[HK] Fjorden klets topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:35

Duurde even voor ik bijgelezen was,
Marcella bedankt voor de samenvatting.

Moet zeggen Sjol heeft zich vandaag voorbeeldig gedragen.
Maar ja, ik heb haar ook gebruikt voor dat waarvoor ze zelf vind dat ze bedoeld is.
Namelijk het genieten van het leven.

Heb vanochtend mijn Sjolfje op de trailer gezet en ben richting het midden van het
land gereden, aldaar heb ik langs de A12 de richting noord gekozen en kwam uit
in het schone Lunteren.
Ik had namelijk al bij herhaling het aanbod gehad om daar op ijslanders te komen rijden.
Maar ja, Sjol is gek op bos ritten, dus ik had ze al uitgelegd dat die bolle dan zeker
mee zou komen.

Dus om 11 uur gearriveerd, Sjol mocht in de paddock met gras!!!!! (dat was al feest)
Alwaar Sjol van de IJslander liefhebbers toch wat complimentjes kreeg!
Zoals he! ze is helemaal niet moddervet! en best goed gebouwd.
Dank u IJslander liefhebbers!
Om vervolgens te bewijzen dat fjorden ook helemaal niet traag zijn.
Stond Sjol bij het wachten op vertrek al de Sjol uit te hangen en dribbelde en draaide
vrolijk rond met de oortjes gespitst, wachtend op het vertrek.

Voorop een toltende ijslander, daarachter Sjol en daarachter weer een ijslander.
Sjol kan met gemak in draf, toltende ijslanders bijhouden, en als het aan haar had gelegen,
onbeschaafd voorbij scheuren.
(En ik zei nog! Sjol! je weet hier de weg niet!)
Zo hebben we 2 uur rondgereden, vele andere paarden gezien, geen fjorden!
Nog een marathon water hindernis zonder kar gereden in een zandafgraving, altijd handig
een waterbak oefenen.
Sjol heeft ook bewezen, dat fjorden een prima uithoudings vermogen kunnen hebben,
en een gezonde looplust. (als het maar leuk is en geen 30 graden!)

En toen bij terugkeer, Sjol in de zandpadock geparkeerd en een ijslander geleend!
Dat is gaaf!!!! Overigens was de toltende start een maffe bocht links het land in,
aangezien ik links wel een teugel vast had, en rechts alleen een enorme pluk manen!!!
Goed, na het stuur uit die enorme bos haar te hebben geplukt was het echt zalig rijden!
Het zit als een huis!!! Terwijl die beentjes maar gaan.


Over meeten gesproken leuk idee!!!

MaiMai

Berichten: 1219
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:39

Haha dat stuur zat bij Haukon vandaag ook herhaaldelijk vast in de manen en tölten wou ie niet zo graag Knipoog Ben nu stiekem wel benieuwd bij wie je hebt gereden. Lekker he, tölt? Vlim wil ook wel eens, maar hij mag niet van mij.

Suusw

Berichten: 469
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:55

Hoi, ik meld me hier ook maar even! Ben Suzanne, woon op Texel en heb een fjordenmerrie Tes (officieel Tesco).

Ik heb gister gereden, en madam had besloten dat het wel leuk was om aan te kletter te gaan over de weg!! Was ff erg spannend (uhm gewoon beetje eng eigenlijk) maar het is allemaal goed afgelopen gelukkig!!

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:16

Is erg handig die samenvatting Marcella OK dan!

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:21

Ik moest me aanmelden hier van Sjolvir... Bloos
Mar dus, met Fjord Tommie en tja, wat valt er verder te vertellen?
Euh, ik noem hem speklap..? Hij geeft antwoord met luid gehinnik en is nu al de schrik van de buurt. En ik woon hier net...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:23

Ach je kan als recht geaarde fjord beter meteen je stem laten gelden en de schrik van de buurt worden.
Dan hoef je verder niets meer te regelen, geruchten doen zich dan vanzelf de ronde!

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:36

Mja, da's waar! Het is niet langer 'het paarse huis' maar nu het hinnikende huis!
Het is echt erg... Je kan de sleutel niet in de voordeur steken of meneer hoort je en brult verderop de boel bij elkaar.
Dus.
Stalmaatje gezocht! Zie onderschrift, teab! Haha!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:40

paars huis????

Hmm aan mijn pony heb je dan ook niet veel, die hinnekt niet die gilt ronduit! Merrie, je snapt het wel.

Jammer dat je net stalgenoot zocht toen ik al verhuisd was.
En mijn pony staat nu nog geen 5 km van mijn huis met vereniging met bakken spring/dressuur en menlessen! op 700 m
afstand.
Ga dus voorlopig het hier lekker uitzingen!
Hoewel die van mij het bij die van jou waarschijnlijk ook wel gezellig had gevonden en die van mij toch op vlas woont.
En je volgens mij voor mij, aan de goede kant van Rotterdam zit.

Hoop dat je snel iemand vind! Om Tom gezelschap te houden.
Ik zie hou blij Sjol is met haar nieuwe buurman en de buurman met haar. (terwijl ze ook regelmatig katten, kunnen ze ook eigenlijk niet zonder elkaar)

MaiMai

Berichten: 1219
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:21

Ik ben jaloers, ik moet een half uur fietsen Knipoog Zou voor Vlim ook leuk zijn, een maatje om mee te spelen. Hij staat nu bij een oudere merrie. Volgens mij heeft ie zoiets van, beter dan niets, maar ze komen niet aan elkaar. Behalve als ze hengstig is...

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:29

xSiep bitloos rij ik helemaal niet meer buiten, want ben dus een keer aan de haal gegaan met een hackemore. Omdat bolletje paarden voor zich zag lopen en even wou inhalen. Boos! Rij tegenwoordig met een westernhoofdstel met een dubbel geboren shankbit)
Voorbeeldje van mijn buitenrij uitrusting alleen had nu even een touwhalster eronder.
Afbeelding
Plaspauze.
Afbeelding
Hij had een beetje haast was de eerste keer dat ik aan de keuring mee deed op de paardenmarkt in Alblasserdam. En normaal gesproken rij ik op 1 hand, maar vond het toen iets wijzer om op 2 handen te rijden.
MaiMai niet ieder paard accepteerd one rein stop. Knipoog
Nobbygaard balen we mogen hier op een zondag niet in de bak rijden, maar wel naar buiten of op wedstrijd.
Sjolvir een hele gezellig dag gehad. Graag gedaan hoor. Knipoog Tong uitsteken
Suusw en MarvanTom welkom.
MarvanTom helaas ben dit jaar ook al verhuist en het beval me hier prima en lekker dichtbij huis. Die van mij hinnekt ook niet echt, maar die brult meer. Clown

Zo voor de mensen die het handig vinden weer een samenvatting. Clown Tong uitsteken

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:33

Vippie schreef:
Speciaal voor Lied dan Haha!

Viv van 36.5, voorheen had ik Stermerrie Tjody (super allrounder die helaas te vroeg van ons is heen gegaan vorig jaar) en heden ten dage trotse moeder van Ruinenkampioen Cadiz van 2,5 die we a.s. dinsdag alweer 1 jaar hebben.
Afgstudeerd paardenhouderij, jurylid FNRS F20-Springen-CBR, Jurylid endurance en mendurance en in het dagelijks leven boekhouder i.o. Haha!
Getrouwd met mn mannetje en in het gezelschap van een superverzorgster Louise Haha!

thanks
had op iets nieuws gehoopt maar dit wist ik al Haha!

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:36

zo wat gaan jullie snel hier zeg
moest me het rambam lezen
dadelijk komt er een vrouwtje kijken bij mijn fjordje en als het klikt komt ze ham bijrijden heb net iets te weinig tijd om hem de juiste aandacht te geven (vind ik zelf) pony klaagt niet

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:43

Goedemorgen allemaal

Gaanj jullie nog iets leuks doen vandaag met jullie fjordenmonsters, ik ga vanmiddag even een buitenrit maken met mijn bommetje heb er een dubbelgebroken bit ingehangen ben benieuwd hoe ze er op zal reageren reed normaal met enkelgebroken..

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:07

Goedemorgen.

Weet nog niet wat ik ga doen, maar ga denk ik zo wie zo het westernrijden wat serieuzer oppakken. En misschien maar eens kijken of ik samen met stalgenoot kan lessen. Dan hoef Krista niet voor 1 persoon te komen.

Sommige paarden reageren op een dubbel gebroken bit beter dan op een enkel gebroken. Ik zelf rij bijna alleen maar op dubbel gebroken bitten. En voor het boscrossen op vreemd terrein het ik een stangbit, maar aangezien ik geen vervoer heb is dit zelden. Tong uitsteken

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:09

goedemorgen alweer! ik ben net vrij, heerlijk een overvollekerstplanning en geen drukte, op naar huis dus, haha.

Ik doe vandaag niks anders met paardje als tutten,ze heeft al hard gewerkt gister, en mag vandaag een dag vrij, net als ik.

Ga de manen maar eens bijwerken vanaaf denk ik. had ik vorige week al gedaan, maar is niet geheel naar wens geworden, haha

Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:46

goedemiddag Lachen

ik kan niks doen met mijn bolletje wol ze staat wel buiten lekker met iwan de tinker van me vriend Ja dus ze word vermaakt Lachen
ik had van het weekend niet eens een bom paardje Lachen zondag niet Tong uitsteken zwaantje staat stil vandaag en morgen gewoon buiten en woensdag word ze even los gezet in de bak door mijn zwager even opjagen dan kan ik de 1ste kerst dag gewoon rustig rijden denk ik Tong uitsteken
woensdag avond tot 4 jan ben ik lekker bij zwaantje Haha! lekker elke dag rijden Ja als het niet gaat vriezen Nagelbijten / Gniffelen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:06

IndianLady schreef:
Ga vanmiddag ook weer eens een rondje Ginkelse Heide.
Vivian, ik ben alweer gevraagd voor de endurance Renkum. Denk dat ik dit jaar ook kom vrijwilligen bij de mendurance, alvast afkijken als ik straks met mn shet ga mennen Knipoog


Gezellie ik zit op mn formulier te wachten om in te tekenen voor het jureren. Misschien ik allebei de dagen wel en blijf ik slapen, scheelt Loui weer reiskosten extra Knipoog

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:20

Haha! windows movie maker deed het vanochtend ineens Haha!
Dus gelijk een filmpje gemaakt van SGW Nijeberkoop Haha! =
http://www.youtube.com/watch?v=k738kwAcyfk

Is alweer een tijdje geleden, je zou niet zeggen dat we daar L2 dressuur rijden Bloos Gelukkig intussen al heel erg verbeterd Lachen

angelax

Berichten: 3355
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:25

leuk gedaan simone Lachen

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:01

xSiep leuk filmpje en ziet er netjes uit hoor. Knipoog En nog iemand met een apart scheerpatroon. Tong uitsteken

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:14

Cool dat filmpje leuk gedaan en je rijdt hem netjes

Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:14

he simone leuk filmpje Lachen

moet ook maar eens foto's van mijn toper laten maken Ja en weer een filmpje met de wedstrijd Lachen

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:18

Nou vandaag kwam dus mijn 'onbekende' kennis maken en even rijden. Het was een keurig iemand maar het rijden ging niet zo goed als ik had gedacht aan de ene kant werd mijn ego gestreeld want ik dacht ach zo gek doe ik het toch nog niet maar aan de andere kant baalde ik wel beetje want haar manier van praten schepte bij mij een verwachting die op dat moment niet werd waargemaakt. Ga dus voordeel van de twijfel geven en geef haar nog een kans. Kan natuurlijk toch voor haar spannend geweest zijn. Zouden jullie dat ook doen als je een bijrijder zoekt? Of direct afkappen? Weet niet of dit vrouwtje bekend is op bokt of bij andere dus breng het een beetje voorzichtig. Ze was in ieder geval wel reuze vriendelijk dus die klik zat goed.

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:31

Gewoon even proberen en het aankijken.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:33

Ik had 2 jaar geleden een verzorgster en daar heb ik enorm spijt van gehad. In het begin klikte het wel, maar ze ging zich steeds minder van mij aantrekken. Ik wilde perse iemand die 18+ was, maar kwa gedrag was ze echt nog 12. Toen we uiteindelijk met een onenigheid zaten had ze heel mn kast leeggevist. Niet alleen een paar van mijn dingen (gekregen van haar ipv geld) maar ook haar zooi eruit gehaald en ik zat met een supergestresst paard.
Heb toen mezelf beloofd nooit meer een verzorgster/bijrijdster. Ik heb een paar vriendinnen en die stuur ik blindelings met Nor de weg op, maar andere mensen komen er niet meer op.

Luister heel goed naar jezelf en kijk kritisch naar je paard. Klikt het daarmee en kan de persoon de verantwoordelijkheid aan?