[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 09:51

Je nieuwe paardje geen fjord?


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:17

Nope, lijkt niks op een fjord :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:18

Mijn oude ruin heeft dat nog wel eens. Moet er altijd erg om lachen, maar ook bang dat hij valt. Is wel eens gebeurt ook. Maar even laten uitrazen en daarna hebben we wel weer contact. Soms, als hij zo aan bet rennen is en ik hem niet meer terug krijg (is bij los werken), wil ik dan in ieder geval de richting bepalen. Het tempo last ik dan wel even zitten. Hij mag af en toe best even uitrazen, als hij daar behoefte aan heeft.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:28

Ik zit niet op hem, als hij zo raar doet. Ik zit trouwens helemaal niet meer op hem. En hij staat 24/7 buiten, dus daar kan t niet aan liggen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:09

Ik wil ook zo n kerstmuts voor mijn paard. Maar hier verkopen ze ze niet :(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:44

Hier hadden we een heel avontuur. We zouden al naar de Drunense Duinen gaan met de honden, maar het was zulk mooi weer, dat ik echt zin had om te rijden. Dus ponies opgeladen, honden opgeladen, man opgeladen met fototoestel, dochter in haar skipak gehezen en op pad. Daar aangekomen raakt Caj helemaal over de zeik over de drukte of weet ik wat en trekt zo mijn hoofdstel kapot! Niks meer aan te redden. Had nog geprobeerd iets met de keelriem van pony van dochter te doen, maar het was echt een verloren zaak. Ik dacht echt dat we weer naar huis konden. En ik zat nog niet eens in het zadel!

Gelukkig had ik haar touwhalster om gelaten (ik weet niet waarom. Doe ik anders nooit.) Daar was ik nu heel blij om. Dus teugels aan het touwhalster gehangen en dan maar wandelen. Maar dat was echt dramatisch. Ze was echt aan het drammen en het werd er niet beter op. Dus op een rustig stuk ben ik er toch maar op geklommen; op hoop van zegen.

En ze was me toch braaf! Niet te geloven! Als ze had besloten om te gaan rennen en te stieren, had ik echt geen stuur en geen rem gehad. Maar ze was echt super! Af en toe wat drammen, maar kon met de zweep wat links en rechts aan tikken om aan te geven dat ik toch echt de andere kant op wou (of stil wou staan). Ze was dan meteen voor rede vatbaar. Echt zo supertrots op mijn drammerige heethoofd! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:30

Ik rij zonder bit, maar met hackamore.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:39

Dat lijkt me ook. Alleen.....waar ga je hem dan stallen? De meeste pensionstallen zijn niet erg happig op hengsten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:26

Welke omgeving is dat dan, Aco? En waarom zou je hun mening volgen, als je het er niet mee eens bent? Als het zo goed gaat, is het toch prima?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:04

Hier weer even een avontuur met mijn Caj. Caj is (soms denk ik wel eens: helaas) geen saai paard. En een rustige fjord al helemaal niet. Ze is een rillerige arabier in een fjordenjas, maar wél met bijbehorende fjordendrammerigheid. Je verveelt je dus nooit met haar.


De magnesium is al even op en ik kom er niet aan toe om even nieuwe te halen. Die houdt haar aardig rustig nl. Tel daar een harde, koude noordoosterwind én een nieuwe route voor een buitenrit en we hebben een feessie met die meid....

Ze was natuurlijk al schrikkerig en schieterig. Maar op een pad waren ze bezig met allemaal landmetermateriaal, gravers en er warennieuwe bomen aangeplant en er lage stapels houten paaltjes langs het pad. Caj zag het niet zitten. En aangezien ik liever niet in het prikkeldraad beland, ben ik maar even afgestapt.

Dat leek goed te gaan, maar Caj zou Caj niet zijn als er toch niet even iets gesloopt kon worden. Dus ze gooit haar kop naar de grond, gaat in de teugel staan en kloink, musketonhaak can de teugel kapot. Sta ik daar weer met een teugel die niet meer vast kan :roll: . Gelukkig had ik nog een karabijnhaak aan mijn zadel hangen, dus die maar even gebruikt. Anders had ik terug kunnen lopen.

Ik word er wel eens moe van. Het gaat echt nooit eens vanzelf met die meid. Maar goed, als het dan wel eens lekker gaat, ben ik extra blij.

We hebben de nieuwe route gewoon afgemaakt en het was toch nog een kleine 20 km. En we zijn ook weer heel thuis gekomen. Dus eigenlijk valt het nog mee... _O-

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:14

Nee, als ik voorop loop, komt ze wel mee, hoor. We zijn inmiddels aardig ingewerkt op elkaar. En als ze ergens achteraan kan, is het goed. Als ze maar niet eerst of alleen hoeft. Maar ja. Ik ben nou eenmasl alleen. Dus ze heeft pech.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:11

Dat heeft Caj ook, als er iets is wat anders gaat of anders is dan normaal. Ze heeft dan eventijd nodig om te bepalen hoe gevaarlijk het is.

Soms word ik nog wel eens moe van haar gedoe onderweg. En gisteren op 2 momenten dat ze besloot om het gewoon niet te doen. Dan moet ik echt heel streng zijn. Vind ik zelf niet prettig, maar heb gemerkt, dat als ik dat niet doe, dat ze echt irritant wordt. Als ik last merken dat het echt nuet gaat gebeuren, geeft zehet op. En ik had een heerlijk relaxte rit verder.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:24

Haha, die van mij dan weer niet. Ze is zuinig met haar energie, behalve als het om schrikken gaat. :+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:27

Ha Aco, dat is zeker waar! Ik heb het slechtst van beide: liever lui dan moe en schiet voor alles opzij! _O-

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:31

Hier krijgt Caj al een aardig zomervachtje. Het beertje is er wel af. Ze verhaart ook als een wilde.

Leo komt ook al lekker door zijn haar. Hoop dat het doorzet. Door de cushing ging t vorig jaar mis. Maar toen ik m lijnzaad ging geven, was ie met 2 weken door zijn vacht heen. Maar toen was t wel
al juni. Dus hopelijk dit jaar beter. Geef m nu de hele tijd al lijnzaad.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:33

Klopt. En niet iedereen wil een heethoofd, maar genoeg willen wedstrijden rijden. Dus de koudbloeden moeten er ook aan geloven. Anders valt er geen geld in te verdienen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:45

MorganeR schreef:
Nu duurt het bij mij waarschijnlijk nog wel een paar jaar, maar ik zoek dan echt een knol á la opzadelen of erop springen, touwhalstertje om en gaan met die banaan, uren de velden in... Geen hittepetit die ik iedere dag dressuurmatig uit moet putten om geen vliegcursussen te krijgen...

Nu hoor ik veel "maar niet ieder paard kan bitloos gereden worden", maar ik draai dat dan om en zeg "als het paard niet braaf genoeg is om buiten bitloos te kunnen, is het niet het paard voor mij.


Als je dat soort paarden vindt, waarschuw mij dan ook even! :)) Die wil ik ook wel! Maar daar ken ik er maar 1 van en die is nog van horen zeggen ook! Wel een fjord trouwens :))


Die van mij wil ook wel alle kanten heen schieten. Alhoewel ze steeds beter te pruimen is. En inderdaad een x met touwhalster de Drunense Duinen in geweest, toen ze eerst haar hoofdstel had geslooptmet haar hectische gedoe.... :roll:

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 05:55

Ik heb ooit een fjord gezien! Die had dan nog een fjordenkleur, maar zag er qua bouw uit als heel iets anders. En dan een fjordennek en -kop op geplakt. Zag er zo raar uit! Alsof ze aan het knippen en plakken waren geweest. Maar dat was dan de luxe fjord! >;)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:38

Ik zie graag dat een fjord een fjord blijft. Ipv dat alles wordt aangepast op de dressuur. Wat natuurlijk niet weg neemt, dat je met een fjord ook gewoon mee kan doen aan wedstrijden. Ze zullen mss geen olympisch kanpioen worden, maar dat hoeft dan ook niet.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:52

Het probleem is natuurlijk dat de fokkers geld willen verdienen. En paarden in de sport leveren nou eenmaal meer op. Dus wordt alles veredeld en is inderdaad straks alleen de kleur nog over. Ik vind dat ook zonde. Ik hou van de fjord. En natuurlijk gaat alles met zijn tijd mee, maar om nou overal een kwpn-achtig type van te maken... :n . Mss moeten ze de kwpners iets minder hectisch gaan fokken. Kan de gewone wedstrijdrijder daar ook mee overweg en kunnen de andere rassen gewoon zichzelf blijven.

Foss, sterkte. Vreselijk! :(:) Y;(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:06

Hij heeft in ieder geval zijn naam al mee! <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:35

Wauw Lucia! 45 km is niet niks!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:13

Mag altijd. Hier gebeurt even weinig. Cajra heeft af en toe wat vulling op haar pees. Dus ben nu aan het uitvogelen wanneer dat komt. Met wandelen (aan de hand) bijna niet. Morgen ga ik datzelfde rondje wat ik heb gewandeld, rijdendin stap doen. Eens zien wat er dan gebeurt. Zaterdag komt de hoefsmid kijken. Volgende week de DA. Ze heeft er verder geen last van. Is niet warm of pijnlijk. Dus we kijken het voorzichtig eens aan.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:24

Leuk, Tordis02! Gefeliciteerd met je aanwinst.

Ik sop Caj na het rijden wel even af. Vanmorgen vroeg vertrokken, maar niet vroeg genoeg. Kwam rond 10.00 uur terug en toen was t al bloedheet. Heb haar benen gekoeld en afgesponst. Voelt (in ieder geval voor mij) toch iets frisser.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:19

_O- goeie foto!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker