[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:20

Uuuhm lastig, want ze heeft ook zomereczeem.. Ik weet niet precies, maar in augustus was het wel weer een boog als ik de foto's terug kijk :)


Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:24

Ik hou van lange manen bij fjorden! Twijfel alleen bij Oeps, omdat het echt lelijk is als ik het laat groeien en dan foto’s moeten maken tegen de tijd dat ik een plekje ga zoeken voor haar haha.

Grondwerk ging vandaag al beter dan gister, ze snapt het wel :) moet er alleen even een nachtje over slapen haha!
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:42

Galop hangt ook heel erg van het zadel af heb ik gemerkt. In sommige zadels kan ik echt totaal niet op Winnie blijven ziten en op andere juist wel. Met barebackpad/zonder zadel gaat het ook altijd beter haha.

Ik ben fan van lange manen, maar dat komt denk ik ook omdat Winnie zomereczeem heeft en ik gewoon wil dat het lang blijft ipv afgeschuurd wordt :') En ik haat knippen haha. Heb het toen een keer helemaal afgeknipt, maar uiteindelijk toch laten groeien. Heb de deken deze week al weer op gedaan, maar hij gaat vandaag weer af ivm sneeuw en vorst. De deken heeft vorig jaar de onderkant helemaal dun afgeschuurd dus zit nu steeds te vlechten, maar het blijft nooit zitten -O- Zelfs al een dubbele hengstenvlecht geprobeerd haha.

Afbeelding


Hoge pijngrens herken ik wel. Winnie miept echt nooit. Ze heeft alleen gevoelige hoefjes, dus ze loopt niet graag op het harde en steentjes voelt ze snel, maar ze loopt altijd door. Binnenkort de ijzers er maar weer onder kunnen we weer met de kar op pad *\o/*

Ze heeft ook niet vaak wat, alleen 1,5 jaar geleden tijdens een ritje was ze wat sloom, maar niets opvallends, 7 km gereden. Toen ik op stal kwam begon ze ineens haar hoeven te ontzien. Toen ik haar op de wei zette ging ze direct liggen en kreunen. Dierenarts erbij, was ze gewoon spierbevangen, hoefbevangen en had ze koliek tegelijk omdat ze die ochtend uitgebroken waren in het maïsveld en zoveel hadden gegeten. Niemand had mij die vertelt dus ben gewoon gaan rijden waardoor ze zo ziek geworden is. Volgens de dierenarts kantje boort! En dan toch zo braaf je rondje doen he, voelde me daarna zo schuldig!

Ik heb dinsdag de eerste grondwerkles met Oeps gehad :) We hebben wat oefeningen gedaan en het is echt wel heel interessant om het op de manier van mijn instructrice te bekijken. Oeps is een beetje drammerig, ze wil graag dat jij met haar meeloopt ipv andersom, kan je haar niet kwalijk nemen want dat heeft ze 24 jaar mogen doen. Alleen op het moment dat ik haar vanaf rechts ipv links ging leiden werd ze helemaal gespannen, wilde ze omdraaien of juist helemaal naar buiten kijken met die nek erop en sterk maken. Volgens mijn instructrice denkt ze dus als je vanaf links leid ja ik me altijd zelf gered je kijkt maar of je mee gaat haha, dus ik moet haar dan afleren dat ze zo "duwt" met haar lichaamstaal. En vanaf rechts zekerder maken want ze wil mij echt niet in dat rechter oog hebben, ze wil dan direct wegdraaien. Ik dacht als ze dat aan de longeerlijn deed gewoon dat ze scheef was en dat ze het moeilijk vond om in de goede stelling te lopen, maar dat is dus niet zo. Nu dus bezig met de achterhand drijven en de juiste stelling vragen aan de leadrope. Best lastig nog, maar ze doet zoooo goed haar best <3 Ze is echt wel heel lief en probeert zelf ook mee te denken ipv tegen te werken, wel heel leuk om te zien :j

Afbeelding

Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:52

Winnie was gister een beetje zielig :n Kreeg 's ochtends een appje dat ze in 10 minuten al een paar keer was gaan liggen en weer staan. Snel er heen gereden en ze lag inderdaad heel sneu, toen ik bij dr kwam zitten ging ze helemaal plat, arm paard. Snoepje moest ze ook niks van hebben. Dierenarts gebeld en met haar gaan lopen, arm ding wilde steeds weer gaan liggen :( Na een spuitje van de dierenarts knapte ze gelukkig snel op.

Afbeelding

Na drie uurtjes mocht ze weer een plukje hooi om te kijken of ze weer wilde eten en dan 's avonds een halve portie. Dus ze stond al snel weer bij het hek te schooien van Ik ben weer beter hoor je mag wel meer geven!! :')

Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig weer goed gekomen dus :) Snap alleen echt niet waar het vandaan komt, kan niks bedenken wat dit veroorzaakt heeft ;( Ene moment stond ze gewoon lekker te eten en tone ineens ging ze liggen etc..

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:23

Ja ik moest direct aan jou denken met Jules! Gelukkig viel het hier mee :) Alleen zo lastig als je niet weet waar het door komt, dan kan je er ook niks aan doen..

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:53

Winnie krijgt geen gras, het hooi is hetzelfde en wordt in een net boven de stenen gevoerd. Daarom vonden we het ook zo gek! Een andere dierenarts van de paardenkliniek was er net weer om een paard bij ons te enten. Hij gaf aan dat er momenteel heeel veel koliek gevallen zijn ivm de omslag van het weer en ze daarom ook extra medicatie ingeslagen hadden omdat dat dus vaker zien. Op zich wel fijn dat het dan niet aan ons heeft gelegen haha.

Ik zei gister inderdaad tegen de dierenarts dat wij vroeger altijd Colosan op stal hadden, maar ze zei dat als ze echt koliek hebben het dan niet werkt ofzo. Denk dat het voor Winnie misschien wel geholpen had. Heb gister ook even zitten kijken om het te bestellen gewoon dat je het in huis hebt voor het geval dat..

Jules is zo cute <3 Leuk weer een grondwerklesje! Heerlijk dat je ze lekker aan huis hebt, kan je er lekker mee tutten :)

Heidilover wat een knappe fjord heb jij! Ze oogt niet 23 vind ik :) Ik heb hier ook een "oudje" staan, wie zijn de ouders van de jouwe? Gaaf dat je haar al zo lang hebt!

Ik heb zaterdag een vrijheidsdressuurles gehad met Winnie ipv steeds alleen dat "serieuze" grondwerk. We doen eigenlijk al jaren hetzelfde qua vrijheidsdressuur dus ik bleef een beetje hangen, dus was echt wel leuk om wat nieuwe dingen te leren want ik was de motivatie echt een beetje kwijt! Ik heb ook zo'n vrijheidsdressuur blok besteld dus ben benieuwd :D

Ben er vandaag achter gekomen dat Oeps smalle doorgangen heeel eng vindt. We hebben op stal een grote roldeur en een "gewone" deur en daar wil ze eeeecht niet doorheen. Heb dus even tussen de stal en het schuurtje gekeken of ze dat ook spannend vond, nou ze heeft me een paar keer goed meegesleurd hoor :') Heb dus vandaag met haar geoefend en het ging eigenlijk heel goed :j Eerst gewoon rustig de gang doorlopen en een aantal keer stoppen, vond ze echt spannend. Vanaf een bepaald punt durfde ze dan ook niet meer achteruit en sleurde ze me weer mee of denderde over me heen := Dus rustig aan geoefend tot ze braaf achteruit stapte en ontspande en dan als beloning uit het "enge" steegje gelopen haha. Dat een paar keer gedaan en ze leert echt heel snel joh :j Moet wel echt wennen, ze is zoooo anders dan Winnie! Ze vindt zoveel dingen spannend, van geluiden tot beweging ofiets wat flappert, waar Winnie dus echt niet voor op zou kijken. Ze schrok laatst zelfs van haar eigen deken die wapperde in de wind _O- Wel een leuke uitdaging :P

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:02

Heerlijk mennen! Hier volgende maand de ijzers weer onder denk ik, dan kunnen wij ook weer :D

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:12

Wij hebben via school menbewijs gedaan bij PMO, voor jou een beetje uit de richting haha. Daarvoor mende ik wel eens met de shet van een vriendin.aq Vind het toch wel fijn dat ik les heb gehad voor ik met Winnie op pad ging, je leert er een hoop van :)

Haha grappig die oude paardjes die zich jong voelen! Ik ga straks eens kijken, misschien zijn ze wel familie. Die twee van mij zijn heeeel ver weg ook ergens familie :P Het oudje wat ik heb staan wordt dit jaar 24, dat is dus Oeps waarvan jij dacht dat die jong was := Winnie wordt dit jaar 17 :) Ze zijn echt heeeel anders dus inderdaad wennen!
Afbeelding

Aah sneu dat haar maatje er niet meer is. Goed dat je een gevonden hebt, alleen staan is ook niks. Sommige paarden kunnen daar heel heftig op reageren ja. Heb je een foto van je aanwinst? :) Oja en ben een beetje nieuwsgierig, jouw fjord heeft dus een blessure en daarom heb je bijrijdpaardjes, wilde je dan niet een rijpaard erbij? :)

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:23

Mijn buurman zei gister dat als Oeps er in juli nog is hij haar wel voor de kar wil beleren :) Hij stopt dan met helpen op de manege en heeft dan meer tijd :j Zou leuk zijn als die twee samen in het span kunnen, maar ik heb er momenteel nog een hard hoofd in :')

Klopt ik rij ook boomloos en dat bevalt super :j Ik had met Winnie hetzelfde, super lastig om een passend zadel te vinden en met dat wisselende gewicht kan je zadelpassers aan blijven slepen :P Boomloos kan je vaak zelf makkelijk aanpassen. En je krijgt er geen zere kont van op buitenrit!

Ben toen begonnen met een Barefoot Cheyenne en daar was ik echt super blij mee. Ik heb toen Lilianne erbij gehad die deed toen nog de Boomloos Zadel Pas Service. Na een jaartje overgestapt naar een Barefoot Cherokee voor wat meer steun en ook hier een jaar mee rond gereden. Toen heb ik een Trekker Classic zadel gekocht, echt ideaal helemaal aanpasbaar. We mochten model staan voor Barefoot met de Atlanta, kreeg toen de mogelijkheid deze over te nemen en dat heb ik gedaan. Toen kwam ik erachter dat een Freemax western qua lengte ook wel zou kunnen, omdat ik toch wel graag western wilde heb ik die gekocht :) Tussendoor ook nog een Barefoot Arizona geprobeerd, maar dat was niet ons ding. Ik heb nu dus 3 zadels := Omdat ik het leuk vind om zadels te testen en te voelen koop en verkoop ik dus nog wel eens wat haha. Vind het altijd leuk om alles te proberen en me er een beetje in te verdiepen.

De Freemax is momenteel echt de absolute favoriet, die gaat niet meer weg :) Ben nu even aan het kijken wat te doen want voor Oeps moet ik ook een zadel hebben, maar sinds ik de Freemax heb mis ik die steeds als ik op een ander zadel rij, super stom :P Alleen een beetje duur om nog een Freemax aan te schaffen, dus zit soms rond te kijken naar een ander leuk Barefootje :j Had er laatst een maar die wilde een vriendin heel graag dus die is naar haar gegaan.

Ik wil Ella binnenkort ook langs laten komen voor de zekerheid om te kijken of zij de Freemax ook goed vindt liggen en ben toch wel benieuwd naar de Silverado. Echt een erg leuk mens, ze was laatst bij een vriendin om te passen en wilde natuurlijk even meespieken. Vond haar zeker een aanrader, ze kijkt ook goed naar je paard etc dus goede keus :D

Zo dik verhaal, als je vragen hebt hoor ik het wel :)


@heidilover
Oeps klinkt inderdaad jong, moet er ook altijd een beetje om lachen. Ze staat momenteel bij mij omdat de eigenaren een nieuw huisje voor haar willen en ze staat bij mij zodat ik haar kan trainen en een plekje voor haar kan zoeken want dat lukt hun zelf niet. Ben momenteel vooral bezig met grondwerken, als dat er een beetje inzit dan gaan we weer rijden. Ze heeft namelijk nooit echt manieren geleerd, maar ze doet heel goed haar best en ze heeft echt een heleboel energie, zeker voor haar leeftijd. Winnie doe ik gewoon alles mee :j

Aaah vandaar, ik vroeg het me al af haha, gefeliciteerd met je zwangerschap! Inderdaad zonde om een paard dan maar te laten staan wachten haha. Leuke pony!

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:53

Jammer dat ze op jouw stal niet open staan voor nieuwe dingen, maar daar zou ik me niet zoveel van aantrekken. Met een boomloos zadel kan je ook gewoon dressuur rijden haha. Er zijn genoeg boomloze dressuur zadels :) Als je qua uitstraling kijkt naar de Startrekk, Hildalgo, Prince en HM zadels dan vind ik die echt niet heel anders dan boomzadels.

Vaak hebben die mensen nog nooit boomloos geprobeerd of bijvoorbeeld een keer een zadel (vaak ook nog een merkloos flut model) wat ze niet aanstond en roepen dan direct dat boomloos slecht is. Best wel jammer want daardoor wordt boomloos direct afgeschreven, terwijl je bij een boom zadel ook niet direct roept dat je geen boom zadel meer wil als die een keer niet meer goed ligt of niet fijn zit haha. Er is zoveel keuze, dus bij Ella kan je mooi alles uitproberen! Ben benieuwd wat je ervan vindt :D

Juist bij een jong paard is boomloos erg handig omdat ze nog zoveel veranderen tijdens de training.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 00:37

Boomloos zadel kan ook scheef gaan als de bespiering van je paard scheef is :j

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:46

Ingrid wat leuk! Ook met een boomloos (barefootje?) zo te zien :D Fijn dat hij zo nuchter is! Hij ziet er lief uit :j

Winnie is weer helemaal de oude Steffi :j Niks geks meer gemerkt. Ja Oeps is echt een geval apart :P Heb even de Barefoot Cherokee van mijn huisbaas te leen, dan kan ik haar ook onder het zadel op pakken, ben benieuwd hoe ze het doet :)

Desensibiliseren met de carrot stick is een leuke oefening inderdaad en heel handig :j

Paardenfan, ik vind dat kleurtje zo leuk!

heidilover, wat leuk! Super schattig zo samen haha. Grappig dat ze zelf al besloten hadden dat ze wel samen konden :=


Ik heb twee keer iemand gehad die cranio sacraal deed en ik vind het echt vaag zweverig gedoe. Snap nog steeds niet wat ze nou doen en ik merk nooit wat aan Winnie :') Zag er van 't weekend ook een topic over haha, maarja je kan alles een keer proberen, heb ik ook gedaan :P

Dat het ene neusgat groter is dan de ander kan duiden op spanning. Winnie had dat ook vaak. Dankzij mijn grondwerk instructrice heb ik goed naar haar "gezichtsuitdrukking" leren kijken. Het viel me laatst ook al op bij een van jouw foto's van Jules haha. Winnie is heel introvert, die ontploft niet direct, maar sluit zich eerder af. Ik dacht altijd dat ze dan gewoon relaxt was, maar als je goed kijkt zie je dat ze dan dus wel spanning heeft. Best interessant en handig haha.

Winnie en ik hebben afgelopen weekend weer gezellig bij mijn vriendin aan de Lemelerberg gelogeerd.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:33

Oeps werd nog wel gereden, maar niet echt regelmatig en als er iemand op reed was dat de laatste tijd dus een jong meisje wat niet echt matchte haha. Ben heel benieuwd hoe het vanmiddag gaat :)

We hebben het heel leuk gehad! Heb een topic gemaakt van het weekend :D
[ITP] Weekendje uit logeren met Fjord Winnie op de Lemelerberg

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:00

Haha wat een clown is Jules!

Het ging hier super goed met Oeps! We zijn begonnen in de bak, maar ik vind dat echt oersaai dus maar snel naar buiten gegaan :)) Heerlijk een stukkie over de dijk gestapt! Het was maar een klein stukje en ze vond het super spannend, maar ze was heel braaf en ze had veel steun aan Winnie <3 Zelfs toen er een hond ineens achterop aangerend kwam, ze schrok wel even, maar geen gekke dingen :)

Mijn huisbaas (haar paard staat waar Oeps eerst ook stond) vroeg nog of ze nog gek ging doen in de bak. Bleek ze wel eens bokkend en springend de bak door te gaan als je wilde draven :') Niks van gemerkt :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:30

Het ligt denk ik een beetje aan je paard. Die van mij stond eerder ook 24/7 op de wei, maar dat was dan wel echt een kaal stuk. Zij stond echt niet 24 uur achter elkaar te eten, maar ook regelmatig te chillen. Dat is natuurlijk per paard afhankelijk, sommige blijven bijvoorbeeld ook hooi eten als je onbeperkt hooi voert en andere stoppen op het gegeven moment wel, is vaak ook even wennen dat is met weidegang denk ik net zo. Zelf zou ik die van mij niet meer zo stallen, maar ze heeft dan ook zomereczeem en staat nu 24/7 buiten op een paddock met hooi. Ik zou het gewoon goed in de gaten houden, zeker met het risico op hoefbevangenheid. Het gras en de manier van houden in Nederland past eigenlijk niet bij onze fjordjes helaas..

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:01

Ja ik ben voorstander van 24/7 buiten, maar mijn voorkeur gaat dan wel naar een paddock, maar als je in korte tijd iets moet vinden dan heb je natuurlijk minder opties en dan kan je beter buiten zetten dan te lang opsluiten vind ik :) Hebben ze op die stal geen plek waar ze even van het gras af zou kunnen? Anders zou je het zo ook op kunnen bouwen .

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:03

Oja en over aan elkaar gehechte fjordjes in het gesprek hier boven, Oeps is ook zo'n dramaqueen. Gelukkig staan ze nu niet met z'n tweeën omdat het paard van mijn staleigenaresse er ook bij staat, maar toen die nog binnen stond en ik Oeps achter liet was ze het er ook niet mee eens := Winnie's vorige maatje ging ook altijd zo tekeer als ik op buitenrit ging haha.

Ik merk wel dat ze steeds meer aan elkaar gehecht raken want gister was ik even achter de stal met Oeps doorgangen aan het oefenen en toen hinnikte Winnie naar Oeps terwijl het paard van de staleigenaresse nog gewoon bij haar was, dat doet ze echt noooooit naar andere paarden <3


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jets op 01-04-18 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:42

Je had ook een topic aangemaakt of niet? Vertoonde ze dit gedrag niet bij de vorige eigenaar? En is ze wel al ingereden dan of niet? Wat voor grondwerkles heb je gehad en in welke regio zit je? Was er naast de brokken nog iets wat anders is dan bij de vorig eigenaren? Komt ze bijvoorbeeld net zo lang buiten als daar?

Naar mijn mening moet je altijd consequent zijn, maar dat geldt voor ieder paard, maar ze doen niet iets om je te pesten. Ik heb een parelli grondwerkinstructrice en zij heeft mij heel goed geholpen Winnie te lezen en haar te helpen ontspannen en verwerken wanneer ze spanning heeft om te voorkomen dat haar emmertje overloopt.

Ik zou inderdaad eerst gaan werken vanaf de grond, want als dat al niet gaat, dan zou ik er ook niet op gaan. Daarnaast zou ik ook vooral positief proberen te trainen i.p.v. alleen afstraffen. Een paard is een kuddedier dus het is op zich niet vreemd dat een jong paard het spannend vindt op een nieuwe plek in zn eentje. Misschien kan je het alleen laten staan langzaam opbouwen. Door een klein stukje weg te lopen en te belonen door terug te komen als ze het gedrag vertoond dat je wil, netjes stil staan. En dan daarna uitbouwen naar belonen als de ook ontspannen stilstaat. Ik doe met Winnie in ieder geval veel trainen met ontspannen als doel om te voorkomen dat haar emmertje overloopt. Als dat wel gebeurd gaat ze onder het zadel rennen en aan de hand lomp doen en over je heen lopen. Je eigen houding is inderdaad ook heel belangrijk, want je kan van een paard niet verwachten te ontspannen als je dat zelf ook niet bent.

Zo heel verhaal, geen idee of je er wat aan hebt haha. Heb je trouwens bewust voor zo’n jong paard gekozen?
Laatst bijgewerkt door Jets op 01-04-18 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:20

Winnie was gister jarig! :D Die andere twee dachten echt wat heb jij nou?? :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:26

Evelien: Oké en heb je al ervaring met (het beleren van) jonge paarden? Ik zou inderdaad echt een goede grondwerk instructrice zoeken. Juist in deze periode is het belangrijk dat ze alles op de juiste manier leert..

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Oeps liep echt met een grote boog om haar heen met die balonnen :')

Gezellig zo wandelen met Jules en Vlekje!

Leuk Sanso, wij hebben ook heerlijk een ritje gemaakt! Voor het eerst een echt ritje met Oeps van 7 km. Ze was echt wel moe daarna, Winnie kon nog wel even door :')

Afbeelding
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:34

Leuk! Fijn dat je nu weet welk zadel je neemt! Op de Duitse Ebay staan een paar Barefoot Wellington zadels :)

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:04

Haha ja als je dat €200 waard vindt kan je dat doen. Ik koop zelf altijd alles tweedehands. Je kan natuurlijk ook om het aankoopbewijs vragen :) zolang wordrn ze nog niet verkocht dus dikke kans dat ze die nog hebben!


Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:12

Haha jullie gaan soms veel te snel :D en leuk dat er steeds meer mensen bij komen met fjordies :)

Vullingen bij een paard had ik ook nog niet gehoord, maar fijn dat Jules en Vlekje weer helemaal mooie tandjes hebben :)

Aah en leuk je shetje naast Pamba! Dit wil ik ook zo graag doen met Winnie en Oeps ernaast, maar lijkt me nu nog niet zo’n strak plan :’)

Maandag komt de dierenarts en heb gevraagd of ie dan even naar Oeps haar ogen wil kijken. Laatst weer geoefend met smalle doorgangen en war de vorige keer super ging is nu weer dood eng met los trekken en weg rennen etc. En ik geloof echt niet dat ze dat doet om me te fiets. Wilde van de week ook haar staart wassen, maar water vond ze ook dood eng. Ik vind het zo sneu. Binnenkort weer een lesje, misschien ga ik te snel..

Ja wat leuk dat je haar herkende! Vorig jaar was ze in levende lijve mee en nu stond ze inderdaad op de foto daar en in het magazine :D
Afbeelding

Heb op Equiday weer een nieuw zadel opgehaald (oeps) en en suuuuuuper mooie veeeeel te dure halsring, maar ik kon hem echt niet laten liggen :’) gister direct beide even getest tijdens een kort buitenritje :)

En Winnie heeft sinds vrijdag weer ijzers dus we gaan vandaag lekker op pad met de menwagen!
Afbeelding
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:28

Super leuk, brave fjordjes! Winnie is ook altijd wel voorzichtig met het zusje van mijn vriendin :D Haha charmante hals! Hebben die van jou zoveel last van het warme weer? Winnie zweet echt niet snel, Oeps wel, maar dat telt niet want die is conditieloos.

Wat leuk dat je zo met allebei op pad kan en zonder iemand erbij! Echt ideaal haha.

Wij hebben lekker 18 km gemend! Het eerst menritje van het jaar. Even heerlijk kunnen galoperen over het enige zandpad wat hier te vinden is : :P
Afbeelding


En nog even met Oeps in de regen getraind :')
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:14

Ja Winnie is lekker veelzijdig, echt heerlijk, ik hou van afwisselen :j Haha met twee handpaarden lijkt mij ook wel lastig.

Ah dat ziet er relaxed uit! Ik volg je nu op insta haha. We hebben hier helemaal niks, ruiterpaden doen ze in Zwolle ook niet aan. Dit is het enige zandpad, 6 km vanaf waar Winnie staat haha. Hij is denk ik een kilometer lang en dan is alles weer asfalt. Verder kunnen we echt alleen door de polder en over de dijk, maar dat is ook asfalt. Daarom moet ze ook wel op ijzers als ik wil mennen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers