[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:47

Kasper is ook bijna 4 ;) Hij is heerlijk nuchter, gezellig en altijd vrolijk en knuffelig. Ben zo blij met hem! Het echte rijden, daar wachten we nog even mee. Vandaag wilde ik eigenlijk alleen grondwerk met hem doen, maar dat ging zo goed dat ik tegen mijn lesklantje zei dat we wel even konden proberen om over hem heen te hangen. Maar het interesseerde hem geen worst. Dus vooruit, ook maar even helemaal er op en wat rond gestapt haha.

Kasper is ook heel lang ielig gebleven. De laatste maanden is hij pas echt breder gaan worden.


Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:18

Ach wat schattig! Kijk ze met die neusjes naast elkaar grazen haha. Fijn dat het meteen klikt!

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:03

Kasper is net ingeënt. Mijn dierenarts is ook osteopaat en ik heb hem Kasper ook gelijk maar na laten kijken of hij wel lekker in zijn lijf zit. Hij is nogal moeilijk in draf te motiveren en aangezien hij volgende maand 4 wordt en ik dan iets meer met hem wil gaan doen qua beleren, heb ik hem eerst maar eens na laten kijken. Conclusie: niks mis met hem, hij is gewoon behoorlijk lui
Hij bevestigt het vooroordeel haha.

Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:53

Ah die is leuk! Veel plezier met m! Leuke leeftijd vind ik. Die van mij wordt ook volgende maand 4. Qua manen knippen... geen idee (zoals je kunt zien hierboven).


Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:31

Ah wat een leuke foto's allemaal weer! Dan kan ik ook even niet achter blijven natuurlijk. Vanavond een wandeling gemaakt met Kasper. De eerste keer door het dorp. Hij is zo braaf :)
Afbeelding

Afbeelding

Oohh dat lijkt me een heerlijk zadel MJR_Tjelle!!

Ik heb vorige week les gehad met Kasper. Om hem actiever te krijgen. Hij is namelijk nogal lui :Y) We zijn aan de slag gegaan met longeren, omdat hij daarbij nog wel eens protesteert als hij echt aan het werk moet. De osteopaat/dierenarts had lichamelijke ongemakken uitgesloten, dus hij moest nu toch echt gewoon aan de bak. Het heeft wel geholpen, hij is nu een stuk vlotter geworden.

Hoe groot is Heps? Ook niet heel groot lijkt het?

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:26

Goed bezig Sanso, zo bitloos :) Wil je het beide blijven gebruiken of helemaal over?

En zo te horen maak je met Jules ook mooie vorderingen s_v. Leuk compliment dus ook van je instructrice! :) Fijn dat jullie nu ook vanaf de grond zo aan de slag kunnen.

En wat is Elsa een schatje Heidilover. Altijd gezellig als ze als handpaard mee kunnen :D En die vreugdesprong.. haha geniaal!

Oh nee Fabster... wat vervelend... Hopelijk knapt ze snel weer op...

Vanavond lekker met Kasper eventjes naar het strand gewandeld. Voor hem de eerste keer. We kregen te maken met keffende honden die achter ons aan kwamen. Hij vond dit wel wat spannend, maar in plaats van hysterisch te gaan doen, zocht hij steun bij mij. Het was wel even spannend toen ze iedere keer bij zijn achterbenen in de buurt kwamen. Gelukkig haalde hij niet uit of iets. Hij blijft altijd eerder bevroren staan.
Het water vond hij heerlijk. Het was dat ik geen zwemkleding mee had, anders zou hij zo mee gaan zwemmen denk ik.. Haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:23

Hee hoe gaat het hier? Jullie nog spannende avonturen beleefd met jullie fjorden?

Ik kan zeggen dat het Kasper steeds meer serieus een rijpaard aan het worden is :) Onze vorderingen houd ik nu hier bij:
[PP] [Volg] van oerpony tot therapiepaard

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:03

Goed nieuws van Pamba! En wat leuk dat je in verwachting bent, gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend?

Ahh altijd vervelend, je beestjes in de lappenmand. Gelukkig geen PPID dan. Maar wel iets met de lever gevonden gezien de equisolon? Mijn shet kreeg dat geloof ik toen hij een vergiftiging leek te hebben gezien de leverwaarden. Of helpt dat spul voor nog meer dingen?

En wat een heerlijk, weer kunnen rijden! :)

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:25

Aahhh ik heb vandaag mijn allereerste buitenrit op Kasper gemaakt! *\o/*
Afgelopen weken wat gestapt in de wei en geoefend met sturen. Vandaag met mijn vriendin en haar ervaren fjord mee en lekker een ritje gemaakt. Zelfs gedraafd (en stiekem een onbedoeld galopje meegepakt 8-) )

Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:40

Het was de 5e keer dat ik op hem zat (en dat hij in beweging was, wel vaker op en afgestapt om te oefenen natuurlijk). We zouden pas les hebben, maar mijn instructrice was verhinderd. Dus zelf een beetje aan het knutselen geweest met hem in een afgezet stukje van de wei. Stappen en sturen ging wel aardig. Draven en galopperen hadden we nog niet gedaan. Wel met een ruitertje van mij er op, maar dan kon ik hem vanaf de grond aanmoedigen om in draf te gaan. Helaas is mijn ruitertje pas in de boom blijven hangen, omdat ze Kasper niet stuurde (en dan loopt hij gewoon rechtdoor haha) en had ze daardoor een knikje in haar arm... Dus was daardoor op mezelf aangewezen om verder te oefenen met hem.
Hij was zo onwijs braaf tijdens de buitenrit! En stoer, hij ging zelfs een paar keer voorop. Kleefde helemaal niet aan de andere fjord. Als die ergens stopte en niet verder liep, ging Kasper er gewoon voorbij.
Afbeelding

We hadden dus wel even een onbedoeld galopje. Hij kon op de terugweg het draftempo van de andere fjord niet bij houden, dus hop.. daar gingen we in galop. Had hij überhaupt nog niet met iemand er op gedaan... Grote bokkensprong er tussen, maar daarna gewoon aansluiten en weer rustig meedraven.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:37

Leuk, een Bren. Geboren op de Slikken van Flakkee dus!

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:57

Ik ben zooooo trots op Kasper. Gisteren was mijn neefje van 5 met me mee. Hij hobbelt af en toe een rondje op mijn oude en ervaren shetlanders, maar wil dan altijd dat ik de pony vasthoud. Zelf sturen wil hij nooit. Gisteren wilde hij wel eens op Kasper rijden (dat heeft hij al tijden in zijn hoofd). En jawel hoor, met Kasper wilde hij wel gewoon los rijden en sturen oefenen. Allebei groentjes, maar het ging zo goed! Kasper is zo lief en voorzichtig met hem, terwijl hij zelf nu pas 11 keer iemand op zijn rug heeft gehad.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:10

Oh wat vervelend, ook niet met Subli Seniores Priores?

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:39

Ziet er leuk uit, knappe fjord! Van hetzelfde jaar als Kasper dus. Maar wat een reus vergeleken bij die van mij

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:48

Ik heb geen setjes.

Hier ook lekker aan het chillen

Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:01

Weet niet of jullie het allemaal gevolgd hebben, maar ik rij sinds november niet meer met Kasper omdat hij zo stuwt tijdens het bewegen, dat alles naar voren gaat (zadel, barebackpad, longeersingel etc.). Dat betekent dat er ook veel te veel gewicht op de voorhand komt, wat natuurlijk ook niet gezond is. Hij mist de kracht in zijn achterhand.
We zijn vooral heel veel aan de hand aan het werken (academisch). Ik maak daarnaast nu sinds pas gebruik van de equibanden en dit werkt zo positief voor Kasper. Deze banden dwingen het paard niet in een bepaalde houding, maar trainen de core. Hij spant nu zijn buikspieren dus meer aan, waardoor hij zijn rug wat bolt en bewuster wordt van zijn achterhand/kracht krijgt in zijn achterhand. We doen dit een paar keer per week. We doen dit in de hoop dat hij op een gegeven moment ook weer een zadel op kan zonder dat dit naar voren vliegt omdat hij zo in zijn schouders hangt.

Zonder de equibanden:
Afbeelding

Met:

Afbeelding

Wat ook een positieve verandering hiermee is, is dat Kasper de laatste tijd niet meer fatsoenlijk te longeren viel. Hij brak dan uit, wat ik weg zette als eigenwijs pubergedrag. Maar met de banden heeft hij het niet meer gedaan. Alsof dit hem nu helpt zijn lichaam goed te gebruiken waardoor hij op de volte kan blijven.


Afbeelding


Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:12

Kasper is ook licht van kleur. Ik heb nog wel een foto van hem naast zijn halfbroer en naast Bren. Dan zie je hoeveel ze van elkaar kunnen verschillen. Ik zal eens zoeken.

Ben enorm verliefd op Kasper. Hij is zo leuk. Ik denk dat hij stiekem een labrador is in een verkeerd jasje.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:16

Ah gevonden. Foto van een paar jaar geleden. Links Bren, daarnaast Kasper (toen nog met lange manen en iets meer puppy) en helemaal rechts een halfbroer van Kasper. Alledrie heel verschillend qua kleur. Bren is sowieso best donker, maar naast Kasper helemaal!

Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:21

Ah dat is een lastige overweging Knert. Het is een mooi dier.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:07

Netjes hoor! Had hij niet al een boog?

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:02

Gefeliciteerd met jullie knapperds! Die van mij was afgelopen week ook jarig, hij is 6 geworden.
Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:17

Knert schreef:
Fjordgezocht schreef:
die van jou is BIJNA perfect..Hij is helaas 2 cm te groot (en ja, die grens is echt heel streng op onze plek, er wordt een meetstok naast gezet’
Echt zooooooooo jammer, want hij is verder helemaal mijn ding. Had nooit gedacht overigens dat ik met een fjord met die 154 grens in de problemen zou komen, dit is wel echt een enorme joekel



Ja, doet je stal alleen in pony’s?
Thanx trouwens..

Ik vergeet nog wel eens hoe makkelijk dat ie is.
Soms neem je dat gewoon voor vanzelfsprekend, tot je weer een ander paard meemaakt die minder makkelijk is.


Ik weet iemand die op zoek is naar een fjord. Weet je zeker dat je voor die van jou een ander huisje gaat zoeken? Want dan kan ik jullie wellicht met elkaar in contact brengen.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:50

Ah leuk! Ik dacht dat Winnie altijd al van jou was. Heb ik me dus vergist. Gefeliciteerd!

Mennen is super leuk. Zou dat met Kasper ook wel willen doen, maar hij heeft al erg de neiging om te stuwen en dat zal er niet beter op worden als hij voor de wagen beleerd zou worden.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:23

Netjes hoor Ellen! Die van mij moet er ook weer aan geloven deze week. Iedere 2 a 3 weken moet ik wel knippen. Is dat bij jullie ook zo? Ik wil een keer proberen een hartje er in te knippen, maar durf het nog niet zo goed.

Heb een nieuw hoofdstel voor Kasper. Ben er erg blij mee! :)
Afbeelding

@fjordgezocht: spannend! Ben benieuwd :)

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:51

Heeft iemand een tip voor het knippen van een hartje in de manen? Dat wil ik morgen gaan doen. Vandaag alvast de boog geknipt. Het zwarte staat nu nog hoog. Dit is hoe ik het uiteindelijk wil. Maar vast niet gemakkelijk?
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers