[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:25

Dat is wel schattig, L_iek!

Moet toch nog even ietsover die galop kwijt (sorry dames, wil niet betweterig zijn, maar dit soort dingen blijven in mijn hoofd hangen :o ): ik ‘hoor een aantal van jullie ‘zeggen’ dat het mss meer ligt aan de ruiterkwaliteiten, dat de galop niet lekker gaat. Maar je moet wel bedenken dat ook Ankie een paard niet lekker kan uitzitten als hij eerst heel hard gaat rennen (vaak kop omhoog, dus rug lekker strak: stuiteren gegarandeerd) en dan in galop valt en steil door de bochten gaat. Dat zit niemand lekker uit. Dus niet te streng voor jezelf. Er zijn allemaal leuke oefeningen die de galop (en daarmee ook de zit van de ruiter) verbeteren. Behalve de halt/achteruit en dan wegdraven, kun je ook een hindernis gebruiken (als hij van springen houdt, tenminste. Of wel nog tr rijden valt met een hindernis in de bak. Mijn ouwe fjordenruin Leo vond springen zó leuk, dat hij vanuit elke hoek als een idioot naar de hindernis schoot om eroverheen te mogen. Niet heel praktisch om de galop te oefenen := . En mijn fjordenmerrie vindt springen echt stom. Daar heb ik echt een flink zware balk moeten neerleggen om haar zover te krijgen om haar benen op te tillen, anders ging ze er gewoon dwars doorheen. Eigenwijs een fjordentrekje? O:) ).

Dus hindernisje neerzetten. Je moet er in draf op af. Hindernis moet net hoog genoeg zijn dat ze wel gaan springen en niet er gewoon overheen draven. Dan is de hindernis je eerste ‘galopsprong’. Dan maghij nog 2 of 3 galoppassen doen, maar dan weer in draf. Dit om te voorkomen dat hij weer in de racemodus gaat enniet zijn achterbenen naar achter uitduwt in plaats van naar voren brengt voor een mooi gedragen galop. Zo train je de achterkant en kun je op een dag mss wel een heel rondje doen in galop. En dit kan onder het zadel, maar ook aan de longeerlijn.

Maar Marcella, ik voel ook met jou mee. Ik ben zelf ook scheef en dat merk je toch ook aan he paard :j . Maar ja, kan nou eenmaal niet alles hebben.

Ik zal er nu over ophouden. Tenzij mensen nog meer spelletjes voor de galop willen horen. Ik
Kan er vast nog wel een paar verzinnen :D


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:12

simoneeee schreef:
Bedankt voor je uitleg Fabster! Dit zijn zeker dingen die we mee kunnen nemen en sommige daarvan oefenen we ook al. Het gekke is dus dat ze vanuit stap en zonder ruiter zelfs vanuit halt wel kan aanspringen! Ook merk ik gewoon dat ik, nu we meer galopperen, aan mezelf kan werken en ik voelde dus dat ik heel erg kneep en aanspande zodra we gingen galopperen. Ik kan er nu al een stuk losser opzitten en daarom weet ik dat er ook een stuk bij mij ligt.


Ik ben nu mijn jonkie (geen fjord) aan het doorrijden. Bij hem lukt galop ook nog niet onder het zadel. Het is voor de paarden een hele andere balans als ze ons ook nog mee moeten nemen. Zeker als je zelf ook niet lekker in balans zit (wat bij mij zo is op hem, want ik rij op een bbp, de buigingen schieten nog alle kanten op, net als zijn snelheid. Hij wil zijn rug nog wel eens vast zetten -het is een stresskip- dus ik stuiter af en toe alle kanten op. Dan is de balans ver te zoeken :D ). Dus we hebben nog iets te oefenen. Gisteren toevallig onze eerste ‘galopsprong’ gehad. Het was nogal nat en hij wilde niet door een plas draven, dus daar sprong hij steeds overheen _O- . Klinkt een beetje suf, maar dit toeval helpt ons allebei om wat meer vertrouwen te krijgen. Het is nogal een heethoofd (en ik ben dus evht meer een fjordentype), dat ik t zelf af en toe ook niet echt leuk vind. Maar het komt vanzelf goed. Veel oefenen.

En alle paarden kunnen vanuit halt aanspringen, kunnen galoppirouetten maken, kunnen piaff, passage en wissels. Moet je maar kijken wat ze doen in de wei, als ze aan het spelen zijn. De kunst is om ze uit te leggen dat ze dat ook op commando moeten doen en dan ook nog zó, dat de ruiter het paard niet in de weg zit :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:18

Marcella schreef:
Pirouetten kan die van als de beste in het geval van rechtsomkeert terug naar stal baas het er niet mee die proberen lozen. :')

_O-


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:18

Kun je wel in draf zitten, dan, Marcella? Want die vind ik zelf altijd lastiger. Je kan dan inderdaad wel gaan lichtrijden, maar dat kan in galop natuutlijk ook wel, soort van. In het begin geb ik veel in verlichte zit gegaloppeerd. En hoe beheersder de galop werd, hoe meer je kunt gaan zitten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:59

Ik vind alles mooi. De reden dat ik lange manenheb bij mijn fjorden, is dat ik het teveel werk vind. Het gaat er natuurlijk om wat jij mooi vindt. En dat andere mensen niet zien dat het een fjord is, maakt dat uit? Jij weet toch wat je hebt? Dus lekker doen wat jij mooi vindt. Ik vind hem echt prachtig zo :j

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:12

Zo is t. Ik heb bij min andere paard (geen fjord) vorig jaar een boog gemaakt. Hij had zulke zielige sliertjes als manen, dus dat stond m echt wel een stuk beter. Alleen vond ik t wel verl werk, want t moet iedere paar weken. Enin de zomer heeft hij een deken met hals, dus daar werd die hanankam ook niet veel mooier van. Dus nu is zijn hanenkam uitgegroeid tot een sportcoupe :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:42

Ik heb er 1 met een belachelijk hoge pijngrens en 1 met een belachelijk lage pijngrens. En dat voor een fjord :') . De merrie staat nu kreupel. Zij heeft echt een lage pijngrens. Moppert over elk klein ongemakje. Moet dus altijd foto/echo laten maken om te kijken wat er echt aan de hand is. Want het kan zo niet veel zijn. >;) Als Leo kreupel loopt, wordt het echt hoog tijd voor actie.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:05

Die heb ik bij Leo ook een keer gehad ja. Tijdens het draven op het asfalt dacht ik heel even: voel ik nou wat? Dag later zat er een enorm gat in zijn hoef. Dat moet hij toch behoorlijk gevoeld hebben

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 00:12

Morgen met Caj naar de kliniek. Ze staat al een maand kreupel. Volgens de hoefsmid een bandje wat verrekt, maar het duurt me nu te lang. Dus wil weten wat er echt is. Ik hoop maar dat t meevalt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:04

HeidLOVER, dat is voor mij nu interessant, dus ik ben benieuwd naar wat jouw merrie precies had en hoe alles is gegaan. Ik ga vanmiddag dus naar de kliniek met mijn merrie en zal waarschijnlijk een zelfde soort traject in gaan. Dus ben benieuwd wat me te wachten staat.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:43

MJR_Tjelle schreef:
Ik heb het mennen ook helemaal via m'n koetsiersbewijs (nu menbewijs) geleerd!
Mocht vervolgens met die instructeur mee op wedstrijden en zo via via toch een stuk meer in de menwereld gerold.

Ik vind het heerlijk!

@ Jets,

Ik zag jouw naam voorbij komen in het boomloos topic.
Heb jij een boomloos zadel op je fjord liggen? Hoe bevalt dat?
Ik heb nu een boomzadel, maar ligt dus alweer niet goed. 6 april komt Ella van boomlooszadelpasservice langs, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaringen/reden waarom je boomloos rijdt O:)


Ik rij Caj met een Ghost. We zijn er beiden heel blij mee

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:55

MRJ_Tjelle, laat je nou niet gek maken door wat iedereen zegt! Je weet hoe het gaat in de paardenwereld: iedereen heeft overal verstand van. Natuurlijk is het niet slecht om je paard te beleren met een boomloos. Alles hangt af van jou, je paard en het zadel. Waar voelen jullie je comfortabel bij.

Boomloos heeft natuurlijk als voordeel, dat je niet iedere paar maanden hoeft aan te passen, omdat je paard nog in de groei is. Maar ook boomloos moet goed passen. En je moet er zelf comfortabel in kunnen zitten. En dan is er ook nog de mening van je paard. Die moet t ook fijn vinden.

Leo heb ik altijd gereden met boomzadel. Die vond boomloos echt niks. Bij Cajra heb ik op boom gereden en dat werd helemaal niks. Na jaren klooien met ik weet niet hoeveel zadels (zowel boom als boomloos) uitgekomen op een Ghost en daar zijn we beiden heel blij mee. En dan heb ik nog Sjaak (geen fjord dan). Die wil absoluut niks op zijn rug waar ook maar iets hards in zit :roll: . Die wil het liefst alleen een bbp. Dat vindt hij mooi zat. Nou wil ik graag een zadel met beugels en 2 jaar geleden heb ik een seizoen met de Ghost op hem gereden. Dat ging ook goed. Nadeel (of voordeel, maar kan ook nadelig zijn in dit geval) is, dat er in een Ghost geen harde dingen zitten. De pommel dus ook niet. En het zadel gaat dus zakken (en aangezien het het zadel van Caj is; naar haar rug staan) en Sjaak heeft een hele hoge schoft. Dus dat kwam na een half jaar op zijn schoft terecht. Dat vond hij niet leuk, natuurlijk. Een prachtig, duur spaans boomzadel voor hem gekocht: dat vond hij ook niks. Dus die staat nu (gloedjenieuw) te koop (zie onderschrift, voor wie interesse heeft). Dus nu voor hem een eigen Ghost gekocht en de pommel laten fixeren. Hopelijk komt hij binnenkort aan. En hopelijk is dit wel wat voor hem. Sjaak ingereden met bbp, mijn Belg ook en daar kan ik nu alles op leggen. Sjaak is gewoon een zeurpiet over alles....

Maar met boomloos beleren is prima. Kijk gewoon wat jij prettig vindt. En laat de rest het gewoon slecht vinden. Moeten ze zelf weten. En als je niet helemaal wil afwijken: tegenwoordig ook genoeg boomlooszadels in dressuurzadelmodel.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:24

Nou, of die druk verdeeld moet worden, zijn de meningen blijbaar over verdeeld. Mijn paard Sjaak voelt blijkbaar liever waar ik zit. Hij wil
Eigenlijk alleen maar een bbp :D . Als je je paard goed leert dragen, valt t allemaal wel mee. Dat wordt pas een issue, als je er 80 km mee wil gaan rijden op de endurance. Die drukverdeling is ook zoiets wat iemand de wereld in heeft geslingerd en wasr we met zijn allen ‘ja’ op knikken. Kijk nou maar gewoon nasr je paard. Die zegt wel tegen je of hij het goed vindt gaan of niet.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:20

s_v schreef:
Wat een heerlijk, rustgevende plaatjes paardenfan! Mooi zo, met het ondergaande (opkomende?) zonnetje <3

Wat fijn dat het zo goed gaat tussen Pabma en haar nieuwe maatje, ben benieuwd hoe Elza er straks zoner haar wintervachtje uit zal zien, ze is een appie toch?

Ik ben inderdaad van Jules gevallen, heel stom, zonder zadel aan het hobbelen in de weide & paardlief schrok ergens van, ik heb hem op dat moment versterkt in plaats van gerustgesteld en daardoor sprong hij opzij & viel ik eraf.. Landen op je poep in combi met een scheve rug, is geen goed idee en zo brak ik een wervel :(:) .
Jules is (precies een maand na mijn val := ) geopereerd aan zandkoliek. Hij is er effie heel dicht bij geweest, maar stelt het ondertussen weer super! Stoere vent van me <3

Ik kan zo lachen om die paarden van me...
Want als je koudbloedjes hebt dan...

Krijg je hulp bij het uitmesten (lees, wordt er gezocht of er nog wat te snacken valt...)
[ [url=m/cfbiXn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geven de heel duidelijk aan dat het water bijna op is...
[ [url=m/o8jIpH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb je haar voor 10 paarden op overschot in de winter...
[ [url=m/oez5I7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar, zeg niet dat ze altijd maar passief zijn hoor, dan krijg je dit :+
[ [url=m/751POp.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/KWiumZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dat allemaal op één weekend :))

Zaterdag kwam er een carnio centraal therapeute bij het paard van mijn zus (die begon plots te headshaken -O- ) ik heb besloten om ook een afspraak te maken voor Jules voordat we terug aan het werk kunnen, ben heel benieuwd :) Iemand hier ervaring met carnio centraal therapie?
Jules zijn neus is een beetje scheef (een gat oogt groter dan het andere) na de operatie heb ik de indruk, dat zou daar zeker uit voort kunnen komen...

Moest daarvoor een vragenlijst invullen, ivm wat voor type paard je hebt, spuit 11 had nog nooit van aarde - vuur - water - metaal of lucht paarden gehoord :o?
Blijkt dat ik 2 aarde paardjes heb lopen, als ik de omschrijving lees, klopt dat helemaal met hoe ze zijn inderdaad! Hun scores kwamen ook heel mooi overeen, leuk om te zien :D !


Cranio sacraal therapeut, bedoel je, hoop ik? :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:49

Ik heb hier wel een cranio sacraal therapeut gehad. Bij de 1 deed het enorm veel, bij de ander bijna niks. Dus gewoon even goed naar t paard kijken. Beetje zonde om bakken met geld uit te geven aan iets wat niks doet. Bovendien is er veel kaf onder het koren, dus altijd opletten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:05

Ik zet mijn fjorden echt niet 24/7 op t gras. Ik heb er 1 met IR en eczeem en de ander krijgt er koliek van. Ik heb hier paddock paradijs. Dus wel 24/7 buiten, maar max 3 uur per dag op het gras.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:40

Ja, dat is altijd lastig. Goed in de gaten houden, maar. Je hoort en ziet veel veel te dikke fjorden met allerlei problemen. Als je die eenmaal hebt, kom je er moeilijk nog vanaf. Van Caj heb ik nog contact met de 1ste eigenaar. Die had haar (volgens mij) ook aan huis. Dan kun je het goed in de gaten houden. Toen was er dus nog niks aan de hand. Bij de 2de eigenaar stond ze in pension en daar werd glink voordroog gevoerd. Ze heeft daar maar een jaar gestaan, maar wel met als gevolg dat ze echt moddervet was geworden(kon de ribben niet eens meer voelen) en IR en eczeem erbij cadeau kreeg. Nou heb ik dat wel weer aardig onder controle, maar het gaat nooit meer helemaal weg. Als t metabole systeem eenmaal ontregeld is, komt dat slecht weer goed. Dus ik zou het heel scherp in de gaten houden. Veel met het meet/weeglint meten enzo. Je kan t maar beter vóór zijn.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:39

Marcella schreef:
24/7 Op gras hangt hier ook af wat voor grond. In Zuid-Holland is het gewoon no go, maar net in Brabant gaat het weer wel goed.

Waarom in Brabant wel en ZH niet? Ik zit in Brabant, maar kunnen niet 24/7 op t gras.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:10

Ik heb zelf ook ingezaaid paardengras, ja. Maar die kneuzen knnen er nog geen 24/7 op. Geeft ook heb toch niet genoeg gras. Op deze manier hebben ze ruim een half jaar weidegang. Paar uurtjes per dag dan. Is echt prima.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:13

Evelien, een goede instructrice is wel een aanrader. Als je paard schijt aan je heeft, heb evstraks ongelukken. Ik weet niet waar je vandaan komt? Anders kan ik je mss wat mensen aanraden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:28

Isabel_k schreef:
Ik heb inderdaad ook wel eens een holitische behandeling gezien. Niet perse Cranio, maar iets anders, al weet ik de naam niet meer. _O-

De mevrouw kwam met een wichelroede (geen grap) en haalde die over het paard heen. Het paard was al bij de veearts geweest, dus wij wisten dat ze een maagzweer had. Die mevrouw had er geen weet van en kon het met die wichelroede aanwijzen. Het paard in kwestie was helemaal ontspannen en kreeg op een gegeven moment van die mevrouw een pilletje en gedurende dag nog twee door ons. Je zag het paard echt opknappen per pil. Ze kreeg daarna een onderhoudspoedertje en ze heeft nooit meer last gehad.

Het werkte echt samen met de behandeling van de dierenarts. Heel bijzonder. Je zag ook de blik en houding van haar veranderen.


_O- het is geen wichelroede, maar een lechnerantenne!

En ja, ik heb met mijn dieren altijd vreemde dingen. Zodra ik bij mijn DA uitbehandeld ben, ga ik naar Den Hoek. Daar werken ze ook met een ‘wichelroede’ := . Die heeft al mijn dieren weer op de been gekregen, terwijl ze door de DA opgegeven waren. Behalve 1 hond. Die bleek kanker te hebben (en had de da ook over het hoofd gezien).

Cranio sacraal heb ik hier ook wel eens gehad en voir mezelf ook. Werkt goed, maar tot op zekere hoogte, natuurlijk. Het zijn geen tovenaars. Je kan daar niet alles mee oplossen.

Dus ik heb er veel ervaring mee.
Wn kom nou niet aanzetten met: ‘je moet daar in geloven’. Ik kan mijn dieren niks uitleggen over placebo. Het werkt wel if het werkt niet. En tot nu toe werkt t wel. Ik was al 2 paarden kwijt geweest, als ik daar niet was geweest en die lopen hier nu weer vrolijk rond.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:56

sanso schreef:
Ik heb dat wel eens gezien met zo’n wichelroede volgens mij. Die haalt ze dan langs het paard en op bepaalde punten klapt/draait die om en dan ‘meet’ ze daar dingen mee. Snap er geen klap van maar er kwam elke keer wel iets uit wat niet lekker zat. Ze kon er ook mee zeggen of wormenkuren nodig waren en welke je dan moest gebruiken.
Vervolgend kregen de paarden druppels en soms een poedertje.
Wist niet goed wat ik ervan moest vinden, intressant was het zeker.


Maar híélp t ook? Want interessant is leuk, maar als t niks doet, heb je er niks aan. De eerste x dat ik daar terecht kwam (toevallig organiseerde mijn instructrice lezingen en Erik Laarakker was daar ook een x), heb ik ruzie staan maken met de da daar. Dat ging om mijn Belg, die doodziek was en niet van de prednison af kon. Door die lezing heb ik daar nog eens een poging gewaagd. Maar ik wilde wel weten wanneer ik iets zou moeten merken. Want geld uitgeven is prima, maar dan moet t wel ergens heen gaan. Anders doe ik er liever iets anders mee. De da daar durfde het wel aan met Beau. Ja, dat zal best. Iedereen durft t aan als je geld komt brengen. Maar het moet natuurlijk wel wat opleveren. Dus zij zei dat ik met en maand verbetering moest zien en helemaal van de prednison af zou zijn. Dus dat had ik voor ogen. Als het dan niks was, was ik er mee gestopt. Maar Beau ging als een tierelier. Begon weer te spelen, prednison was eraf en het werd een vrolijk paard.

Zo n zelfde verhaal met Leo (fjord) en daarna nog een keer met Beau (Belg), die zijn knie helemaal gesloopt had en waar de da hier niks meer mee kon. Huppelt weer vrolijk rond. Ook bij mijn kat, die echt doodziek was, waar ik bij mijn da al 500 euro kwijt was aan onderzoeken en ab-kuren, wat niks opleverde. Ben naar Den Hoek gegaan en zij constateerde een auto-immuunziekte. Prednison erin (ja, dat geven ze daar ook, net als ab, als dat nodig is. Maar meestal kiezen ze voor homeopathie. Het zijn allemasl echte da’s daar. Alleen met wat extra’s) en na een week kon jij weer lopen, wetd zijn kop minder dik (met korsten en uitslag. Hij zag er echt niet uit). Anders had ik m af laten spuiten. Hier bij de da wilden ze geen prednison geven, want als het geen auto immuun was, ging hij dood. Maar die ab-kuren deden niks en met verder niks doen ging hij ook dood. Er moest een biopt komen, masr een kat met 41 graden koorts ga ik niet onder narcose brengen. Dit is allemaal ruim een haar geleden en kat loopt nog steeds rond. Nooit meer helemaal de oude geworden, maar doet t nog prima.

Dus je ziet, ik ben al veel geholpen met de ‘wichelroede’.

Wat zij mij hebben uitgelegd, is dat elk orgaan een bepaalde frequentie heeft. Die lechnerantenne pikt die frequentie op. Er is bekend tussen welke frequenties een bepaald orgaan mag zitten om gezond te zijn. Als hij dus afwijkt van die frequentie, dan gaat er iets mis. Zo hebben ze ook frequenties van ziektes, tumoren en blijkbaar ook wormen. Ennatuurlijk is ook dit geen wondermiddel. Je moet dus wel altijd even zelf in de gaten houden of het wel werkt. Zo niet, dankun je beter stoppen met er geld aan uit te geven. Maar bij mijn dieren is get tot nu toe succesvol geweest.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:31

O wauw! :oo Dat lijkt me een vreselijke ervaring!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:58

Is ze harig? _O-

Van harte gefeliciteerd!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:03

Dat doen die van mijook, ja. Dus ze hebben paddock arrest. Geen geklooi hier met dat poot. Hij was na mijnvakantie weer ok. 1 x keten op het gras en we zijn weer opnieuw begonnen ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers