[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:30

Mag ik mij hier ook melden :) ?

Ik train ook een fjord :D , hij is van mijn beste vriendin. Zelf heb ik 'gewoon' een bruin sportpaard die ik uitbreng in de M2.

Maargoed terug naar de fjord :).
Zijn naam is Boris en we ik start hem nu sinds 9 maanden.

Zijn in februari 2016 onze eerste wedstrijd gestart en zijn op dit moment M1 + 2 .
Hij doet het ontzettend goed op wedstrijd! Hij heeft nog nooit een proef géén winstpunt gehaald en haalt geregeld scores van 195 + en eerste prijs tussen de paarden.


Dit zijn wij :) foto's zijn van afgelopen zomer in de L1.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:39

Bedankt :D

Ja Boris is groot hij is rond de 1,56 :j

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:19

Oh vervelend zeg! Lijkt mij eigenlijk geen joligheid. Komt ze wel buiten? Mijn eigen paard kon ook zo doen maar dat doet hij alleen als hij weinig buiten komt. Ben daarom vorige maand ook verhuisd zodat hij nu elke dag minimaal 6-8 uur buiten staat. Anders is het ook niet gek natuurlijk

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:31

En als jullie eerst longeren ? ´Mijn´ fjord doet dit niet gelukkig. Maar mijn eigen warmbloed paard heeft het ook wel gedaan. Die longeer ik dan eerst even voor het rijden en dan pas erop.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:21

Dat zou het dan best kunnen zijn hoor! Vorige winter stond mijn paard ook een paddock waarin hij niet kon rennen. Was die ook knetterheet. Nu staat die gewoon op groot stuk land en niks aan de hand.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:29

Wat een avontuur fabster!

Welkom :)

Hier gisteren weer op wedstrijd geweest :) hij deed het weer goed vooral de eerste proef was genieten! Beide proeven gewonnen met 197 en 187 waarbij de eerste proef 15 punten los van nummer 2. Dat vind ik altijd zo leuk dat die dan de grote kwpners eruit loopt :D

Nu alweer M1 + 8 na een klein jaartje wedstrijden rijden. Hopen eind februari ons M2 debuut te maken en dan volle koers naar de Z :))

Vorige week nog een leuke clinic gereden bij Herman Wientjes. Die vond hem ook super gaaf met veel talent voor het hogere werk *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:58

Lage neusriem en dubbelgebroken watertrens.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:43

Hengts of ruin dat maakt toch helemaal niks uit? Het blijft hetzelfde paard hoor. Heb met hengsten gewerkt met merries en nu 2 ruinen zijn allemaal karaktepaarden ook de ruinen.

Ik ben zelf van mening dat als een dier geen dekhengst is je beter kan castreren. Hier op stallen ook meegemaakt dat de brave hengst toch ineens de kolder in de kop kreeg en uitbrak met alle gevolgen van dien. Waarom dan risico's lopen.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:19

Aco schreef:
Amber_ schreef:
Verkopen als hengst heeft geen nut Aco ben ik bang, hij zal hoogstwaarschijnlijk bij nieuwe eigenaar ook gecastreerd worden. Uiteindelijk moet je idd leven met je familie, hebben zij dan nare ervaringen met hem?


Olaf heeft nare ervaringen gehad denk ik met mannen, doet helemaal anders bij mannen dan vrouwen. Zo heeft hij overlaatst mijn vriend meegehad tijdens het steigeren wanneer hij wou vluchten. Dus niet opzettelijk willen aanvallen, hij wou zich enkel lostrekken. Hierdoor is de bal wat aan het rollen gegaan voor een castratie

Tja maar dat snap ik wel... je post hier eerder in het topic ook berichten met dat hij 'gevaarlijk' gedrag vertoond. Dat is niet iets wat je wil. Mijn paarden mogen niet steigeren en trappen ook niet als ze willen vluchten. Mijn paard heeft het ook niet op mannen maar hij kan zich gewoon gedragen.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:29

Gaat mij net zo Marcella. ik vind het gedrag wat je nooit wel degelijk hengstengedrag namelijk.. Ik denk dat je je paard er een plezier mee doet. Nu heeft hij wel hormoonprikkels maar mag niet en hij reageert als ik je berichten over een bit mag geloven dus wel op merries. Ik ken wel mensen die hengsten hebben die niet dekken maar die staan dan gewoon aan huis en hebben daar dus al geen prikkels van merries. En ook die mogen niet zulk gedrag vertonen.

Maar met dit gedrag en gewoon in pension vindt ik levensgevaarlijk.


Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:04

Tja helemaal zelf weten maar op basis van wat jij hier op bokt verteld vind ik het absoluut niet klinken als een braaf paard.

Misschien bedoel je het niet zo maar het komt op mij over alsof je voor de leuk een hengst wil die je eigenlijk niet in de hand kan houden.

En nee een hengst onder het zadel hoeft niet te reageren op een merrie dat is nergens voor nodig hij kan zich bezig houden met de ruiter en niet met de omgeving :)

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:07

Tja.... onze sportieve fjord is ook bom proef. Je kan er werkelijk alles mee. Schrikt nooit. Je kan zonder tuig op buitenrit. Weken laten staan en dan erop, een kanon naast afschieten... maar Z lopen kan hij ook. Dus het is niet zo dat een sportieve fjord gelijk staat aan een ril ding.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:24

Ik vind het wel een beetje vooroordelend... Ik heb ook een ´sportpaard´ een echt typisch zeer sensibele ruin. Ja hij is op concours snel kijkerig maar dat betekend niet dat het een gevaarlijk monster zou zijn waar je niks mee kan..

Hij komt elke dag de hele dag op de wei. En ja geloof het of niet :)) je kan er mee op buitenrit, vakantie en weet ik wat. Dit kan je ze prima leren namelijk :) .

Daarinetegen had ik een ouderwetse haflinger waar dit alles dus níet mee kon := het zegt niets.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:28

Maar of er bewust gefokt wordt op zulke paarden is ook maar de vraag.
De ouders van Boris waren beide een heel stuk kleiner dan hij geworden is en waren ook een stuk ouderwetser. Er is gewoon een leuk hoogbenig groot fjordenveulen uitgekomen :))

Hij is 1,55 maar toch echt nog wel fjord hoor :)
Afbeelding

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:16

Ik scheer gewoon helemaal en dan in dekens :) heb hem zondag al volledig geschoren.

Afbeelding

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:08

Er is toch niks mis met 2x scheren? Ik red het echt niet met één keer hoor :=
Hij moet wel goed kaal zijn anders zweet die zich nog rot en wordt daar sloom van. Als ik de vacht weer te dik vindt scheer ik hem af :j of dat nou 1 of 6x per jaar is.

Ik heb een maand geleden al geschoren en zondag weer. En zal vast nog wel 1 of 2 x moeten deze winter.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:49

Leuk dier!

Hier ook lange manen :) knot ze ook altijd op wedstrijd



Afbeelding
Afbeelding

Hier al poosje niet gereageerd maar lees nog wel steeds mee :j Boris mag inmiddels al Z1 starten dus dat gaat de goede kant op *D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers