[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:57

Anita45 schreef:
xxVon schreef:
Kan je die naar mij toesturen? Ik denk dat ik die foto ook al heb maar voor de zekerheid. Heb je toevallig ook een foto van haar moeder Miriam (v Havstad) ze is van de fam Wijlhuizen in Vaassen.


Zit je ook op FB? Zo ja stuur me daar dan even een berichtje (Anita Verhoeven-de Goede) dan stuur ik je daar de foto's toe want ik heb er idd ook eentje van haar moeder.


Ik heb je een verzoek gestuurd via Facebook

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:30

Anita45 schreef:
xxVon schreef:
Ik heb je een verzoek gestuurd via Facebook


En geaccepteerd en je foto's toegestuurd.


Bedankt, ik heb de foto's ontvangen. Die van Bente met haar veulen had ik inderdaad al, maar foto van haar moeder is erg leuk om te hebben.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 06:55

Fabster schreef:
Hier hadden we een heel avontuur. We zouden al naar de Drunense Duinen gaan met de honden, maar het was zulk mooi weer, dat ik echt zin had om te rijden. Dus ponies opgeladen, honden opgeladen, man opgeladen met fototoestel, dochter in haar skipak gehezen en op pad. Daar aangekomen raakt Caj helemaal over de zeik over de drukte of weet ik wat en trekt zo mijn hoofdstel kapot! Niks meer aan te redden. Had nog geprobeerd iets met de keelriem van pony van dochter te doen, maar het was echt een verloren zaak. Ik dacht echt dat we weer naar huis konden. En ik zat nog niet eens in het zadel!

Gelukkig had ik haar touwhalster om gelaten (ik weet niet waarom. Doe ik anders nooit.) Daar was ik nu heel blij om. Dus teugels aan het touwhalster gehangen en dan maar wandelen. Maar dat was echt dramatisch. Ze was echt aan het drammen en het werd er niet beter op. Dus op een rustig stuk ben ik er toch maar op geklommen; op hoop van zegen.

En ze was me toch braaf! Niet te geloven! Als ze had besloten om te gaan rennen en te stieren, had ik echt geen stuur en geen rem gehad. Maar ze was echt super! Af en toe wat drammen, maar kon met de zweep wat links en rechts aan tikken om aan te geven dat ik toch echt de andere kant op wou (of stil wou staan). Ze was dan meteen voor rede vatbaar. Echt zo supertrots op mijn drammerige heethoofd! <3



[ [url=m/HdlGtK.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j0TXbl.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G8tdVy.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bWSJ61.jpg]Afbeelding[/url] ]


WoW wat snap, denk niet dat ik het gedurft had. Fijne foto's ook

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:34

Micklemhoofdstel met enkelgebroken bustrens

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:10

Bente heeft dat niet echt, als ik wegrijd bij een ander paard gaat ze voornamelijk hard gillen, ik moet dan even streng op dr zijn, maar als we dan 100 meter verder zijn is er niets meer aan de hand. Toch een restje van het tijdelijk alleen staan (ze zag wel andere paarden en er liepen schapen in dr weide, gelukkig hebben we nu twee bolle shetjes erbij)

Verder is ze een schat met buitenrijden en als ik naar de binnenbak ga (meestal in t donker) kan ik gewoon langs de weg met lange teugel rijden terwijl we ingehaald worden door alle melkwagens die s avonds naar de boerderijen gaan. In het bos is ze voorwaarts maar nooit gevaarlijk.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:49

Lucia88 schreef:
Leuke reacties!
Ja Glitter kan ook wel heet zijn hoor, maar nooit dat ik haar niet meer kan vertrouwen :) ons avontuur in het donker bevestigde wel hoe betrouwbaar ze is <3
Ik wil nooit meer iets anders dan fjordjes :o



Ja zeker, dat heb ik ook met Bente. Vind het juist fijn dat ze wat heter is, anders gaan we die endurance afstanden nooit redden. Ze heeft tenminste de lust om te lopen.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:45

Aco schreef:
Ik denk dat er ook vooral een verschil is tussen heet zijn, willen blijven werken en lopen of heet zijn en van alles echt verschieten en overgevoelig zijn.
Mijn kanjer is ook altijd heet in het eerste opzicht (zou altijd blijven lopen), maar er mag een bom ontploffen naast hem en daar kijkt hij (gelukkig!) nooit vanop :D
Ben super blij met deze combinatie want dan heb ik het beste van 'beide' werelden zeg ik dan altijd :D


Ja precies die van mij =)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:07

Ik ben het eens met wat jullie allemaal zeggen, maar toch heb ik een fjord die niet onverdienstelijk doet in de sport (endurance). En het is helemaal niet dat ze daarvoor speciaal gefokt is ( ze is een Sverre x Havstad). En nu gaan we die grote afstanden met hoge snelheid nooit halen, maar die ga ik met mijn slechte rug ook niet volhouden.
Aan de ene kant is het fijn dat fjorden niet elke dag gereden hoeven te worden en bomproef zijn (die van mij stond gisteren te grazen tegen een wapperende vlag aan ^^) maar vaak staan fjorden veel te dik ergens grasmaaier te zijn, terwijl ze tot heel veel meer in staat zijn.

Beetje het idee van: we nemen er wel een fjord bij, want daar hoeven we toch niet zoveel mee te doen. Beetje hetzelfde gedachte gang wat mensen hebben met shetlanders. Niemand gaat een duur, hoog sensibel top dressuur paard erbij nemen als weidemaatje.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:07

Foss schreef:
xxVon schreef:
Ik ben het eens met wat jullie allemaal zeggen, maar toch heb ik een fjord die niet onverdienstelijk doet in de sport (endurance). En het is helemaal niet dat ze daarvoor speciaal gefokt is ( ze is een Sverre x Havstad). En nu gaan we die grote afstanden met hoge snelheid nooit halen, maar die ga ik met mijn slechte rug ook niet volhouden.
Aan de ene kant is het fijn dat fjorden niet elke dag gereden hoeven te worden en bomproef zijn (die van mij stond gisteren te grazen tegen een wapperende vlag aan ^^) maar vaak staan fjorden veel te dik ergens grasmaaier te zijn, terwijl ze tot heel veel meer in staat zijn.

Beetje het idee van: we nemen er wel een fjord bij, want daar hoeven we toch niet zoveel mee te doen. Beetje hetzelfde gedachte gang wat mensen hebben met shetlanders. Niemand gaat een duur, hoog sensibel top dressuur paard erbij nemen als weidemaatje.


Wat leuk ik had ook een Sverre x havstad.


Oh dat is leuk! Dat is de eerste waarvan ik dan weet.
Ik merk dat je in verleden tijd praat, is hij/zij er niet meer of naar een andere eigenaar gegaan?
Leek/Lijkt hij/zij op die van mij?


Afbeelding

Afbeelding

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:51

Foss schreef:
Xxvon ze is 2 weken geleden ingeslapen.


Dat is erg verdrietig, sterkte met het verlies.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:44

jordal schreef:
Lekker zonnebaden
[ [url=m/X7jAmC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker wandelen

[ [url=m/POUAXu.jpg]Afbeelding[/url] ]


En vandaag een onderhoudsbeurt door de osteopaat

[ [url=m/Hy7y6N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij wordt een oud mannetje maar geniet nog volop van het leven



Hij staat lekker te slapen bij de behandeling. Enne hij mag wel volop genieten van t leven, wou dat ik zo behandeld werd ;)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:47

Een vraagje voor mensen die fjordensport rijden bij de fjorden stamboek.

Als ik mijn diploma B dressuur wil rijden as 29 juli, zodat ik op de fjordendagen dan dressuur kan starten.
Moet ik dan al helemaal in wedstrijd outfit? aka wit dekje, witte broek, knhs goedgekeurd hoofdstel (heb nu een micklem multi), witte bloes, plastron en jasje (mag dit ook een zwarte hema blazer zijn?) :?

Dit is namelijk iets wat mij tegenhoudt om dressuur te starten.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:11

Aanstaande zaterdag de keuring in Lexmond. Heb er super veel zin in maar ook wel gespannen, wat nu als ze mn meisje niets vinden :=
Verder moet ik haar nodig wassen, maar paarden wassen is niet echt mijn hobby.. Wat we doen awt nog het meest op wassen lijkt is lekker afspuiten na het rijden als t warm weer is en daarna in t zand rollen _O-

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:05

Amber_ schreef:
xxVon schreef:
Aanstaande zaterdag de keuring in Lexmond. Heb er super veel zin in maar ook wel gespannen, wat nu als ze mn meisje niets vinden :=
Verder moet ik haar nodig wassen, maar paarden wassen is niet echt mijn hobby.. Wat we doen awt nog het meest op wassen lijkt is lekker afspuiten na het rijden als t warm weer is en daarna in t zand rollen _O-


*\o/* leuk ik ben er ook met de paardjes !



Ah super leuk om je daar te ontmoeten, welke paarden neem je mee?

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:23

Amber_ schreef:
Mijn gra merrie met hengstveulen en mijn gull merrie met pleeg veulen :D. Hele happening haha



Ja zeker, en ik maak me al zorgen om 1 merrie. Je gull merrie is Arwen toch? Vond haar foto's erg mooi om te zien, kijken hoe ze in het echt is.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:11

Amber_ schreef:
[ [url=m/c9pOwC.png]Afbeelding[/url] ]



Vind het wel jammer dat er niet echt een tijdschema is... ik zit dus in keuring merries ouder dan 8 en B1 diploma proef, maar moet dus op de dag zelf maar uitvinden hoe laat dat allemaal is.

Ben gewend van Endurance dat er een tijd schema is, zo laat dit open/dicht. zo laat keuren zo laat starten ect. Dat is duidelijk en daar hou ik wel van.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:03

Anita45 schreef:
Een Fjordenkeuringsdag is bedoeld als een gezellige dag allemaal met elkaar en dan maakt het niet zo veel uit hoe laat je aan de beurt bent.



Nee dat snap ik wel, maar ik zou die dag chronisch bang zijn dat ik te laat ben of de omroep mis ect ect.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 06:35

Marrleen schreef:
Zie nu dat het alweer een tijdje stil is hier in het topic... Ben zelf ook lang afwezig geweest, oeps!

Ik zag een paar pagina's geleden twee Fjorden langskomen die ook Sverre x Havstad zijn/waren. Mijn verzorgFjord is ook Sverre x Havstad!
En ik heb Tordis op de koudbloeden facebookgroep langs zien komen! Superleuk!!

Wij gaan binnenkort de switch van (mislukt) dressuur naar western maken. Ylga heeft geen plezier meer in dressuur (moet ook zeggen, volgens mij heeft ze dat nooit echt gehad) en mij maakte je al nooit blij met echt dressuur en tegenwoordig nog minder. Tijd voor western dus. Hoe gaat het met jullie Fjordjes? :)



Ja mijne is Sverre x Havstad. Gaat super goed ben nog steeds zo blij met dr. Succes met t western, vond de zadels altijd zo mooi <3

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:59

Mijne heeft gigantische witte plekken van het zadel van de vorige eigenaar.. (je ziet de kussens zitten zeg maar).. en dat valt eerder op in de winter, niet zozeer dat ze donkerder wordt maar dr haren worden langer, dus ook de witte.. Dus het lijkt dan erger.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:26

Fabster schreef:
Is dat niet weggetrokken dan, Von. Dat had die van mij ook. Zag je trouwens beter in de zomer. Maar na een paar verharingen helemaal weg.


Nee, ik heb haar nu 2 1/2 jaar en haar rug is nog even wit. Is ook wel schade toegedaan in 7 jaar door de vorige eigenaar.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:31

Oh dan zijn die van mij ook irritatie plekken. Kan dat van een dekje zijn? Ik heb altijd gereden met schaap scheerwol. Leek me t meest natuurlijke.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:13

Nu ben ik wel benieuwd met wat voor dekjes jullie dan rijden. Ik heb laatst een manmat aangeschaft: https://www.ems-webshop.com/a-43551355/ ... d-cut-out/
en nu kan ik wel zeggen dat ze meer zweet onder dr singel dan onder het dekje, dus dat zou wellicht helpen voor de eventuele hittestress.

Heb de rest van de tijd met deze gereden: http://www.laviniamitchell.com/html/lm_ ... mnahs.html

Bedankt voor de info, misschien zijn het dan toch niet de drukplekken die ik dacht dat ze altijd had, want het is wel wit.. maar niet drukplek wit

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:58

Zonder deken, in de winter overdag op t beton met schuilmogelijkheid. Als ze teveel zweet scheer ik dr hals eruit, maar dan alsnog zonder deken (hals is bij de meeste dekens toch open)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:42

Samy24 schreef:
Ik zou dekens willen opleggen omdat ze thuis wel in de modder staan ( kunnen droog in schuilstal) en hij dan vaak zo vuil en nat is dat ik hem niet kan opzadelen. Heb wel schrik dat hii met deken te warm zal hebben :( hij staat echt al heel dik in zen vacht


Als ie vuil/nat is onder t zadel gewoon een spons en water pakken. Modder/zand eruit spoelen en dan het zadel erop. Nat onder t zadel is niet erg, vuil wel.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:41

Anita45 schreef:
Uiteindelijk zou ieder paard zonder deken kunnen in de winter (uitgezonderd natuurlijk paarden die door ziekte of zo zichzelf niet warm kunnen houden). Een betere jas dan die van hunzelf bestaat er niet. Maar wij mensen verzinnen dat we voor ons eigen gemak er dekens op willen leggen en ze kaal gaan scheren. Of dat voor het paard zelf nou zo goed is daarover heb ik mijn twijfels want je verstoort er toch de natuurlijke gang van zaken mee.


Alleen een borst/hals eruit scheren kan ook ,dan kunnen ze gewoon zonder deken blijven staan en geeft toch verlichting met werk.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers