[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:34

Ohh leuk, ik rijd een Fjorden merrie bij, Vera :D

Gister nog een klein sprongetje met haar gemaakt. Vind ze helemaal geweldig! :P

Vind zelf springen ook leuk. Doe het alleen niet zo heel vaak. Max 1 keer in de week haha.

Afbeelding
[img]http://i.imgur.com/KKOA3Ug.png[/ig]


Zelf heb ik volgens mij 50 CM gesprongen met haar, geloof dat ze met iemand anders 1 meter heeft gesprongen.


puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:21

Vera is ook een z fjord. Ik zelf rijd geen wedstrijden. Ze vind springen ook geweldig. Geloof dat ze 1 meter met iemand anders heeft gesprongen.

Maar niet ieder paard houd van alles, de een vind het super leuk om alles te doen voor de afwisseling.. De ander komt niet van de grond af en weer een ander vind het vreselijk om 'dezelfde rondjes' te rijden in een bak :P


En aangezien fjorden geen bedreigde soort is.. Zit er vast en zeker wel iets tussen :D
Is hooguit langer zoeken als je perse een Fjord wilt, maar wie weet kom je je droompaard wel in 1 keer tegen. :)

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:46

Ik vind van wel :P

Vandaag scheen het zonnetje weer, en nam ik mijn camera maar weer eens mee! En owh wat was ze ontzettend braaf! Keurig stil staan en bijna geen gras eten.. Ja oke, tot ze het echt zat begon te worden. En het is nog best lastig om te fotograferen en aandacht te trekken.. :')

Enkele foto's <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:05

Wat leuk!
Veel plezier! :D

Over een weekje verzorg ik Vera al 1 jaar :D
Afbeelding

Vandaag na het rijden, timer aanzetten op de camera en hopen dat je erop staat.. _O-

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:03

Wat een leuke kruising! :oo

@fab
whaha, ik zie later al voor me dat ik ga voor een Fjord en thuis kom met een rustige arabier ofzo. :')

Veertje staat vandaag in uitgelicht. :D

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:06

Af en toe heeft regen een voordeel :P
Jammer dat ik alleen mijn mobiel had, maar beter dan niks. :')
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:28

Vera is het de ene dag wel de andere dag niet. Laat vaak dan gewoon teugels los paar rondjes en dan gewoon rijden. Heb geen zin in omdraaien, wegrennen etc. En tot nu toe helpt dit enorm dusja. Die paar rondjes. :')

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:09


puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:54

Mij gevonden. En op stal werken er ook een paar voor de penny dus is niet zo moeilijk dan. :')

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:57

Vandaag voor de eerste keer met een touwtje om Vera's hals gereden.. Alsof ze het al jaren doet zo braaf! En zo voorzichtig! <3

Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:55

Ja, ze had een super bui vandaag. Kwam het land in en oortjes gingen naar voren. Zegt voor mij altijd genoeg. :P
Dus toen ging ik het erop wagen. Rij ook wel eens met losse teugels dus ze kent het op zich wel.. Maarja dan heb je nog een bit die je in geval van nood nog kan gebruiken. :')

Het grootste probleem was vooral het 'eet-knopje' even uit te zetten. Want ze mocht even eten zodat ik de draden weer dicht kon doen.. :+

Maar eenmaal het knopje uit en ze kan het prima. Zelfs stilstaan zonder te eten.
En als ik dan afstap raak ik der lippen aan en wijs naar de grond, dan weet ze dat ze weer mag eten. Erg handig als ik haar af en toe op de foto wil zetten. Scheelt een hoop gedoe. :D

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:02

Leuke foto's! :D

Wat is die man aan het doen op de laatste foto? :+


Vandaag voor het eerst zonder touwtje! <3 *\%/*
Afbeelding

Ze had er iets minder zin in dan gister.. Ze had de mening dat ze de hele dag nog geen gras had gegeten. _O-
Volgende week weer wat serieuzer aan het werk. Misschien dat we dan weer een sprongetje kunnen wagen als het geen bagger weer is en de bak niet te zwaar is. :D

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:34

Dazen? Hier nog niet tegen gekomen gelukkig. Maar goed ook, vorig jaar op mijn voorhoofd gestoken. Deed geen pijn, kriebelde wat.. Dus veegde met mijn hoofd er overheen zodat het niet meer jeukte/kriebelde.. Bleef dat rot beest haken/hangen.. Ja dan word ik knettergek.
Net als bijen en wespen die bij mijn hoofd blijven zoomen.. Kan ik ook écht niet tegen. :n

Paarden stonden mij echt aan te kijken van: wtf doe je? >;) :')


puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:14

Fabster schreef:
Ik had vandaag onderlnge wedstrijden op de manege, voor gehandicapte ruiters (ik begeleid de ruiters) en er komt een meisje langs met haar fjord, nou serieus, mijn mond viel open! Wát een tank! Dat beest was 1,58m! Nog nooit zo n grote fjord gezien. Echt alles was groot. Zelfs zijn manenkam!


Niet voor niets een fjorden PAARD :))
Al is Vera ook een paard.. Alleen niet in Nederland. :+

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 12:47

Was vanochtend Vera kwijt.. Lag ze verstopt.. Lekker te slapen. Toen ze mij zag ging ze heel lief hinniken. <3
Daarna ging ze der maar bij zitten 'zo ik zit..' :')

Afbeelding

Rustig aan gedaan vandaag. Vera was en is nogsteeds erg moe. Veel gestapt beetje gevraagd en rondje gegaloppeerd. Ze wilde wel voor mij maar was echt moe.. Dus galop ook verder niet gedaan.
Na het rijden weer terug op het land en na 10 min staan eten lag ze weer even te slapen. Dus maar goed dat ik niet te veel heb gedaan.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:21

Wat leuk! Idd wel foto's showen. :))

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:25

Fabster schreef:
Ja. Ik heb gisteren mijn laatste rit op Leo gemaakt. Meestal kon ik hem in de winter nog wel rijden, maar het is nu echt over. Zijn rug wil het echt niet meer. Hij had altijd al een slechte rug, maar door de cushing is hij veel spier kwijt geraakt. Gisteren op hem gereden, maar hij wilde alleen maar zijn kop omhoog en zijn rug wegdrukken. Het is dus klaar. Hij gaat nu definitief met rijpensioen. Ik hou hem aan de hand verder soepel, maar dat is t. Hij is 25. Ik hoop dat hij bog wel even in leven bljft. Hij gaat nu rap achteruit.... ;(


:(:) Ik hoop het ook voor je!


Ik ben er ook weer. Ik was 2,5 maanden in Hongarije stage lopen. :P
Gister heeft vera bedacht dat ze een echte penny pony wilde worden door zichzelf roze te maken. De liksteen geeft af. :')

Dit jaar is het laatste jaar met haar. Zaterdag komt mijn eerste eigen paardje en op lange duur gaat twee paarden te veel worden. Dus dan is deze en volgende maand de laatste maand dat ik haar ga verzorgen en rijden. Kan ik het jaar nog mooi afsluiten en stop ik niet gelijk met haar.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:02

Nee helaas. :P
Lijkt ook niet op een Fjord. Dus doen alsof gaat ook niet werken. :')

Dit is hem. <3
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:19

Ziet er leuk uit! :D

Zaterdag even op Vera gestapt zonder zadel. Toen ik aankwam met het hoofdstel rende ze weg. Ik wist gelijk hoe laat het was. Ze wilde eerst even der benen strekken.. Met of zonder mij erop. Nouja prima, maar dan wel zonder mij. :')
Toen ze klaar was kwam ze naar mij toe. Heerlijk zo'n paard die duidelijk is. :D

Daarna snel naar huis. Want mijn eigen paardje werd die dag gebracht. :):)


Vandaag half uurtje gereden. Zit toch wel weer érg breed hoor. Kon ook niet langer rijden, mijn heupen vonden het niet meer zo grappig. :=

Maar ze was heerlijk braaf. Geen gekkigheid, alleen hoek c was een beetje eng. Achja, rijden we daar maar niet langs. Geen zin om overal heen te gaan behalve de goede kant. :P

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:25

Vera heeft het ook. Maandag had ze een dolle kwartiertje en zaterdag was het een keer heen en weer en klaar.

Maar zij geeft het aan. Ze loopt weg wanneer ik haar wil pakken. :')
En komt naar mij toe als ze klaar is met rennen. Ideaal. :D

Maar man, mijn heupen vinden haar niet meer zo fijn zitten. Ze is zo.. Breed. Ik zit voor mijn gevoel echt in een soort split ofzo. _O-


Helaas laatste maandje voor mij samen met Veertje. Maarja, merk nu al dat twee paardjes te veel gaat worden.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:00

@Sim
Ja, voor ik stage ging lopen in Hongarije kreeg ik af en toe last op Vera van mijn heupen, nu iedere keer.. Erg jammer. Gelukkig zonder zadel veel minder last, dus rij nu af en toe maar zonder zadel.. Rij ik ook niet lang, vind zij niet zo leuk en dat snap ik heel goed.
Klopt. Ik vind het ook erg jammer en eigenaresse ook natuurlijk. Het is echt jammer dat ze zo ver weg is. En die van mij staat ook niet echt bepaald dichtbij, als ik van Vera naar Elano ga ben ik gewoon een uur onderweg.. Naar Vera is 40 min en van Elano naar huis 30-45 min.. :(



Ik gooi Vera ook in de bak voor ik ga rijden. Longeren of los maakt niet veel uit, kan der ook zonder longeertouw longeren.. Veel te lui om heen en weer te lopen voor een stukje touw. :')


Moet maar weer een keertje gaan springen met Vera, vind zij erg leuk en met haar durf ik het ook.. Oke, behalve als ze spoken ziet.. Dan niet meer. %)
Maar tot nu toe springt zij altijd en dat geeft zoveel vertrouwen voor mij in het springen. Ik haat het als paarden en pony's stoppen voor de sprong..
Ergste is, ik ben daardoor nog nooit af gevallen, dus waarom ik het zo vreselijk vind? _O-


puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:27

Leuke foto's!

Hier nog lekker genieten nu het nog kan. Het jaar is bijna om.. Maar dan heb ik weer wat meer tijd voor andere dingen zoals huiswerk.. Ook belangrijk.. :=

Maar, ik heb dan wel een topjaar gehad, ook met Vera! :D
[EJL-ITP] Mijn geweldige paardenjaar vol avonuturen!

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:14

Toen ik een fotoshoot had gedaan kon ik ook niet wachten op de foto's.. Maar gelukkig redelijk snel gekregen, en nog steeds aan het bedenken welke nou aan de muur komt.. :=

Jammer! Ik wil geen paarden muts, heb 3 hele leuke mutsen. Zondag misschien meenemen naar Vera en Elano. :))
Deze is van vorig jaar:
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers