[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:01

@Jets, we zijn heel basic begonnen, afstand houden en persoonlijke ruimte respecteren bij het stoppen. Met als belangrijkste 'accent' achteruitstappen op lichaamstaal, dat gaat nu super :D Hij houdt zelfs regelmatig als voldoende afstand uit zichzelf nu, slimmerik! Daarnaast oefenen we ook wijken voor druk met de stick (voor en achterhand verplaatsen) en achteruit op halsterdruk (doet hij al vanaf fase 1) en op neusdruk, gaat ook goed! :D

Kast is echt giga, heb ze nu ook 'in het echt' gezien en wat mee afgewerkt met papa, oops, ik ga zelfs mijn best moeten doen om ze vol te krijgen denk ik :D

Wel jammer dat het niet past Ingrid, die grote beren hoofden van ze ook, dan denk je, ik heb een 'pony' en dan heeft hij maat full of extra-full nodig haha :D
Mijn instructrice dacht tijdens het grondwerk ook, dit touwhalster past makkelijk, en ik zo nee da's te klein denk ik, toch gepast en inderdaad, toch aan de kleine kant :P

Een kennis van de instructrice had trouwens nog een fijn boomloos WN zadel in de aanbieding, die gaan we woensdag tijdens de les even passen (lesgeefster is ook zadelpasser blijkbaar, handig!) en als 't wat wordt, neem ik 'm over :D

Manen zou ik lang laten Ingrid, maar ik ben bevooroordeeld :D

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:23

Ja echt bizar haha, terwijl hij verder helemaal niet zo groot is. Ik hoop dat full wel goed past.

Ah leuk, ik heb vanavond ook een boomloos zadel opgehaald. Moet het nog passen, dus ik ben benieuwd.

Haha ja, ik vind lange manen ook leuk bij hem hoor! Maar ben heel nieuwsgierig hoe een boog zou staan bij hem, maar ik durf het echt niet kort te wieken. Ben zo bang dat het toch minder leuk staat en dan duurt het weer zo lang voordat het weer zoals nu is..

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:48

Het kost even wat moeite maar heel blij met deze foto! <3
Afbeelding

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:58

Wauw, super leuke foto. Snap dat je daar blij mee bent.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:09

Een bak brokken doet wonderen <<)

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:12

Wat n weekend!
Gister de (voor mij) laatste selecties gereden voor het districtskampioen oost, en vandaag voor het eerst ohz gestart! (Onderling, FNRS)

Ik heb morgen spierpijn :')
Afbeelding

Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:42

Wat een leuke foto van jullie samen Sanne, mooi om het zo vast gelegd te hebben en iedereen staat er leuk op, dat is ook een kunst :j Alle 3 oortjes naar voren, en prinses staat er zo lekker bijdehand bij, het is wel echt een draakje denk ik he? :D

Gefeliciteerd MRJ_Tjelle, die spierpijn kan er dan wel bij vandaag, toch? :D Je paardje ziet er goed uit in z'n dressuuroutfit, lekker strak int pak alletwee *D

Mijn twee protjes kunnen eindelijk weer hele dagen buiten, vanochtend was alles nog prachtig wit toen ze buiten gingen en dat met de zonsopgang, leverde mooie sfeerplaatjes op *-:)

'Echte mannen hebben baarden'
Afbeelding

En, mijn kast is aangekomen, ze is echt GIGA, heb me vanavond even geamuseerd met het inladen, wat heerlijk, zo veel ruimte *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:57

Woooowww wat een gave kast!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:01

Ingrid_92 schreef:
Woooowww wat een gave kast!


Ze is gaaf he, ik ben er echt kei blij mee, dikke pluim voor mijn paps, die de kast super degelijk en stevig heeft gemaakt _/-\o_ Ze op z'n plek krijgen was nogal 'een dingetje', maar nu ze staat, staat ze als een huis :j

En stiekem zit ze al weer bijna vol O:) :=
AfbeeldingAfbeelding

Nu ja, bijna vol is een beetje overdreven misschien, maar ik schrok er toch van hoe vol ze al lijkt :D

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:17

Oh mijn god. Wat een super gave kast!

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:20

Als dit toch over fjorden gaat haha, morgen komt mijn fjord(als ze goedgekeurd word) :)

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:21

evelien352 schreef:
Als dit toch over fjorden gaat haha, morgen komt mijn fjord(als ze goedgekeurd word) :)


Spannend! Vertel, hoe oud etc?

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:29

Leuk, welke boomloze zadels hebben jullie nu dan? :)

Gezellige foto's en alle drie de oortjes naar voren haha!

Gefeliciteerd Tjelle :)

Die kast is echt nice, ik moet ook zo'n grote hebben :')

Leuk Evelien, heb je meer info? :D

We zijn er inmiddels uit wat betreft de 24-jarige. Ze wordt niet van mij, maar komt wel bij Winnie te staan waar ik haar dan met haar aan de gang kan en een mooi huisje kan zoeken. Ze blijft dan gewoon van de huidige eigenaresse :j

Vandaag met Winnie een fotoshoot gehad! Kreeg van de week een appje van Nikki de Kerf of we zondag wat te doen hadden, want ze wilde Winnie wel weer voor de lens :) Heb al super toffe foto's op haar camera gezien dus ben benieuwd!! Ze had ook al een voorproefje geplaatst in haar Insta story :) Winnie deed het weer super, zo braaf zonder tuig oid stil staan en mooi kijken <3 Ze is gewoon verliefd op wortels :=

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:40

Oh leuk Evelien, meer info idd?

Ik heb sinds deze week de Barefoot Cheyenne en daarnaast ook een Rambo Micklem Multi aangeschaft, voor het beleren van Kasper. Hoofdstel is wel even een dingetje om goed passend te krijgen.

Ahaaa wortels is dus het codewoord voor dat schattige hoofd.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:47

Welkom Evelien, ik ben ook wel benieuwd naar je nieuwe aanwinst :j

Aha, zo zit dat dus met Winnie, Jets! Als ik bij Jules iets met eten zou doen, zou hij volgens mij niet blijven staan, maar gewoon naar voren stappen en het op komen eten :Y)

Ik ga morgen een boomloos WN zadel ophalen om te proberen, een hilason, woensdag heb ik weer les, dan kan ik met mijn lesgeefster even kijken hoe het ligt op Jules :) En misschien even een heel klein stukje stappen zelf (aan de lijn) om te kijken hoe ik er op zit :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:14

Ingrid_92 schreef:
Ja, ik vind rood ook erg leuk staan. Niet eens per se zo uitgezocht. Was een aanbieding van 2 halsters voor de prijs van 1. Had dus een rode erbij genomen, maar toen hij hem aan had zag ik hoe leuk die kleur hem stond :)
Ik ben er nog niet over uit wat ik met zijn manen doe, dus ik houd ze zolang maar lang ;)

Net een zadel opgehaald! Rustig aan gaan beleren van t voorjaar.
En ook een hoofdstel binnen gekregen (Rambo micklem multi bridle) maar die zat te krap. Qua vorm enzo zat hij prima, maar de riempjes konden niet eens dicht. Breed hoofd ofzo...


Zelfs Heps loopt rond met Full, die kon op Sjol niet dicht nee.

MJR, gefelciteerd.

s_v, die kast is echt top!

Evelien, en????

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:41

Ze is er hoor en ze is helemaal gezond (alleen wat te dik en een wolfskiesje) ze heet Jana en is 4 jaar (ze word dit jaar 5) ze is zadelmak moet alleen nog doorgeven worden en betuigd in enkel en tweespan
Afbeelding
Haar vader is reinar en de moeder moet ik zo even kijken ik geloof havenstad maaar ik weet het niet meer zeker!
Ze is echt heel rustig en braaf en natuurlijk super lief, wel natuurlijk nog spannend!!
Ik had haar toenet ook een wortel gegeven, maar ze snapte niet dat ze moest bijten hahah!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:43

Wat een knappie.

Kom tijd te kort op het moment zelfs geen tijd om bij pony te kijken.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:55

Ah wat een lief hoofdje heeft ze Evelien <3

Even tanden bijten Marcella, als je straks in je stekkie zit, komt de tijd vanzelf weer!

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:03

Ach wat een leukerd Evelien. Gefeliciteerd! Ik twijfel of ik deze week eens een springlesje mee zal doen. Al is het maar om te kijken hoe het gaat.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:06

Als je er zelf zin in hebt, zou ik dat zeker doen Liek! Jules vindt springen geweldig, als ik hem losgooi in de weide en er staat een sprong, neemt hij die gegarandeerd :j !

Hup Jules, hup!
Afbeelding

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:10

Bedank allemaal! :) ben heel blij met haar

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:15

s_v schreef:
Ah wat een lief hoofdje heeft ze Evelien <3

Even tanden bijten Marcella, als je straks in je stekkie zit, komt de tijd vanzelf weer!

Weet ik maar ook nu nog even druk met werken erbij en dan ook nog gebroken diensten (05.00-08.00 & 15.45-18.45 3 dagen) dus hou komende paar dagen zeer weinig tot geen tijd over voor huisje dus dat word lange termijn planning. :')

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:23

Gefeliciteerd! Wat is Jana leuk :))

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:57

Leuke fjord die Jana :) Haar papa ken ik wel, die staat hier in de buurt. Ook wel eens op gereden, braaf dier is dat. Qua beweging wel anders dan de meeste fjorden die ik gewend ben. Meer sporttype zegmaar.


Afbeelding