[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:14

Volgens mij zit hij prima hoor!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:27

Jets, wat jammer dat de vriendschap over is... (wegens omstandigheden van vertrek), altijd jammer als het leuk setje was.

Mijn eigen setje is gelukkig gisteren helemaal uit hun dak gegaan in de paddock (doen ze niet vaak) en vandaag stonden ze daar gelukkig als stel ouwe wijven, maar goed ook, bevroren...

Ik nu ook (nog) trouwens.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:39

Ah wat jammer voor Winnie :(
Merk je verder iets aan dr, toen Jules even een ommetje kliniek moest doen, was Vlekje echt verdrietig, helemaal niet zichzelf, maar dat ging na een dag of 2 ook beter...
Wel fijn dat ze zo flink was met het rijden, goed dat het grondwerk zo z'n vruchten afwerkt een goede basis is echt zo belangrijk he :D

Wij hebben vrijdag ons eerste lesje grondwerk, ben heel benieuwd. Instructrice weet dat we beide nog aangepast werk moeten krijgen, maar juist daarom lijkt het me leuk om nu al te lessen, even kijken wat we al kunnen en mogen doen, heb er super veel zin in! *\o/*

Haha, het was echt koud he, ik schrok net toen ik de paarden terug binnen zetten, de grond was gewoon helemaal terug bevroren al, wordt vast een koude nacht! Mijn meisje lag vanmiddag ook lekker in het warme zaagsel te slapen, met dr grote wakende vriend aan haar zijde <3

Hij is mooi he Jets, ik ben er helemaal verliefd op, en de kleur staat Jules ook goed :D Denk inderdaad, dat hij door de vacht heen wel gewoon past :) !
Hij is van een Duits merk, kan me de naam niet gelijk herinneren en hij ligt nog buiten (zit nu even in mijn pyjama/chill broek op de bank, dus kan niet effe snel gaan kijken) zal straks als ik de paarden nog hooi ga geven effe kijken :D

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:53

Oeh grondwerk lesje! Dat wil ik ook nog eens doen! Lijkt me heel interessant :)

Jarvik stond gister koud op stal.. Dus voor afgelopen nacht maar een fleecedeken er onder gedaan.. Onder hoeveel gram hebben jullie ze staan? (mits ze met 'n deken staan natuurlijk ;) )

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:05

Ik ben dol op grondwerken! Mijn hele training staat en valt met regelmatig grondwerken :))

Zo leuk om te zien dat er steeds meer mensen grondwerken. Ik merk het op mijn blog ook, dat mensen voornamelijk geinteresseerd zijn in de artikelen over grondwerk :j Al is dat natuurlijk ook mijn doelgroep.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:22

Jouw blog is heel interessant Isabel :D Heb hem nog maar pas ontdekt, maar vind hem heel leerrijk, leuk geschreven ook, leest lekker vlot :j

Zo, wat een fijn weertje weer, eindelijk hebben we nog eens een paar mooie zonnige dagen achter elkaar zeg :) Paardjes staan lekker buiten, stal is uitgemest en de paardjes zijn ontwormd, op aanraden van de DA in de kliniek nog, waren enkele wormpjes in de darmen van Jules, maar moest best een aantal weken wachten met ontwormen... Waar veel paarden een drama van maken, is voor de mijne net een feestje, meneer vond het echt lekker spul deze keer, hij ging zelfs schooien om meer :Y)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:19

Ik doe al 8 jaar aan grondwerk. Leo ging daar hartstikke goed op, Cajra vindt er geen zak aan en wordt strontvervelend. Dus dat heb ik maar opgegeven. Maar in principe wordt hier alles vanaf de grond aangeleerd.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:16

Van deze momentjes <3 <3

Afbeelding

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:40

sanso schreef:
Van deze momentjes <3 <3

[ [url=m/mpWUzD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah super lief! Ik heb je nieuwe aanwinst gespot hoor, leuk!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:17

Ik ben zo blij dat dit kan. Met verlichting langs de weg zodat ik doordeweeks ook kan trainen. We hebben trouwens afgelopen zondag onze eerste dressuur winstpunt behaald (en een mooie zilveren medaille)


Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:46

s_v schreef:
Jouw blog is heel interessant Isabel :D Heb hem nog maar pas ontdekt, maar vind hem heel leerrijk, leuk geschreven ook, leest lekker vlot :j

<KNIP>


Thanks! Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen :))

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:28

Heb zo'n aparte fjord die grondwerk mhah vind af en toe en met mate vind hij nog leuk. Maar als je het te vaak gaat doen zijn zelf snoepjes niet interessant meer. :')

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:38

Met grondwerk kan ik echt heel goed merken of Mick moe is, bv na het rijden. Zijn spanningsboog is dan ongeveer 3 snoepjes :D Terwijl als ik hem vers uit de wei trek, hij zo een uur oefeningen staat te doen (kunstjes, volgens de kinderen op stal :') ).

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:09

Wat fijn dat je zo toch nog kan gaan trainen Von, top dat je zo goed verlicht de weg op gaat, zo maak je jezelf echt goed zichtbaar, kei goed :j

Domper hiero, mijn grondwerk les morgen gaat niet door, ze voorspellen hier te gek weer (sneeuw, joepie haha :D ), dus lessen zou niet echt verantwoord/fijn zijn :)

Dus, om mezelf te troosten, heb ik een cadeautje besteld voor Jules (ahum, mezelf O:) ). Een superman halster, zag het voorbij komen op FB, en vond het ZO toepasselijk (Jules is echt mijn superman, sterke, stoere beer <3 ) dus heb het besteld & meteen ook maar eentje voor Vlekje, die krijgt een schattig coockie monster halster :D
Afbeelding

En extra leuk, ik ben vandaag met mama hout gaan halen voor een nieuwe, mega grote, zadelkast (2m hoog en 1,50m breed *\o/* ). Ben met papa begonnen met het in elkaar zetten van de kast, alleen werd die daarna opgeroepen voor een heidebrand (papa is vrijwilliger bij de brandweer), dus de kast moest even wachten :D

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:21

Leuk als ze zo spelen in de paddock! Winnie is helaas niet zo van het spelen haha. Ik merk gelukkig niet heel veel aan haar sinds haar maatje weg is, maar ik had haar ook bewust twee daagjes vrij gegeven om het een te verwerken :) Ze staat nu met 2 paardjes van de staleigenaar, dat gaat eigenlijk prima, geen gedoe met rangorde, ging direct goed.

Ik ben benieuwd hoe je eerste grondwerkles met Jules gaat :) Ik heb over twee weken weer eentje in de planning :) Grappig dat sommige paardjes het helemaal niks vinden haha. Het hangt natuurlijk ook heel erg af van hoe je paard is. Als ik Winnie alleen maar rondjes laat lopen vindt ze er ook niks aan, maar onverwachtse dingen en afwisseling werken vaak goed bij m'n introvertje.

Haha dat halster is echt grappig! Jammer dat je les niet doorgaat.

Von ga je zo dan op buitenrit? haha. Hoeveel km rij je dan? Lijkt me niks aan zo, maar vind het wel stoer van je haha.

Wij zijn vandaag bij de Soesterduinen geweest voor een fotoshoot van Merel Bormans, Lisa Dijk en Marlinda van der Spek. Ben heel benieuwd! Op de terugweg maar even met tas en al erop geklommen want had geen zin om door het zand te lopen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 01:09

Aah Jets, heel erg gaaf n shoot van hun 3!
Stiekem ben ik daar echt heel erg jaloers op haha.

Ik mag met Jarvik komende zaterdag model staan bij Hypofocus. De fjorden komen weer goed in beeld zo :j

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:29

Leuk al die fotoshoots.. ik wacht nog even op het mooiere weer.
Met Bente heb ik vorige zomer ook een grondwerkles gedaan, ze is erg introvert, dus ze staat meer stil dan bewegen maar je kan goed aan haar kopje zien dat ze het aan het verwerken is. Maar om heel eerlijk te zijn, ik vind het niet zo leuk.. terwijl ik wel weet dat het goed is om te doen.

@Jets -> Nee ik ga niet zo op buitenrit, er is een binnenbak beschikbaar met 10 min stappen en daar probeer ik 2 keer per week heen te gaan voor de dressuur training.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 08:44

Afbeelding

De mooiste fjord van Nederland :wow:
Gelukkig zie je de andere kant niet... Identiteit crisis denk ik :+ Ze zag eruit als een mijnwerker

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:11

@MJR_Tjelle
Hier een paar foto's van Jarvik van de shoot bij de workshop van gisteren. Als je mij je mailadres in pb stuurt, zal ik een wetransfer sturen met de foto's. Bedankt dat je model wilde staan gisteren. Jarvik zag er prachtig uit. Succes in de mensport.

Maar deze zijn toch stiekem wel een beetje gaaf (vind ik :o maar ik moet nog veel leren)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, Belgiƫ

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:42

Wat een mooie foto's hierboven.

Isabel_k, Wat een 'grappige' foto. Vind dat hij op deze foto er uitziet als een langnekkameel door de blur erop. :D

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:31

Oh heerlijk die wolliebollies!!! Moet zeggen vind in de winter het licht altijd correctie, vaak mooi, omdat het zachter is en vaak al snel lager hangt en dan mooi speelt met schaduwen of juist oranje achtig is...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:11

Wat leuk al die fotoshoots, knappe koppies komen er weer voorbij <3
Die foto is grappig Isabel, hij staat er inderdaad heel 'elegant bij :D '!

Ik kreeg deze voormiddag een whatsappje van papa, of Vlekje en Jules misschien ook in de kast moesten passen, hij is een beetje groot uitgevallen zeg maar :=
Ach ja, moet ik maar veel spullen kopen om 'm straks te vullen O:)
Afbeelding Afbeelding
Lieve papa ook, dat hij gewoon gewoon al bijna de hele kast klaar heeft, zonder dat ik geholpen heb, echt kei tof van hem, en de kast ziet er echt wel super uit vind ik *\o/*

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:40

janouk schreef:
@MJR_Tjelle
Hier een paar foto's van Jarvik van de shoot bij de workshop van gisteren. Als je mij je mailadres in pb stuurt, zal ik een wetransfer sturen met de foto's. Bedankt dat je model wilde staan gisteren. Jarvik zag er prachtig uit. Succes in de mensport.

Maar deze zijn toch stiekem wel een beetje gaaf (vind ik :o maar ik moet nog veel leren)

[ [url=m/OZGbuk.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/MHYRxp.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/CObBhu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk!
Ik heb inmiddels m'n mail gestuurd. Ben benieuwd naar de rest! :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:53

Zucht...
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar hiero... Meneer en mevrouw beslisten vanochtend alle twee dat ze het hooi wat ze nu krijgen (nieuwe baal) liever niet eten...
Vind het zo vreemd, hooi is gewoon hetzelfde als wat ze anders krijgen, eerste snede doorgeschoten gras (gemaaid begin augustus) vanop een natuurgebied, onbemest maar toch best voedzaam...
Enige verschil is dus dat dit een nieuwe baal is (kan het natuurlijk aan liggen, maar het is echt hetzelfde hooi, van hetzelfde land, op dezelfde dag gemaaid) en dat dit hooi bij mijn schoonbroer gestockeerd heeft gelegen, kan het daar aan liggen denken jullie?

Nu hebben we hier (gelukkig) hooi genoeg, dus vraag zo wel aan vriendlief of die een klein pakje naar beneden gooit van de hooizolder, maar wil ook liever niet te veel afwisselen in ruwvoer. Was net zo blij met dit hooi en de (normaal) constante kwaliteit ervan...

Ze eten het trouwens op stal niet, maar ook niet als ik ze buiten zet en daar hooi geef. Honger hebben ze wel, en vannacht hebben ze het hooi (van de vorige baal) wel opgegeten, dus denk niet dat het iets medisch is, ze zijn ook gewoon alert en fris...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:41

Ik meng het hooi hier altijd met het hooi wat ze lekker vinden, ze zijn nogal verwend.
Komt beide van hetzelfde stuk grond maar 1 is te lang gedroogd en erg lang. Andere is groen en kort en dat eten ze heel graag. Als ik dat meng eten ze iedere keer alles op maar als ik het niet meng dan gaan ze ermee lopen klooien