[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:04

Haha ja als je dat €200 waard vindt kan je dat doen. Ik koop zelf altijd alles tweedehands. Je kan natuurlijk ook om het aankoopbewijs vragen :) zolang wordrn ze nog niet verkocht dus dikke kans dat ze die nog hebben!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:22

Wat jammer dat de aankoop niet doorgaat Anna, succes met je verdere zoektocht :j

Nieuw zadel is altijd spannend he MJR_Tjelle, maar je hebt dus al wel een bepaald model op het oog? Dan zou ik gerust tweedehands durven kopen inderdaad :)

Zo, wat een lekker weertje is het plots he!
Paardjes zijn hier blij gemaakt met een stukje gras bij aan de paddock, al is het wel een 'uitdagend' stukje geworden, met die hoge berg erin. Vlekje vindt het helemaal mooi om bovenop de schuine kant te staan, Jules staat toch het liefste benden :j
Afbeelding
Al durft hij boven ook wel te eten :)
Afbeelding
Dutjestijd :z
Afbeelding
En, de lekkerste grasjes zijn natuurlijk degene waar je net niet helemaal bij kan :))
Afbeelding

Dit stukje komt permanent bij de weide/paddock, binnen een weekje of 2 kunnen ze ook terug op de zomerweide, ben zo blij dat het eindelijk lente wordt :) Maandag komt mijn singel aan, dan zijn we als het goed is terug helemaal 'in the running' en kunnen we eindelijk terug samen op pad! *\o/*

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:40

hm ja, het is wel weer 200 goedkoper indd..
Het is gewoon veel geld :Y)

Wat leuk dat ze die heuvel erbij hebben! Zodra dr bij ons in de wei iets van zand oid ligt (bergje) is die van mij de eerste die er op staat :')

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:07

Iets met een dure hobby ofzo haha :') geld kwijtgeraken is hier ook absoluut het probleem niet :n

Deze week komen de smid en de tandarts voor beide paardjes. Ben benieuwd, Jules is voor het laatst naar de TA geweest bij zijn vorige eigenaar (jaartje geleden) en Vlekje volgens mij helemaal nog nooit :=

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:13

xxVon schreef:
Oh wat jammer, was het de afstamming of een (medisch) gebrek waardoor de koop niet doorging?

Laten we het maar houden op een miscommunicatie met de verkopende partij ;)


MJR_Tjelle schreef:
Jammer Anna, nu kijken naar een andere fjord?

Heb afgelopen zondag een pony gekocht :D geen fjord, maar een Arabier van 2,5 :Y)

Ga jullie weer verlaten dus, succes en veel plezier met jullie prachtige fjorden :j

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:39

MJR-tsjelle, fijn dat je je zadel hebt gevonden! Hopelijk heb je hem ook snel in huis! Kun je lekker aan het rijden zonder zorg :)

Steffi, leuke foto's en wat staan ze er mooi bij op dat kleine stukje! Lekker dat jullie bijna weer aan de slag kunnen gaan :D en Heerlijk he dat weer! Die van mij kunnen ook weer elke dag op de wei, zo blij mee!

Anna, heel wat anders haha! Veel plezier met je Arabiertje. :)

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:38

Ik kom ook graag in dit topic meekletsen. Sinds 3,5 week hebben wij een Fjord jaarling gekocht.
Dit is Njora, merrie van Gio.

Afbeelding

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:43

Wat een schatje Lienepien!

De zoektocht naar de Wellington gaat maar door.. helaas zo weinig mensen die 'm willen verkopen :(
Van de week had ik er bijna 1 uit Duitsland, maar ik was natuurlijk weer net 10 minuutjes te laat.

Vrees dat het sparen gaat worden en nog n maandje alleen maar mennen :')

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:31

Ooit hier gemeld maar nooit meer iets gezegd... sorry! In nov 2017 een 8 jarige onbeleerde merrie gekocht, ingereden, toen weer stil gezet en veel grondwerk gedaan zodat ze ook weer wat rust had. Nu sinds enkele weken weer opgepakt en ze doet het super .

Afbeelding

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:01

He had je die toendertijd gekocht bij Hestegaarden?

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:19

Ja klopt :j

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:53

Welkom nieuwe!

@lienepien95 wat een leukerd! Is het ook een rode net als haar vader?

@xirisjex wat een lief hoofdje, fijn dat ze het zo goed doet, zeker op die wat oudere leeftijd al. Stond ze eerst in een natuurgebied oid?

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 00:19

Lienepien, Wat een leukerd! :)
MjR_tsjelle Balen! Hopen dat je onder het sparen toch nog iets tegenkomt en je eerder aan de gang kan :+
Irisje, leuk koppie en leuk dat ze het zo goed doet!

Heb het er vandaag weer op gewaagd om alleen met Pamba te wandelen en Elza thuis te laten. Elza was even extreem, maar Pamba was gelukkig goed te doen! Op de terugweg ging ze wel harder, maar ze wilde wel normaal halthouden, geen dribbelen en geen pogingen tot draf dus ik blij :D Meteen ook een afspraak gemaakt met de DA voor volgende week.. Ik ben heel benieuwd of het eindelijk draven gaat worden..

Kreeg ook nog een berichtje van mijn vader, hij haalt ze in de avond uit de wei voor mij, Elza had zich losgetrokken en heeft het hele hooiland keihard doorgerend, ze stond na een half uur nog te hijgen in de stal :+ Gelukkig kon hij Pamba goed houden, heeft hij haar snel vast kunnen zetten en bleef ze relatief rustig.. Om vervolgens samen op Elza te wachten.. Arme vaders, moet het elke keer met die streken van haar doen :')

Theo257
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-03-18

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:11

Wat een mooi paardenras zeg!
En wat een prachtige foto,s allemaal.
Heb er niet veel verstand van maar werd dit ras niet als
werkpaard gebruikt vroeger ?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:36

Lienepien, gefeliciteerd!

En wat een geluksvogels zo her en der met al grasjes! Hier is wat er al eventueel droog was weer verzopen..

En ben weer helemaal Hepsie, mevrouw is weer heel en loopt weer. Lekker relaxt, volgende week clinic van H.erman. Wi.e.ntjes, zo'n zin in!

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 616772060/

Tuthola had een schiefel erbij (op dezelfde plaats en op dezelfde dag als Toobs, maar hij had een dik been en liep rad, zij had geen dik been en liep kreupel, dat was over en toen hebben die 2 onverlaten weer iets samen uitgespookt, waardoor ze liep als een plank, zucht.. maar nu dus weer helemaal oke)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:27

Wat een schatje lienepien, lief hoofdje staat er op, wat zijn je toekomstplannen met haar?

Knappe dame heb je daar iris fijn dat het beleren zo vlot gaat!

Haha die Elza is een echte shettendame zo te lezen. Zoiets zou vlekje ook doen. En het beste van al is nog wel dat ze er mee wegkomen ook he, die schattige hoofdjes maken zo veel goed :=

Fijn dat hepsie weer goed gaat Sjolvir. Toch altijd even spannend als er iets mis is hé..

Mijn vent heeft bezoek gehad van de tandarts vandaag, net als zijn kleine vriendinnetje. Tandjes waren goed in orde. Wel 2 kleine vullingen geplaatst voor de zekerheid, verder zag alles er prima uit. De volgende date met de TA is voor over een jaar :)

Afbeelding
Afbeelding
En daarna met z'n tweetjes suffen op stal haha :Z
Afbeelding

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:13

Vullingen ja? Ik wist niet dat dat kon!

@sanso, nee gewoon bij de fokker in de wei gelopen... toen de man overleed is ze opgekocht door Hestegaarden

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:24

Ja blijkbaar had er ook nog nooit van gehoord. Het gaat niet om een gaatje in een tand zoals bij een mens maar om een gat tussen twee tanden in. Daar duwen ze een kunststof vulling tussen om te voorkomen dat het tandvlees aangetast wordt :j

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:37

Sjolvir, fijn dat Hepsie weer goed loopt. :) wel balen dat het gras bij jullie alweer verzopen is!

Steffi, ja echt een typische streek weer van haar :')
Ik wist idd ook niet dat vullingen ook konden bij paarden. Het klinkt wel logisch allemaal! Ze kunnen er iig weer een jaar tegenaan!

Hier vandaag even wat nieuws uitgeprobeerd:
Afbeelding

:D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:36

Heps is vandaag harig en denkt ervhet hare van. Toobs viert mee
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:58

Is ze harig? _O-

Van harte gefeliciteerd!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:48

Ze ziet er in ieder geval behoorlijk harig uit ja hahaha :')

Gefeliciteerd hepsie, op nog veel mooie jaren Y)(^)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:46

He, ik had jouw post even gemist, Robin.
Wat een ongelofelijk schattig zicht is dat zeg, Elza mee als handpaardje <3
Hoe ging het? Wil dat ook zo graag eens een keertje proberen, maar Jules zijn tempo ligt nogal hoog voor mijn meisje, kan hem wel vragen te vertragen, maar 't moet voor hem natuurlijk ook nog een beetje leuk blijven :)

Wij hebben weer fijn wat gegrondwerkt vanmiddag, lekker in het zonnetje, wat een mooi weer is het vandaag zeg :) ! We hebben een nieuwe oefening opgepakt vandaag 'de selfie', want baasje heeft een nieuwe telefoon, met fancy selfiecamera *-:)
Afbeelding
Al vond meneertje het al snel saai worden, die weet natuurlijk al lang hoe je knap op een foto moet staan :')
Afbeelding

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:00

Haha die laatste foto van Jules!

Wij hebben vandaag mee gedaan aan de 10 km ride&run! Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:16

En hoe ging 't Liek? Zorro's manen zijn al aardig aan het groeien zo te zien, waren ze nog in boog toen je hem kocht, of herinner ik me dat verkeerd? :)