Waar een fjord kopen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Waar een fjord kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:47

Ahh, die's leuk!! Vertel eens wat meer over hem?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:10

Floor_03 schreef:
Hoii ik ben heel langzaam aan op zoek naar een leuk fjordje, weet iemand een adres waar ik terecht kan? heb al vele websites bezocht, maar wilnog niet direct actie ondernemen, ik ben namelijk nog druk bezig met vanalles en nog wat maar wil wel vast kijken en orienteren voor het geval dat er echt wat leuks tussen zit.


Wat voor fjord zoek je, wat wil je ermee (recreatie, wedstrijden, Mennen, rijden, western? )? En hoe ervaren ben je zelf (zoek je jong onervaren dier of juist lekker doorgewinterde fjord)? En hoe lang ben je en wat weeg je (welke maat fjord past bij jou?)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:27

Floor_03 schreef:
Ik heb zelf wel redelijk veel ervaring met 'ruige' fjorden, dus dat ze echt wel sterk in de hand zijn enzo. het leifst een beestje van 4 tm 13 ik ben og 1.75 en zoek dus echt een grote stevige fjord. ik weeg ong 48 kilo en zoek een beestje waar ik nog lekker kan op in spelen en de dressuur en spring knopjes hoeven er dus nog niet op te zitten.. ik ben van plan om soms mee te doen met wedstrijdjes en vooral dressuurgericht in te rijden.


Dan is er toch ergens iets mis gegaan :D :+ .... Want ze hoeven helemaal niet sterk in de hand te zijn.
Je bent 48 kilo?? Dat kan haast niet met 1.75 lang.... toch?? Dan heb je geen hele grote nodig qua je gewicht en je lengte is ook normaal, dus pas je op wel heel veel fjorden en wat jij zoekt moet er wel zijn, ruime marge!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:55

Floor_03 schreef:
Sjolvir schreef:


Dan is er toch ergens iets mis gegaan :D :+ .... Want ze hoeven helemaal niet sterk in de hand te zijn.
Je bent 48 kilo?? Dat kan haast niet met 1.75 lang.... toch?? Dan heb je geen hele grote nodig qua je gewicht en je lengte is ook normaal, dus pas je op wel heel veel fjorden en wat jij zoekt moet er wel zijn, ruime marge!


hihi ja ik ben erg licht voor mijn lengte .. het is wel waar dat ik op de meeste pas inderdaad ik wil gewoon niet eentje die te klein is en dan na een jaar erachter komen dat het echt niet meer past :o


Schrale troost ik ben 1.87 en rij rond op een 1.415 :+ (gelukkig wel een bolletje geen dunnetje op pootjes, anders had het echt neit gepast), jij hebt dus nog wat speling, zeker qua gewicht.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:53

Maris_ schreef:
Anita45 schreef:
Met jouw lengte en gewicht pas jij ook prima op eentje van rond de 1.40 Floor_03 en daar pas je ook nog prima op als je bijv. 10 of 20 kg zou aankomen. Ik hoop dat Marissa dit leest en een foto plaatst van haarzelf op haar merrie Hinde, een wat luxer type Fjord van stokmaat 1.40. Dan zul je zien dat het prima past.


Beetje late reactie maar hierbij foto's, ik ben zelf 1,70.

Hinde 1,40

[ [url=m/SyCvbg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sqW1JZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Hanne 1,41

[ [url=m/wGAYzO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Mo9bzH.jpg]Afbeelding[/url] ]



Is alleen niet met een dressuur zadel, dat ziet er dan toch weer anders uit. Nou ben ik een extreme voorbeeld met mijn 1.87 en pown van 1.415 (die halve cm dat doet het hem he!?)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 17:09

Maris_ schreef:
Enne, die halve cm doet het m idd :')


Anders had ik er niet opgepast uiteraard...
Oh.. volgens het stamboek is ze 1.44 (als 3 jarige gemeten) maar dat haalt ze echt niet, KNHS metingen waren NA die meting 1.40 en jaar later 1.415 :+ Dat klopt beter, zeker als ze naast haar moeder stond van 1.47 wist je zeker dat die 1.44 echt niet kon kloppen.

En uiteraard steken mijn voeten er wel onderuit, dat klinkt niet geheel onlogisch denk ik.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers