Waar een fjord kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:33

Nu zijn we natuurlijk benieuwd waar je geslaagd bent en wat je hebt gekocht :P

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:37

Leuk! Welke is het geworden?

<3 Galanto <3

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 20:40

Afbeelding

Dit is hem geworden!

Niqui

Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:45

Gefeliciteerd! Wat een schatje! Hoe oud is hij?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:47

Ahh, die's leuk!! Vertel eens wat meer over hem?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 07:40

14 jaar oud. Vader Fjellon. Hij is echt super braaf tot nu toe dus lekker rustig wennen aan elkaar.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:04

L_iek schreef:
14 jaar oud. Vader Fjellon. Hij is echt super braaf tot nu toe dus lekker rustig wennen aan elkaar.


En hij heet?

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

yarkayunda
Berichten: 838
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:10

Hoelang heb je m al <3

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship


L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 18:38

Nu een week. Hij heet Zorro.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:53

L_iek schreef:
Nu een week. Hij heet Zorro.


Moeder Rian?

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 13:30

Anita45 schreef:
L_iek schreef:
Nu een week. Hij heet Zorro.


Moeder Rian?


Late reactie maar inderdaad moeder Rian.

Floor_03
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-02-17

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:25

Hoii ik ben heel langzaam aan op zoek naar een leuk fjordje, weet iemand een adres waar ik terecht kan? heb al vele websites bezocht, maar wilnog niet direct actie ondernemen, ik ben namelijk nog druk bezig met vanalles en nog wat maar wil wel vast kijken en orienteren voor het geval dat er echt wat leuks tussen zit.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:10

Floor_03 schreef:
Hoii ik ben heel langzaam aan op zoek naar een leuk fjordje, weet iemand een adres waar ik terecht kan? heb al vele websites bezocht, maar wilnog niet direct actie ondernemen, ik ben namelijk nog druk bezig met vanalles en nog wat maar wil wel vast kijken en orienteren voor het geval dat er echt wat leuks tussen zit.


Wat voor fjord zoek je, wat wil je ermee (recreatie, wedstrijden, Mennen, rijden, western? )? En hoe ervaren ben je zelf (zoek je jong onervaren dier of juist lekker doorgewinterde fjord)? En hoe lang ben je en wat weeg je (welke maat fjord past bij jou?)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Floor_03
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-02-17

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:46

Ik heb zelf wel redelijk veel ervaring met 'ruige' fjorden, dus dat ze echt wel sterk in de hand zijn enzo. het leifst een beestje van 4 tm 13 ik ben og 1.75 en zoek dus echt een grote stevige fjord. ik weeg ong 48 kilo en zoek een beestje waar ik nog lekker kan op in spelen en de dressuur en spring knopjes hoeven er dus nog niet op te zitten.. ik ben van plan om soms mee te doen met wedstrijdjes en vooral dressuurgericht in te rijden.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:27

Floor_03 schreef:
Ik heb zelf wel redelijk veel ervaring met 'ruige' fjorden, dus dat ze echt wel sterk in de hand zijn enzo. het leifst een beestje van 4 tm 13 ik ben og 1.75 en zoek dus echt een grote stevige fjord. ik weeg ong 48 kilo en zoek een beestje waar ik nog lekker kan op in spelen en de dressuur en spring knopjes hoeven er dus nog niet op te zitten.. ik ben van plan om soms mee te doen met wedstrijdjes en vooral dressuurgericht in te rijden.


Dan is er toch ergens iets mis gegaan :D :+ .... Want ze hoeven helemaal niet sterk in de hand te zijn.
Je bent 48 kilo?? Dat kan haast niet met 1.75 lang.... toch?? Dan heb je geen hele grote nodig qua je gewicht en je lengte is ook normaal, dus pas je op wel heel veel fjorden en wat jij zoekt moet er wel zijn, ruime marge!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 17:25

Op de facebook Fjorden te koop staan er genoeg.

Floor_03
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:40

Sjolvir schreef:
Floor_03 schreef:
Ik heb zelf wel redelijk veel ervaring met 'ruige' fjorden, dus dat ze echt wel sterk in de hand zijn enzo. het leifst een beestje van 4 tm 13 ik ben og 1.75 en zoek dus echt een grote stevige fjord. ik weeg ong 48 kilo en zoek een beestje waar ik nog lekker kan op in spelen en de dressuur en spring knopjes hoeven er dus nog niet op te zitten.. ik ben van plan om soms mee te doen met wedstrijdjes en vooral dressuurgericht in te rijden.


Dan is er toch ergens iets mis gegaan :D :+ .... Want ze hoeven helemaal niet sterk in de hand te zijn.
Je bent 48 kilo?? Dat kan haast niet met 1.75 lang.... toch?? Dan heb je geen hele grote nodig qua je gewicht en je lengte is ook normaal, dus pas je op wel heel veel fjorden en wat jij zoekt moet er wel zijn, ruime marge!


hihi ja ik ben erg licht voor mijn lengte .. het is wel waar dat ik op de meeste pas inderdaad ik wil gewoon niet eentje die te klein is en dan na een jaar erachter komen dat het echt niet meer past :o

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:53

Niks bij de tips op de blz hiervoor?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:55

Floor_03 schreef:
Sjolvir schreef:


Dan is er toch ergens iets mis gegaan :D :+ .... Want ze hoeven helemaal niet sterk in de hand te zijn.
Je bent 48 kilo?? Dat kan haast niet met 1.75 lang.... toch?? Dan heb je geen hele grote nodig qua je gewicht en je lengte is ook normaal, dus pas je op wel heel veel fjorden en wat jij zoekt moet er wel zijn, ruime marge!


hihi ja ik ben erg licht voor mijn lengte .. het is wel waar dat ik op de meeste pas inderdaad ik wil gewoon niet eentje die te klein is en dan na een jaar erachter komen dat het echt niet meer past :o


Schrale troost ik ben 1.87 en rij rond op een 1.415 :+ (gelukkig wel een bolletje geen dunnetje op pootjes, anders had het echt neit gepast), jij hebt dus nog wat speling, zeker qua gewicht.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:50

Met jouw lengte en gewicht pas jij ook prima op eentje van rond de 1.40 Floor_03 en daar pas je ook nog prima op als je bijv. 10 of 20 kg zou aankomen. Ik hoop dat Marissa dit leest en een foto plaatst van haarzelf op haar merrie Hinde, een wat luxer type Fjord van stokmaat 1.40. Dan zul je zien dat het prima past.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:56

Wat een leukerd, gefeliciteerd!

Floor_03
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:02

L_iek schreef:
[ [url=m/tyPxDR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is hem geworden!



Hoii waar heb je zorro vandaan?



Ik ben een beetje opzoek naar mensen die ervaring hebben met fokkerij van den berg..

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:26

Ik weet in Someren nog een hele leuke merrie te koop. Mooi aan de maat (zeker wel 1.45 denk ik).
Mocht je interesse hebben wil ik je wel contactgegevens doorsturen. Betuigd en onder het zadel.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Floor_03
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:30

Wiesje schreef:
Ik weet in Someren nog een hele leuke merrie te koop. Mooi aan de maat (zeker wel 1.45 denk ik).
Mocht je interesse hebben wil ik je wel contactgegevens doorsturen. Betuigd en onder het zadel.



Heb je meer info.. ik bennamelijk nog niet heel actief op zoke ik probeer gewoon even goed voor te bereiden.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:58

Eigenlijk niet want het is mijn fjord niet. Ik kan je wel hun telefoonnummer geven zodat je contact op kunt nemen? of hun emailadres?

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers