[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:00

Jaaa ik meld me. Ik rijd nu meer dan een jaar een ruin waar ik voornamelijk mee buitenrijd. Dressuur doet hij niet zo graag en moet ook eerlijk bekennen dat ik, zonder les, niet heel veel discipline heb om er zelf kei hard aan te werken. Ben nu een beetje aan het rondsnuffelen naar een tweedehands zadel maar omdat hij niet van mij is enz. ben ik daar niet over uit of ik dat wel moet doen. Toch veel geld.

Maar dit is mijn maat.

Afbeelding

Soms hebben we ruzie omdat we allebei koppig zijn maar over het algemeen gaat het prima.


Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:21

Nee, is ook. Het zadel dat er nu op ligt is aan het einde van zijn latijn en past ook niet 100% en daarom wil ik er ook wat anders op hebben maar wanneer je ook nog een rijbewijs moet gaan behalen enz. wordt dat wel even in de buidel tasten. Ik weet ook niet goed waar ik moet gaan kijken en waar ik op moet letten. Heb altijd de luxe gehad dat op vorige (verzorg)paarden hele fijne zadels lagen.

Waar gebruik jij een barebackpad voor en bevalt het?

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:22

Schrok mijn eigen rot vorige week. Mijn Fjord heeft een spijker in zijn hoef gehad. Y;(
Voor zover we nu kunnen zien geen blijvende schade en hij loopt niet kreupel, maar jeetje als je dan ineens die spijker ziet zitten trekt het bloed wel even uit je gezicht. -O-

En zelfs met een spijker in zijn hoef komt hij in zijn wei aanrennen zodra hij mij ziet. <3 Alleen zo'n goedzak zou dat doen.

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:39

Ik zet hem sindsdien ook iedere dag een kwartier in de Biotex. :) Waar ik mij zorgen om maak nu is het feit dat zijn been dikker is, hoewel dat met de dag wat minder lijkt te worden. Het is ook niet warmer dan het andere been.

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:49

Als ik zo jullie verhalen lees over jullie hete Fjordjes dan denk ik dat ze maar is bij die van mij in de leer moeten. :)) Kan na 2 maanden niet rijden zo met het de bossen in en het maakt hem allemaal niks uit. Heerlijk zo'n bomproof beer van een Fjord. <3

Merk dat het voorjaar in aantocht is want de eerste haren van zijn dikke wintervacht gaan er alweer af. *\o/*


Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:09

Die van mij kan ook wel heet zijn, maar hij is gewoon bijna nooit onder de indruk van bepaalde omstandigheden of objecten. Tijd terug was er ook een flinke rookpluim en zonder blikken of blozen loopt hij er door heen. :) Hij is wel liever lui dan moe. :')

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:11

Haha ja fjorden in de sneeuw is een kloppend plaatje. Hier staan onze fjordjes momenteel in zeiknatte weides.

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:06

Ik vind dat er tegenwoordig teveel focus gelegd wordt op dressuurmatig moeten presteren. Dit zie je bij de koudbloeden maar ook bij de warmbloeden. Laten we eerlijk zijn, de gemiddelde ruiter weet niet wat te doen met een paard dat te heet is voor zijn/haar eigen bestwil.

En nu moeten koudbloeden ook steeds ranker, slanker met ruimere gangen. Wat is er mis met de charme van een nuchtere, robuuste pony die niet staat te briesen en te dansen van een blaadje dat net de verkeerde kant opwaait?

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:14

Sterkte Foss! Y;(

Waar ik huiverig voor ben is dat er met de Fjord dadelijk hetzelfde gaat gebeuren als met de Haflinger in Nederland. Dat zo beetje het enige karakteristieke van de Haflinger nu nog de kleur is en het te veredeld is (Discutabel uiteraard. Iedereen mag er anders over denken). Tevens valt dit ook in zekere mate te zeggen voor de Fries, o.a.

Natuurlijk is het prima dat er verschillende typen Fjorden zijn. Ze hebben allemaal hun eigen talenten of voorkeur voor type werk, maar in godsnaam laat het opgefokte en opgekropte bij de KWPN thuis. Je kan met een Fjord alles, zoals ik geloof dat je met ieder paard alles kan doen. Maar het veredelen om aan een bepaald ideaal plaatje te voldoen of omdat er veel ruiters zo nodig hoge ogen in de sport willen gooien, dan wordt het je reinste ras vern*uking. :x Lekker cru gezegd, maar fokkers mogen zich wat vaker achter hun oren krabben en zich afvragen waar ze nu werkelijk mee bezig zijn. En dit geldt voor de meeste rassen.

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:08

Iedereen wil en wou een veulen van een Totilas, Jazz, Gribaldi etc. Nu plukt men er de vruchten van. Hoe vaak je wel niet een paard ziet dat van gekkigheid niet weet wat 'ie met zichzelf aanmoet en weinig te handhaven is. Wat niet vreemd is want buiten de wei op is een unicum. En dan bakken met geld uitgeven aan osteopaten, masseurs, trainingen en materiaal want blijkbaar is dit nog de enige optie om resultaten te behalen.

Ik generaliseer nu wel als een malle, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe meer die sportwereld mij echt de keel uitkomt. :')

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:40

Je past er mooi op Seven! Leuke fjord. :j

Hier ook rustig. Heb het momenteel zo druk met school dat Menno de kind van de rekening is geworden eigenlijk. Kijk er nu al naar uit om hem dadelijk weer vaak op te kunnen pakken zodra het vakantie is. Hij heeft het ook nodig want hij is aangekomen haha.

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:14

Gefeliciteerd met je kleine!

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:01

Doen jullie je fjorden afspuiten met dit warme weer? Ik rijd hem met deze hitte nu niet ivm tentamens en de warmte, maar weet niet of het heel veel toevoegt om een paard af tespuiten terwijl hij niet heeft gelopen en het alweer wat later op de dag is.

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:03

Dank je voor de tips! Waarschijnlijk denk ik ook dan net te menselijk want ik zou wel zelf genieten van een lauwe douche. :') Ben gisteravond naar hem toe gegaan en hij stond er relaxt bij. Behalve dat er echt belachelijk veel vliegen rondzwermen.

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 23:27

Ik doe ook geen dekens op. Hij staat dadelijk met een ultra dikke vacht die hem goed warm doet houden. Enige nadeel is dan wel weer dat het zweetseizoen voor hem dan geopend is. Vooral wanneer het nog niet echt koud is maar hij wel al een dikkere vacht begint te krijgen, is ie binnen een halfuur met rijden bezweet en goed ook.

Laatst een zwaar ritje met hem gedaan. :D

Afbeelding

<3 :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, larissa367 en 2 bezoekers