[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:36

Dat is ook wat Jules had inderdaad sanso, zijn ene neusgat stond hoger dan het andere, dat kwam voort uit spanning vanuit zijn tongspier blijkbaar. En die spanning kan dan weer voortkomen vanuit 'stress' van de organen (in Jules zijn geval de lever en de dikke darm) daar heeft ze extra op ingewerkt met speciale oliën, was heel bijzonder om te zien :)

Na de behandeling zijn de neusgaten van Jules ook weer gelijk, echt gek :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:59

Mij is het opgevallen omdat hij dat van te voren dus niet had, maar na de koliek wel, dus moest wel ergens vandaan komen had ik me bedacht en toen de therapeute bij Callista (paard van zusje) was en ik dit aanhaalde, zei ze gelijk dat dit van de darmen/maag kon komen, frappant is het zeker :j !

In de categorie niet zo flatterende foto's van je paard :')
Nog steeds helemaal aan het na-genieten van zijn 'behandeling' :O
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:16

Bijzonder toch he, hoe ja aan kleine dingen toch veel kan merken :) Jules heeft ook een 'ontgift' kuurtje gehad, nuja, kuurtje, alles via oliën op de huid :) Omdat zijn lever wat verstoord was (door de vele medicatie na de koliek) ben benieuwd hoe hij verder 'evolueert' binnen 6 a 8 weken komt de therapeute terug langs en dan zien we wel weer verder :)

Mijn vriend lacht me wel vierkant uit, die vindt het allemaal klink klare zweverige onzin haha :')

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:01

He bah, klinkt als een naar ongeluk inderdaad, lijkt me heel heftig om mee te maken, wat jammer dat ze er ook blijvende schade aan heeft overgehouden... Plannen met het nieuwe vriendje klinken wel heel leuk :j

Haha, die foto van Pamba en Elza is echt hilarisch, baardje van Elza is echt tof! Ik houd van mannen (en vrouwen ;) ) met baardjes, als het paarden zijn dan toch, bij mensen moet ik er niets van weten :D Ben stiekem wel benieuwd naar de andere foto's, als deze de meest normale is :')

Euhm, maatjes, dit moet eigenlijk naar de voerplaats :Y) ...
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:29

'Een geluk bij een ongeluk' zeggen ze dan hé Isabel, kan me best voorstellen dat zoiets toch ook wel een vrij traumatische ervaring is geweest voor je merrie, niet moeilijk dat een nieuw paardje wat spanning en stress geeft inderdaad...

Haha die eerste is echt een plaatje heidiLOVER Robin (edit: ik probeer voortaan gewoon Robin te zeggen, dat is net wat vlotter :) ), Pamba haar hoofdje daarop en Elza's baardje zo lekker boven het hek, eentje om in te kaderen haha :D Staan ze aan huis bij jou?

Welkom Anna! Alvast gefeliciteerd met je (bijna) nieuwe aanwinst *\o/* Heb je wat meer info over de dame in kwestie? Hoe oud is ze, wat is haar afstamming, wat zijn je plannen met haar? ...
Anita hier op bokt (niet zo heel actief in het topic) is heel erg bezig met fjorden en afstammingen, zij zal je wellicht wel verder kunnen helpen als je vragen hebt over de afstamming :)

Zo, wij hebben vanmiddag weer een lesje grondwerk achter de rug :)
Ging iets minder lekker dan gewoonlijk, zowel Jules als ik waren niet echt helemaal in top vorm zeg maar. Jules was nog helemaal in zen modus na gisteren en ik was snel afgeleid, want mijn kleine monstertje deed voortdurend ontsnappingspogingen :roll:
We hebben kort leiden en stoppen even terug opgepakt, dat ging gelukkig nog wel goed, al was ik zelf ook niet super duidelijk vandaag, we moeten toch weer wat meer aan de slag denk ik :o .
Daarna wijken voor drukpunten, dat ging niet zo goed :n , meneer had echt geen behoefte om ook maar iets te moven voor me, na veel geduld uiteindelijk dat ook nog positief kunnen afronden gelukkig! En op het einde hebben we inbuigen nog even geoefend, moeilijk voor 'm, met z'n korte nek, maar hij deed wel knap zijn best. Zo konden we uiteindelijk nog wel positief afronden!

Aan het begin van de les was ik er zelf gewoon helemaal niet bij, op het einde kwam mijn focus weer terug en huppa, daar had ik ook een veel meewerkender paard, toch grappig hoe dat verschil kan maken :)

Volgende keer gaan we wat 'zwaarder werk' doen, fsysiek dan toch. Denk dat we het echte cirkelen aan oefenen. Wil ook graag wat conditiewerk voor Jules hebben, nu hij terug mag, is het gedaan met overtollige spekkies ~~}>

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:08

He bah, dat lijkt me zo naar, moet zo pijnlijk zijn alst daar vanachter beschadigd is, ik voel helemaal mee met die arme merries :(:)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:07

Denk dat je boog heel wat 'ronder' mag, zo is het meer een hanenkam :)
Verder heb ik 0.0 ervaring met bogen, bij de mijne hangt alles lekker lang groeien :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:22

Wat jammer dat de aankoop niet doorgaat Anna, succes met je verdere zoektocht :j

Nieuw zadel is altijd spannend he MJR_Tjelle, maar je hebt dus al wel een bepaald model op het oog? Dan zou ik gerust tweedehands durven kopen inderdaad :)

Zo, wat een lekker weertje is het plots he!
Paardjes zijn hier blij gemaakt met een stukje gras bij aan de paddock, al is het wel een 'uitdagend' stukje geworden, met die hoge berg erin. Vlekje vindt het helemaal mooi om bovenop de schuine kant te staan, Jules staat toch het liefste benden :j
Afbeelding
Al durft hij boven ook wel te eten :)
Afbeelding
Dutjestijd :z
Afbeelding
En, de lekkerste grasjes zijn natuurlijk degene waar je net niet helemaal bij kan :))
Afbeelding

Dit stukje komt permanent bij de weide/paddock, binnen een weekje of 2 kunnen ze ook terug op de zomerweide, ben zo blij dat het eindelijk lente wordt :) Maandag komt mijn singel aan, dan zijn we als het goed is terug helemaal 'in the running' en kunnen we eindelijk terug samen op pad! *\o/*

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:07

Iets met een dure hobby ofzo haha :') geld kwijtgeraken is hier ook absoluut het probleem niet :n

Deze week komen de smid en de tandarts voor beide paardjes. Ben benieuwd, Jules is voor het laatst naar de TA geweest bij zijn vorige eigenaar (jaartje geleden) en Vlekje volgens mij helemaal nog nooit :=

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:27

Wat een schatje lienepien, lief hoofdje staat er op, wat zijn je toekomstplannen met haar?

Knappe dame heb je daar iris fijn dat het beleren zo vlot gaat!

Haha die Elza is een echte shettendame zo te lezen. Zoiets zou vlekje ook doen. En het beste van al is nog wel dat ze er mee wegkomen ook he, die schattige hoofdjes maken zo veel goed :=

Fijn dat hepsie weer goed gaat Sjolvir. Toch altijd even spannend als er iets mis is hé..

Mijn vent heeft bezoek gehad van de tandarts vandaag, net als zijn kleine vriendinnetje. Tandjes waren goed in orde. Wel 2 kleine vullingen geplaatst voor de zekerheid, verder zag alles er prima uit. De volgende date met de TA is voor over een jaar :)

Afbeelding
Afbeelding
En daarna met z'n tweetjes suffen op stal haha :Z
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:24

Ja blijkbaar had er ook nog nooit van gehoord. Het gaat niet om een gaatje in een tand zoals bij een mens maar om een gat tussen twee tanden in. Daar duwen ze een kunststof vulling tussen om te voorkomen dat het tandvlees aangetast wordt :j

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:48

Ze ziet er in ieder geval behoorlijk harig uit ja hahaha :')

Gefeliciteerd hepsie, op nog veel mooie jaren Y)(^)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 16:46

He, ik had jouw post even gemist, Robin.
Wat een ongelofelijk schattig zicht is dat zeg, Elza mee als handpaardje <3
Hoe ging het? Wil dat ook zo graag eens een keertje proberen, maar Jules zijn tempo ligt nogal hoog voor mijn meisje, kan hem wel vragen te vertragen, maar 't moet voor hem natuurlijk ook nog een beetje leuk blijven :)

Wij hebben weer fijn wat gegrondwerkt vanmiddag, lekker in het zonnetje, wat een mooi weer is het vandaag zeg :) ! We hebben een nieuwe oefening opgepakt vandaag 'de selfie', want baasje heeft een nieuwe telefoon, met fancy selfiecamera *-:)
Afbeelding
Al vond meneertje het al snel saai worden, die weet natuurlijk al lang hoe je knap op een foto moet staan :')
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:16

En hoe ging 't Liek? Zorro's manen zijn al aardig aan het groeien zo te zien, waren ze nog in boog toen je hem kocht, of herinner ik me dat verkeerd? :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:04

Kleine ego post, vanavond lees ik bij enzo maar ik ben zo blij *\o/*

Als je instructrice vraagt 'zie je het zitten om terug te rijden' gebeuren er soms gekke dingen :j

Knappe stoere beer was zo flink, ik zo blij en trots, tijd om die minder fijne periode af te sluiten en er samen weer voor te gaan <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:10

Hehe, even binnen de 'koelte' opzoeken en tijd maken om hier bij te lezen, heb het de afgelopen dagen (gezellig) druk gehad, dus niet zo veel tijd gehad om naar dit schermpje te zitten staren, eigenlijk alleen maar goed natuurlijk ;)

Hoe is het met de spierpijn van je vriend L_iek? Of is het allemaal nog goed meegevallen achteraf? Zo 10km lopen zou echt niet voor mij weggelegd zijn, val al om na 2km momenteel denk ik, hihi :=
Hoe gaat het met jou na de val? Niet te hard geschrokken? Zag je topic ook voorbij komen, leuke vraag was dat :) Wel fijn dat het vandaag al weer vlotter ging, dat geeft terug vertrouwen he :)

Wat schattig sanso, ze hebben elkaar echt wel gevonden zo te zien he? Prinses ziet er sexy uit zeg, zo geschoren <<)
Lesje met je zusje ziet er gezellig uit! Stoer he, dat ze zich zo aanpassen, ze zijn meer dan hun gewicht in geld waard, die brave paardjes <3
Het scheren zal wel verlichting geven met die hitte van deze week, Jules is gelukkig al goed aan het verharen, die staat al bijna in zijn zomervacht :)

Die Winnie van jou is zo'n stoere dame he Jets, ik vind haar eceem deken kapsel geweldig, net als je nieuwe zadel en halsring :j Gaaf dat ze model was op equiday zeg, weer met dat knappe hoofdstel :~
Ze is echt zo veelzijdig, ziet er uit als een lekker ontspannen ritje voor de wagen, fijn dat het weer kan. Gaan jullie weer op trektocht dit jaar?

Ik vond vullingen ook niet het echte gepaste woord indredaad Sjolvir, maar dat is hoe mijn TA/DA het omschreef hehe :)

2 handpaarden is wel een beetje van de zotte inderdaad, als er dan iets gebeurd, heb je toch echt geen controle meer lijkt me 8)7

Ik ga je ook volgen op Insta heidiLOVER, altijd leuk, fjordjes op insta :) ! Gefeliciteerd met Pamba, wat een fijn nieuws ook dat ze weer lichtjes aan de slag kan, inderdaad goed nieuws show hier vandaag :D !

Kas is zo'n knapperd Ingrid, ben benieuwd hoe het beleren gaat verlopen, fijn dat je hem de tijd geeft en alles rustig opbouwt met 'm! :j Dat luie is trouwens een heel herkenbaar ding, is 't ook een introvertje? :D

Welkom Bentee, wat een knapperd, over manen kan ik je niets zeggen, wel dat je paardje een hele lieve uitstraling heeft <3

Oh en @sanso, mijn hoofdstelletje is van barefoot, het is een gewone sidepull, maar je kan 'm ook als kaak gekruist systeem gebruiken. Al werkte dat hier niet zo goed, met al die haren :x
Edit; op deze foto zie je het wat beter :j
Afbeelding

Paardjes hebben sinds gisteren trouwens ook een nieuw vriendje hier... Een ini mini melkgeitje, het is een lammetje van een paar daagjes oud, gered door mijn vriend (beestje was 'op het verkeerde moment geboren' wat zo veel betekend als, zou snel gaan hemelen :( ). Pieter heeft ze mee naar huis genomen en nu hebben wij ze geadopteerd. We hebben dr Minnie gedoopt en zoeken zo snel mogelijk een vriendje voor haar (Pieter gaat morgen al eens aan de geitenboer vragen of we nog een hummeltje mogen adopteren)...
Als ze groot en sterk is, mag ze bij de paardjes op de weide lopen, gisteren hebben ze alvast kennis gemaakt met elkaar. Vlekje vond het helemaal geweldig, Jules vond het stiekem kei spannend (en maar knorren hihi) maar wilde toch eens van dichter bij kijken...
Afbeelding

Zo dat was het denk ik, half uurtje verder ondertussen, hahaha :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:59

Foto's zijn echt leuk geworden sanso! Vind de ingevlochten voorpluk stiekem wel een beetje zonde, al is het wel echt SUPER netjes gedaan. Net zoals de staart, dat vind ik dan weer wel heel erg mooi :).

Ziet eruit als een heerlijk spa dagje Blue_Eyes, boog is inderdaad strak zeg, wat een knapperd :~

Knappe hepsie Sjolvir, ze ziet er goed uit! Zo te lezen was het een heel interessante, clinck voor jullie :D !

Wat een chique zadel MJR_Tjelle, fijn dat het zo goed bevalt!

Haha grappig van Pamba en het draven heidiLOVER! Maar wat fijn dat jullie weer kunnen en mogen, dat geeft vast een super fijn gevoel! :)

Hier ook lekker rustig de afgelopen dagen. Gisteren wel heel fijn gereden, voelde zo vertrouwd terug en daar ben ik heel blij mee. Halthouden op mijn zit ging ook steeds beter en we hebben een paar stukjes gedraafd *\o/*
Klinkt heel 'klein' allemaal, maar voor mij zijn dit toch echt wel grote stappen vooruit na ons ongelukje van 5 maanden geleden :) Ben blij dat ik mezelf nog 'thuis' voel om hem, daar had ik wel wat schrik voor...
En waar ik ook echt oprecht heel blij mee ben, is mijn nieuwe zadel, dat zit zo ongelofelijk heerlijk! Ik wil nooit meer wat anders denk ik :) Wat een verschil met een gewoon Engels boomzadel, geen 'geforceerd' gevoel meer voor mij en vooral, geen rugpijn meer na het rijden +:)+

En ik kan weer oortjesfoto's :):)
Afbeelding
Afbeelding

Knappie met z'n nieuwe look <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:07

Hehe, ik zit weer effe, tijd om lekker bij te lezen :j
Het is hier thuis gezellig druk de afgelopen periode (mais zaad zit in het land, morgen wordt er gemaaid, de eerste koeien lopen terug op de weide, ...) en dan komen er ook nog eens voorbereidingen voor ons huwelijk, twee gekke geitjes (lammetjes!), twee katten en twee ponies bij die verzorgd moeten worden, ik weet wat doen en dan vergeet ik mijn werk nog haha :D !

Wat is Kaper toch een knapperd Ingrid, hij ziet er goed uit zeg :j Foto's zijn ook leuk geworden, zo bij de bloemetjes *D

Leuk om te lezen dat het terug zo goed gaat met Pamba, hoe gaat het met kleine dondersteen Elza? Is ze nog mee geweest als handpaardje? :)

Wij hebben hier echt geluk met het weiland! Er is ruim 52 liter gevallen de afgelopen week maar het is nog steeds niet te nat voor de paardjes, ze lopen nu alweer 3 weken lekker op de weide :j

Ziet er gezellig uit Sanso, ze zitten inderdaad nog flink in het haar zo te zien daar... Jules is al goed verhaard, maar zijn kleine vriendinnetje is ook nog volop bezig, als het dit weekend weer is, wil ik ze graag eens wassen, dat scheelt altijd veel :)
Haha en, die laatste foto, zo herkenbaar, food is life :Y)

Wat een schattige foto van Ollie stripe, wat een lief hoofdje staat daarop zeg <3

Wij hebben vanmiddag een zeer inspirerende (en intense) grondwerk les achter de rug... De bedoeling was om even kort vanop de grond te werken en dan erop, maar daar besliste 'de omstandigheden' even anders over :=

We hebben voor het eerst op de cirkel gewerkt, wat eigenlijk vlot ging :) Alleen toen Jules zijn achterhand van mij moest wegdraaien (zijn snuit naar me toe) op lichaamshouding liep het even 'scheef' :)) .
Eerst snapte Jules het niet goed (nieuwe oefening voor ons beide), waardoor er paniek reacties volgden = kei hard rondjes willen rennen (door een 'longeertrauma' uit het verleden). Maar daarna maakte meneer er een 'wie is de baas' spelletje van :=
Het circkelen ging altijd goed, tot op het punt dat ik vroeg om zijn achterhand te verplaatsen, dan ging hij 'op de loop'... Daar hebben we hard aan gewerkt vandaag en uiteindelijk zijn we ook positief afgerond, met een paard dat zijn achterhand verplaatste als ik dat vroeg zonder te willen vertrekken :j

Instructrice was wel trots op ons zei ze *D
We hadden HEEL VEEL gedaan vandaag, mijn leiderschap nog eens extra bevestigd, eerste stappen in het cirkelen (op de cirkel gaan), achterhand verplaatsen, stoppen op de cirkel, communicatie afstand vergroot, ...
'Dat hadden jullie 5 lessen geleden nog niet gekund samen' Ik merk ook echt dat het steeds beter gaat, (ookal liep het vandaag soms een beetje spaak := ), we begrijpen elkaar beter en dat maakt alles zo veel makkelijker! Ben zo trots op mijn toppertje, hij heeft echt hard gewerkt vandaag <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:10

Wij hebben zandgrond en kort gras en vooral paardjes die 80% van de tijd met hun neus in het gras staan, als ze gek doen, is dat meestal op de paddock :j

Wij hadden net een super-zen momentje. Lekker gepoetst en gekroeld en daarna ben ik nog even gaan zitten in de stal, het was zo heerlijk rustig :z
Afbeelding
En toen gebeurde dit <3
Afbeelding
Oké, het is een beetje een onflatteuze foto := Maar het is de eerste keer dat Jules gaat liggen als ik bij ze in de stal ben, toch een beetje een magisch moment <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:04

Beterschap met Caj, Fabster, hoop echt dat zijn beentje snel terug in orde is en dat jullie weer van elkaar gaan kunnen genieten! :(:)

Ooh jee, klinkt niet goed Sanne, hopelijk alles oké ondertussen?

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:22

Oh, en jullie hadden dat nog zo goed geoefend? Of was dat mat Whakan?

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:57

He bah, zand, ik krijg spontaan de kriebels als ik het lees, gelukkig is hij terug aan de betere hand!

Ik voer iedere maand een kuurtje psyllium en standaard lijnzaad mee door het voer (sinds ons koliek 'gevalletje'), maar moet inderdaad binnenkort nog eens een zand controle doen :j ...

Wat leuk om ze zo samen op de foto te hebben Sjolvir!

Mijn ponypaardjes staan lekker op de weide vandaag, baasje moet nodig bijwerken voor het werk en er ligt ook nog ergens een berg schone was in huis :=
Hoop dat ik vanavond nog even wat grondwerk kan doen met Jules, cirkelen ging van de week al stukken beter, dus hoop dat het een beetje is blijven hangen :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:47

Hoi :wave:

Het was hier inderdaad plots stil zeg, iedereen heeft het vast druk nu met het mooie weer {:} !

Ik ga jou en Kasper volgen Ingrid, altijd interessant om een paard zo te zien groeien en evolueren :j ! Ga straks even tijd nemen om je topic door te lezen :)

Fijn dat met Pamba alles oké is Robin, toch altijd even spannend als de VA moet komen he, gelukkig mag je weer op gaan bouwen, komt helemaal goed zo te lezen *\o/*
Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens <3 ! Hoe ver ben je opweg?

Hier een paar drukke weken achter de rug, maar wel kei fijn bezig geweest met de paardjes nog :)
Jammer genoeg wel wat medische probleempjes gehad, met Jules alles oké, maar zijn kleine vriendinnetje ligt even in de lappenmand :(:)
Vorige week de DA laten komen voor een hoestend paardje, die constateerde dat het aan het hooi lag... Dus hooi gaan weken en inderdaad lichte verbetering...
Helaas sinds dit weekend weer minder, veearts voor de koeien even laten luisteren en die hoorde al ruis op dr longen... Had gelukkig al een nieuwe afspraak gemaakt dus vandaag een andere DA erbij (de vorige heeft enkel gekeken en laten hoesten, niet geluisterd naar de longen oid) die stelde na een half minuutje luisteren RAO vast -O- Ze krijgt nu stevige medicatie voor een aantal weken, om de storingen op haar longen en luchtwegen weg te werken. Daarnaast moet ze vanaf nu 24/7 buiten (ze staan hier overdag 15u buiten, de rest op stal) en geen hooi meer maar voordroog...
Ik heb het geluk dat we dat hier allemaal zo maar snel even kunnen regelen en dat we hier standaard pakken voor droog hebben liggen, dus vanaf vandaag gelijk een aangepast klimaat voor dr... Enkel over de weide moeten we nu goed na gaan denken, want het stukje wat ze nu hebben is echt te klein om 24/7 op buiten te lopen, maar daar komen we wel weer uit!

Bij het vorige DA bezoekje is er ook bloed getrokken ivm PPID (vond dat ze niet zo lekker uit dr vacht kwam, dus wilde even zekerheid) en daarop testte ze niet positief, maar ook niet negatief en valt ze binnen de risico groep (met waarden van 37,9 terwijl het onder de 30 moet zijn, boven de 50 is het positief). Dus ook daarvoor gestart met medicatie sinds een weekje :(:)

Ze kan er zelf gelukkig nog wel mee lachen :D
Afbeelding

Met Jules gaat het prima, wij zijn lekker aan de slag met grondwerk en ik ben ook weer rustig aan het rijden :) Vorige week hebben we ons eerste buiten ritje terug gemaakt samen (mini ritje, van zo'n 500m maar hey, we zijn weer begonnen) <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:34

Caja ook weer helemaal oke dan Fabster? Dat zal een hele opluchting zijn :j !

Medicatie die ze nu heeft gekregen is puur voor het hoestten en de ontstekingen in haar longen, dus zal vast wel voor meer dingen werken? Voor de PPID heeft ze pracend, voorlopig in een hele lage dosering, om het echte doorkomen van de ziekte te vermeiden...

Zo ben net mijn kersverse 24/7 buiten paardjes hooi gaan geven op de weide, toch wennen om ze niet binnen te halen, ze redden zichzelf natuurlijk prima buiten, maar mijn routine is plots helemaal anders :=

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:01

Wat fijn dat jullie weer op pad kunnen Fabster :j Heerlijk gevoel is dat he, als je er eindelijk weer op kan en mag *\o/*

Ik heb de mijne vandaag wat extra verwend met heerlijke bamboetakken :9
Afbeelding
Afbeelding

En verder ben ik in mijn hoofd heel erg bezig met hoe moeten we het 24/7 buiten gaan organiseren, opzich zijn er super veel mogelijkheden, maar de grond is hier nogal 'heilig' en dient vooral voor de koeien, dus ik moet gaan zoeken naar goede compromissen :=
Hoofd zit even zo vol, dat ik de les met Jules van vandaag meer even af heb gezegd, instructrice begreep mij helemaal en stelde zelf voor om het een weekje uit te stellen gelukkig! Even wat rust nemen en rustig na denken nu :j

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers