[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:02

Heerlijk mennen! Hier volgende maand de ijzers weer onder denk ik, dan kunnen wij ook weer :D


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:20

Ja zou het graag willen leren, maar niet echt iemand in de buurt die het mij kan leren. Dus dan word het lastig haha!
Zit wel te denken om misschien eens een menbewijs te halen. Een keer wat in verdiepen

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:02

@S__V Lief! Dank je wel! :) ik kan inderdaad lezen en schrijven met haar! Het is een superlief dier.
Hoe ging je grondles? Jouw paardje mag er ook zijn hoor! Prachtig die manen! Bij Pam werd dat een plofkapsel haha.

@Jets Bedankt! Het is haar in gedrag ook niet aan te zien :) haha krijg ook inderdaad vaak de reactie dat ze haar jonger hadden geschat. Pamba stamt af van Zidar, de vader van haar moeder (Mandy) is niet bekend. Ze lijkt erg op beiden! Hoe oud is jouw oudje? :)
Oeps is als ik het zo lees een jong paard? Wennen he! Ik heb 2 bijrijdpaardjes sinds Pamba een blessure heeft en die reageren ook zo anders, daar moest ik echt aan wennen.

@mtr_tsjelle: Heerlijk zo'n avondritje!

@sanso Hebben jullie geen vereniging oid in de buurt die menlessen geeft? Mijn vader heeft op menles gezeten met mijn fjord via de vereniging, zij was er helaas veel te zenuwachtig voor. Dat is ze onder het zadel ook dus hij heeft er nooit meer naar buiten gedurfd, maar wie weet vind je daar wel opties in!

Pamba haar maatje is begin januari overleden, na een flinke zoektocht heb ik een leuke mini gevonden en zaterdag gaan we haar ophalen. :D Vind het enorm spannend vanwege haar blessures, maar denk wel een hele goede keus te hebben gemaakt. Hopelijk gaat het introduceren een beetje rustig! Vandaag of morgen even wat spulletjes extra halen. Weet in ieder geval zeker dat Pamba er zelf wel erg blij mee zal zijn! In het begin ging het wel dus kon ik rustig op zoek, maar de laatste paar weken wil ze naar alle pony's die ze ziet kijken en er achteraan :+

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:12

Wij hebben via school menbewijs gedaan bij PMO, voor jou een beetje uit de richting haha. Daarvoor mende ik wel eens met de shet van een vriendin.aq Vind het toch wel fijn dat ik les heb gehad voor ik met Winnie op pad ging, je leert er een hoop van :)

Haha grappig die oude paardjes die zich jong voelen! Ik ga straks eens kijken, misschien zijn ze wel familie. Die twee van mij zijn heeeel ver weg ook ergens familie :P Het oudje wat ik heb staan wordt dit jaar 24, dat is dus Oeps waarvan jij dacht dat die jong was := Winnie wordt dit jaar 17 :) Ze zijn echt heeeel anders dus inderdaad wennen!
Afbeelding

Aah sneu dat haar maatje er niet meer is. Goed dat je een gevonden hebt, alleen staan is ook niks. Sommige paarden kunnen daar heel heftig op reageren ja. Heb je een foto van je aanwinst? :) Oja en ben een beetje nieuwsgierig, jouw fjord heeft dus een blessure en daarom heb je bijrijdpaardjes, wilde je dan niet een rijpaard erbij? :)

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:38

sanso schreef:
Ja zou het graag willen leren, maar niet echt iemand in de buurt die het mij kan leren. Dus dan word het lastig haha!
Zit wel te denken om misschien eens een menbewijs te halen. Een keer wat in verdiepen



Hi Sanso,

Ik ga morgen langs bij Steenhof stables om te kijken wat zij te bieden hebben op het gebied van beleren van mijn fjord in combinatie met menles voor mijzelf. Ben benieuwd. Zit jij daar ook niet in de buurt (Oirschot)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:01

Oirschot is goed te doen ja!
Ik zit niet zo in de ‘menwereld’ dus heb geen idee of er een vereniging in de buurt zit.

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:50

Steenhofstables heeft regelmatig cursussen. Ik zal morgen eens navragen. Volgens mij met en zonder eigen paard

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:10

Oh heel fijn dankjewel!

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:27

Ik heb het mennen ook helemaal via m'n koetsiersbewijs (nu menbewijs) geleerd!
Mocht vervolgens met die instructeur mee op wedstrijden en zo via via toch een stuk meer in de menwereld gerold.

Ik vind het heerlijk!

@ Jets,

Ik zag jouw naam voorbij komen in het boomloos topic.
Heb jij een boomloos zadel op je fjord liggen? Hoe bevalt dat?
Ik heb nu een boomzadel, maar ligt dus alweer niet goed. 6 april komt Ella van boomlooszadelpasservice langs, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaringen/reden waarom je boomloos rijdt O:)

Jarvik <3

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:44

Ik bedoelde met vereniging ook 1 die naast mennen dressuur en springlessen heeft! Haha maar zo te horen kom je al op weg! :D

@ Jets Oh Oeps klinkt als een jong paard haha! := rijd je nog op beiden? Zo zie je maar dat elk paard anders is, of ze nou van hetzelfde ras zijn of niet!

Ik wilde graag een rijpaard inderdaad, had het al helemaal in mijn hoofd om een PRE te kopen om daar ook mee de dressuur in te gaan als Pamba met pensioen ging. Alleen toen Pamba blessures kreeg is dat op de lange baan gegaan omdat Ik er niks bij wilde zolang zij niet veel mocht. Ze is erg enthousiast en speels nog steeds en ik wilde niet voor een ouder paard gaan dus werden het bijrijdpaardjes voor dat moment.

Alleen toen Benni overleed kwamen we er in dezelfde week ook achter dat ik zwanger ben :D Vind het zonde er nu 1 te kopen waar ik een paar maanden mee aan de slag kan en die daarna waarschijnlijk een tijd stil gaat staan, dus dat komt vanzelf wel! :)

Afbeelding
Deze pony komt erbij kleine palomino merrie van 18, kerngezond, makkelijk bij andere paarden en ook niet meer te speels. Perfect voor dit moment.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:43

MJR_Tjelle schreef:
Ik heb het mennen ook helemaal via m'n koetsiersbewijs (nu menbewijs) geleerd!
Mocht vervolgens met die instructeur mee op wedstrijden en zo via via toch een stuk meer in de menwereld gerold.

Ik vind het heerlijk!

@ Jets,

Ik zag jouw naam voorbij komen in het boomloos topic.
Heb jij een boomloos zadel op je fjord liggen? Hoe bevalt dat?
Ik heb nu een boomzadel, maar ligt dus alweer niet goed. 6 april komt Ella van boomlooszadelpasservice langs, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaringen/reden waarom je boomloos rijdt O:)


Ik rij Caj met een Ghost. We zijn er beiden heel blij mee

Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:23

Mijn buurman zei gister dat als Oeps er in juli nog is hij haar wel voor de kar wil beleren :) Hij stopt dan met helpen op de manege en heeft dan meer tijd :j Zou leuk zijn als die twee samen in het span kunnen, maar ik heb er momenteel nog een hard hoofd in :')

Klopt ik rij ook boomloos en dat bevalt super :j Ik had met Winnie hetzelfde, super lastig om een passend zadel te vinden en met dat wisselende gewicht kan je zadelpassers aan blijven slepen :P Boomloos kan je vaak zelf makkelijk aanpassen. En je krijgt er geen zere kont van op buitenrit!

Ben toen begonnen met een Barefoot Cheyenne en daar was ik echt super blij mee. Ik heb toen Lilianne erbij gehad die deed toen nog de Boomloos Zadel Pas Service. Na een jaartje overgestapt naar een Barefoot Cherokee voor wat meer steun en ook hier een jaar mee rond gereden. Toen heb ik een Trekker Classic zadel gekocht, echt ideaal helemaal aanpasbaar. We mochten model staan voor Barefoot met de Atlanta, kreeg toen de mogelijkheid deze over te nemen en dat heb ik gedaan. Toen kwam ik erachter dat een Freemax western qua lengte ook wel zou kunnen, omdat ik toch wel graag western wilde heb ik die gekocht :) Tussendoor ook nog een Barefoot Arizona geprobeerd, maar dat was niet ons ding. Ik heb nu dus 3 zadels := Omdat ik het leuk vind om zadels te testen en te voelen koop en verkoop ik dus nog wel eens wat haha. Vind het altijd leuk om alles te proberen en me er een beetje in te verdiepen.

De Freemax is momenteel echt de absolute favoriet, die gaat niet meer weg :) Ben nu even aan het kijken wat te doen want voor Oeps moet ik ook een zadel hebben, maar sinds ik de Freemax heb mis ik die steeds als ik op een ander zadel rij, super stom :P Alleen een beetje duur om nog een Freemax aan te schaffen, dus zit soms rond te kijken naar een ander leuk Barefootje :j Had er laatst een maar die wilde een vriendin heel graag dus die is naar haar gegaan.

Ik wil Ella binnenkort ook langs laten komen voor de zekerheid om te kijken of zij de Freemax ook goed vindt liggen en ben toch wel benieuwd naar de Silverado. Echt een erg leuk mens, ze was laatst bij een vriendin om te passen en wilde natuurlijk even meespieken. Vond haar zeker een aanrader, ze kijkt ook goed naar je paard etc dus goede keus :D

Zo dik verhaal, als je vragen hebt hoor ik het wel :)


@heidilover
Oeps klinkt inderdaad jong, moet er ook altijd een beetje om lachen. Ze staat momenteel bij mij omdat de eigenaren een nieuw huisje voor haar willen en ze staat bij mij zodat ik haar kan trainen en een plekje voor haar kan zoeken want dat lukt hun zelf niet. Ben momenteel vooral bezig met grondwerken, als dat er een beetje inzit dan gaan we weer rijden. Ze heeft namelijk nooit echt manieren geleerd, maar ze doet heel goed haar best en ze heeft echt een heleboel energie, zeker voor haar leeftijd. Winnie doe ik gewoon alles mee :j

Aaah vandaar, ik vroeg het me al af haha, gefeliciteerd met je zwangerschap! Inderdaad zonde om een paard dan maar te laten staan wachten haha. Leuke pony!

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:17

Jets schreef:
Mijn buurman zei gister dat als Oeps er in juli nog is hij haar wel voor de kar wil beleren :) Hij stopt dan met helpen op de manege en heeft dan meer tijd :j Zou leuk zijn als die twee samen in het span kunnen, maar ik heb er momenteel nog een hard hoofd in :')

Klopt ik rij ook boomloos en dat bevalt super :j Ik had met Winnie hetzelfde, super lastig om een passend zadel te vinden en met dat wisselende gewicht kan je zadelpassers aan blijven slepen :P Boomloos kan je vaak zelf makkelijk aanpassen. En je krijgt er geen zere kont van op buitenrit!

Ben toen begonnen met een Barefoot Cheyenne en daar was ik echt super blij mee. Ik heb toen Lilianne erbij gehad die deed toen nog de Boomloos Zadel Pas Service. Na een jaartje overgestapt naar een Barefoot Cherokee voor wat meer steun en ook hier een jaar mee rond gereden. Toen heb ik een Trekker Classic zadel gekocht, echt ideaal helemaal aanpasbaar. We mochten model staan voor Barefoot met de Atlanta, kreeg toen de mogelijkheid deze over te nemen en dat heb ik gedaan. Toen kwam ik erachter dat een Freemax western qua lengte ook wel zou kunnen, omdat ik toch wel graag western wilde heb ik die gekocht :) Tussendoor ook nog een Barefoot Arizona geprobeerd, maar dat was niet ons ding. Ik heb nu dus 3 zadels := Omdat ik het leuk vind om zadels te testen en te voelen koop en verkoop ik dus nog wel eens wat haha. Vind het altijd leuk om alles te proberen en me er een beetje in te verdiepen.

De Freemax is momenteel echt de absolute favoriet, die gaat niet meer weg :) Ben nu even aan het kijken wat te doen want voor Oeps moet ik ook een zadel hebben, maar sinds ik de Freemax heb mis ik die steeds als ik op een ander zadel rij, super stom :P Alleen een beetje duur om nog een Freemax aan te schaffen, dus zit soms rond te kijken naar een ander leuk Barefootje :j Had er laatst een maar die wilde een vriendin heel graag dus die is naar haar gegaan.

Ik wil Ella binnenkort ook langs laten komen voor de zekerheid om te kijken of zij de Freemax ook goed vindt liggen en ben toch wel benieuwd naar de Silverado. Echt een erg leuk mens, ze was laatst bij een vriendin om te passen en wilde natuurlijk even meespieken. Vond haar zeker een aanrader, ze kijkt ook goed naar je paard etc dus goede keus :D

Zo dik verhaal, als je vragen hebt hoor ik het wel :)


@heidilover
Oeps klinkt inderdaad jong, moet er ook altijd een beetje om lachen. Ze staat momenteel bij mij omdat de eigenaren een nieuw huisje voor haar willen en ze staat bij mij zodat ik haar kan trainen en een plekje voor haar kan zoeken want dat lukt hun zelf niet. Ben momenteel vooral bezig met grondwerken, als dat er een beetje inzit dan gaan we weer rijden. Ze heeft namelijk nooit echt manieren geleerd, maar ze doet heel goed haar best en ze heeft echt een heleboel energie, zeker voor haar leeftijd. Winnie doe ik gewoon alles mee :j

Aaah vandaar, ik vroeg het me al af haha, gefeliciteerd met je zwangerschap! Inderdaad zonde om een paard dan maar te laten staan wachten haha. Leuke pony!



Super bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb wel vaker met n Chayenne op n fjordje gereden en dat zat me echt heerlijk. Maar nu op mijn huidige stal is er niemand die ook maar iets 'afwijkt' van het dressuur rijden. Dus allemaal boomzadel, en iets anders is raar.
Wou Jarvik eigenlijk beleren met boomloos zadel, maar hoorde toen op stal van alle kanten dat dat niet goed zou zijn.
Nu na n half jaar toch maar de overstap maken dan haha.

Blij dat Ella in jouw ogen een aanrader is! Weet er zelf als menner zijnde vrij weinig vanaf, dus het was n beetje n gok om iemand te vragen haha.

Wel gaaf dat je buurman wil helpen met beleren! Jarvik stond letterlijk binnen 2 dagen voor de wagen haha. Toen moest het stuur er nog op (dat was iets moeilijker :') )

Fabster schreef:
MJR_Tjelle schreef:
Ik heb het mennen ook helemaal via m'n koetsiersbewijs (nu menbewijs) geleerd!
Mocht vervolgens met die instructeur mee op wedstrijden en zo via via toch een stuk meer in de menwereld gerold.

Ik vind het heerlijk!

@ Jets,

Ik zag jouw naam voorbij komen in het boomloos topic.
Heb jij een boomloos zadel op je fjord liggen? Hoe bevalt dat?
Ik heb nu een boomzadel, maar ligt dus alweer niet goed. 6 april komt Ella van boomlooszadelpasservice langs, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaringen/reden waarom je boomloos rijdt O:)


Ik rij Caj met een Ghost. We zijn er beiden heel blij mee


Die ga ik even opzoeken! Wel benieuwd naar!



Heb rond gekeken op de site van barefoot maar vind stiekem de Wellington wel gaaf haha.
Eerst maar afwachten wat Ella zegt haha

Jarvik <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:55

MRJ_Tjelle, laat je nou niet gek maken door wat iedereen zegt! Je weet hoe het gaat in de paardenwereld: iedereen heeft overal verstand van. Natuurlijk is het niet slecht om je paard te beleren met een boomloos. Alles hangt af van jou, je paard en het zadel. Waar voelen jullie je comfortabel bij.

Boomloos heeft natuurlijk als voordeel, dat je niet iedere paar maanden hoeft aan te passen, omdat je paard nog in de groei is. Maar ook boomloos moet goed passen. En je moet er zelf comfortabel in kunnen zitten. En dan is er ook nog de mening van je paard. Die moet t ook fijn vinden.

Leo heb ik altijd gereden met boomzadel. Die vond boomloos echt niks. Bij Cajra heb ik op boom gereden en dat werd helemaal niks. Na jaren klooien met ik weet niet hoeveel zadels (zowel boom als boomloos) uitgekomen op een Ghost en daar zijn we beiden heel blij mee. En dan heb ik nog Sjaak (geen fjord dan). Die wil absoluut niks op zijn rug waar ook maar iets hards in zit :roll: . Die wil het liefst alleen een bbp. Dat vindt hij mooi zat. Nou wil ik graag een zadel met beugels en 2 jaar geleden heb ik een seizoen met de Ghost op hem gereden. Dat ging ook goed. Nadeel (of voordeel, maar kan ook nadelig zijn in dit geval) is, dat er in een Ghost geen harde dingen zitten. De pommel dus ook niet. En het zadel gaat dus zakken (en aangezien het het zadel van Caj is; naar haar rug staan) en Sjaak heeft een hele hoge schoft. Dus dat kwam na een half jaar op zijn schoft terecht. Dat vond hij niet leuk, natuurlijk. Een prachtig, duur spaans boomzadel voor hem gekocht: dat vond hij ook niks. Dus die staat nu (gloedjenieuw) te koop (zie onderschrift, voor wie interesse heeft). Dus nu voor hem een eigen Ghost gekocht en de pommel laten fixeren. Hopelijk komt hij binnenkort aan. En hopelijk is dit wel wat voor hem. Sjaak ingereden met bbp, mijn Belg ook en daar kan ik nu alles op leggen. Sjaak is gewoon een zeurpiet over alles....

Maar met boomloos beleren is prima. Kijk gewoon wat jij prettig vindt. En laat de rest het gewoon slecht vinden. Moeten ze zelf weten. En als je niet helemaal wil afwijken: tegenwoordig ook genoeg boomlooszadels in dressuurzadelmodel.

Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:53

Jammer dat ze op jouw stal niet open staan voor nieuwe dingen, maar daar zou ik me niet zoveel van aantrekken. Met een boomloos zadel kan je ook gewoon dressuur rijden haha. Er zijn genoeg boomloze dressuur zadels :) Als je qua uitstraling kijkt naar de Startrekk, Hildalgo, Prince en HM zadels dan vind ik die echt niet heel anders dan boomzadels.

Vaak hebben die mensen nog nooit boomloos geprobeerd of bijvoorbeeld een keer een zadel (vaak ook nog een merkloos flut model) wat ze niet aanstond en roepen dan direct dat boomloos slecht is. Best wel jammer want daardoor wordt boomloos direct afgeschreven, terwijl je bij een boom zadel ook niet direct roept dat je geen boom zadel meer wil als die een keer niet meer goed ligt of niet fijn zit haha. Er is zoveel keuze, dus bij Ella kan je mooi alles uitproberen! Ben benieuwd wat je ervan vindt :D

Juist bij een jong paard is boomloos erg handig omdat ze nog zoveel veranderen tijdens de training.

Marcella

Berichten: 36532
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:21

Ik ben ook heel lang in het begin enige geweest met boomloze zadels, maar dit was toen voor mij en paard de beste oplossing zelfs de instructie was er blij mee, want voelde eindelijk mijn paard.

Heb nog een boomzadel liggen, maar die gebruik ik niet meer en kan ik ook niet meer op zit in verband met mijn rug. Rij nu met een barefoot Cheyenne of de Hidalgo Milwakeu (western oud model).

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:07

1 van mijn bijrijdpaardjes heeft ook een boomloos zadel van Barefoot, ik weet niet precies welke dit is. Het is in ieder geval een western gericht zadel. Zelf zit ik er helemaal niet lekker in en ik vind ook dat het op dat paard snel 'glijd' naar links, maar dat paard is echt heel heel rond en heeft heel wat kilo's teveel dus het verbaasd me niets als dat daardoor komt en dat zijn scheefheid daar mede een rol in speelt.

Ik denk overigens direct dat ik op een boomloos zadel dat meer richting dressuur gaat lekkerder zal zitten. :) Wat een ander er van vind is trouwens in deze niet belangrijk toch! Als jij maar lekker rijd en je paard het prettig vind en het goed ligt dan is het toch helemaal goed!

@ Jets Grappig haha! Als ze goed oud worden blijft die energie er inderdaad wel in zitten. Die van mij gevraagd zich ook zo. :) Alleen zou die dat wat jij hiervoor beschreef dan niet eng vinden haha :P
En dank je wel! :D inderdaad zonde om dan nu al een nieuw rijpaard aan te schaffen en ach, ik mag Pamba straks als het goed is opbouwen in draf, dus dan kunnen we rustig aan een beetje haar conditie terugkrijgen en buitenritjes rijden, ook helemaal prima voor de komende tijd! :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Marcella

Berichten: 36532
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:03

Een boomloos zadel wat iets opzij glijd heeft met de ruiter te maken dat die scheef zit. ;)

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:20

Ah dat zou ook kunnen hoor, de eigenaresse heeft het ook vandaar dat ik meer van zijn scheefheid uit ging en het feit dat ik er ook echt totaal niet lekker in zit. Een rechte lijn lopen is voor hem nog erg moeilijk zowel buiten als in de bak,al word dat steeds beter, we zijn ook nog niet lang genoeg samen bezig. Ik ben iig altijd weer blij als ik op mijn eigen zadel (en paard) zit. :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Marcella

Berichten: 36532
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:25

Paard en boomloos zadel heb ik voor nu om mezelf recht te maken (paard is mijn spiegel).

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Jets

Berichten: 3536
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:37

Boomloos zadel kan ook scheef gaan als de bespiering van je paard scheef is :j

Marcella

Berichten: 36532
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 07:12

Klopt ook.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 07:36

Oh wat vind ik het fijn om er ook goede woorden over te horen!

Het is voor mij ook wel n stap in het diepe. Heb er verder echt geen verstand van haha. Ben blij dat Ella langs komt, dan zal k t allemaal wel zien!

Rij m nu met bbp en daar loopt ie al zo ontzettend veel fijner onder dan het zadel. Maar deze verdeeld qua druk natuurlijk niet zo best, dus hij loopt momenteel gewoon wat meer aangespannen haha.

Heel erg bedankt voor het delen van jullie meningen en ervaringen! Voel ik me toch een stukje sterker door :=

Ik hou jullie op de hoogte **\O/**

Jarvik <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:24

Nou, of die druk verdeeld moet worden, zijn de meningen blijbaar over verdeeld. Mijn paard Sjaak voelt blijkbaar liever waar ik zit. Hij wil
Eigenlijk alleen maar een bbp :D . Als je je paard goed leert dragen, valt t allemaal wel mee. Dat wordt pas een issue, als je er 80 km mee wil gaan rijden op de endurance. Die drukverdeling is ook zoiets wat iemand de wereld in heeft geslingerd en wasr we met zijn allen ‘ja’ op knikken. Kijk nou maar gewoon nasr je paard. Die zegt wel tegen je of hij het goed vindt gaan of niet.

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:51

Ik denk dat wij daar beiden een beetje scheef in zijn. :)
Wilde al eens een les met hem nemen als ik een beetje aan hem gewend ben. Alleen erge last van zwangerschapsmisselijkheid dus dat is nog even voor als het wat minder word :)

Was ook niet echt bedoeld als dat ik de zadels daarom niks zou vinden, zeker niet, een zadel voor je eigen paard moet gewoon goed bij jou en het paard passen dus fijn als je dan straks van alles kan gaan uitproberen! :D

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 1 bezoeker

cron