[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:47

ik val even binnen in deze topic met een vraagje over de prijs van een fjord.

ik ga binnenkort kijken naar een fjord, merrie, 10 jaar, met stamboom, recreatief bereden en braaf. Volgens de advertentie is ze 1,52m groot. De vraagprijs is iets meer als € 2.000. Is dat een normale prijs voor een gezonde recreatief gereden fjord. Ze heeft geen speciaal kleur of zo hoor. Als ik een tegenbod zou doen wat is dan redelijk?
Ik ben meer thuis in de Welsh pony's en daar merk ik dat de prijzen toch iets hoger liggen.
Wie help mij?


Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:15

Alvast super bedankt voor de reacties. ik ga volgende week zondag kijken, zelf vind ik vraagprijs zeer redelijk (op voorwaarde dat het inderdaad een brave gezonde pony is), maar doordat ik geen ervaring heb met fjorden heb ik dan toch even hier de vraag gesteld. Ik heb zojuist getelefoneerd met de eigenaar van de pony en zoals zij mij de pony heeft beschreven lijkt ze wel bij mij te passen.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:49

@anouk97x: wat vind ik jou pony prachtig!

zo ik ben dus zondag gaan proefrijden op een 10jarige fjordenmerrie. eerst heeft de eigenares gereden, dan ging al behoorlijk ongecontroleerd. Ze draafde een half rond, dan trok ze de pony op een cirkel, dan weer een beetje draven, dan was het aan mij. Ik heb dan gezegd dat ik ze eerst nog eens wou zien galopperen, dan ging ook nogal ongecontroleerd. Ik erop. Eerst in de buitenpiste is de pony er na een half rondje met mij vandoor gegaan, de rem was weg, hoofd omhoog en draven maar. In de binnenpiste ging het veel beter. Ik zie echt wel een pony met veel potentie maar totaal geen balans. Ze wil wel lopen (heeft heel veel pit) maar doet dit op de verkeerde manier. Gezien haar beperkte opleidingsniveau heb ik dus een bod gedaan onder de vraagprijs.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:07

de mail is verstuurd, nu is het afwachten. na 15 min rustig stappen liep ze bij mij mooi rond, sturen ging goed maar ze kent niet echt de buitenteugel (ze loopt er een beetje door). mijn man heeft gefilmd en daar hoor je eigenaars zeggen dat ze bij mij na 10min beter loopt als bij hen na 2 jaar. draf en galop gaan nog niet goed, maar de pony heeft daar nu gewoon niet genoeg balans voor, ze loopt met haar hoofd omhoog, dan lukt dat gewoon niet.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:30

jiha ze is van mij. de eigenaars hebben mijn bod aanvaard. als alles goed gaat gaan we haar volgende zondag ophalen.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:16

alvast bedankt voor de felicitaties!
ivm eventuele pijn door zadel: de DA heeft ons bevestigd dat de pony in orde is. Er komt zowiezo een ander zadel (dat door de zadelmaker aangepast zal worden). wat ik zelf gezien heb is dat er heel veel rijtechnische 'problemen' zijn. vb. als ze te snel gaat trekken ze haar op een klein cirkeltje. ik zie dat eerder als een noodoplossing maar niet iets dat je standaard doet tijdens het rijden.
hier een foto:
Afbeelding


Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:58

hey aco, ik ken jou gevoel heel goed. Toen ik met mijn pony nog op een pensionstal stond heb ik iets gelijkaardig tegengekomen. Ik was aan het uitstappen met mijn Welsh pony, iemand aan de kant zei tegen mij dat het rijden er goed uitzag en dat hij braaf was, daarop antwoorde een andere mevrouw: ja dat is ook normaal, die pony is MAAR een koudbloed. ik was toen zo geschrokken dat ik niet durfde antwoorden. Hoe jammer het ook is, maar sommige mensen gunnen anderen precies hun plezier niet. Ik ben heel blij met mijn pony's, ook al zijn dat maar pony's en geen grote dressuurpaarden.

Gisteren zijn we mijn nieuwe fjord gaan ophalen. Ze is super flink geweest. Ze stapte flink op de trailer en heeft de ganse rit mooi stil gestaan. Bij de kennismaking met mijn ruin heeft ze onmiddellijk al haar vrouwelijke charmes gebruikt. Het eerste half uurtje waren ze alle 2 een beetje onrustig, maar daarna ging het beter. 's avond heb ik even met haar aan de hand rondgestapt in de piste, ze was braaf maar enorm gespannen, dat kan alleen maar beter worden als ze mij en de nieuwe omgeving beter leert kennen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers