[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:05

sanso schreef:
Ik ben 21 :+


:)
Jou onderschrift is trouwens echt geniaal, hahahha :+

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:05

Ikke 24 :D !

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:06

Ilonaa265 schreef:
sanso schreef:
Ik ben 21 :+


:)
Jou onderschrift is trouwens echt geniaal, hahahha :+


Haha ja echt, dat moet ik ook elke keer denken, denk zelfs dat ik het op een leuke foto van Jules wil & dan in de woonkamer, want het is echt helemaal waar <3

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:33

Leuk isie he!

Hier word je toch ook gewoon vrolijk van:
Afbeelding
Eerste selfie ooit met allebei, uberhaupt de eerst redelijk goed gelukte selfie. Meeste eindigen met een kopstoot :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:=

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:35

Mijne staat met een regendeken omdat het echt een smeerpoets is Haha. Niet geschoren. Heb een binnenbak dus rij zeker 4x pw

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:46

Heeerlijk de fjordenkoppies <3
Zo iets?
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:47

Wat een schattige foto's sanso, en die kopstoot foto's zijn zo herkenbaar, hier doet Jules alsof ie een kusje geeft, maar eigenlijk wil hij gewoon mijn haar opeten :Y)

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:52

Ben blij dat die van mij tegenwoordig wat voorzichtiger is met mij. Aantal jaren terug een kleine kopstoot gehad tegen mijn bijholtes in de winter gevolg was een bloedneus. :=

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:53

Afbeelding

Ik lees hier al lange tijd mee,maar reageer niet zo vaak :o :o .

Als jullie er hier een 40+ clubje van willen maken moet ik misschien toch overwegen een keer meer iets te posten :D !

I.v.m. het scheren...ik werk al jaren als groom op een springstal,dus scheren is een beetje een verslaving geworden.Hoewel ik de laatste jaren wel aan de beterhand ben:ik 'moet' ;) al niet meer elk uitstekend haartje wegscheren,en mijn eigen fjordjes staan ook gewoon ongeschoren in de modder.
Maar als Kim volgend jaar gereden word vrees ik toch dat de haartjes eraf gaan :) :) .

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:55

Haha, mijn vriend kijkt mee, en zegt bij elke selfie, waarom heeft die Jules nu vast (meende hij eerst echt, toen maakte hij er grapjes van) _/-\o_ ?

Bij de die van Ilona zegt ie 'Hey, da's Jules op zijn 's zondags', geweldig, zo'n vriend die eigenlijk niets met paarden had, maar ze stiekem toch wel leuk vind :')

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:58

Heerlijk die losse koppies allemaal zo lief bedoelt, hahaha.. tot je een lichte hersenschundig krijgt.. jupp happend to me boven op me oog dus blauw oog en een lichte hersenschudding.
Altijd leuk om die mannen bij te zien draaien, maar altijd blijven roepen dat ze stinken :’)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:10

He, wat leuk zo met die foto feelsoproud, leuk nog een Antwerpenaar in dit topic, waar in de provincie woon jij ergens? :)

Dat vindt de mijne gelukkig wel meevallen Ilona, die 'stinkt' zelf regelmatig naar de koeien of zelfs varkens als hij van het werk komt, hij is dus al het een en ander gewoon, gelukkig :D

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:11

Zit de neusriem niet erg laag bij Berthus Ilona? Ik heb altijd geleerd dat die hoger moet, en zo heb ik hem ook (hoger als bij jou zeg maar)
Heb nu geen foto van hoe die bij mij zit maar hij lijkt erg laag te zitten, kan misschien ook vertekenen op de foto hoor :o

@feelsoproud oh wat een super leuk plaatje!

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:19

Heb ook jaren geleden met een schitterend blauw oog gelopen. Pony die aan het grazen was ergens van schrikt hoofd omhoog gooit alleen daar stond baas met haar hoofd. :')

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:32

@s_v ik ben van Hove,ligt tss antwerpen en Lier.

Is ook een eigen foto die bewerkt is,vind hem ook wel heel goed gelukt en heb al overwogen hem op canvas te laten drukken ofzo om tegen de muur te hangen.

is toch typisch 'fjords',kopstoten geven,niet? :D :D
Ook al meermaals meegemaakt:liggen ze heel lief met hun hoofd op je schouder en plots is er ergens iets te zien...oeps,sorry baasje,jouw hoofd zat hier ook nog ergens!!

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:39

Inderdaad de bekende fjordstoten, al is onze andere fjord super zachtaardig en zal je noooit pijn doen, zo een zoetje.

Neusriem zit inderdaad laag, had dat hoofdstel net nieuw voor wedstrijden en even om gedaan voor de shoot dus niet helemaal precies pas om gedaan, thankss :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:46

Oh ja, Hove weet ik wel liggen, ongeveer :)

Grappig al die fjordjes die kopstoten geven :) Inderdaad wel een typisch fjorden ding denk ik dat 'lompe'.. Jules en ik passeren elkaar regelmatig op een nogal ongelukkige manier inderdaad, gelukkig nog nooit ernstige schade aan overgehouden zelf :D
Al heb ik wel het idee, dat hij sinds de val & het breuk gevalletje, een beetje voorzichtiger met me is geworden, misschien voelt hij dat ik zelf ook wat meer op mijn hoede ben ofzo :)

En verder is hij eigenlijk ook wel voorzichtig met me hoor, hij is gewoon een beetje lomp :) Maar als hij een snoepje moet aannemen bijvoorbeeld, doet hij dat heel voorzichtig met zijn lipjes, hij laat het dan nog liever vallen dan dat hij in je hand bijt, en dat voor een Fjord! <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:15

Haha, eerst was paard natuurlijk helemaal hot en nu is pasrd natuurlijk helemaal not. Ik lach me rot. Maar een paardenvacht is natuurlijk wel gewoon praktisch gemaakt. Als zo n beest moet vluchten voor een roofdier, zich in het zweet rent, aan roofdier ontkomt, maar daarna dood gaat omdat hij bezweet in de kou staat, hadden paarden het niet lang gered, denk ik zo.

Ik rij lange afstanden met mijn fjord. Die ziet er nu uit als een teddybeer, dus ze is ook goed bezweet als we terug komen. Ze staan hier 24/7 buiten (wel schuilstal) en ze gast zo zonder deken de paddock weer in. Geen probleem. Dat geldt natuurlijk alleen voor gezonde paarden. Als ze iets hebben (zoals die van jou, Marcella), dan is dat geen goed idee. Maar een paard hoeft echt niet kurkdroog te zijn om weer naar buiten te kunnen.

Scheren vinden sommige mensen makkelijker. En dat is natuurlijk prima. Ik vind dat zelf niet. Ik vind t te veel werk en ik heb een hekel aan dekens. Ik heb er 1 in de dekens staan en 1 alleen in de nacht. Dat vind ik al gedoe genoeg. Dus als t niet hoeft, dan liever niet. Maar dat is omdat ik een lui mormel ben :D

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:16

Oh dear. Ik ben 39 :D

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:35

Blue_Eyes schreef:
Oh dear. Ik ben 39 :D

Ben ik nog ouder. :+

Fabster schreef:
Als ze iets hebben (zoals die van jou, Marcella), dan is dat geen goed idee. Maar een paard hoeft echt niet kurkdroog te zijn om weer naar buiten te kunnen.

Heb laatst nog even overlegt met DA ook betreffende schoftwond door Bucas deken, maar DA vond het ook niet wijs om zonder te zetten. Zou wel graag willen aangezien het een sloper is en ik toch niet veel meer met hem doe (ook omdat ik een vermoeden heb dat er in de tussentijd meer spierschade is dan er zo op het eerste gezicht te zien is).

Heb wel deze winter uitgeprobeerd om zo lang mogelijk zonder deken te houden en met deken op doen gedeeltelijk geschoren. Nadeel dat er nu niet te zien is of op de plekken van dikke vacht nog wondjes zitten, maar met scheren kwam er wel weer wat tevoorschijn. Tel daarbij een dikke cushing vacht.

Maar gelukkig is die van mij wel weer aan het verharen. *\o/*

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:01

Hier is alles aan het verharen! Kan straks van mijn shet alleen al een dekbed maken volgens mij haha.
Det(tuigpaard) is niet gezond (spierbevangen en nu diagnose PSSM ) dus die moet sowieso een deken op.
Hierdoor moet ze iedere dag aan het werk, altijd. Tijd dat ik mijn fjordje echt moet verkopen komt eraan (ik ben er niet goed in, dat verkopen)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:19

Waarom moet je je fjord verkopen?

Hier beginnen alleen de fjorden met verharen. De rest begint er nog niet aan. :+

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:27

Dekens, echt niet mijn ding. Wij rijden ook alleen maar buitenritten. Die van mij zweet bijna niet, maar als ze gezweet heeft gaat ze ook gewoon zo de paddock weer op waar ze 24/7 staat. De vacht is nat, maar de huid niet dus ze krijgen het niet koud oid :) Maar Winnie is verder ook gewoon gezond. Alleen jammer van de zomereczeem, ik haat die eczeemdeken haha.

Ik ben 23 :)

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:27

Ik heb nu 4 paarden, dat vond ik al veel. Maar omdat ik met Det geen dag werk mag overslaan wordt het me dan gewoon te veel. En Keshya is veeeeeeeel te leuk om te laten staan, echt een heerlijk beest. (en iets met een Jumbo winkel in eigendom, leerreparatie en menlessen geven allemaal even te veel)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:44

Ik ben 19 :') Leuk trouwens al die selfies; doet Rimska niet aan. Ik heb alles geprobeerd brokjes, gras, appel, maar het mocht niet baten.

Momenteel rijden we niet actief, maar vroeger had ze in de winter nauwelijks zweet. Alleen tijdens het mennen. Maar ja half dagje in de uitloop met box ipv weiland en dan ging het ook weer prima.

Afbeelding
Toen het nog lekker weer was vond ik Rims zo - ze lag heerlijk te slapen. Haar vriendinnetje maakte zich wel een beetje zorgen. :')