[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:34

Leuk al die fjorden met vriendjes! Winnie stond vroeger ook met een shet, maar die was al heel oud. Is ingeslapen toen wij een weekje op vakantie waren, toen we terug kwamen heeft ze haar eerst een tijdje lopen zoeken :(:)

Ik ben zelf fotograaf, maar meestal mislukken de foto's van m'n eigen paard :') Vind het altijd leuk om andere fjord voor de lens te hebben :D


Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:45

Gaaf een trailer cadeau!

En leuk om met Jules te doen :) Ik rij eigenlijk nooit in de bak, maar wel veel buiten en wij hebben ook een boomloos western zadel en hoofdstellen :) Dressuur heb ik eigenlijk niks mee en ik vind western altijd wel mooi dus ik dacht ach waarom niet :P

Trail is ook heel leuk om te doen :j Winnie en ik doen wel eens mee met trail trainingen en soms voor de lol een kleinschalig wedstrijdje. Is altijd erg gezellig en leuk om te doen! Ik kan de foto's van de in hand trail zo niet vinden, maar wel van onder het zadel :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en ons nieuwe zadel:

Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:59

Ik blijf die van jou erg gaaf vinden Marcella! En leuk ook op halsring. Wij hebben vorige week voor het eerst een buitenritje zonder hoofdstel met halsring gemaakt <3
Afbeelding

Inderdaad heerlijk allround. Winnie staat ook nog voor de kar :D Hoop dat het snel weer mooi weer wordt, dan kan ik die ook weer tevoorschijn toveren :j
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:08

Haha ik vind het prachtig, maar Winnie is dan ook super ervaren voor de wagen. Vorig jaar een trektocht gemaakt, hopelijk dit jaar weer :j

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:08

Working Equitation ken ik en klinkt leuk, maar ik ga echt geen dressuurproef rijden := vond het al jammer dat dat erbij hoorde haha! Koeien drijven heb in ook wel wens met Winnie gedaan, dat was ook super leuk :j

Je bedoelt dan denk ik de nothing hill? Ik zou even goed kijken welk serienummer deze heeft hoe oud ie is, die is namelijk nog niet zo lang vervangen door de nothing ham. Zou hem ook zeker eerst uit proberen want deze heeft in tegenstelling tot de andere modellen een drie laags vps systeem voor intensief gebruik, maar dat zorgt wel voor minder close contact gevoel. Ik zou hem zelf niet zo snel kopen daardoor of eerst proberen op m'n paard on te testen of dat goed voelt :)

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:10

De Missoula Nut is helaas wel langer dan bijv. de Barefoot Arizona haha.

De Cheyenne heb ik ook gehad, is een heel leuk model om mee te beginnen. Alleen als je meer western wil zou ik direct een western model kopen :j

De Cheyenne
Afbeelding

De Cherokee
Afbeelding

De Atlanta
Afbeelding

De Arizona
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:41

Groeieeeeen

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:48

Ik geef ook zo nu en dan psyllium zaad :j

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:42

Fijn dat ik niet de enige ben met te veel hoofdstellen voor m'n fjord := Volgens mij heb ik er iets van 9 ofzo :')

Ik kreeg een hoofdstel bij mijn Freemax zadel en ik dacht ja wat heb ik eraan, ik rij bitloos. Tot ik hier op bokt een sidepull neusriem tegen kwam die er echt perfect bij past voor een tientje! Dus nu heb ik er weer een bij :')
Afbeelding

Winnie was vandaag heerlijk blij en vrolijk <3 Onze bak is zo nat dat ik gewoon buiten op de dijk ga longeren, dat vindt ze super leuk, lekker de dijk op galopperen. Lekker gek doen, rennen, springen en bokken aan de longeerlijn :D

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:05

Heerlijk weer is het inderdaad! Wij hebben vandaag ook een ritje gemaakt met drie andere paardjes die iets te fanatiek waren, Winnie bleef heerlijk rustig <3 Ben dan toch wel trots, want voordat we fanatiek aan het grondwerken waren op de manier die we nu doen ging zij dan ook mee rennen en druk doen :)

Wat een mooi ding, welk merk is het? Als je er met je hand tussen kan is het toch goed? :) Ik heb dat in de winter ook vaak dat ik denk oeh zit ie niet te strak, maar dat lijkt dan gewoon zo door al dat haar wat dan indeukt hahaha.

Winnie's vriendinnetje, het paard van mijn vriendin, is zondag opgehaald. Echt super jammer want ze stonden al zo'n 5 jaar samen. Winnie laat nooit zo snel zien dat ze een ander paard leuk vindt, maar nu was ze toch wel steeds aan het hinniken in de richting waar de trailer heen was gereden Y;(

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:21

Leuk als ze zo spelen in de paddock! Winnie is helaas niet zo van het spelen haha. Ik merk gelukkig niet heel veel aan haar sinds haar maatje weg is, maar ik had haar ook bewust twee daagjes vrij gegeven om het een te verwerken :) Ze staat nu met 2 paardjes van de staleigenaar, dat gaat eigenlijk prima, geen gedoe met rangorde, ging direct goed.

Ik ben benieuwd hoe je eerste grondwerkles met Jules gaat :) Ik heb over twee weken weer eentje in de planning :) Grappig dat sommige paardjes het helemaal niks vinden haha. Het hangt natuurlijk ook heel erg af van hoe je paard is. Als ik Winnie alleen maar rondjes laat lopen vindt ze er ook niks aan, maar onverwachtse dingen en afwisseling werken vaak goed bij m'n introvertje.

Haha dat halster is echt grappig! Jammer dat je les niet doorgaat.

Von ga je zo dan op buitenrit? haha. Hoeveel km rij je dan? Lijkt me niks aan zo, maar vind het wel stoer van je haha.

Wij zijn vandaag bij de Soesterduinen geweest voor een fotoshoot van Merel Bormans, Lisa Dijk en Marlinda van der Spek. Ben heel benieuwd! Op de terugweg maar even met tas en al erop geklommen want had geen zin om door het zand te lopen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:22

Aaah handig dat je dan zo die kant op kan rijden Von!

MJR_Tjelle van HypoFocus is ook leuk! Hoe was het? :) Janouk had jij cursus bij haar? :) Leuke foto's! Ik heb inmiddels de eerste foto binnen!
Afbeelding


En gaaf zo'n grote kast! Over het hooi zou ik me niet zo zorgen maken, ze eten vanzelf wel als ze honger hebben :') Leuk dat je grondwerkles goed ging :) Je leert dan een heleboel over je paard he, Winnie is ook een introvertje :j

Ik ben vandaag bij een 24-jarige fjord wezen kijken om eventueel over te nemen en dan een goed plekje voor te vinden. Zit alleen een beetje te twijfelen. Ik vind het namelijk super leuk om een projectje te hebben en dan een fijne plek te vinden, maar ik wil mezelf ook niet in mega kosten werken oid. Ze is echt nog wel fit en energiek, maar ik ben bang dat de leeftijd mensen straks af zal schrikken.. Wat denken jullie?

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:39

Hihi thanks, ze was ook lekker blij aan het rond rennen :)

Snap ik, als ie zo ziek is geweest denk je wel even twee keer na! Dat had ik ook toen Winnie erg ziek geweest was, die was volgens de dierenarts ook op het nippertje.

Ja het is dan inderdaad de bedoeling om haar als projectje te hebben en dan een fijn plekje ervoor te hebben. Ik ben eigenlijk niet op zoek naar een paard ofzo, maar deze kwam zo op mijn pad. Ik hoef er ook niet aan te verdienen ofzo, maar wil eigenlijk ook geen mega kosten eraan hebben eigenlijk.. Diegene doet er eigenlijk niks mee en wil er een goed plekje voor, het lukt haar momenteel zelf niet om ermee aan de slag te gaan. Ik zou het dan meer doen om haar te helpen en omdat ik het natuurlijk zelf leuk vind om met een paardje aan de slag te gaan. Ze schijnt ook wat fratsen uitgehaald te hebben met de vorige bijrijdster, dat was een 12-jarig meisje :')

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:09

Haha je hoeft het voor mij niet anders te verwoorden hoor, heb liever een duidelijk eerlijk antwoord :)

Ze is verder volgens de eigenaresse gewoon goed gezond. Ze toont ook gezond, wel heel wat kilo's te veel, maar verder genoeg looplust ook. Het is een heel lief en vrolijk paard eigenlijk :j

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:46

Ja die verhuizingen zijn inderdaad wel een ding. De huidige eigenaresse kan alleen door omstandigheden bijna niet erheen ook niet om te trainen etc en ze heeft nu al zoveel bijrijders gehad. Zoals ik al zei hoef ik er niet aan te verdienen, daar gaat het me niet om, dan zou ik ook niet voor een 24-jarige gaan. Ik ga morgen maar gewoon nog een keertje kijken :)

Leuk dat het grondwerk zo goed gaat met Jules! Welke oefeningen doen jullie allemaal? Mooi he om te zien, Winnie moet ook altijd even verwerken. Dan staat ze een beetje gek met dr onder lip te zwabberen en dan uiteindelijk krijgt ze een soort van schokje en dan gaat ze kauwen en likken en weer even voelen of haar benen er nog zijn haha.

Aah Kasper is ook leuk zeg! Heerlijk die fjorden met lange manen :)

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:29

Leuk, welke boomloze zadels hebben jullie nu dan? :)

Gezellige foto's en alle drie de oortjes naar voren haha!

Gefeliciteerd Tjelle :)

Die kast is echt nice, ik moet ook zo'n grote hebben :')

Leuk Evelien, heb je meer info? :D

We zijn er inmiddels uit wat betreft de 24-jarige. Ze wordt niet van mij, maar komt wel bij Winnie te staan waar ik haar dan met haar aan de gang kan en een mooi huisje kan zoeken. Ze blijft dan gewoon van de huidige eigenaresse :j

Vandaag met Winnie een fotoshoot gehad! Kreeg van de week een appje van Nikki de Kerf of we zondag wat te doen hadden, want ze wilde Winnie wel weer voor de lens :) Heb al super toffe foto's op haar camera gezien dus ben benieuwd!! Ze had ook al een voorproefje geplaatst in haar Insta story :) Winnie deed het weer super, zo braaf zonder tuig oid stil staan en mooi kijken <3 Ze is gewoon verliefd op wortels :=

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:55

Super dat Jana goedgekeurd is! Lief koppie heeft ze :)

Leuk Ingrid, mijn eerste boomloze was ook een Cheyenne :j

En ja wortel doen echt wonderen := Ze weet dat ze uiteindelijk een hapje krijgt als ze braaf blijft staan en als ik dan een beetje rond zwaai of hem laat zien kijkt ze helemaal vrolijk :')

Hilason ken ik niet, ik ben benieuwd!

Heerlijk die springende fjordjes, Winnie vindt het ook super leuk! Doen het eigenlijk te weinig, maar ik heb nooit zin om met die balken en staanders te slepen := Kreeg toevallig van de week een herinnering van 3 jaar geleden springen met Winnie, dat ze die buik er overheen kreeg joh, dikke tientonner toen.

En jeej de eerste foto is binnen!!
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:13

Oeps toen waren het er twee!! *\%/* Sorry ego post :oo

Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:23

Haha ja dit is de 24-jarige :) Ze heet Oedske, ik vind het leuk om haar Oeps/Oepsie te noemen :’) Ik heb haar gister opgehaald. Ze vond de trailer heel spannend maar hebben haar er wel op gekregen. Het grappige was dat ze er niet meer vanaf wilde haha, ze durfde niet achteruit te stappen :’) Vandaag gewandeld, ze heeft nog niet echt manieren. Morgen eerste grondwerklesje dan kunnen we in ieder geval goed beginnen :)

Winnie kijkt wel verliefd, maar schijn bedriegt. Ze zijn absoluut nog geen vriendinnen! Het eerste uur was Winnie de baas, maar Oeps liet met een paar bokken weten niet zomaar weg te gaan. Sindsdien vindt Winnie haar eng en rent ze steeds weg := Ze probeert soms nog haar weg te jagen, maar zodra Oeps zich omdraait is ze weg hahaha.


Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:10

Winnie is nog steeds bang voor Oeps := Ben benieuwd hoe lang dat duurt. Ze staan soms al wel naast elkaar te eten, maar het gaat nog niet van harte helaas. Haha ja ik ben wel een beetje bang om verliefd te worden, maar ik roep gewoon heel hard dat ik haar niet hou, misschien werkt het :') Ook wel grappig, iedereen zegt tot nu toe, wat 24 al? Dat zou ik haar echt niet geven! Allemaal verbaasd haha.

Ik heb vandaag voor het eerst wat grondwerk met Oeps gedaan. Persoonlijke ruimte enzo kent ze echt niet :')
Afbeelding
Afbeelding

Haha en een selfie met allebei, kunnen jullie zien wie wie is? <<)
Afbeelding
Afbeelding

Schattige foto's met Jules! Hij heeft zo'n mooie lange voorpluk <3 Gaaf zadel trouwens!

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:34

Goed geraden haha :)

De hooinetten die aan de palen hangen zijn inderdaad met gewone grote maas en doen ze echt niet lang mee, dat is zo op en hier echt veel te weinig voor de nacht. Deze gebruiken we normaal ook niet, maar had ik nu even gedaan om zoveel mogelijk plekjes te creëren omdat Winnie en Bob anders met Oeps niet echt bij het hooi komen. Ze eten ook erg weinig sinds Oeps er bij staat blijft er steeds hooi over, daarom dit even als extra :)

We hebben aan de hekken momenteel drie netten hangen met maas 2x2 van Barefoot. Die stoppen we drie keer per dag vol, ook voor de nacht en dan nog zo'n net hangen we aan de tak van een boom achterin de paddock haha. De ene keer is het op, de andere keer niet, hangt er ook vanaf welke paarden er staan. Nu met Oeps blijft er dus steeds super veel over. We hadden eerder aanhangernetten van de action, maar die mazen zijn veel groter dus dat hadden ze snel op en dan vond ik ze te lang zonder staan 's nachts. Ben erg tevreden met deze netten :j

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:44

Gaat steeds beter *\o/*
Afbeelding

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:56

Ja ik hoop nog steeds dat ze vriendinnen worden :')

Winnie staat 24/7 buiten en die is ook al begonnen met verharen, maar die krijgt geen deken op. Oeps had al een deken op toen ze hier kwam dus die blijft gewoon zo staan haha. Ik denk dat ze dat prima zelf kunnen regelen en ze hebben nog een heeeeeleboel haar :) Het vriest ook maar een paar graden meer dan de afgelopen weken, dus ik denk zelf niet dat die paar graden echt verschil maakt.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:51

Als het lang is dan altijd helemaal kaal scheren/knippen als je een boog wil, het gaat anders niet meer rechtop staan, blijft omvallen :j

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:04

In juni 2015 was Winnie ook kaal :j
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers