toe een rondje buiten gingen de kilo’s er echt niet voldoende af. Daardoor ook eczeem en dáár heb ik zo n hekel aan! Dus gaan trainen op de lange afstanden en dat ging beter met de kilo’s (en de jeuk). Nou ben ik zelf dan weer geen wedstrijdrijder (te veel moeite), maar ik was wel op snelheid aan het trainen, zodat we de snelheden van endurance zouden kunnen redden. Dat werd echt helemaal niks. Caj is nogal zuinig met haar energie en áls ze al tempo maakt (richting huis :') ) dan wordt het ongecontroleerd rennen. En aangezien ze nogal hysterisch kan doen over vanalles en dus constant opzij springt, vind ik dat niet ok. Dus ik heb de snelheid laten varen en gewoon voor de afstand gegaan. Als ik nu gemiddeld 7-8 km haal, ben ik al blij (is incl in- en uitstappen). We deden zo 20-25 km. Zat wel eens een uitschieter richting de 30 bij, maar dan vind ik t zelf ook mooi genoeg. Met ons tempo, zit ik dan lang genoeg in het zadel, vind ik.

Maar gewicht was mooi onder controle en jeuk ook. En daarvwas t om te doen. Wordt straks weer opnieuw opbouwen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:06

Paardenfan25 schreef:
Vuil borstel je er nog wel af, poepvlekken minder. Daarom staan die van mij 24/7 buiten *\%/*

Mag je hier het vuil ee proberen af te borstelen. Vooral fijn bij regen := . Hier ook 24/7 buiten. Maar worden ze niet schoner van. Ik heb zeer regelmatig gra-fjorden. En dat staat niet in hun paspoort.... :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 07:39

Wat lief dat ze meteen zo gezellig zijn, samen!

Ik heb Caj nu apart staan. Ze is kreupel dus. Nou is het toch een heks bij andere paarden, dus het is zo wel lekker rustig. Maar met Sjaak is ze echt een echtpaar. ‘s Avonds mag hij bij haar staan en ze plakken dan ook meteen aan elkaar vast :D Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:45

Marloes_blok schreef:
Ziet er soepjes uit! Die van mij kan echt niet springen hahaha

Van de week maar weer eens mijn camera meegenomen naar stal!

[ [url=m/BuFI66.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oma Nina en Diego. Allebei echte Fjordjes maar zoooo verschillend :D

Wat een mooie foto! <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:08

Heerlijk, zo n koele kikker! Wat is haar afstamming? Caj is niet zo cool. Alhoewel we ook overal langs gaan. Niet altijd haar keuze, maarja, had ze maar niet mijn fjord moeten worden :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:24

Finnea schreef:
Fabster schreef:
Heerlijk, zo n koele kikker! Wat is haar afstamming? Caj is niet zo cool. Alhoewel we ook overal langs gaan. Niet altijd haar keuze, maarja, had ze maar niet mijn fjord moeten worden :+

Zie onderschrift :D Had ik vooraf niet verwacht met deze ouders. Moeder was geen makkelijke namelijk. Finnea heeft ook wel haar grapjes hoor en kan enorm enthousiast zijn, maar in het verkeer is ze hartstikke betrouwbaar gelukkig.

De moeder van Cajra was ook niet het meest geschikte buitenrijpaard. Haar motto was eerst rennen, dan kijken. Heb heel wat afgevloekt tijdens ritjes met haar :')

De Finn hierboven is ook gaaf! Vind dat altijd wel bijzonder zo'n donkere neus.

Haha, o ja. Even je onderschrift gemist :o . Ik heb al vaker gehoord dat de moeder van Cajra ook en beetje raar was. Maar moet wel zeggen, dat Caj ook echt mijn paard is geworden. Ik
Mis haar nu ook echt, nu ze nog kreupel staat. Maar ja, hopelijk gaat t over (ik vind eigenlijk dat er weinig schot in de zaak zit, maar ja, moet nog minstens een maand afwachten....)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:01

Jij wel s_v! Nu ik ook nog. Ik had goede hoop dat Caj weer ok was, maar vandaag ging ze weer ff uit haar stekker en nee: poot is nog niet helemaal beter ;(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:02

Wat een stoere Heps! Doet Caj haar niet na _O- . Leo in zijn goede dagen wel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:49

s_v schreef:
Wat een knapperds weer allemaal zeg, die oudjes zien er allemaal nog super uit, leuk om te zien :D

Mijn mannetje gisteren ochtend, kleine mijlpaal in onze mens-paard vriendschap, ik mocht de eerste keer lekker bij 'm komen zitten terwijl hij lag te slapen <3
[ [url=m/vNyEVS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heerlijk dutten met zijn vriendinnetje naast 'm :Z
[ [url=m/9gdBZH.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vanochtend was hij al net zo actief :=
[ [url=m/Q8p493.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F0XZ4S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze staan nu een week 24/7 buiten, aangezien bij mijn meisje RAO is vastgesteld mag ze niet meer op stal/stro staan. Ze vermaken zich prima zo en zijn ook helemaal op hun gemak, heerlijk om ze zo te zien ontspannen :j

Wat is RAO?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:34

Samy24 schreef:
Zadel ligt inderddad wat te ver naar voren op de foto, wel gecorrigeerd want hij maakt het vrij snel duidelijk bij het rijden als er iets niet goed zit.
Maar zoals ik al zei gaat er ook een zadel op maat komen als meneer stopt met van bouw te veranderen :D

Zijn er paarden die nooit meer van bouw veranderen? :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:32

Calice schreef:
Super leuk om te zien dat er nog zoveel oudere en actieve fjorden zijn :D .

Leuke foto's hoor samy24!

Haha ahh vermoeide zorro.

Jeetje dat is wel heftig s_z!

Ik blijf zo blij met Mellow <3 .
[ [url=m/al1ibR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4qfnHZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zó die galopfoto is echt spectaculair! <3

Leo ook niet meer actief. Alleen als begeleiding van een ander paard in de trailer. En daar kan hij goed mee leven :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:58

Wauw, 30! Hopelijk redt Leo dat ook. Is nu 27 en doet t best goed. Moet wel opletten dat hij niet te mager wordt.