[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:01

Wat fijn dat hij in ieder geval de tijd al heeft gekregen om te wennen aan zijn nieuwe omgeving, dat zal hij zo te zien zeker nodig gehad hebben! Je ziet op de filmpjes ook dat hij wel tot rust komt bij jou, of die indruk heb ik toch, komt vast wel goed, als hij de tijd ervoor krijgt, maar die ga jij hem zeker geven!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 08:20

Wat ziet hij er inderdaad bang uit. Heftig hoor!

Ze geeft wel heel prettig les

IG: @arabierjoep

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:53

sanso schreef:
Op de Facebookpagina kan je filmpjes van de training sessies zien voor wie geintresseerd is!


Heb je linkje?

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:40

Wow wat ben ik trots :D
Er stond vandaag een totaal andere Viking in de weide! Zo heerlijk relaxed!
Ik heb met hem alle oefeningen gedaan exact zoals gisteren, maar hij deed wonder boven wonder alles goed.
Zelfs de loop en stop oefening met lichaamstaal deed hij zonder lijn, helemaal los.
Ik ben een trotse mama *\o/*

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:41

Anita45 schreef:
sanso schreef:
Op de Facebookpagina kan je filmpjes van de training sessies zien voor wie geintresseerd is!


Heb je linkje?


Het zijn twee filmpjes, maar weet niet goed hoe ik dat moet doen.
De pagina heet natural horsemo

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:17

sanso schreef:
Wow wat ben ik trots :D
Er stond vandaag een totaal andere Viking in de weide! Zo heerlijk relaxed!
Ik heb met hem alle oefeningen gedaan exact zoals gisteren, maar hij deed wonder boven wonder alles goed.
Zelfs de loop en stop oefening met lichaamstaal deed hij zonder lijn, helemaal los.
Ik ben een trotse mama *\o/*


Wat fijn dat je al een verschil merkt na 1 sessie, zo als ik het leeg, zit het (beginnend) vertrouwen toch wel echt goed, dat hij het vandaag al zo goed deed onder jouw begeleiding, wat fijn!


Ik ben ook een trotse mama, begin deze week maakte ik een grappig topic over Jules, waarmee we in uitgelicht stonden & nu kom ik er ook achter dat ons topic 'topic van de week' is, wat leuk :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:19

Hoe gaat het nu met hem na zijn operatie? Goed herstel?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:40

sanso schreef:
Hoe gaat het nu met hem na zijn operatie? Goed herstel?


Beter dan ik had durven hopen 3 weken geleden, hij doet het zo goed, hij heeft vanaf dag 1 kei hard gevochten en het herstel na de operatie is volgens de kliniek 'uitmuntend' verlopen (staat letterlijk zo in het verslag). Begin deze week zijn de draadjes uit de hechtingen gegaan & heeft mijn eigen DA nog even kort telefonisch contact gehad met de kliniek hierover, daar vertelde ze nog eens hoe goed hij het daar al deed. En ook mijn DA vond dat hij een hele alerte en vrolijke indruk maakt! Het is dat hij nog zo'n apart patroon in zijn vacht geschoren heeft, verder heb ik gewoon mijn paard terug <3

Wat een verschil ook op 3 weken:
Een zielig hoopje ellende op van de pijn, helemaal vies van het rollen & vallen :(
Afbeelding
En weer helemaal zichzelf...
Afbeelding Afbeelding

Er is wel nog een bloedje in het labo, om eventueel cushing uit te sluiten, gezien hij best zwaar is, en altijd honger heeft... Daarvan heb ik begin deze week normaal de uitslag...

Verder blijven de eerste weken nog wel spannend en blijft het opletten voor complicaties zoals HB, omdat hij nu iets minder beweging krijgt... Al vind meneer dat zijn stal ruim genoeg is om een drafje in te doen & van de week zelfs een paar pasjes galop. Hij heeft een lekker ruime stal, van 5x10, dus als je naar de andere kant moet om te eten, tsja, dan ga je hard als je een Fjord bent natuurlijk :Y)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:33

Hoe gaat het met jullie en jullie gouden vriendjes? :)

Ik heb begin deze week de bloed uitslagen binnen gekregen en die zien er goed uit, geen cushing of aanwijzingen tot andere problemen en dat bij beide paardjes!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:30

Fijn!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Marcella

Berichten: 36681
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:23

Gelukkig dat hij geen cushing heeft.

Ga morgen denk ik even naar pony kan ik gelijk weer een emmertje mest meenemen voor de moestuin. Vandaag even aan de slag op de tuin moet nog een padje leggen hebben ik die stenen ook gelijk aan de kant. En binnenkort misschien druk met klussen in huis/verhuizen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:15

Nieuw zadel gekocht, ligt als een huis (eindelijk!)
Zelfs toen pony stout was bleef hij super liggen. Super blij mee.
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:09

Mooi zadel sanso, leuk dekje ligt er ook onder en fijn dat het rijden goed ging! :j
Maar, ik moest wel heel erg lachen om de foto, sorry, zo'n mooi nieuw zadel, chique ANKY dekje & dan een lekker vieze/natte pony eronder, met een dikke berenvacht, heerlijk :D

Ik ben de hele namiddag (2u) aan te tuttelen en het poetsen geweest met de paardjes, heerlijk, het is er weer voor ook, bah zeg! Heb de voorpluk van Jules nog eens 'ingevlochten' maar meneer vindt dat niet zo geweldig leuk, dus het is niet zo netjes, die van zijn vriendinnetje is beter gelukt hihi :o
Afbeelding

En, ik heb nog een foto van Jules vroeger gevonden, was de foto al wel eerder tegen gekomen, maar nog niet gedeeld hier, heel ander paardje is het, maar z'n koppie is nog herkenbaar :D Hier was hij 3 jaar, puppie paardje <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:27

Anky dekje is nog van het vorige chique paard :+
Had geen zin om moddermonster te poetsen, wou heel graag het zadel testen O:)

Erg leuke shet heb je zeg! Hier komt 3 februari ook een shetlander de kudde versterken. Ben benieuwd, nog nooit zo’n kleine dondersteen gehad _O-

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:32

Ik vind het grijze eigenlijk wel leuk staan op zo'n fjordenkleurtje, hij/zij(?) komt er goed mee weg! :)
Haha, is ook geen beginnen aan, nu poetsen, mijne is schoon nu, omdat hij niet buiten mag, anders had ik hier ook zo'n moddervarkentje lopen hoor :D

Hihi ja, Jules heeft een schattig klein vriendinnetje, nuja, klein, voor een shet is ze vrij groot (1.10m). Vlekje is al bij ons sinds ik zelf een jaar of 10 ben, dametje wordt al behoorlijk oud (zal rond de 30 zitten nu) maar doet het nog steeds super en heeft voorlopig (even afkloppen) nog geen last van ouderdkomskwaaltjes <3
Tsja en wat hun soort betreft, ze zijn lekker koppig, maar als je ze goed opvoed, kan je er ook wel mee lezen en schrijven hoor, ik vind het een kei tof ras en vind dat ze qua karakter best dicht bij onze gouden vriendjes liggen, ze zijn alleen wat kleiner :+

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:00

Hallo allemaal! Ik meld mij bij dit Fjorden topic. Ik heb zelf een Fjordenruin van 12 jaar oud. Ik heb hem vanaf dat hij 6 maanden oud is. Hij staat samen met zijn halfbroer welke van mijn moeder is.
Naam: Berthus (officieel Bluf)
Vader: Haldor
Moeder: Jerika
MV: Tunar

Wij zijn M1 startgerechtigd :)

Hij is geschoren omdat ik actief met hem rij en anders gewoon 3 uur nodig heeft om droog te worden... Hij staat overdag buiten op de paddock en in de nacht op stal. Normaal zet ik hem met een halsdeken buiten neer, maar in een jaar tijd heeft hij een onwijs brede nek gekregen... Nu heb ik een bucas deken met XL hals, maar zelfs deze is te krap!!
Wat voor halsdeken gebruiken jullie?

Afbeelding
Afbeelding


XO Ilona

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:06

Ik gebruik geen dekens :-) Ik kan je dus niet helpen

IG: @arabierjoep

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:32

Ik ook niet. Hier zijn het teddyberen, dus ze hebben zelf al een dikke jas aan.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:46

Welkom! Erg mooi dier! Hier ook geen dekens (wel een natuurlijk dekentje van haar O:) ) dus helaas geen advies voor je..

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:52

Ik was inderdaad al bang dat veel fjordeneigenaren hun knapperds dekenloos neer zetten. :')
Het is best een uitdaging een prettig deken te vinden die goed past op een fjord. Vaak zijn ze te lang aan de onderkant of te smal op de borst, hehe.

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:52

sanso schreef:
Welkom! Erg mooi dier! Hier ook geen dekens (wel een natuurlijk dekentje van haar O:) ) dus helaas geen advies voor je..


Dankje! :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:56

Ik heb wel ergens in de kast een bucas turnout liggen die ze prima past mocht het echt super koud worden. Lees: dagen en dagen achtereen regen en sneeuw terwijl ze al niet zo lekker was. Maar dat is zonder hals.

IG: @arabierjoep

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:58

Isabel_k schreef:
Ik heb wel ergens in de kast een bucas turnout liggen die ze prima past mocht het echt super koud worden. Lees: dagen en dagen achtereen regen en sneeuw terwijl ze al niet zo lekker was. Maar dat is zonder hals.


De Bucas ligt tot nu inderdaad het best, alleen het hals stuk is hem te krap :(
Deken heeft hij altijd op, maar de dagen dat het heel koud is of veel neerslag doe ik de hals er bij. Nu dus mooi verlengt met stro touwtjes alleen vind ik dit niet erg prettig voor hem...

Marcella

Berichten: 36681
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:38

Heb wel een deken maar gebruik geen hals. En door schoftwond van bucas deken nu even een rhino wug erop.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:11

Ik meld me ook graag! Eind vorig jaar mijn eerste fjord gekocht! Merrie die 8 jaar lang in de wei heeft gelopen. Nu een paar weken onder het zadel en doet dat super goed :j. Af en toe wat spanning als er andere paarden bij rijden maar ook dat gaat steeds beter! Nu op zoek naar een passend zadel... wat een ellende Haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers