[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:15

Hoi, meld zich hier ook maar.. Denk dat de meesten me wel kennen :D :+

Dekens.. ach... blijft leuke dekendans hier, maar ongeschoren is totaal geen optie, dat wordt sporten in skipak, dus is Tobago vorige week voor de 3e x onder het scheerapparaat doorgegaan en Hepsie staat de stand nog op 2. Heb Sjol wel eens hele seizoen rond geschoren aangezien ik toen ook endurance reed. Als je niet veel rijdt of niet intensief is het het handigst om niet te scheren en geen deken te gebruiken, maar bij intensief sporten is haren eraf wel zo practisch.
Oh.. en ik ben een lui zwijn met scheren, hoofd, benen en buik scheer ik niet en Sjol heeft ook wel eens nog stuk hals erin gehad en ja, met zo'n bonte koe kan je gewoon dressuur starten, tenminste ik doe dat wel gewoon :Y) .

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:48

Marcella schreef:
Hoi Do. :+ :wave:


40 plus topic is al zolang dood, je moet toch wat.... :+

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:51

Je zien hem denken... Moet dat???? :D

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:05

@S_V, hmmm, dat wordt zomer ja.... gaat hem nu niet meer worden met dat vachtje.

@Aco, zo!!! Trailer, gefeliciteerd! Dat is zo lekker, dan kan je zo overal heen rijden.

En dat bloemetjes dekje, heb mezelf zwaar in moeten houden, stik in de dekjes maar die schreeuwd gewoon naar me, koop meeeee!!! Koooooopppp me!!! (nog) niet gedaan. :Y) :+
En over die met de eenhoorns erop ga ik het al helemaal niet hebben, dat is te erg... :')

@Ilonaa265, oei.. vliegen met kar, dat hebben wij ook keer gedaan.. groom rug gebroken (was tussen paard en de wagen klem komen te zitten (kar po zijn kant achter de pony) en hond en ik waren er gewoon van afgevlogen. Wordt je niet blij van nee.

@Jets, heerlijk zo rond tuffen zonder hoofdstel! Buitenrit vind ik onverantwoordelijk, kan hier echt niet, levensgevaarlijk (niet van de kant van het paard, maar dan nog..)

Voor Jets en andere trail liefhebbers s_v, er is meer!! trail dan alleen in de western!!
Namelijk Working Equitation, gewoon met je Engelse zadel of je Portugese of je Western zadel en hoofdstel, dressuurproef, stijltrail parcours en speedtrail parcours en bij sommige wedstrijden runderen drijven. Hartstikke leuk en toegankelijk ook voor Fjordsels.

Gisteren cadeautje aan mezelf gedaan, rondje gesprongen, nu gesloopt, maar dat was ik van woensdag al kan nu nog niet goed zien en van vorige week ook al, dus mezelf leuk iets cadeau gedaan.
Had al tijden niet gesprongen en mevr. hupst op vreemd terein super braaf in de rondte.

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 006437088/

Uiteraard dressuurt dit fjordsel ook gewoon Engels, loopt voor de wagen en springt ook wel vaste hindernissen en doet dus aan Working Equitation.

Dit was Heps haar 2e wedstrijd in de WE1, was toen nog niet wedstrijd klaar, maar dit was in de buurt dus lekker meegedaan. Klasse 1 heeft geen speedtrail dat is pas vanaf de klasse 2.


Speed trail voorbeeld met Toobs dan, paar jaar terug. Dit was zijn eerste speedtrail die hij ooit liep.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:05

Welkom MJR, leuk paard heb je!

S_V, lekker! Jules ook blij en wie wil er nou natte voeten????

Sanso, die is mooi, door zijn eenvoud!!
En uche.. heb ook wel meer dan 1 hoofdstel..
(had dan ook 3 paarden, gaat tellen.. S
jol gewoon hoofdstel (dat is trouwens bijna uitelkaar gevallen), S&T hoofdstel, endurance hoofdstel van biotane (halster hoofdstel)
Toobs gewoon hoofdstel en barok hoofdstel
Heps gewoon hoofdstel (had andere maat dan Sjol en Toobs, kleiner)
Toen voor Toobs een mcklim gekocht, vond ie niets, dus daar loopt Heps nu mee..
De S&T van Sjol zat niet goed op Toobs, dus die heeft nu ander S&T hoofdstel gekregen.
Dat is dus 8.. En dan een menhoofdstel voor Sjol en Toobs (is dezelfde) en 1 voor Heps (kleinere) dus nog 2 menhoofdstellen dat is 10.. Schandalig.....


Liek, mooi die lucht zo als acahtergrond.

lange manen mee gestart, korte ook, kan beiden. {:}

Hou ook van jou...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elke keer als ik bukte trok ze dat hoofd, hi hi.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:23

s_v schreef:
Wil je dat alsjeblieft wel doen sanso? Dan kan ik mijn vriend straks even wijzen op het feit dat ik echt niet te veel heb voor mijn knollie en kan ik nieuwe spullen kopen :j :o

Haha dat gezichtje van hepsie spreekt boekdelen sjol! En ik wil ook een rambo, waarom zijn er zo duuuuur :$


Toobs liep er echt niet fijner op hoor.
Heps heeft hem toen gekregen, omdat haar hoofdstel kapot was en naar zadelmaker moest en sindsdien loopt zij ermee, vind het op een fjord mooi staan en ze steekt hierbij tenminste niet de sperrime in haar bakkus als je 1 seconde niet oplet. En ze loopt er misschien?? iets fijner meer, maar dat durf ik je niet te zeggen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:14

s_v schreef:
Haha, ik werk ook fulltime en koop normaal vind vriendlief het ook niet erg als ik iets koop hoor. Leven moet leuk zijn he, je werkt niet voor niks :j Al willen wij wel graag nog goed sparen, want binnen dit en 5 jaar, komt er voor ons een hele grote investering aan (boerderij overnemen = veel centjes nodig }:0 ) ...
En ook niet heel onbelangrijk, wij trouwen deze zomer, en daar moet ook voor 'gespaard' worden, want trouwen is mega leuk, maar kost ook veel centjes ^&+

En, ik heb ook nog niet zo lang een paard, vriend was er al langer dan paard, dus die moet er gewoon nog even aan wennen dat ik 'perongeluk' een dure hobby heb gekozen haha :D


Niet allee nduur ook tijdsintensief :Y)

Maddoxx schreef:
Nou, hartaanval rijker... Ik wou een buitenrit gaan maken met Bayron, en hij stond al met zadel om maar nog met halster vast aan zo'n ring. Plotseling zakt hij, zonder enige aanleiding, zo door alle 4 de benen heen... Beide voorbenen opengehaald en in eerste instantie ook op 3 benen, maar daarna liep hij rond alsof er niks gebeurd was.


Dan schrik je je ineens wel de tandjes ja...

Heps had blije dag.. die mocht van mij niet gek doen, liep onder het zadel van de week net niet helemaal fijn, kon je niet zien, maar ik voelde het, dus vrije week te pakken, Toobs had er ook hapje uit genomen, allicht ook tikje uitgedeeld. (Ze probeert zijn eten wel eens te jatten, moet je niet doen...) Dus die wou ik ook de paddock niet in hebben.
Dacht ga even wanderlen... Heps dacht daar anders over, heel fijn.. met verrotte nek... Staat daar stalgenoot met verrotte schouder heel life te vragen of ze even moet helpen.. nou eh.. de lamme die de blinde?? Dus overblij ei maar weer in haar hok gepropt... Die was helmaaal koekwous en in de paddock waar ik langs moest ging er ook 1 uit zijn dak dat hielp niet...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:27

Jets, wat jammer dat de vriendschap over is... (wegens omstandigheden van vertrek), altijd jammer als het leuk setje was.

Mijn eigen setje is gelukkig gisteren helemaal uit hun dak gegaan in de paddock (doen ze niet vaak) en vandaag stonden ze daar gelukkig als stel ouwe wijven, maar goed ook, bevroren...

Ik nu ook (nog) trouwens.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:31

Oh heerlijk die wolliebollies!!! Moet zeggen vind in de winter het licht altijd correctie, vaak mooi, omdat het zachter is en vaak al snel lager hangt en dan mooi speelt met schaduwen of juist oranje achtig is...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:39

2 uur jemig de pemig dat gaat mijn concentratie spanne in ieder geval al ver te buiten, wel top dat je het zo fijn vond gaan.

Die kast, wauw! Handig zo'n handige pa zeg en uche.. ik zou hem ook wel vol krijgen hoor.
Klein dingetje, hij is denk ik nu muisproof als hij nergens kiert, maar hij ventileert ook total niet, zou er toch ergens gaten/gleuven in maken, maar wel muisproof dan, dus met gaas oid erop / erin / erachter.

En hooi, hier vinden ze sommige balen voordroog ook niet te vreten, moet zeggen zijn dan doorgaans de balen waar ik ook van denk ??????? Dus ongelijk geef ik ze dan niet. (komen allemaal van land van de boer zelf, maar uiteraard verschillende snedes en ene pak is natter dan het andere etc. )
Weet wel dat ze het hooi bij de KNHS echt niet te vreten vonden, geen van allen, Sjol niet, Heps niet en Toobs niet.. Niets mis met dat hooi, maar die van mij vonden het echt blehhh.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:41

Die kast !!! Jemig!! groot.

Jules, maar goed dat het bijna ruitijd is dan zie je er straks niets meer van.

Oud paarden opvangen ga ik niet doen... Die van mij worden vanzelf een keer oud of mankeren wat en dan zit ik er ook mee. Sjol heeft ook van 2009 tot 2016 in semipensioen gestaan, met alle liefde en heeft toen nog meer gedaan dan ik ooit had gedacht, maar ga niet met 1 beginnen die al met pensioen moet. Maar dat is persoonlijk.

Jets wat een heerlijk blij ei!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:14

Ingrid_92 schreef:
Ja, ik vind rood ook erg leuk staan. Niet eens per se zo uitgezocht. Was een aanbieding van 2 halsters voor de prijs van 1. Had dus een rode erbij genomen, maar toen hij hem aan had zag ik hoe leuk die kleur hem stond :)
Ik ben er nog niet over uit wat ik met zijn manen doe, dus ik houd ze zolang maar lang ;)

Net een zadel opgehaald! Rustig aan gaan beleren van t voorjaar.
En ook een hoofdstel binnen gekregen (Rambo micklem multi bridle) maar die zat te krap. Qua vorm enzo zat hij prima, maar de riempjes konden niet eens dicht. Breed hoofd ofzo...


Zelfs Heps loopt rond met Full, die kon op Sjol niet dicht nee.

MJR, gefelciteerd.

s_v, die kast is echt top!

Evelien, en????

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:23

Vooral mij niet laten knippen Sjol liep altijd voor aap, Heps is ondanks dat die geen seconde stilstaat stuk makkelijker te knipen. Ettertje heeft altijd wel iets te hobbyen Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:31

Geloof dat Heps dit weer wel weer lekker vond, jammer genoeg was het erf spekglad en kon ik Toobs er niet bijzetten. Heps haar uitloop met stelcomplaten had ik de bui al zien hangen en had ik al oud en vies vlas over gestrooid zodat het niet glad zou zijn.

Hoop dat gladheid morgen weg is...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:33

S-V, dat is nog eens een pak haar zeg!!

Ha ha, hier ZH daar kan nu paard echt het land niet op in de polder waar wij staan, zonde van het landje en zonde van de paardenbenen, in de zomer ander probleem inderdaad, te veel en vet gras, moet zeggen hier is de grond dusdanig mishandeld (boer doet er niet veel aan) dat het aan einde seizoen wel te doen is, maar begin pffttt en je moet wel kunnen rijden dan rij je er nog spekjes af. Gelukkig smijt ie er hier ook nog wel eens schapen overheen. Vorig jaar Heps graasmasker geprobeerd, maar die vreet met net zo snel geloof ik als zonder en haar hoofd ging stuk, dus dan maar niet... (verschillende geprobeert), meer rijden dan maar.

Hier weer gezorgd dat ze kunnen blijven eten, rondje paarden tandarts (En je, arts, dus dierenarts)

Heps had niets eigenlijk beetje voor de mooi bijgevijld, dus kan nu helemaal eten als een malle, zucht..
Voor 300 kilo anesthesie was voldoende om haar mooi te kunnen vijlen en toen ik haar terug zette zonder eten op haar stukje, was haar etens-radar nog steeds niet stuk, de 4 sprietjes die nog op de grond lagen, verdwenen ook snel naar binnen.

Toobs had het slechter, hi hi, die kreeg namelijk allereerst Heps haar halster om (aangezien neusriem daar los genoeg van te gespen was) en had maar voor 400 kilo anesthesie gehad, maar die was toen echt stomdronken, even onthouden voor de volgende keer, ha ha. En het is toch altijd al zo'n oelewapper. Hij had wel het mooiste gebit van de dag, dat is dan wel weer fijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:38

simoneeee schreef:
Helaas zit ik wel in Zuid Holland en moeten we het dus echt goed in de gaten gaan houden. Ik kan er op het moment even niets anders van maken en geloof me, mijn hoofd maakt overuren op het moment. Wat een drama om in korte tijd iets te vinden wat goed bij jezelf en je paard past.

Zeg maar gewoon eigenlijk onmogelijk, zeker als het budget niet onbeperkt is en zelfs dan...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:54

simoneeee schreef:
Mijn paard komt nu dus uit regio Brabant terug naar ZH. De Puit heb ik ook wel eens voorbij zien komen geloof ik. Klinkt goed Marcella.

Heps heeft daar ook nog een winter gekleuterd toen ze 4 werd. :+

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:16

Winnie in de bloemetjes.. ehh, ballonen gezet, gefeliciteerd!

evelien352 schreef:
Ik ga even een update doen over Jana, misschien dat jullie nog tips hebben.
Jana is erg rond en heeft bijna geen schoft, maar als het goed is heb ik nu eindelijk een passend zadel!(heb t op proef maar kan nu niet rijden)
Nou voordat ik het zadel had, had ik een zadel van iemand anders in principe lag het best goed om een keer mee te rijden, we gingen rijden, wel van te voren gelongeerd. Ik zat erop en we gingen stappen ging goed toen ging ik van hand veranderen. En daar gingen we. Ze verschrok zich(kan natuurlijk gebeuren) en daar ging ik hup daar schoof het zadel, nou Jana halve hartverzakking maar ze kon er niks aan doen. Ik was op m hoofd gevallen ofja dat zei mn vriendin, en had de hele tijd hoofdpijn en kon amper lopen. (Dag erna na de fysio) een week later kwam de zadelpasser, ik had een aantal zadels, paste niet :( toen had hij zelf nog een aantal zadels en eentje hebben we aan laten passen en die schuit niet (ofja dat weet ik eigenlijk niet zeker haha) paar dagen later ging ik weer rijden, ze was super rustig wat me echt verbaasde, longeren ging ook goed. Toen ging ik erop, zat erop en ze begon te rennen en te bokken, ik zat weer gaan we de bocht om bokt ze weer ik weer ernaast. Ze heeft me ook al een paar keer over het terrein gesleurd, ook door de bak. Ze is over de bakboord gesprongen.(we hebben nu een hogere poort, dus als haar dat lukt gaan we meedoen aan de olympische spelen haha)
Wil eigenlijk weer opnieuw rijden, maar dat gaat nu niet, ze mag geen bit in(bitloos kan ze niet) want haar wolfskiesje is getrokken, zou ze me er daarom eraf gooien of omdat ze weet hoe ze me eraf krijgt?
Maar ze loopt ook over me heen, als zij iets wil gaan we het ook doen omdat ze veel te sterk is. Ik heb haar ookal van haar brokken afgehaald ze krijgt nu hooi, wortels en vitamines. Daardoor is ze wel al veel rustiger.

Maar ik wil me nu gaan bezighouden met grondwerk, grondwerk en nog eens grondwerk. Heb wel al les gehad maar heeft niet veel geholpen vind ik, ze is erna nog erger geworden.
Nou tot paar dagen terug. Alle paarden stonden buiten, en ik haalde Jana naar binnen, nou ze heeft dus verlatingsangst want ze word dan heel druk en gaat ze door haar stal rennen. Hoe los je dat op?

Daarna toch maar vriendje binnengehaald, toen was ze rustig. Toen heeft iemand mij even onder de kont getrapt (waar ik heel blij mee ben, ik stond daar wat moet ik nou?) nou toen heeft dat persoon haar even uit de stal gehaald, ze liep er totaal doorheen voor je langs en we zij. Echt 10x opnieuw begonnen en toen mocht ik, ze doet het nog steeds maar ik weet nu wat ik moet doen dan.

Precies hetzelfde op de poetsplaats, draaien, schrapen als ze weer draaide of schraapte terug zetten, en doorgaan. Nu staat ze best goed stil en dat binnen 1 dag :)
Daarna nog in de bak, ze is nu een stuk rustiger en als ik niet gespannen ben is ze dat ook niet. Ik kan er nu veel beter mee omgaan. Maar alsnog loopt ze nog over me heen. En heeft ze die verlatingsangst. Hoe verander je dat? Heeft iemand er ervaring mee?

(Sorry voor dit onlogische verhaal)[ [url=m/BxteuS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom in de wondere wereld van het jonge paard en dan heb je zo te lezen ook nog een exemplaar met een eigen mening over zaken.

Is ze uberhaupt goed zadelmak gemaakt en ingereden? En hoever waren ze met inrijden?
Het klinkt in ieder geval alsof ze zeker niet is doorgereden.
Hoeveel ervaring heb je zelf in het opleiden van paarden? Als ik het zo lees niet zo heel veel?
Dat is niet meteen een ramp, maar dan moet je (nou ja, je ouders?) wel investeren in goede hulp voor jou en dat kan zeker in het begin betekenen, alleen rijden als er een goede instructrice in de bak staat om je te helpen.
Een paard iets aanleren gaat heel snel, heb je nu ook al ontdekt met het vastzetten, maar een paard iets verkeerd aanleren gaat net zo snel, dus het in 1 x goed doen is echt de moeite waard, want iets afleren is veeeeeeeel moeilijker dan aanleren.

Het schuivende zadel waarmee je op de grond belande kan een reden zijn zeker bij een niet doorgereden paard om vervolgens het best weer eng te vinden dat er zomaar iemand op stapt en wil gaan rijden, haar laatste ervaring met een ruiter was voor haar allicht ook beangstigend, want die hing er ineens onder en viel eraf, daar kan een paard best van schrikken, zeker eentje die niet al heel veel km's heeft gemaakt onder het zadel. Vaak moet je dan echt weer paar stappen terug doen en weer het vertrouwen winnen en je hebt uiteraard ook paarden die zich daar niets van aantrekken en waar je zo weer op kan stappen, maar bij die van jou weet ik dat zo net nog niet.

Als de tanden nu zijn gedaan, gewoon even niet rijden, komt wel weer en zoals gezegd, doe dat dan met een ervaren iemand erbij die je kan helpen.

Grondwerk met hulp kan ook geen kwaad (ik doe verder niet bewust aan grondwerk, dat zit bij mij denk ik meer in automatisme met omgang met paard, vaststaan, mee lopen, de wei in, de stal in, de trailer in etc. allemaal soort van grondwerk, alleen noemt niemand dat zo, want het is gewoon basis opvoeding, voeten geven etc. etc), maar allerbelangrijkste is dat je consequent bent, mag niet is mag niet en niet mag soms wel en soms een beetje, nee, het mag niet.
Ik zeg altijd, je moet nog eigenwijzer zijn dan je paard :D :+ :Y) en dat kan best een uitdaging zijn.

En ja, een paard heeft aan je houding wel door of je onzeker bent of niet en als jij geen leiding geeft gaat het paard het zelf regelen, of het paard mist het echt en wordt er onzeker door. Ze doen het nooit om je te pesten of om je een hak te zetten.

Wat ik leuk vond om te doen als ik niet kon rijden was met paard klikkeren, dus leren klik is beloning en voedselweigeren, die 2 moet je er eerst dan wel op hebben zitten.
Dan lekker wandelen halt, stap, halt, draf, stap, aw enzovoort en als ze het goed doen belonen met klik en voedsel indien nodig. Daarin wel consequent zijn en gewoon aan een halstertouwtje en ja, ik had ook gewoon een zweep bij me (niet om paard in elkaar te slaan, maar om aanwijzingen mee te kunnen geven) en in eerste instantie zou ik zelfs dit in jouw geval met hulp doen.

Wat betreft alleen achterblijven dat is altijd lastig, Heps en Toobs vinden het ook nog steeds niet tof als ze alleen moeten blijven, maar hebben het wel geleerd ondertussen, dus wordt wel wat gehinnikt en desnoods een rondje gerend, maar ze blijven niet doorgaan. Dat heeft ook tijd en training gekost, net zoals het in mijn eentje meenemen van 2 paarden op de trailer en ze onafhankelijk van elkaar er af halen en er op zetten, zonder dat de boel wordt afgebroken. Alleen alles kost tijd... en handigheid om het ze te leren en hulp,.....

Zo te horen heb je blij ei, met eigen mening die stukje leiding geven van jouw kant mist, omdat je wat onzeker bent (Geworden) en ervaring mist. Allemaal dingen die best op te lossen zijn met goede hulp.
Vaak worden combinaties die zo beginnen uiteindelijk de beste! als ze doorzetten en niet opgeven met genoeg hulp en soms gaat het echt niet! En hou altijd in gedachten hoe leuk en lief je paard ook is, ze is het niet waard om je nek te breken! Als het echt niet gaat en je hebt het geprobeert moet je soms afscheid van elkaar nemen zodat ieders een wel super matchende nieuwe partner treft.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:36

Lienepien, gefeliciteerd!

En wat een geluksvogels zo her en der met al grasjes! Hier is wat er al eventueel droog was weer verzopen..

En ben weer helemaal Hepsie, mevrouw is weer heel en loopt weer. Lekker relaxt, volgende week clinic van H.erman. Wi.e.ntjes, zo'n zin in!

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 616772060/

Tuthola had een schiefel erbij (op dezelfde plaats en op dezelfde dag als Toobs, maar hij had een dik been en liep rad, zij had geen dik been en liep kreupel, dat was over en toen hebben die 2 onverlaten weer iets samen uitgespookt, waardoor ze liep als een plank, zucht.. maar nu dus weer helemaal oke)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:36

Heps is vandaag harig en denkt ervhet hare van. Toobs viert mee
Afbeelding
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:34

Oh, dat zijn goed gelukte selfies, hier zijn die altijd miserabel.
En ride en run, de ride vind ik prachtig, maar een slachtoffer vinden voor de run.. dat is lastig. Leuk dat jij wel een mederenner hebt.

Vullingen zijn niet echt vullingen als bij ons, maar ze stoppen wel eens wat kieren en gaten dicht om voedselophoping daar te voorkomen. Weet ook niet of vullingen het juiste woord eigenlijk is, want dan ga je het met mensen vergelijken.

Handpaard in bos lijkt me dat wel gaaf, maar hier in de buurt reed nog wel eens geen gek tussen het verkeer met 2 handpaarden! Dat vind ik echt onverantwoord, al zijn je paarden nog zo braaf, je weet nooit of iemand een kinderwagen midden in hun mik drukt of zo en 1 paard is al handen vol laat staan 3...

Winnie is wel in voor alles he!?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:04

Bentee, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en sterkte met het verlies van je haflinger, zo dubbel.

S_V, handige instructrice! En preost dat mini geitje.... kleiner lammetje hadden ze zeker niet.

Knippen geen tips helaas, alleen blijven oefenen, ooit komt het misschien goed (Bij mij niet echt, maar met ander paard is mijn knipkunst ineens stuk beter, die heeft gewoon makkelijkere manen)

Sanso, dat is heiligschennis, dat weet je he!? (Ben er ook wel eens schuldig aan 8-) )

Pamba *\o/* gefeliciteerd.

Links en rechts.. tja, L_iek dat lijkt ook wel op elkaar, zo ook een keer afscheid genomen van Toobs, al wsa dat in de bak... Lekker schoon ook...

Heps mag morgen meedoen aan leuke clinic, mezelf nog even oppoetsen, schop onder hol geven en aanslingeren...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:59

Sanso, gaaf!!!

En BleuEyes, goed gelukt je boog hoor.

Heps heeft haar beste beentje voor gezet bij de clinic, was echt leuk! Zeker als ik bedenk dat ze net 6 wkn had staan nietsen en ik haar pas weer 2 wkn had opgepakt en dus eigenlijk nog niet veel gedaan had.

Ze moet achter actiever, wat dan wel resulteerde in dat ze iets te hoog tempo ging lopen, wat natuurlijk niet de bedoeling was, actiever is niet harder lopen, maar dan is het best lastig om dan ook nog van de vorokant af te blijven en ook nog iets van stelling en buiging eruit te rijden.
Maar was echt leuk en we hebben gesnuffeld aan de vleigende wissels, wat resulteerde in een speeyd conzales fjord.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:31

MJR Tjelle, mooi zadel hoor en mening van je paard is duidelijk.

S_V, dat is zo lief he!? dat ze dan gaan liggen.

Hier mochten de paarden vandaag voor het eerst !! de wei in! pfftt, en ja hoor man wat een spectakel... nee dus.. vreten vreten en nog eens vreten.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:34

Fabster beterschap, altijd lastig als ze niet goed zijn.

En Sanso, jij ook, wat heeft ie denk je?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers