[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:32

Ik wil ook wel weer mee praten! Lang geleden dat ik mijzelf eens heb aangemeld :)

Kan nu alleen nog maar knuffelen met mijn fjordenvriendin want ze heeft meerdere peesblessures opgelopen en dat aan 3 benen.. -O- Ook oudere blessures, ze heeft echter nooit iets laten merken.

Bucha, wat een prachtige plek om paarden te kunnen houden! Erg herkenbaar die sneeuwmonsters haha, heerlijk! Knap koppie heeft Duvel.

Samy24, mijn fjord is ook al aan het verharen ondanks dat ze 2 keer is geschoren en dus ook een deken op heeft, maar het is voor deze tijd ook wel vrij warm! Zij krijgt toevallig op dit moment voor haar medicijnen ook elke dag slobber, maar dat begon al voordat ze die slobber kreeg. :)

Wat ziet jouw fjord er nog goed uit een heerlijk beertje Jordal!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:33

Viel mij inderdaad ook op, alleen wanneer ik de filmpjes of foto's bekijk denk ik tja, ik zie het niet zo erg.

Maar ik denk dat er dan gewoon veel vraag naar is en dat dat er dan snel bij gezet word? Mijn fjord kon ook leuk dressuur lopen, voor ze blessures opliep moesten we nog 3 punten voor het M2, dus ze deed het prima, maar potentie had ze niet. :+ En tegenwoordig zie je inderdaad steeds meer mensen met een koudbloed dressuur rijden. Ze worden er ook steeds meer op gefokt.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:24

Ja precies, iedereen wil gewoon wat anders en ze fokken nou eenmaal waar de meeste vraag naar is.
Pam is ook een drukke soms zenuwachtige fjord, maar ze kan zich ook als een echte koudbloed gedragen. Vertrouwt ze je is het prima en durft ze overal met je langs, weet ze nog net wat ze van je vind? Dan gaat ze je uitproberen.

En ja Morgane, als dat is wat je zoekt, dan is dat idd gewoon niet het juiste paard voor jou! Een paard waar je lekker de velden mee in gaat hoeft ook geen heet karakter te hebben.

Marcella, wat is er vroeger bij jullie gebeurd dat je zo voorzichtig bent?

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:56

Gefeliciteerd Anouk! Nette punten! :)
En leuke fjord tijger22!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:27

Leuk Seven! Ze heeft een leuke draf! :D

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:28

Hier ook geen nieuws, Pamba staat nog steeds met haar peesblessures en die zullen nog wel een hele tijd voortduren. Kan dus weinig met haar doen.

Fabster, hopelijk geen erge dingen. Doe je goed rustig aan.
Seven, fijn dat het inrijden goed gaat!

Van fjordsport heb ik verder geen verstand.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:16

Mijn fjord van 22 wordt deze winter niet geschoren gezien ze stilstaat met 3 geblesseerde benen, geen idee of ik dat hier heb verteld :+

Tot januari reden wij nog wedstrijden en werd ze elk jaar geschoren, meestal 2/3 keer in de winter. Ik deed haar ook altijd helemaal, ook haar benen en ook geen zadelstukje laten zitten, alleen haar hoofd niet helemaal. Ze staat in een uitloop of op het land, dus eigenlijk altijd wel buiten en daar had ze het nog altijd warm genoeg mee. Ze had natuurlijk wel een paar goede outdoor winterdekens.

Dit jaar mag ze dus lekker haar vacht behouden en ga ik er ook geen dekens opleggen, alleen als het weer echt heel heel koud of regenachtig word, maar dat is meer omdat ze al ouder word, vroeger nooit gedaan.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:08

Gave foto Joyce die een na laatste in het bos!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 00:30

Ik heb me hier een hele tijd terug eens gemeld, maar het topic toen kwijt geraakt.
Wil me graag weer opnieuw melden! :D

Zal me dus even opnieuw voorstellen en vanaf nu weer lekker meelezen en meepraten. :)
Ik ben Robin, 26 jaar oud en heb een geweldig lieve fjordenmerrie Pamba die al 14 jaar mijn vriendin is. Ze wordt bijna 23 en is herstellende van meerdere peesblessures. We zijn nu een jaar op weg en het zag er erg slecht uit, maar ze verbaasd ons allemaal enorm en binnenkort mogen we wss weer draven. :D Hiervoor hebben we dressuur gereden en we gaan straks voor wat buitenritjes op zijn tijd en lekker van haar pensioen genieten.

Natuurlijk hoort er ook een foto bij:
Afbeelding

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:02

Fabster schreef:
HeidLOVER, dat is voor mij nu interessant, dus ik ben benieuwd naar wat jouw merrie precies had en hoe alles is gegaan. Ik ga vanmiddag dus naar de kliniek met mijn merrie en zal waarschijnlijk een zelfde soort traject in gaan. Dus ben benieuwd wat me te wachten staat.

Ik lees het net terug! Goed dat je niet af wacht en er naar laat kijken, hoop voor je dat alles meevalt! :)

Pamba heeft haar benen veel te lang overbelast terwijl ze wss al een blessure had opgelopen waardoor er nog meer blessures zijn ontstaan. Ze liep ineens heel licht kreupel en toen was het goed mis. Het ging bij haar om 3 benen, aan elk been 2 blessures. Het waren irritaties, maar ook haarscheurtjes en gaten in het checkligament, buigpees en strekpees. Omdat Pamba toen al 21 was heeft ze geen boxrust gekregen en zijn we 2 keet per dag 5 min gaan wandelen. Na 3 maanden zijn we terug gegaan en bleek ze goed vooruit te gaan waarna ze een schema heeft gekregen om naar 30 min op te bouwen, volgens mij duurde dat ook weer 3 maanden. In de tussentijd mocht ze gelukkig gewoon op de wei, wel op een postzegeltje. Het was de bedoeling dat ze na het opbouwen mocht draven, maar helaas kwam er aan 1 been 2 keer opnieuw een blessure overheen, daarom zijn we nu al een jaar verder en mag ze waarschijnlijk over 3 weken pas draven.

Ik heb er veel geluk mee gehad. De prognose was eigenlijk dat ze nooit meer zou draven of buitenritjes rijden en we haar alleen zouden opbouwen in stap om op het gehele weiland pensioen te houden. Normaal kun je sneller opbouwen. Vooral de blessure aan haar buigpees heeft flink gerommeld.

Zo een heel verhaal! Maar bij Pamba was het ook wel een ander verhaal dan bij de meeste paarden. Het kost veel tijd, maar zoals je hierboven ziet is er zelfs met zoveel blessures kans op herstel! Voor jou is de kans dat de prognose al een stuk beter is natuurlijk al veel groter. Er zijn niet veel paarden die zolang door blijven lopen met zoveel tegelijk :+

Veel succes vanmiddag!!



MJR-Tsjelle, mooie plaats behaald! Gefeliciteerd! Trots mag je zeker zijn :D

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:11

Ah dat zijn geen leuke dingen Jets! Jammer dat je niet weet waar het vandaan is gekomen, maar gelukkig voelde ze zich snel beter na de prik! :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:02

@S__V Lief! Dank je wel! :) ik kan inderdaad lezen en schrijven met haar! Het is een superlief dier.
Hoe ging je grondles? Jouw paardje mag er ook zijn hoor! Prachtig die manen! Bij Pam werd dat een plofkapsel haha.

@Jets Bedankt! Het is haar in gedrag ook niet aan te zien :) haha krijg ook inderdaad vaak de reactie dat ze haar jonger hadden geschat. Pamba stamt af van Zidar, de vader van haar moeder (Mandy) is niet bekend. Ze lijkt erg op beiden! Hoe oud is jouw oudje? :)
Oeps is als ik het zo lees een jong paard? Wennen he! Ik heb 2 bijrijdpaardjes sinds Pamba een blessure heeft en die reageren ook zo anders, daar moest ik echt aan wennen.

@mtr_tsjelle: Heerlijk zo'n avondritje!

@sanso Hebben jullie geen vereniging oid in de buurt die menlessen geeft? Mijn vader heeft op menles gezeten met mijn fjord via de vereniging, zij was er helaas veel te zenuwachtig voor. Dat is ze onder het zadel ook dus hij heeft er nooit meer naar buiten gedurfd, maar wie weet vind je daar wel opties in!

Pamba haar maatje is begin januari overleden, na een flinke zoektocht heb ik een leuke mini gevonden en zaterdag gaan we haar ophalen. :D Vind het enorm spannend vanwege haar blessures, maar denk wel een hele goede keus te hebben gemaakt. Hopelijk gaat het introduceren een beetje rustig! Vandaag of morgen even wat spulletjes extra halen. Weet in ieder geval zeker dat Pamba er zelf wel erg blij mee zal zijn! In het begin ging het wel dus kon ik rustig op zoek, maar de laatste paar weken wil ze naar alle pony's die ze ziet kijken en er achteraan :+

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:44

Ik bedoelde met vereniging ook 1 die naast mennen dressuur en springlessen heeft! Haha maar zo te horen kom je al op weg! :D

@ Jets Oh Oeps klinkt als een jong paard haha! := rijd je nog op beiden? Zo zie je maar dat elk paard anders is, of ze nou van hetzelfde ras zijn of niet!

Ik wilde graag een rijpaard inderdaad, had het al helemaal in mijn hoofd om een PRE te kopen om daar ook mee de dressuur in te gaan als Pamba met pensioen ging. Alleen toen Pamba blessures kreeg is dat op de lange baan gegaan omdat Ik er niks bij wilde zolang zij niet veel mocht. Ze is erg enthousiast en speels nog steeds en ik wilde niet voor een ouder paard gaan dus werden het bijrijdpaardjes voor dat moment.

Alleen toen Benni overleed kwamen we er in dezelfde week ook achter dat ik zwanger ben :D Vind het zonde er nu 1 te kopen waar ik een paar maanden mee aan de slag kan en die daarna waarschijnlijk een tijd stil gaat staan, dus dat komt vanzelf wel! :)

Afbeelding
Deze pony komt erbij kleine palomino merrie van 18, kerngezond, makkelijk bij andere paarden en ook niet meer te speels. Perfect voor dit moment.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:07

1 van mijn bijrijdpaardjes heeft ook een boomloos zadel van Barefoot, ik weet niet precies welke dit is. Het is in ieder geval een western gericht zadel. Zelf zit ik er helemaal niet lekker in en ik vind ook dat het op dat paard snel 'glijd' naar links, maar dat paard is echt heel heel rond en heeft heel wat kilo's teveel dus het verbaasd me niets als dat daardoor komt en dat zijn scheefheid daar mede een rol in speelt.

Ik denk overigens direct dat ik op een boomloos zadel dat meer richting dressuur gaat lekkerder zal zitten. :) Wat een ander er van vind is trouwens in deze niet belangrijk toch! Als jij maar lekker rijd en je paard het prettig vind en het goed ligt dan is het toch helemaal goed!

@ Jets Grappig haha! Als ze goed oud worden blijft die energie er inderdaad wel in zitten. Die van mij gevraagd zich ook zo. :) Alleen zou die dat wat jij hiervoor beschreef dan niet eng vinden haha :P
En dank je wel! :D inderdaad zonde om dan nu al een nieuw rijpaard aan te schaffen en ach, ik mag Pamba straks als het goed is opbouwen in draf, dus dan kunnen we rustig aan een beetje haar conditie terugkrijgen en buitenritjes rijden, ook helemaal prima voor de komende tijd! :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:20

Ah dat zou ook kunnen hoor, de eigenaresse heeft het ook vandaar dat ik meer van zijn scheefheid uit ging en het feit dat ik er ook echt totaal niet lekker in zit. Een rechte lijn lopen is voor hem nog erg moeilijk zowel buiten als in de bak,al word dat steeds beter, we zijn ook nog niet lang genoeg samen bezig. Ik ben iig altijd weer blij als ik op mijn eigen zadel (en paard) zit. :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:51

Ik denk dat wij daar beiden een beetje scheef in zijn. :)
Wilde al eens een les met hem nemen als ik een beetje aan hem gewend ben. Alleen erge last van zwangerschapsmisselijkheid dus dat is nog even voor als het wat minder word :)

Was ook niet echt bedoeld als dat ik de zadels daarom niks zou vinden, zeker niet, een zadel voor je eigen paard moet gewoon goed bij jou en het paard passen dus fijn als je dan straks van alles kan gaan uitproberen! :D

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:31

@ingrid Wat leuk er voor het eerst op! Fijn dat hij zo braaf was!

@lieke heerlijk zo'n buitenritje! Gaat het niet altijd goed?

s__v Dank je wel! :D Ja we missen hem heel erg! Gelukkig is Pamba in de wolken met haar nieuwe vriendin! :)

Leuk dat de schriktraining zo goed ging! Begrijp ik het goed dat je er vanaf bent gevallen of van een ander paard? En ik ben wel benieuwd wat voor operatie Jules heeft gehad. Fijn dat je weer kan beginnen straks iig!

@paardenfan25 Wat een leuk dier! En superbraaf zo te lezen! :D

Hier gisteren Pamba's nieuwe maatje opgehaald. Pam was meteen super enthousiast toen ze zag dat dat kleintje voor haar was, zo blij dat ze vergat dat er schrikdraad stond :+ Het ging eigenlijk meteen goed. Behalve wat merrie piepjes en af en toe een voorbeen optillen was er niks aan de hand. Had zelf verwacht dat Pamba iets meer wilde laten zien dat het haar plekje was, maar kennismaken was haar enige doel.

We wilden ze vannacht voor de zekerheid nog apart houden, maar Elza heeft het voor elkaar gekregen onder mijn vaders provisorische hekje te kruipen dus ze stonden vanochtend al gezellig samen, eten samen en hebben lekker op de wei gestaan. :)

Afbeelding

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:46

@ Liek Ah dat kan natuurlijk ook! Fijn dat het zo lekker ging iig :) lekker vertrouwen in elkaar krijgen.

@Ingrid Lief he! Ben ook echt blij dat het meteen zo klikt! Vond het toch spannend, ook vanwege Pamba's blessures.

S__V Nee ze is een palomino! :) Ze heeft wel een blesje die je door haar vacht bijna niet ziet dus ik ben zelf ook wel benieuwd. Moet nog even flink poetsen! :P

Ai wat een 'stom' ongeluk moet dat geweest zijn.. Heel fijn dat het nu een stuk beter gaat! Ook de koliek operatie brr je moet er niet aan denken, gelukkig een positieve afloop voor jullie!

Wat een leuk stel heb je haha! Heerlijke foto's :')
Ik heb verder geen ervaring met die therapie, wel meer dingen over gelezen; maar het lijkt me inderdaad zo zweverig :+ ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!

@sanso wat een lief koppie heeft jouw fjord! :+:

@jets Ja ze vonden het wel prima samen blijkbaar :') wel heel fijn!

Ziet er uit alsof jullie een heerlijk weekend hebben gehad! Dat mis ik nu toch wel dat we dat niet meer kunnen doen. Je zult vast genoten hebben! :D

Ik heb vandaag geprobeerd om samen met Pamba en Elza te lopen. Pamba moest haar dagelijkse staprondje en gisteren vond Elza dat niet zo leuk nog. Gelukkig ging dat heel goed. Ze was nergens bang voor en Pamba had geen tijd om bang te zijn want die lette alleen maar op dat kleine ding :)

Over een paar weken mag ze weer voor een echo, ben erg benieuwd of we dan ook echt dat groene licht voor het draven gaan krijgen. Ze zal dan wel willen wegstuiven ben ik bang :+

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:48

Dat laatste sowieso :j Ik kon dit verschil al merken toen ik 2 verschillende personen liet komen voor een lymfe drainage. Bij de 1 merkte ik weinig aan Pamba. Bij de laatste wel. Een lymfe drainage is niet zo heel duur, maar het kan inderdaad geen kwaad om rond te kijken naar ervaringen van anderen in dit soort dingen.

Heb zojuist weer eens een foto topic aangemaakt voor degenen die het misschien leuk vinden om te zien: viewtopic.php?f=250&t=1869357

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:04

En hoe ging het met Oeps? :D

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:47

S__v breng maar verslag uit als de therapeut is geweest! Ben benieuwd of het jullie ook verder helpt! En heerlijk die foto's! Reuze herkenbaar :') Geniet van je vakantie! Hopelijk mooi weer!

Jets wat leuk! Fijn dat niet zo goed ging met Oeps en leuke foto's! :D

Samso, lekker eerder vrij! :)

Ik dacht vandaag ook even buiten een rondje met Pam te doen, was niet zo'n succes :+

Elza bleef hinniken dus Pamba heeft de hele weg terug lopen hinniken, ze kreeg antwoord uit alle hoeken van het dorp. :P Ze weet ook wanneer we richting huis gaan dus op de terugweg wilde ze alleen maar dribbelen, stap knop was verdwenen en hoe meer ik haar rustig probeerde te houden hoe meer ze dribbelend in travers over straat ging :+ Lekker verantwoord en aangezien ze nog niet mag draven was ik er niet blij mee. Dus dat doen we komende week nog maar even aan de hand als Elza een keer niet mee gaat, dan blijft ze wel bij me en ze moeten er toch een beetje aan wennen :+

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:08

Haha dan willen ze zeker graag eten van je? :P

Dit doet Pam dus normaal nooit, laat staan niet meer willen stappen of een halt knop die over is gegaan in een soort vreemde manier van zijwaarts :+

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:12

Oh dat snap ik ook wel haha alleen dat willen rennen vind ik wel heel vervelend, heb er niet zoveel zin in dat ze haar blessures weer erger gaat maken :=

Bij Benni is ze ook wel tekeer gegaan, maar die hield op een gegeven moment zelf op met roepen dus was het voor Pamba ook prima.

Ach we komen er vast uit! Het is voor beiden nog helemaal nieuw natuurlijk! En Elza stond in een grotere kudde. Pam is gewend met 2 te staan. Misschien kan ze straks wel mee als ik er op zit, zie dat wel meer mensen in het dorp doen :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:31

Ik heb mijn fjord bij mijn ouders aan huis in Noord-Holland ook veel gras en het hele jaar door. Ze staat ik de zomer dan ook 24/7 buiten. Word ook elke zomer wat dikker en ze staat nu een jaar niet meer in training wegens blessure waardoor ze nu ook wat dikker is gebleven.

Ze is niet gevoelig voor koliek, bevangenheid of dergelijke en als ze de hele zomer op de wei staat dan staat ze ook vaak wel in de verte te kijken en gewoon lekker te staan. Misschien doet die van jou dat ook wel? Ik zou ook kijken naar een grasmasker als jouw fjord echt veel te dik wordt ondanks beweging, strookbegrazing is al wel heel fijn ondanks de hoeveelheid verse gras. En het ligt inderdaad ook aan het paard. 1 van mijn bijrijdpaardjes is echt heel heel vet die blijft dus door eten de hele dag ook als het gaat om hooi. Hopelijk valt het mee voor je en inderdaad gewoon heel scherp in de gaten houden! :)


@s__v Ach dat wordt oefenen! Hier moet Elza eerst gewoon wat meer conditie hebben voor zoiets, het enthousiasme zit er wel in tijdens een wandeling.

En een 3e paard is idd handiger wat dat betreft, hier zou het dan nog kunnen, maar ik wil dan een rijpaard erbij dus dat gaat nog even niet :y) kan me voorstellen dat jouw vriend dat teveel vind worden overigens! Daar moet je echt ruimte voor hebben..

@Jets wat schattig dat het echte maatjes worden ook! Wel fijn dat er evengoed nog wat bij staat als je met de 1 weggaat, maar wel leuk om dat te merken :D

@sjolvir Fijn dat de tandjes weer helemaal goed zijn! Je bericht herinnert me dat ik ook wel weer een nieuwe afspraak moet maken voor die van mij. :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:42

Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik zou als ik jou was naast je bezig houden met grondwerk hier ook goed les in nemen. Iemand die jou kan begeleiden om zo te zorgen dat ze niet over je heen loopt en jij weer de baas bent. Een dier kan het goed aanvoelen als je niet helemaal sterk in je schoenen staat en daar staat van wat moet ik nu..

Mijn fjord is erg makkelijk in de omgang en onder het zadel, maar als ik haar niet de baas ben probeert ze gerust van alles uit. Toen ik haar net had 14 jaar geleden is ze er ook wel eens met mij vandoor gegaan, gewoon om uit te proberen wat ik deed. Toen ik dat door had en mij niet door haar uit het veld liet slaan is het ook meteen goed gekomen. Jouw Jana klinkt wel even extremer wat dat betreft, het was bij Pamba wel vrij onschuldig, maar zoek er zeker hulp bij.

Misschien dus ook even een tijdje niet rijden en evt. een ander erop zetten, doet ze dan hetzelfde? Zo niet kun je als je wel weer gaat rijden straks ook daarbij hulp vragen, eerst aan de longeerlijn bijvoorbeeld. Succes iig! :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers