[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 06:19

Hoi allemaal !

Sinds kort ben ik ook de trotse eigenaar van een 2.5 jarige fjordenruin.
Hij staat bij mij thuis samen met onze quartermerrie.

NU was mijn vraag, hoe houden jullie juliie fjorden op gewicht? Ik heb nl de indruk dat hij iets wat te dik is maar kan hem dus nog niet echt aan het werk zetten.. sinds 2weken geleden loopt hij wel wat aan de longe, maar daar zijn we dus nog op aan het oefenen ongeveer 2x per week, soms loopt hij wel mee hij de paddock als ik mijn merrie aan het grondwerken ben, vind hij fantastisch.

We hebben thuis 60 are weide en nog een wei in het veld wat verderop. De 60 are zijn al ingedeeld in 2 stukken, ze staan dag en nacht buiten ( met schuilhok ) nu heb ik gisteren al de weide nog wat kleiner gemaakt. Verder krijgt hij niets bij, juist in de avonds enkele wortels.

Is wel een foto in beweging als hij stilstaat heft hij meer een buikje :-)
Afbeelding


Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:32

Fabster, xwij wonen nog niet lang in dit huis en dus nog geen paddock kunnen aanleggen, er is we een stuk weide afgezet waar ik wat grondwerk doe en wat kan rijden met mijn merrie aangezien we ook nog geen rijbak ter beschikking hebben.

De weide is ook niet bemest en groeit ook wel wat onkruid tussen..

We gaan veel wandelen aan de hand en als ik op de manege ga rijden met mijn merrie gaat hij aan de hand mee.
Graasmasker kan ik proberen.

In April vertrekt hij een maand op training om zadelmak te maken en het stuur, gas en rem te bevestigen

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:43

Hey allemaal, leuke fjordjes hier! :)

Ik heb nu bijna 1 jaar een fjord aan huis staan hij gaat volgende maand 3 jaar worden.
Hij staat dag en nacht op de paddock zonder deken Met schuilstal samen met mijn quartermerrie. Ze krijgen normaal gezien enkel hooi maar doordat ze beide leverbot hebben gehad gaf ik ook een tijdje speedibeet en slobber. Mijn fjordje is momenteel heel hard aan het verharen en begint te schuren, Zou dit door de slobber kunnen komen ( hij krijgt dit nu al enkele dagen niet meer ). Het is hier in belgie ook vrij warm voor deze tijd, vorige week zaten we aan 15 graden.
Er werd mij al gezegd om te scheren mar dit doe ik liever niet.

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:10

Korstjes of kale plekken zie ik niet echt enkel een plaats in zijn nek waar hij geschuurd heeft en zijn staart :(

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:31

Hoi allemaal,

Leggen jullie dekens op bij jullie fjorden en zo ja welke en vanaf wanneer?
Mijn 3.5 jarige staat thuis 24/04 buiten met schuilstal, vorige jaar zonder deken aangezien hij nog niet zadelmak was en er nog niets mee werd gedaan.
Nu is hij net op training gegaan om zadelmak te maken en lichtjes in te rijden, vrijdag komt hij naar huis. aangezien hij nu dus af en toe zal bereden worden maar ik hem niet op stal kan zetten zodat hij droog en porper blijft was ik aan het denken om een deken op te leggen.

Momenteel staat hij al vrij dik in zen wintervacht.

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 05:46

Ik zou dekens willen opleggen omdat ze thuis wel in de modder staan ( kunnen droog in schuilstal) en hij dan vaak zo vuil en nat is dat ik hem niet kan opzadelen. Heb wel schrik dat hii met deken te warm zal hebben :( hij staat echt al heel dik in zen vacht

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:25

Heb ik ook aan gedacht maar zonder deken hangt hij nog altijd vol modder dan :( of bedoel je een deken en een streep scheren?

Hij staat tot eind deze week nog op training, daar staat hij na he rijden op stal om te drogen, we krijgen hem niet meer drooggestapt :(

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:23

de racestreep is inderdaad misschien ook wel een goed idee.
Eens hij thuis is staat hij weer 24/24 buiten maar nu staat hij al klam op stal :(


Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:57

Afbeelding
de redden dat ik niet volledig wil scheren is omdat hij 24/7 buiten blijft.

op de foto na 45 min. rijden en zeker 15 min uitstappen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 0 bezoekers