Bit keuze met bosritten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:09

Touwhalstertr de volgende keer ook omdoen en daar op rijden? Mn vriendin har paard was op bit super heet (alleen buiten) maar met touwhalster op de pinken te rijden

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''



Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 06:43

Nouja niet perse heet maar gewoon niet te houden (normaal dubbelgebroken bit). Het zal per paard ook verschillen welke (in dit geval bitloze) optoming goed werkt, zowel een sidepull als kaak en kingekruisde optoming zijn bij dit paard geprobeert maar touwhalster werkte het beste. Ik zou iig niet zomaar grijpen naar een zwaarder bit. Daarbij is een liverpool minder geschikt om aan een rijhoofdstel vast te maken omdat deze letterlijk zwaarder is en menhoofdstellen zijn daar (meer) op gemaakt (dikker/breder en steviger leer)

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:51

leestmee schreef:
Maartje1990 schreef:
Daarbij is een liverpool minder geschikt om aan een rijhoofdstel vast te maken omdat deze letterlijk zwaarder is en menhoofdstellen zijn daar (meer) op gemaakt (dikker/breder en steviger leer)


Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoort. Mijn liverpoolstang hangt al tijden aan mijn rijhoofdstel. Geen extra slijtage. Geen drukpunten achter de oren. Niks niet.


Ik zeg niet extra slijtage of drukpunten ik zeg niet eens dat het niet kan ik zeg alleen minder geschikt. Wat is daar onzin aan?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 21 bezoekers