[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

heidiLOVER

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:04

Hahaha :') hoera voor Winnie!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots door heel Nederland: Robin Polderman Fotografie | Like mij op facebook

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:11

Dat van die scheve neusgaten klopt inderdaad. Pamba had dit ook en ik dacht inderdaad ook een schoonheidsfoutje waar ik nooit wat achter heb gezocht.. maar toen er iemand voor een massage en lymfe drainage kwam zei ze ook dat Pamba's tongbeen scheef stond en heeft ze die losgemaakt. Inderdaad geen scheef neusgat meer te vinden! :)

Klinkt erg interessant iig s__v! Leuk dat je zoveel kon merken aan Jules en zelfs vlekje. Je kunt de ontspanning echt zien!

Ga zo even de andere berichten na :D

Fotoshoots door heel Nederland: Robin Polderman Fotografie | Like mij op facebook

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:14

Zeker! Grappig ook om te lezen dat Jules ook last had van het tongbeen en de scheve neusgaten daar vandaan kwamen! En ach als jij er maar wat aan merkt! Het klinkt ook allemaal wat zweverig maar resultaat is wat telt :D

Isabel, wat een leuk dier! Wat ga je er mee doen? :)

Evelien, fijn als je nog meer hulp krijgt! Een jong paard is ook niet zomaar wat. Een paard heeft het snel door als ze je er idd af zou willen hebben en het lukt op die manier. Maar volgens mij ben je er wel goed mee bezig als ik het zo lees. Gaat een tijdje geduld vergen, maar dan heb je straks ook wat :)

Ik zie lekkere buitenrit foto's van sanso en Jets! Lekker hoor :D

Hier een heel hengstige Elza, fjordlief vind het maar vreemd, dus ze piept weer wat meer richting Elza.

Elza zet op haar beurt haar kont in Pamba's neus of buik.. even laten zien hoe het moet :') Pamba vind dat helemaal niks en heel vreemd dus hopelijk is de hengstigheid snel weer voorbij! Morgen maar weer proberen alleen een stukje met Pamba te lopen en dan er gewoon naast. Kijken of ze dan wel normaal naast me wil stappen als ze straks inderdaad mag gaan draven is het niet zo handig als ze allebei mee moeten, dan gaat er in eerste instantie waarschijnlijk een bom los dus heb ik mijn handen vol aan 1 :+

Verder nog steeds hartstikke schattig samen..
Afbeelding

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:03

Deze foto was nog vrij normaal, de rest staan ze beiden als een stel mongolen op :')

Klinkt als een leuk streven! Gaaf dat je al zo ver bent gekomen met Rimska! Wat heeft ze voor ongelukje gehad? Ze worden vast snel vriendjes, zeker als het voornamelijk een beetje krijsen is. :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:36

Jeetje! Het klinkt als ik het zo lees erg heftig!
Ontzettend balen dat ze er een blijvende beschadiging aan heeft overgehouden. Gelukkig maar dat je er bij toen bij was!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:52

Haha ik kan er nog wel 2 laten zien. Elza valt wel mee, Pamba maakt er voornamelijk een potje van :')
Afbeelding

Afbeelding

Die foto met de kruiwagen is ook herkenbaar! Haha zo'n leuk gezicht altijd!

Arme Rimska, gelukkig inderdaad dat je toen extra veel tijd voor haar had. Hopelijk gaat het beter als je nieuwe paard er bij komt te staan zonder hek ertussen :)

Het wandelen naast Pamba zonder Elza ging beter dan er op. Ze heeft wel de hele weg lopen hinniken en op de terugweg wilde ze uiteindelijk wel heel hard, maar aan de hand kan ik haar makkelijker inhouden. Heb haar dus ook een paar keer stil gezet, ze weet dondersgoed dat ze mijn tempo moet aanhouden. :Y)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:29

Leuk Anna85! Ik heb zelf ook niet zoveel verstand van afstammingen dus ik zou zeggen volg lekker s__v haar raad op! :) ik ben iig ook benieuwd naar je (bijna) nieuwe aanwinst!

s__v heb meteen even jouw naam opgezocht in je profiel ;) je boktnaam is maar onhandig typen op mijn telefoon. Ik zou bijna ja zeggen op je vraag of ze aan huis staan, maar eigenlijk klopt dat niet meer. Ze staan namelijk bij mijn ouders aan huis en ik woon sinds 3 jaar in mijn eigen huisje :) Wel op 5 minuten afstand , dus lekker vlakbij! Het is wel echt ideaal, mijn vader brengt en haalt ze van de wei als het nodig is daarbij is mesten of voeren of kruiwagens legen ook geen probleem, mijn moeder die oh zo bang is voor andere paarden voert ze tussen de middag en mest ook en mijn broertje leegt ook wel eens een kruiwagen als het nodig is :Y) hij heeft zelfs ook op haar leren rijden, ze hoort wat dat betreft echt bij het gezin en ik ben er maar verwend mee!

Grondwerk is soms maar lastig als je er allebei niet bij bent haha, maar wel heel fijn dat je toch goed hebt kunnen afsluiten! Buigen is inderdaad lastig met die korte nekjes die fjorden hebben. Wel lekker dat je daar ook weer wat aan kan doen, kan hij nog lekker wat overtollige vetjes kwijtraken voor het gras echt weer 'vet' word!

Marcella, oeps :+ wel een beetje eigen schuld natuurlijk voor de merrie, maar wel naar!

Evelien, die manen zijn inderdaad wat hoog. Ik heb inderdaad ook wel eens handbreedte gelezen, maar ik hou gewoon zelf aan wat ik haar het beste vind staan. Denk dat het iets hoger is dan handbreedte. Inderdaad mag de boog wel een stukje ronder. Het is soms best lastig om een boog mooi te krijgen, maar als je er geen geduld voor hebt verpest je het snel.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:13

Jammer dat het niet doorgaat Anna! Hopelijk meer geluk bij de volgende die je tegenkomt.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:39

MJR-tsjelle, fijn dat je je zadel hebt gevonden! Hopelijk heb je hem ook snel in huis! Kun je lekker aan het rijden zonder zorg :)

Steffi, leuke foto's en wat staan ze er mooi bij op dat kleine stukje! Lekker dat jullie bijna weer aan de slag kunnen gaan :D en Heerlijk he dat weer! Die van mij kunnen ook weer elke dag op de wei, zo blij mee!

Anna, heel wat anders haha! Veel plezier met je Arabiertje. :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:19

Lienepien, Wat een leukerd! :)
MjR_tsjelle Balen! Hopen dat je onder het sparen toch nog iets tegenkomt en je eerder aan de gang kan :+
Irisje, leuk koppie en leuk dat ze het zo goed doet!

Heb het er vandaag weer op gewaagd om alleen met Pamba te wandelen en Elza thuis te laten. Elza was even extreem, maar Pamba was gelukkig goed te doen! Op de terugweg ging ze wel harder, maar ze wilde wel normaal halthouden, geen dribbelen en geen pogingen tot draf dus ik blij :D Meteen ook een afspraak gemaakt met de DA voor volgende week.. Ik ben heel benieuwd of het eindelijk draven gaat worden..

Kreeg ook nog een berichtje van mijn vader, hij haalt ze in de avond uit de wei voor mij, Elza had zich losgetrokken en heeft het hele hooiland keihard doorgerend, ze stond na een half uur nog te hijgen in de stal :+ Gelukkig kon hij Pamba goed houden, heeft hij haar snel vast kunnen zetten en bleef ze relatief rustig.. Om vervolgens samen op Elza te wachten.. Arme vaders, moet het elke keer met die streken van haar doen :')

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 22:37

Sjolvir, fijn dat Hepsie weer goed loopt. :) wel balen dat het gras bij jullie alweer verzopen is!

Steffi, ja echt een typische streek weer van haar :')
Ik wist idd ook niet dat vullingen ook konden bij paarden. Het klinkt wel logisch allemaal! Ze kunnen er iig weer een jaar tegenaan!

Hier vandaag even wat nieuws uitgeprobeerd:
Afbeelding

:D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:26

Nog gefeliciteerd met Hepsie! :)

Steffi, Elza als handpaardje ging erg goed! Pamba liep af en toe ook wat snel voor haar, maar Elza is zelf erg snel en draaft zelf af en toe bij dus dat is niet zo'n probleem! Ze vonden het beiden helemaal niet vreemd! :) Elza moet voor echt grote rondjes wel een beetje conditie opbouwen, maar Pamba mag dat toch nog niet dus ze kunnen lekker samen opbouwen!
Leuke foto's van jullie samen! En heerlijk weer om zo bezig te zijn! Haha Pamba steekt altijd haar neus in die camera als ik een selfie wil maken :+ of ze duwt mij aan de kant..

Leuk Liek dat je daar aan mee hebt gedaan en je vriend ook mee ging! 10km is ook best een stukje te voet.

Lieve foto Sanso! En braaf paard! Het gaat ook om de functie toch, niet of het er mooi uit ziet :) het wordt inderdaad wel warm dus dan is het alleen maar prettig voor ze.

Jets, leuk dat Winnie daar heeft gehangen. Mooi zadel en superchique die halsring! Geloof meteen dat die wel wat gekost hebben :+
En Oeps mee als handpaard kan vast vanzelf haha! Lijkt me ook een leuk gezicht. Ben benieuwd of er wat uit komt bij de DA! Goed dat je er iig naar kijkt. :)

Ik heb vandaag ook maar de stoute schoenen aangetrokken en ben zonder mijn vader op pad gegaan met Elza als handpaardje. Klein rondje door het dorp gestapt. Pamba vond uiteraard weer van alles spannend, maar Elza kijkt echt nergens van op. Ideaal! Alleen met halthouden draait Elza zich om en dat vind Pamba niet leuk die kont in haar buik haha, dus dan kijkt ze even boos, maar ach dat leert ze vanzelf. Wel erg trots op de dames dat het zo goed gaat! :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:48

Sanso heb alleen een minifilmpje op instagram: https://www.instagram.com/pamba_/
Beetje onhandig mijn telefoon pakken en ook nog 2 paarden in de hand hebben haha!

Leuk Jets! Ziet er heerlijk uit! Heb je daar ook echt menpaden of is dit het 'enige'? Lekker nat weertje daar!

Dus je bedoelt met 2 handpaarden terwijl diegene bovenop een ander paard zat Sjolvir? Ja, dat zou ik ook wel echt teveel vinden, dan maak je jezelf ook wel heel erg breed, zeker als je midden door een dorp oid gaat.:oo

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:24

Ik zag het! Heb je even teruggevolgd. :D
Ah net als hier dus! Hier ook geen ruiterpaden in de buurt die ik zonder trailer kan bereiken. Ook polder, gelukkig wel veel brede bermen en niet al te drukke wegen. Scheelt toch! Pamba heeft ook op menles gezeten met mijn vader, maar ze bleek voor het buiten mennen toch te zenuwachtig :=

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:59

Ingrid fijn dat er niks mis met hem was! Beter een beetje lui dan ergens last van hebben, kun je hem rustig gaan beleren :D

Bente, leuke fjord! Veel plezier met Odin! Als ik de manen knip dan duw ik het zwarte een beetje aan de kant zodat alleen het witte tussen de scharen zit. Ik kan het zo superlastig uitleggen :+ volgens mij staan er ook best wel wat filmpjes op YouTube.. Misschien kun je daar eens op zoeken?

Pamba is afgelopen maandag alweer 23 jaar geworden! Ze heeft het lekker gevierd met een lickit bar haha! Buikje is al rond genoeg. Morgen naar de dierenarts, kijken hoe het er voor staat. Ben heel benieuwd :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:45

Het is blij nieuws delen vandaag hier :D

Wij mogen ook na een prognose van nooit meer draven nu na een dik jaar eindelijk zeggen dat we mogen opbouwen in draf! Ze heeft iedereen versteld laten staan! Zo blij dat we haar de kans hebben gegeven om te kijken of het haar lijf zou lukken *\o/*

Steffi superfijn voor jou!! Snap je blijdschap en trots echt helemaal! :D

Gelukkig viel het mee Liek! Soms heb je dat haha! Fijn dat het ritje vandaag weer wel goed ging!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:32

Boog is goed gelukt Blue_eyes!
Sanso, supergave foto's! en leuk topic :D
Sjolvir, leuk dat je zoveel aan de clinic had! Zitten leuke foto's tussen en een herkenbaar probleem: actiever is niet harder.
MJR_Tsjelle, fijn dat je eindelijk je zadel hebt en toch een nieuwe! Kan me voorstellen dat je niet wilde wachten :D

Hier niet veel te melden, ik geniet lekker van mn merries en het feit dat Pamba kan draven. Eerste keer dat ze mocht was ze erg langzaam zo verbouwereerd als ze was, nu moet ik haar soms wel erg inhouden, maar goed begrijpelijk na al die tijd :=

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:51

Ja dat is het zeker s__v! Blijf het ontzettend spannend vinden (als in blijven haar benen wel goed) maar ze is zo vreselijk blij en ik hou het natuurlijk goed in de gaten of het niet dikker of warmer wordt. Ze heeft er duidelijk weer extra zin in als we op pad gaan. :D

Wat ziet ie er gaaf uit zeg in zijn set! Zo leuk dat jullie ook weer kunnen genieten en dat het zo vertrouwd voelt. Ik zou zeggen ga zo door en kleine stapjes zijn ook stapjes! Na 5 maanden moet je gewoon weer rustig opbouwen daar is toch niks mis mee :)

Fijn dat hij zo braaf is Ingrid! Klinkt goed als je hem in 1 les al zoveel actiever hebt gekregen. En ook leuke foto's van je knapperd!

Ik ben weer blij dat het droog is! Pamba moet wel nog elke dag opbouwend stappen en draven dus ik heb de afgelopen paar dagen in de zeikregen gelopen. Helemaal doorweekt. Het kon Pamba zelf niet veel schelen. Vroeger was ze een echte prinses, maar ik denk dat ze het nu nog te leuk vind dat ze in draf mag. :+ Elza gaat nu om de dag mee, vind het voor haar nog net even te ver en te lang qua conditie en met die korte pootjes, maar ze wil wel graag dus ze mag zo een beetje opbouwend mee.

Hopelijk is het vanmiddag of morgen weer droog genoeg voor de wei, kunnen ze weer lekker elke dag.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:30

Jeetje brede kam Sanso! Maar blij koppie :D hier ook nog een redelijke wintervacht hoor, maar 24/7 buiten slaat toch elke keer weer om qua vacht :=

Klinkt goed s__v! Zo te horen ben je heel goed op weg geholpen vandaag en ver gekomen! Ik heb deze dingen nooit met Pamba gedaan, maar 1 van de bijrijdpaardjes is wel zo getraind, dus het is wel grappig om zo deze dingen bij jou te lezen, ik ben ze een beetje aan het leren met hem, hij kan het al :Y) Je mag lig zeker trots zijn op wat je vandaag bereikt hebt!

Elza gaat nog steeds mee als handpaardje ja! Ongeveer om de dag. Nu Pamba moet draven vind ik het dus wel eens wat zwaar voor haar, maar ze wil erg graag. Ze maakt zich bij de eerste drafjes te druk en wil dan heel hard en voorop waardoor bij de laatste draf en stap Pamba juist weer te snel gaat omdat zij dan moe is, daar moet ze nog even meer maat in leren houden, maar dat gaat steeds beter :)

Hier konden ze ook wel op de wei, maar omdat die kleigrond toch een stukje gladder is als het zo vreselijk regent durf ik dat nog niet aan met Pamba. Ik verpest er het gras niet mee, maar ze is zo'n drol die niet op let, dus dan laat ik ze liever in de uitloop. := Ze staat gelukkig wel al 2 maanden weer in de wei, hopelijk kan het volgend jaar veel eerder en langer en op volledige stukken.

Er staat ook wel erg veel en vrij hoog gras op een aantal plekken, dus ze staan nu met z'n 2en op Pamba's kleine stukje, Pam houdt zelf wel maat, maar van Elza weet ik dat nog niet en zo heeft Elza ook niet veel te veel gras voor haar neusje :Y)
Laatst bijgewerkt door heidiLOVER op 03-05-18 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:32

Afbeelding
<3

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:27

Haha echte fjorden dus! ik heb door de jaren heen zoveel vreugde sprongen en sprintjes vastgelegd ging regelmatig zo:
Afbeelding
Maakte niet uit of het zomer winter herfst of lente was :+ Nog even niet verantwoord dus als het glad is. Ze doet het namelijk sinds de blessures ook wel vaker in een ministukje of strookje, maar dan op haar plaats.. Elza mocht gisteren ook even op het hooi land kijken die deed precies hetzelfde haha

Heerlijk Steffi! Lekker van genieten, Jules is duidelijk lekker op zijn plek bij jou! :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:51

Oh wat vervelend Fabster! :( heel herkenbaar dus..
Wat had of heeft jouw fjord uiteindelijk? Geloof dat ik die uitslag heb gemist.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:56

Balen Fabster :( Hopelijk is het dat inderdaad en gaat het snel beter en geneest ze helemaal! Meewerken is nog wel een dingetje soms inderdaad :') en een echo zou ik inderdaad ook laten doen, al is het maar voor jezelf inderdaad om het uit te sluiten, want als er toch ergens een miniscuul probleem in zit dan wil je dat straks niet overbelasten natuurlijk.

Dank je Ingrid! We hebben het inderdaad heel gezellig zo met zijn 3en op stap! :D Superleuke foto's van jou en Kasper! Fijn dat het zo goed ging en hij het water zo lekker vond. Toch fijn als ze helemaal op jou willen vertrouwen in zulke dingen! Dat kun je maar beter hebben dan meteen de paniekknop aan en weg willen.

Ik had het topic nog niet gespot Balance! Zag dat er nog niets was achtergelaten dus snel even gedaan, leuk als er meerdere verhalen en foto's van de fjord voorbij komen straks!
Laatst bijgewerkt door heidiLOVER op 08-05-18 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:32

Hier gaat het ook wel goed! Weinig te melden gehad alleen de laatste tijd. :)

Pamba is vandaag wel weer naar de dierenarts geweest voor controle of het draven goed gaat. Ze heeft een dikke schieffel waarvan ik me ook afvroeg of dat goed ging, want ik vond haar soms wat stijf lopen, maar dit kon net zo goed van het zadel komen. Nu ze dikker is en minder Spieren heeft zal het vast niet top meer liggen. Ik vond het dus weer hartstikke spannend, maar het zag er allemaal heel goed uit! Dus Pamba mag lekker verder opbouwen met wat minuutjes draf totdat het mij niet meer lukt en na mijn bevalling als ik weer op de rit ben mag ze dan voor een echo en hopelijk vanaf dan ook op gaan bouwen met galop. Superblij dus weer met dit nieuws :) Verder hupst Elza nog lekker naast ons mee en gaat het allemaal zijn gangetje wat betreft de paarden.

Fabster, hoe was het dagje strand?
Sanso, wat een schrik met Viking! Gelukkig was het maar een virus.. Hoe gaat het nu met hem? Helemaal herstelt? Je laatste update klonk lig goed!
Ingrid, fijn dat het zo goed gaat met Kasper! Heb even gekeken en het gaat duidelijk heel goed inderdaad!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:50

s__v Ja het blijft altijd spannend natuurlijk, maar we gaan er nu wel vanuit dat het goed gaat komen! :)
Dank je wel! Ik ben ondertussen 28 weken. Gaat best snel! Gelukkig ben ik nog niet heel erg dik, dus ik kan zonder moeite nog alles mbt de paarden doen :)

Wat een gedoe met de hoest van de oude dame! Gelukkig weet je nu wel wat het is en hoe je het kan oplossen. Het is inderdaad best een gedoe 24/7 buiten als je niet zo'n groot stuk hebt. Het is dan wel jammer dat alleen hooi weken niet genoeg is! Maar je kunt haar wel helpen en dat is toch wel heel fijn voor je oude dametje! Goed bezig met Jules trouwens! En elke meter telt of dat nou een ritje van een paar km is of iets van 500m, je hebt het toch weer gedaan :D

Ingrid, dank je wel! Ik ben nu precies 28 weken zwanger en 10 september ben ik uitgerekend. Mag nog even een zomertje door dus, maar ik vind het supersnel gaan! :)

Fabster, superfijn dat het met Caja eindelijk beter gaat en het zoiets 'simpels' is geweest en gelukkig geen peesblessure of andere nare dingen met lange behandelingen. Hopelijk blijft ze het goed doen!

Hier erg druk met mijn werk en ondertussen stop ik de rest van de tijd Pamba en natuurlijk Elza en probeer ik tijd te maken voor vriendlief dus we maken weinig interessants mee. :Y)