[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:32

Ik gooi er gekookt water overheen en laat t dan een uurtje staan. Eerst kookte ik t, maar dat vond ik echt een pokkeklus. Dit werkt ook.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:19

De eerst komende weken zal Jules sowieso in zijn box doorbrengen, en op een bestraat paddock... Maar het is wel de bedoeling dat er inderdaad een goed voerschema opgesteld wordt voor als hij terug thuis is. Eventueel met een olie voor in het begin, en daarna kijken naar extra supplementen/zaden die we kunnen bijgeven voor de veiligheid!

Ben deze VM nog even langs geweest bij mijn bolletje, de dierenarts was positief, het is een sterk dier (hij heeft 'zijn ras mee'). Ondertussen is hij van de recovery box verhuisd naar een gewone stal, aangezien hij vannacht rustig was en nog eens gemest heeft, zijn waarden zijn ook goed. Voorlopig nog zonder zagemeel, want meneer had HONGER! Hij was veel meer zichzelf, zelfs een beetje brutaal opzoek naar eten, dat moest nog even wachten natuurlijk ...
Afbeelding

Gelijk een heel ander zicht, zo zonder baxter & verbandje, mijn zus en ik noemen hem nu 'telejullie', jullie begrijpen wel waarom denk ik?
Afbeelding

Een half uurtje geleden had ik nog even telefonisch contact met de DA, hij had net een handje hooi gekregen en heeft dit met veel smaak opgegeten, nu wachten op mest...

Morgen kunnen we niet op bezoek bij mijn maatje, maar ik mag sowieso 's ochtends en 's avonds even bellen om te vragen hoe het met hem gaat. En dinsdag ochtend gaan we weer langs!

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:25

Vroeger kookte ik het tegenwoordig even in koffiemolentje en door een beetje slobber (met warm water) vind pony snoepen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:28

Gelukkig knapt hij op!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:45

Sanso, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat een dotje, een echt prinsesje <3 !

Update over Jules:
Zo, weer een nacht zonder telefoontjes! Dus vanochtend weer zelf naar de kliniek gebeld. Ik vroeg hoe hij de nacht was doorgekomen en hoe het nu gaat, het antwoord was: 'Super!' *\o/*
Hij doet het echt heel goed, maakt geen koorts, heeft vannacht al een paar keer mest gemaakt en zijn 'darmgeluiden' waren terug normaal. Hij is ook heel allert en wakker (ze zei: zoals zaterdag toen jullie er waren, dat maal tien!) en laat zelfs zijn koppige kantje al zien, hij voelt zich oké, mijn stoere ventje en dat terwijl hij nog maar 2 dagen gelegen onder het mes lag <3

Ik ben zo fier op mijn maatje, het is zo'n stoere en sterke beer <3 Nu duimen en hopen dat er geen ontstekingen komen in zijn buikje en dat alles zo goed blijft vooruit gaan, maar we zijn in ieder geval op de goede weg!

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:47

Nu kan jij ook met een wat geruster gevoel fijn kerst vieren <|- <3

Fijne dagen allemaal! {:)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:51

Ooh, dat vergeet ik zelfs nog te zeggen tegen jullie, inderdaad!
Hele fijne Kerstdagen gewenst! {:) <|-

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:11

Fijne Feestdagen.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:10

Fijn dat het naar omstandigheden zo gied gaat met Jules.

Naar aanleiding van jullie verhaal een kilo zandweg besteld gisteren. Van de zomer met mest test te horen gekregen dat er bijna geen zand inzat. Maar toch, voor de zekerheid. Dit wil je natuurlijk ten alle tijden voorkomen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 02:59

Gelukkig Jules weer beter! Komt vast geen ontsteking bij!

Prettige kerstdagen!Afbeelding

Ootie

Berichten: 521
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: WbD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:52

Wat fijn dat het weer goed gaat met Jules!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:01

Wat een leuke foto van Caj! :D

Vandaag terug even op bezoek geweest bij mijn bolletje, hij stelt het echt heel goed. Ongelofelijk eigenlijk, als je bedenkt dat hij er een paar dagen geleden nog bij stond als een hoopje ellende en hij zaterdag is geopereerd.

Hij krijgt nu 6x per dag een handje hooi en een keertje slobber. Hij is wel 'grumpy' dat het niet meer hij is natuurlijk een echte Fjord hé :+
We mochten een stukje met hem wandelen aan de hand vandaag (5 minuten), hij had veel energie, maar was heel flink en genat er echt zichtbaar van!
Afbeelding

Als alles zo blijft gaan (wat wel de prognose is) mag hij vrijdag of zaterdag al weer mee naar huis! Ik ben zo fier op mijn maatje, hij doet het zo ongelofelijk goed daar <3
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:15

Dat is echt goed nieuws! *\o/*

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:00

Afbeelding
Ik heb mijn puppie vandaag voor het eerst thuis ingespannen, ze is zoooo braaf!
Fijn dat het goed gaat op de kliniek en dat hij zo’n vechter is s-v!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:24

Wat fijn dat ze het zo goed doet Ipsilonka! Ze ziet er happy uit zo voor de wagen! :)

Vanmiddag weer op ons dagelijkse bezoekje geweest in de kliniek, het gaat hem goed, de hele genezing verloopt eigenlijk vlot. Hij heeft veel energie was blij dat hij even buiten mocht stappen :D En natuurlijk ging hij actief opzoek naar eten, draakje :+
Ik zal zo blij zijn als hij eind deze week terug thuis staat. Terug een beetje in 'ons normale doen', in hoeverre dat kan nu natuurlijk. Heb ook het gevoel dat het hem deugd zal doen, terug in zijn eigen stalletje, dicht bij zijn vriendinnetje, die hem echt wel mist, arm klein ding <3
Afbeelding

Hij is trouwens wel best wat afgevallen na de operatie, gelukkig had hij reserve genoeg (ahum, te veel O:) )

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:39

Het is niet de goede manier natuurlijk maar dan heeft dit allemaal ook nog iets positiefs opgeleverd want onze smikkelaars zijn vaak wel wat aan de zware kant natuurlijk. Beterschap voor meneertje.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:44

Zelf gemaakt :))
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:51

Knap gemaakt Sanso, de neusriem is tof, hoe heb je dat gedaan? :)
Ik heb vorige week ook een touwhalster geknoopt voor mijn bolletje, leuk om te doen he en eens je het door hebt, zit er ook zo eentje in elkaar :)

Mijn maatje is weer thuis, wat ben ik blij dat ik dit vertrouwde uitzicht terug heb in de stal. Hij is helemaal happy (want hij kreeg een beetje hooi!) en zijn vriendinnetje was echt door het dolle heen, net als ik trouwens! <3
Afbeelding
Jules ging ook gelijk zijn nieuwe stal weer even 'inwijden' maar plasje of een plasje, Vlekje wil knuffelen :+:
Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:59

Vissengraatvlecht :)

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:57

Super dat hij weer thuis is.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:29

Fijn dat hij weer thuis is! Nu weer lekker verder opknappen.

Ik twijfel of ik bij die pretletter van mij de manen lang houd, of van het voorjaar in een boog knip. Vind zijn manenbos nu ook wel iets koddigs hebben. Hij gaat op den duur dienen als therapiepaard voor kinderen en die manen hebben als ze lang zijn wellicht ook wat meer aantrekkingskracht bij kinderen. Al vind ik een boog ook altijd wel stoer.
Afbeelding

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:42

Fijn dat hij thuis is en dat het goed gaat!

Ik zou ze lang laten, ik hoop dat de manen van Winnie ook ooit zo lang worden haha.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:44

Lang is wel makkelijker. Zo n boog moet je best goed bijhouden om m mooi te houden.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:27

Ik ben een echte boogjesfan dus bij mij zouden ze er af gaan.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:07

Ik heb weer een topicje gemaakt haha. Heb zoveel foto's nog :')
[ITP] Fjord Winnie op de paarse heide

Hoe voeren jullie de fjordjes trouwens? Wij hebben een hooinet, of nouja het was een aanhanger net haha alleen die gaat steeds stuk. Heb net het slowfeeder net van Barefoot binnen dus ben erg benieuwd hoe die het volhoudt. We voeren nu 3 keer per dag, onbeperkt niet meer want dat vond de staleigenaar niet zo grappig :')