[HK] Fjorden klets topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:15

Eva: Ik heb echt totaal geen smaak wat dat betreft :p

Vraag meestal in de winkel of dat staat hahaha

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10


Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:27

@missV: Ach nee toch? Wel balen dat je tegenwoordig niet meer zomaar Imaverol kan kopen, zou een hoop schelen denk ik.
Ik dacht vorig jaar dat mn shet het had en dat bleek luizen te zijn (niet dat dat prettiger is ofzo is ook heeel irritant)

Naja hoop bij Bon dat t modder is , want op stal kan ze niet word ze hart gillend gek , kan ze nog beter met lichte mok op t land staan dan zonder mok knetter in de stal!

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:33

Ene helft van het land is zware prut, dan is er bij het schuilafdakje een heel stuk betegeld dus daar staan ze van bovenaf en onderaf droog :p
Achterste deel van t land is ook droog.

Ze hoeven inprincipe alleen bij het in en uit de wei gaan door de blub maja soms gaan ze met zn allen blij in de modder staan doen :s rare beesten haha
Dus ze doet t ook zelf....

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:55

alcootje schreef:
Bon_Bon schreef:
@missV: Ach nee toch? Wel balen dat je tegenwoordig niet meer zomaar Imaverol kan kopen, zou een hoop schelen denk ik.
Ik dacht vorig jaar dat mn shet het had en dat bleek luizen te zijn (niet dat dat prettiger is ofzo is ook heeel irritant)

Naja hoop bij Bon dat t modder is , want op stal kan ze niet word ze hart gillend gek , kan ze nog beter met lichte mok op t land staan dan zonder mok knetter in de stal!


Dat is nou een van de reden dat je imaverol tegenwoordig op recept moet kopen Tong uitsteken
Dat je dus een luizeninvasie niet te lijf gaat met imaverol maar met sebacil.

Er zit een wachttijd op voor de vleesconsumptie (tja, mijn paard is daar niet voor maar er zijn andere die daar anders over denken) dus mag het niet meer zo worden verhandeld.
Dat is dus met wormkeuren net zo, vervelen maar het is niet anders.


Mmm zag er niet uit als luizen haha had vee arts gebeld toen werd door n mieppie daar aangeraden t hiermee te wassen naja dat hielp niet echt werd wel iets minder maar neit echt veel (deed alleen de plekken ermee niet hele paardje) dus weer vee arts gebeld info opgevraagd over schimmelinfectie-injecties en daar afspraak voor gemaakt (mits het dat was dan) dus vee arts gekomen en die ging toch ff checken en bleken luizen te zijn, ander wasspulletje gegeven vervolgens eerst shet kaalgeschoren (leuk midden in de winter!) en daarmee gewassen aangezien ze daarmee helemaal gewassen moesten worden.
Dus tis niet zo dat ik mn shet bijna vermoord heb met imaverol :p en qua slachten enzo begrijp ik ook dat het geregistreerd moet zijn.
Vage is wel dat ze bij mij op de vorige stal gewoon voor x aantal paarden wormenkuren voor een jaar hebben besteld en nergens iets is gerigistreerd ze hebben paspoort ook niet ingekeken :d

Maargoed die vee arts hoeft nu echt niet meer te komen :p heb nu gewoon die eerste weer :p

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:23

Thnx voor de tip Alcootje nu is mn fjordenkind uit 2005 dus scheeld weer centjes!!

Ik moest toen trouwens met Sarnacuran wassen flink agressief spulletje, werkt ook tegen mok (naja mits dat weer door beestjes enzo komt)
Zit ook weer verschil in geloof ik.
Maar het stonk!! snoof ff aan t flesje en ging bijna tegen de vlakte haha (ff vergeten dat ze me oooooit lang lang geleden bij scheikunde hebben geleed niet zomaar overal aan te ruiken)

Ennuh alcootje eigenlijk zou de VA je paard de wormenkuur meoten komen geven en net als voor vaccinaties in je paspoort geschreven dan kan je er bijna voor 100% vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk gegeven is.maja kost ook weer een fortuin dan

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:25

Ga maar weer off :p morgen als het goed is buitenritje maken met vriendin en kijken of de vee arts werkt op 1 jan. dan kan ze nog ff snel geent worden anders moet ik t aan n vriendin vragen.

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:00

Guten Morgen all...

Heb trouwens van onbekend merk een donkebruin sjabrak met goud randje op mn fjeurd liggen :p
Mn pa vond die wel mooi voor op Bon die zei alleen felle of donkere kleuren anders zie je er niets van :p
Had toen net mn zadel afgerekend haha :p

suc6 met je knie xxxchaxxx

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:24

pff heb nog grappig verhaaltje trouwens :p

Van de week n meisje op mn msn, zag de foto van Bon er in staan en vraagd is dat die magere fjord :p werd hier in de buurt al gepraat over de magere fjord :p
Ik zeg yepz das de mijne dus t verhaal uitgelegd en die zei al ja als je van die pensionstal komt vind ik t niet raar dattie mager is Huilen van het lachen
Ik zeg naja ze is netjes optijd ontwormd etc. dus ze word neit verwaarloosd ofzo :p

Hoor ik gister van mn pa de dierenbescherming was van de week bij de boer geweest omdat er weer klachten waren gekomen dat de paarden niet droog konden staan en de hele dag en nacht in de blubber staan Huilen van het lachen

Dus de boer m meegenomen naar t land en alles laten zien, en hij vraagd aan die man die paarden zien er toch goed uit (ze zijn allemaal goed in t vet zeg maar) ja zegt die man maar die (wijst naar Bon) is wel beetje mager, hahaha zegt de boer ja en dat is nu precies degene die sinds 3 weken hier stata en van zo een lekkere warm pensionstal afkomt :p
Beest is al dikker gewordne sinds ze hier staat.

Oh my god iedereen vind mn paard gewoon te mager :p
terwijl ze nu goed is, ze is niet meer ingevallen je ziet geen ribben maar je kan ze wel op de goeie manier voelen :p ze heeft n buikkie :p
En nog vindne mensen haar mager lol ze is juist goed nu!!

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:41

Ja hoor Kelly,

hier paar foto's [JITP] Bonbon weer eens een keertje...

Ze was eerst ook te dun bij dr flanken? ingevallen en kreeg het maar niet goed, volgens pension eigenaar moest ik gewoon meer voer erin proppen maar deed zo goed als niks met haar, en ze kreeg al 3x per dag bijna volle schep muslie.
Dus toen geprobeerd discussie aan te gaan van te weinig ruwvoer, nou dat was natuuuurlijk niet zo.
Ze krijgt nu alleen savonds 1 schep muslie en verder word er 2x per dag flinke baal hooi het land opgegooid, ze hefet gene stress meer en is dikker.
In stal liep ze rondjes in de paddock (niet zulke grote) liep ze de hele dag rondjes puur uit stress.
Daarom heb ik haar ook op nogal ongunstige datum (1dec) het land opgegooid.

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:04

Nee indd spiertjes zitten er nog niet echt, rij af en toe buiten een rondje maar heb nog even geen bak die ik kan gebruiken vanaf januarie waarschijnlijk wel dus dan kan ik ook weer met longeren etc. en oefeningen in de bak gaan beginnen.
Dan komt t wel weer goed . heb dr liever zo dan moddervet :p kan ook niet echt goed zijn.

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:11

Thank you, zou vandaag rondje buiten gaan rijden maarreh vriendin neemt niet op/tel stata uit :s dus niet echt handig Boos!
Had wel zin in om met een ander mee te gaan miss wat foto's maken maja moet ze wel opnemen *snif*

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:59

@vippie dat ze net op het land stond was ze wel mager, vooral als ze naast de dikkerdjes stond :p
Vriendinnen herkenden Bon ook heel makkelijk als die 'dunne' laatst zei n vriendin al hmm weet nu niet meer gelijk welke Bon is hoor :p
En ja zij is de enige 3 jarige :p die andere fjord is 10 en al iets steviger gebouwd (bredere borst etc.) dus ja dan toont ze al snel magertjes :p

Maar ze is nu gewoon goed, op n wat uitstekend buikje na :p

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:55

Ach Maxxie,
Op het weiland waar Bon staat komt elk jaar minimala 1x iemand van de dierenbescherming omdat er gebeld is.
De Boer neem ze tegenwoordig meteen mee naar t land en laat ze alles zien, hij maakt zich er niet meer druk om.
Het is elk jaar het zelfde verhaal, ze waren ook bij een ander geweest geloof ik want dat paard was mager (beestje was 30) die boer zei ook hij krijgt genoeg te eten maar hij is oud en bijna op hij word niet dikker meer.

Ik vind de dierenbescherming een goed iets, maar ze mogen wel eens vrijwilligers aannemen die ook daadwerkelijk verstand van iets hebben :s op mn vorige land waar me shet stond wilde iemand komen staan die bij DB werkte en die had zelf shetjes die ze als kliko gebruikte (alles wat zij aan eten over had voerde ze aan dr paarden maar dan ook ECHT alles) dat vind ik dan weer beetje te overdreven :p
En t rottige is als er dan eens een dier echt iets mankeerd dan duurd het zooooo lang voor dierenbescherming er iets aan doet , ik snap dat niet hoor

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:13

ach tis hopeloos, kijk in amerika je krijgt daar hoge straffen etc. maar het gebeurd nog zoveel. Dus feitelijk schiet je er weinig mee op, de dieren worden toch wel mishandeld (wil ik niet mee zeggen het dan maar te laten gebeuren)

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:21

Ja sjonge :p ut kind neemt gewoon niet op :p ggrrr is ook niet op msn Boos! en heb niet echt zin alleen weg te gaan vandaag :p dus zal t pas morgen worden, niet dat Bon dat erg vind ofzo :p die vermaakt zich prima hhaa

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:01

Zo heb vanmiddag ff lekker n laptopje gekocht :p
Dus kan nu warm benedne zitten of lekker in mn bedje bokken en tv programma's terug kijken hihi :p
Vanmiddag dus niet gereden nu had ik toch al geen zin om alleen te gaan , en dat andere meisje belde pas laat trug Boos!
Morgen even mn Bonne foto's overzetten Lachen of nieuwe maken :p kan ook natuurlijk Haha!

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:38

Zo lig lekker vanonder mijn warme dekbedje in bed te internetten :p ondertussen tv tje aan :d Wat wil je nog meer hahaha
oke zal eerlijk zijn heb ook bus hete pringles naast me staan :p

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:39

Leuke foto's chica Haha!

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:49

wij hebben ook draadloos maarja :p me ma en me pa hebben beiden hun eigen pc beneden plus een laptop ik heb naast mn slaapkamer opzolder een bureau staan met een bijna nieuwe pc :p tis daar swinters freezing en zomers snikheet :p dus zit daar bijn nooit, dus nu maar lappie gekocht (voordeel als je pa en ma je verplicht laten sparen haha)

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:15

Leuke foto's sjol!

Ik gaat ff gestrekt liggen :p miss val ik in slaap miss check ik zo nog even bokt :p ik zie wel haha

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:15

Og my god wat n hoofd hahahahahahah Huilen van het lachen
Dacht dat Bon af en toe vreemd kon kijken :p maar dit slaat echt alles :p hahahah

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:32


♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10


Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:22

Bon dr voetjes beetje ingesmeerd met tea three olie huid ziet er rustig uit maar beetje kalig dus toch maar ff iets opgedaan verder geen schilfers ofzo , bij dr kroonrand is t ook wat droog denk doordat t van modderig naar in ene kurkdroog vriesweer is gegaan, is trouwens voor t eerst dat ze vandaag heel braaf dr voetjes gaf terwil ze los stond Haha!
Klein rondje erop gezeten en mezelf op mn trotse fjorden poown bewonderd :d:D:D hihi (klein beetje trots op mezelf en mn Bon ben ik toch nog wel)
Morgen komt dan toch eindelijk de gezamelijke buitenrit Haha! hopen dat er wat foto's gemaakt kunnen worden Lachen
Mams heeft muts voor me gekocht dus kouwe oren zal ik niet krijgen :p of het prachtig staat is n tweede maja :p

Tijdens rondje erop stappen was ik even het halthouden oefenen Huilen van het lachen dan gaat ze altijd met kleine stapjes verder :p ipv gewoon stilstaan ging wel iets beter.
Ze was nog wel wat drukjes denk omdat ze toch ook van t zo af en toe eens stappen beetje spiertjes en conditie heeft gekregen :p kan ze me wat makkelijker in de zeik nemen hahah :p

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:22

LOL @ sjolvir is wel andere fjordy als die heir van Bokt hoor :p
Op die bruine pony heb ik ooit nog eens gereden toen ik 12 was ofzo beest was over de 3 dus kon bereden worden ala 12 jarige meisjes dus hoofdstel erin zadel erop en buitenrit maken Huilen van het lachen
Dat ik serieus noit verongelukt ben is nog n wonder :p
Had toen ook meer lef/zag geen gevaar haha
Maar tis uieindelijk goed gekomen met die pony Huilen van het lachen

Ja moet zegen Bon heeft geen hekel aan foto's Lachen gaat er altijd voor staan haha

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10

Bon_Bon
Berichten: 1476
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Offline

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:25

@ Alcootje en tico ik denk dat ik nooit aan bijrijdsters ga beginnen, vorig jar met een shetje ha dik a zoveel moeite een normaal meisje te vinden die rekenen kon houden met allllll mijn eisen , dat het me nu met rijden erbij hopeloos lijkt.
Plus mn zadel en al me troep liggne hier thuis in de schuur dus ook beetje vreemd om telkens iemand in je tuin te hebben met sleutel etc.

@Karev heb je indd mazzel :p of paar van die penny meisjes Huilen van het lachen sta je helemaal als dierenmishandelaar bekent hihi

♥ ♥ ♥ Isabella ♥ ♥ ♥
26-07-10 - † 26-07-10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers

cron