[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:55

Proficiat!! Heb je er een foto van? (of heb ik deze gemist in het topic?)

some horses are worth melting for ♥ Olaf


Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:25

En nu is al mijn plezier eventjes goed weg na 1 enkel ritje :(
Heb sinds februari een fjord gekocht na jaren verliefd geweest te zijn op dit ras en ik echt geen plezier meer had in het rijden van BWP'ers en KWPN'ers. Ik had enkel schrik door een zeer ernstige val gehad te hebben.
Nu heb ik een fjord gekocht, een hengstje van 3jaar die ik volledig zelf opgeleerd heb. We pakken alles rustig aan en het plezier staat voornamelijk op de eerste plaats. Ik krijg echt mijn durf terug, mijn plezier,... Hij brengt mij echt zoveel geluk.
Maar nu was ik vandaag aan het rijden, en echt al relatief goed vind ik persoonlijk (zo foto in mijn profiel). Krijg ik vandaag echt kleinerende dingen te horen over het feit dat het MAAR een fjord is...
Ik ben gewoon gestopt met rijden, zag het echt eventjes niet meer zitten... Ik had eventjes zo iets van: 'Sorry, maar sommige KWPN'ers van 3jaar lopen belange nog niet zo goed als mijn stoer ventje' maar durfte niets te zeggen natuurlijk.
Waarom moeten onze fjordjes altijd zo 'afgeschreven' worden...

(Sorry moest dit even van me afschrijven en dit leek mij wel gepast bij jullie.)

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:01

@Yacintha, weet je nu al iets meer over je knuffelbeer?

Zijn er hier toevallig ruiters die even zot zijn als ik in het hoofd en een cyclus hebben meegereden met hun fjord?
Mijn fjordenman is nu3.5jaar en ik zou volgend jaar graag starten met een paar wedstrijden... Maar i.p.v. de gewone E/A proefjes (B-proefjes in Nederland), ga ik denk ik starten met hem in de cylcus 4jarige dressuurpaarden... (Dressuur is er toch voor het paard en niet omgekeerd dus waarom niet denk ik dan)... Nog mensen die zo zot waren/zijn als ik die echt mee gaan strijden tegen de 'sjiekere' dressuurpaarden?

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 07:24

Amber_ schreef:
Aco schreef:
@Yacintha, weet je nu al iets meer over je knuffelbeer?

Zijn er hier toevallig ruiters die even zot zijn als ik in het hoofd en een cyclus hebben meegereden met hun fjord?
Mijn fjordenman is nu3.5jaar en ik zou volgend jaar graag starten met een paar wedstrijden... Maar i.p.v. de gewone E/A proefjes (B-proefjes in Nederland), ga ik denk ik starten met hem in de cylcus 4jarige dressuurpaarden... (Dressuur is er toch voor het paard en niet omgekeerd dus waarom niet denk ik dan)... Nog mensen die zo zot waren/zijn als ik die echt mee gaan strijden tegen de 'sjiekere' dressuurpaarden?


Zijn er genoeg die het doen hoor :j Ik heb het zelf ook regelmatig gedaan.
Zoals Marcella ook al zegt, ik vind tegenwoordig dat er gewoon eerlijk gejureerd word.


Dit hoop ik heel erg! Moet zeggen dat ik bij de gewone provenciale wedstrijden zelf nog nooit fjorden heb gezien bij ons(VLP, LRV wel/ jumpings wel, dressuur niet). Cyclussen zijn nationaal... Dus misschien zie ik er zo wel verschijnen.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:06

Feelsoproud schreef:
Aco schreef:
Zijn er hier toevallig ruiters die even zot zijn als ik in het hoofd en een cyclus hebben meegereden met hun fjord?
Mijn fjordenman is nu3.5jaar en ik zou volgend jaar graag starten met een paar wedstrijden... Maar i.p.v. de gewone E/A proefjes (B-proefjes in Nederland), ga ik denk ik starten met hem in de cylcus 4jarige dressuurpaarden... (Dressuur is er toch voor het paard en niet omgekeerd dus waarom niet denk ik dan)... Nog mensen die zo zot waren/zijn als ik die echt mee gaan strijden tegen de 'sjiekere' dressuurpaarden?


Ik durf het niet met zekerheid zeggen,moet je eens nakijken,maar volgens mij mag je zelfs niet met een fjord starten.
Cyclus jonge dressuurpaarden is op nationaal niveau,en nationaal mag je niet met een pony tussen de paarden starten.

Ik rijd al jaren VOR,en daar heeft jaren geleden wel een tijdje een fjord meegelopen.Die kreeg echter zelden de punten die hij verdiende :( :( .

Ik heb nu een fjordenmerrie van 1,5 jaar,en het plan is ook wel om haar in de toekomst af en toe bij de VOR te starten,maar grote verwachtingen heb ik er niet van.


Meen je dit? Hmmmmz jammer... Zal de vlp er nog eens over mailen. Had hen nochtans al eens gemaild en toen was het antwoord ja (maar dan had ik wel niet uitdrukkelijk gevraagd over de cyclus, wedstrijden in het algemeen).

some horses are worth melting for ♥ Olaf


Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:34

een gecombineerde neusriem (aansnoerneusriem) met een enkelgebroken koperen bit. Vroeger nog gereden met een Dtrens, liep hij ook goed op maar was te groot. Dubbel gebroken gaat totaal niet bij mijn hete bink :D Wanneer hij dan merries ziet heb ik geen controle meer

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:30

Ik heb vandaag mijn afspraak gemaakt voor de castratie van Olaf |( Zit al de hele tijd te huilen.
Ik wil geen ruin, ben verzot op hengsten en hun karakters, maar de druk van de mensen rondom mij hebben me wat in die richting geduwd.
Als ik dit op voorhand had geweten, dat had ik me eerder een fjordenmerrieke gezocht met een serieus koppig merriekarakter. Maar is nu te laat he :(

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:06

De pensionstallen die ik opzoek laten uiteraard hengsten toe dus geen problemen hierbij. Hij stond vorig jaar zelfs in een eigen weide uiteraard maar tussen merries, keek hij niet van op (tenzij ze roepen uiteraard roept hij terug).
Maar mijn omgeving vind het te gevaarlijk, en dit dacht ik hierdoor ook dat het gevaarlijk is... maar hij heeft me nog nooit in problemen gebracht of in onveiligheid.
Maar ja wil geen problemen met mijn omgeving, dus volg maar mooi hun mening zeker. Al weet ik niet als dit het beste is. Olaf is zo gelukkig als hengst en hoeft echt niet in te boeten daardoor. Heb zelfs al zitten denken dat verkopen dan zelfs een betere optie is... ik weet me echt geen raad

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:41

Dichte familie, dus mensen waar ik echt wel rekening mee wil houden. Lig er alleen wat in de knoop in met mezelf.
Maar misschien stel ik me wel aan, en wordt het later gezien de beste keuze die ik ooit gemaakt heb? Probeer mij zo wat op te peppen.
Sorry maar wou hier ook wat mijn hart luchten en jullie zijn zowat de zondebokken geworden.
Was alleen mijn droom om ooit een fjordenhengstje te hebben,en nu ga ik hem weer moeten opgeven

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:04

Ja heb dit ook Feelsoproud, ik vind dat hengsten inderdaad net dat tikkeltje iets meer hebben dan ruinen. Merries vind ik dan ook wel weer super leuk daar deze in het algemeen echt wel een sterker karakter hebben dan ruinen.
Jullie moeten me niet verkeerd begrijpen, vind ruinen ook super he! Maar voor mezelf zie ik eerder een hengst of als dit niet gaat een merrie. Maar nooit van mijn leven wou ik een ruin.
Er komen echt meer voordelen bij te kijken bij ruinen dan bij hengsten, dat besef ik ook. Maar toch heb ik er zo'n zwak voor. Laat ons hopen dat Olaf mij het tegendeel kan bewijzen want de afspraak staat vast.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:06

Amber_ schreef:
Verkopen als hengst heeft geen nut Aco ben ik bang, hij zal hoogstwaarschijnlijk bij nieuwe eigenaar ook gecastreerd worden. Uiteindelijk moet je idd leven met je familie, hebben zij dan nare ervaringen met hem?


Olaf heeft nare ervaringen gehad denk ik met mannen, doet helemaal anders bij mannen dan vrouwen. Zo heeft hij overlaatst mijn vriend meegehad tijdens het steigeren wanneer hij wou vluchten. Dus niet opzettelijk willen aanvallen, hij wou zich enkel lostrekken. Hierdoor is de bal wat aan het rollen gegaan voor een castratie

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:27

Ik begrijp daardoor ook de andere mensen. Voor hen is het enkel 'maar' een hengst.
Het 'gevaarlijk' gedrag is het nijpen naar je armen (niet bijten maar wil altijd iets vasthebben in zijn mond zoals een touw, stuk van je jas, een halster,...), zich sterk maken aan de hand,... Dit steigeren was eenmalig maar weet ook dat dit misschien in de toekomst nog eens kan gebeuren en wie weet zijn de gevolgen dan erger en dan ga ik het mijn hele leven beklagen denk ik.
Kan hem die dingen aan de ene kant ook niet echt kwalijk nemen. Hij heeft tot zijn 3jaar dag in, dag uit buiten mogen lopen zonder ook maar 1 moment iets te hoeven doen, dus nooit vastgebonden staan, aan de hand wandelen,... Dan denk ik dat dat gewoon voor elk paardje (ruin, hengst of merrie) moeilijk is (of heb ik dit zo verkeerd?)
Door er een nachtje goed over te slapen heb ik er al wat meer vrede mee genomen, al blijft het voor mij persoonlijk nog moeilijk. Maar misschien wordt hij er echt wel gelukkig van.
Het spijt me nogmaals dat ik jullie hiermee lastig gevallen heb, maar bokt was wat een uitvalbasis voor mijn mening op dat moment :D

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:49

Reageert niet elke hengst wat op merries als ze ze zien?
Of ik heb in het verleden met alle uitzonderingen op de regel gewerkt i.v.m. hengsten :D
Ik hou juist van die extra prikkel, dat hij zijn nek in het rijden er juist opzet wanneer hij merries ziet. Een echt zwaar bit zit er volgens mij ook niet echt in (enkel gebroken koperen trensje). Dus dan heb ik hem echt volledig onder controle en na de volle 10seconden is zijn nek dan ook alweer verdwenen.
dat het op een dubbelgebroken niet lukt, tjah... Persoonlijk vind ik dat totaal niet erg, ik zie wel vaker fjorden langskomen (ook op bokt) met een zwaarder bit en het zijn dan ruinen of merries...
Het bit bovenhalen vind ik nu (persoonlijk) niet echt correct, want iedereen die mijn fjord kent vind hem het braafste paardje uit ONDER het zadel. Wanneer je naast hem loopt komen zijn keuren boven.
En ik begrijp iedereen wel he, ik heb dan ook een afspraak gemaakt voor een castratie, hij wordt ruin... Maar heb nu wat het gevoel dat ik wat aangevallen wordt op het feit dat ik persoonlijk liever een hengst had (of ik moet het hier volledig verkeerd begrepen hebben).

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:45

Dus omdat het een hengst is mag hij op niets reageren. Maar dat er andere paarden soms ook eens roepen naar een ander paard als ze in de piste zitten, dat mag wel. Sorry onlogische reactie van je.

Ik ga er verder niet meer op in. Weet van mezelf dat ik zeker genoeg ervaring heb (zelfs op internationaal vlak) en dus zeker met paarden en hengsten kan omgaan. Ik hoefde hier zeker geen preek. Ik neem mijn verantwoordelijkheden voor er iets ernstig gebeurd en denk dat ik niet meer kan doen. Dat ik het spijtig vond, daar mag ik me toch zeker over uitspreken. Dat jij een mening hebt over mijn paard is jouw volste recht maar jij kan niet van op afstand echt een correct beeld vormen over hem denk ik.
Woorden kunnen voor elk individu anders opgenomen worden en misschien heb ik in het verleden mijn woorden verkeerd neergeschreven of heb jij het verkeerd begrepen, ik weet het niet. Maar vind jouw reactie nu wat aanvallend terwijl ik hier enkel wou laten weten dat ik het moeilijk heb.

Verder, laten we het hier een leuk topic houden en over iets anders beginnen

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:25

Ik denk dat er ook vooral een verschil is tussen heet zijn, willen blijven werken en lopen of heet zijn en van alles echt verschieten en overgevoelig zijn.
Mijn kanjer is ook altijd heet in het eerste opzicht (zou altijd blijven lopen), maar er mag een bom ontploffen naast hem en daar kijkt hij (gelukkig!) nooit vanop :D
Ben super blij met deze combinatie want dan heb ik het beste van 'beide' werelden zeg ik dan altijd :D

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:40

Fabster schreef:
Ha Aco, dat is zeker waar! Ik heb het slechtst van beide: liever lui dan moe en schiet voor alles opzij! _O-


Ha! Jij liever dan ik dan . Heb speciaal daarvoor een fjord gekocht onderandere omdat ik in principe nooit meer mag vallen :D (en de liefde voor het ras natuurlijk)... dacht dat ik met een fjord geen slechte zet kon doen. Blijkt dus dat ik misdacht heb als ik jou zo hoor :D . Al een geluk met de mijne

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:21

Ik moet zeggen dat ik een fjord zocht die echt koudbloedig was, opspringen en wandelingen maken,... dat leek me hemels. Zeker nadat ik een erge armbreuk heb gehad en ik eigenlijk niet meer mag paardrijden want eens ik slecht val, heb ik een grote kans op verlamming.
Maar ik kwam van die uitgesproken dressuurpaarden met veel bloed, die van het kleinste wegsprongen... Kwam dus als het ware van het ene uiterste naar het andere uiterste om het zo te noemen.
Heb toen een fjord gekocht van nog geen 3jaar. Enkel wat kennis opgedaan van op internet, boekjes, enz over het ras maar ik was dus een echte leek.
Heb ik nu een redelijke heethoofd van een fjord. Maar daarvoor vind ik hem niet minder leuk. Ik vind het voor mij nu juist een mooie 'tussenstap' van die bloedkikkers van dressuurpaarden naar het rustige ras.
Ik vind het een verrijking voor het ras dat er meer 'verschillende types' zijn als het ware. Dat er heethoofden zijn, en dat er rustige zijn. Maar ik zou het wel zonde vinden mochten de mensen echt enkel gaan fokken nu voor de sport en van die echte heethoofden maken. Dan gaat de charme van het ras eruit denk ik. Terwijl ik nu een heethoofd heb (nu zeker na zijn castratie), is hij wel nog steeds koudbloedig. Wil ik zeggen dat hij echt graag sprintjes inzet, heel erg warm wordt tijdens het werken,... maar uiteindelijk schrikt hij van niets, dus blijft het koudbloedige er wel overduidelijk inzitten is mijn gedacht dan.
Natuurlijk heeft ieder daarover zijn eigen mening, en ik vind het juist wel eens fijn om die verschillen te horen. Of ik ken nog steeds niet genoeg over het ras :D IS dan ook mijn eerste fjord die ik in levende lijve zie :D

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:26

Ik merk wel in mijn omgeving dat sommige mensen mijn fjordenman van nu 4jaar 'klein' vinden voor een fjord, terwijl hij 1.43m is en nog in de groei is. Denk dat dit een normale maat is voor een fjord maar de fjorden die zij ooit hebben gezien (wedstrijdmensen) zijn allemaal heel erg groot en hoog op de benen.
Kan dus de fokkers ergens wel begrijpen dat ze echt gaan fokken naar de vraag (groot en slank, sporttype dus). Logisch als je er geld mee wil verdienen en het niet puur voor de liefhebberij is. En daar vind ik ergens niets mis mee, al vind ik persoonlijk ook wel dat ze niet mogen gaan overdrijven zodat ze uiteindelijk worden als sommige haflingers zoals hier eerder vermeld staat.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 07:24

Gefeliciteerd met je aankoop Tordis02!

Olaf heeft eventjes vrij met dat warme weer. Vind de fut ook niet om te rijden... Misschien deze avond (laat) even een ontspannen wandeling, maar meer zit er waarschijnlijk niet in.
Wanneer hij niet werkt, dan spuit ik hem voorlopig nog niet af. Hij staat ook niet te zweten.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:03

Even een vraagje voor jullie fjordenvrienden :D
Ik heb nog niet zo super lang een fjord en dus alles is nog 'nieuw' voor mij. Nu is Olaf aan het verharen en komt zijn wintervacht door. Deze is donkerder dan zijn zomervacht (wintervacht is eerder bruin, zomervacht is beige). Dit is de eerste keer dat we rijden in de overgang zomer/winter en nu zie ik dat hij beige plekken blijft behouden op de plaats van zijn zadel. Het zijn wel 'grote' plekken dus geen witte plekjes zoals plekjes van een wonde maar het blijft het kleur behouden van zijn zomervacht terwijl de rest donkerder wordt. Het is haast de volledige oppervlakte van de kussens van mijn zadel.
Komt dit bij jullie soms ook voor door het verharen? Zadel wordt elke 6 maanden gecontroleerd voorlopig omdat hij nog maar 4 jaar is. (is nu 3maanden geleden). Zal vanavond even foto's maken en hier posten

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:13

Ja het is echt vreemd, en kan het ook niet vergelijken met vorig jaar want in de overgang reed ik hem niet (zomer zadelmak gemaakt, dan laten rusten en pas in de winter weer opgepakt). In de winter en zomer heeft hij nooit iets aangetoond, zadelpasser is nog maar geweest (3 maanden geleden) en zadel opnieuw wat aangepast aan zijn rug. Binnen enkele maanden ging ik hem opnieuw laten komen maar vind dit toch wat raar...
Paard loopt wel super los, loopt de laatste maand beter dan 2maanden geleden, dus heb niet de indruk dat hij er last van heeft.
Ga nu nog even kijken als zijn wintervacht daar uiteindelijk ook doorkomt, anders denk ik de zadelpasser nog eens laat komen.
Maar misschien dat dit nog wel vaker voorkwam bij fjorden, dat ze daar wat trager verharen door de druk van een zadel... Kon het maar eens vragen :D

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:05

Van Olaf zijn het geen witte plekken. Het is eerder het kleur van zijn zomervacht terwijl de rest donkerder wordt door zijn wintervacht. Lange schade kan er nog niet aangedaan zijn aan zijn rug door zijn jonge leeftijd en ik laat het zadel ook regelmatig controleren zoals eerder gezegd. Maar je weet nooit natuurlijk!
Hij lijkt op het eerste zicht niet echt veranderd te zijn in die 3 maanden tijd qua bespiering of gewicht waardoor het zadel niet meer past, maar ik ben natuurlijk geen zadelpasser.
Straks neem ik eventjes wat foto's.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:55

Afbeelding
Hier 2 foto's. Niet zo super duidelijk maar krijg het moeilijk op de foto (kwam juist uit de weide dus ook wat vuil, sorry)

Afbeelding

Ben het wat aan het rondvragen geweest vandaag op stal en ze dachten net hetzelfde als ik in het begin; daar nog geen winterhaar.
Maar de plek maakt me toch ongerust. Zaterdagga ik met de foto's nar de zadelpasser en vraag om uitleg. Dan kan hij zelf zien als hij moet komen of niet. Mijn paardje heeft tenslotte maar 1 rug.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:57

Haren lijken op het eerste zicht niet korter en na het rijden liggen de haren altijd mooi in dezelfde richting.
Zit ook niet dik of warm na het rijden. Hopelijk zaterdag meer uitleg

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 06:08

Dekjes zijn van eskadron, dus hoop goeie kwaliteit.... Wordt wel gewassen met wasverzachter en heb al in stal te horen gekregen dat dit niet goed blijkt te zijn voor paarden maar had tot nu toe nooit iets gezien.
Echt wit is het (nog) niet hoor, want hij heeft een klein wit plekje op zijn schoft, en dat is echt wit wit, als je er bij staat zie je dan echt dat die andere haren niet wit zijn maar ja... eerder beige.
Maar misschien is dit natuurlijk ook door het gewoon doorkomen ervan, want dit is nu nog geen week (denk 3-4dagen) dat hij die plekken heeft, of dat je ze toch kan zien tenminste...

Kan je iets doen aan die irritatieplekken?

some horses are worth melting for ♥ Olaf


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 4 bezoekers