[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:56

Pfoew! Bijna een volwassen dochter al!
Tempo is een van mijn favoriete hengsten, mooi dier.


Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:05

Ja, ik vind hem ook heel leuk! En ik hou ook erg van Jolster, zijn vaak geen makkelijke karakters maar wel eerlijk. Dus ik heb the best of both worlds :D


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Christel1

Berichten: 597
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:15

Na lang nadenken heb ik besloten om een nieuw huisje te gaan zoeken voor mijn fjord Kenzy, ik wil graag verder in spring sport en dat gaat nou eenmaal lastig met een fjord...
volgens mij waren hier een aantal mensen die opzoek zijn naar een leuke fjord?
Ik heb er geen haast bij maar mocht iemand geïnteresseerd zijn in een merrie van bijna zeven jaar en +/- 1.53 mag je me een pb doen :)

Life is short, enjoy it!
volg ons op instagram ♥♥♥

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:02

Hai mensen,
Mag ik hier vragen wat de gemiddelde vraagprijs is voor een fjordenveulen of kruisingfjordveulen?

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:21

tyleysmiley schreef:
Hai mensen,
Mag ik hier vragen wat de gemiddelde vraagprijs is voor een fjordenveulen of kruisingfjordveulen?


Gemiddel rond de 1800 a 2000 euro.
Ligt beetje aan geslacht, bloedlijnen etc.

Voor kleur fjorden moet je wel denken aan gemiddeld 3000 euro.

Ben je op zoek?
Ik weet wel een leuke FriesxFjord veulen. <3 De vader is "mijn" Fjordenhengst Gio, die net verkocht is naar Amerika.

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:11

Wat is het stil hier!
Gisteren voor het eerst springles gevolgd met Kasper. Ben wel benieuwd hoe andere fjorden zich hier ontwikkeld in hebben. Kasper heeft nog wel moeite met springen met iemand op zijn rug. Los springt hij beter. Met mij er op redden we net de 20 a 30 cm haha en dan nog vergeet hij wel eens zijn achterbenen.
Balkjes draven doet hij overigens wel heel netjes.
Wat is jullie ervaring? Zijn er meer fjorden die 'lomp' begonnen, maar nu wel goede springers zijn?

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:19

Hey Ingrid, Mick is zo ook begonnen hoor! In het begin maakte hij echt brandhout van de balken. Maarrrr…. Oefening baart kunst! Ik heb geen recente foto’s maar deze is van afgelopen najaar:

Afbeelding


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Ingrid_92

Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:34

Blue_Eyes schreef:
Hey Ingrid, Mick is zo ook begonnen hoor! In het begin maakte hij echt brandhout van de balken. Maarrrr…. Oefening baart kunst! Ik heb geen recente foto’s maar deze is van afgelopen najaar:

[ [url=m/3cSFOG.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ooh dat geeft nog hoop! Haha, brandhout.. Herkenbaar.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:33

Het is al even stil hier zie ik, maar denk dat mijn vraag hier wel past? Sinds twee maanden heb ik mijn eerste fjord :) Voordien wel warmbloeden gehad maar nu voor iets anders gekozen..
Het is een grijze jaarling, maar vroeg me af of zijn kleur nog kan veranderen (lichter/donkerder) de komende jaren?
Dus niet door de seizoenen maar door ouder worden?

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:44

Wat is de afstamming van je grijze? Wij hebben een grijs veulen haha. Ik durf niet zo goed te zeggen of ze nog verkleuren als ze ouder worden!

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:58

Het is een Rudsmo Rune x Tempo

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 05:53

Die van mij ook haha

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:04

Kalea, wat leuk! Gefeliciteerd *\o/*

theadora99 schreef:
Die van mij ook haha


Veel grijze hebben Rudsmo Rune, Brijol of Tempo haha :D

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:06

Amber_ schreef:
Kalea, wat leuk! Gefeliciteerd *\o/*

theadora99 schreef:
Die van mij ook haha


Veel grijze hebben Rudsmo Rune, Brijol of Tempo haha :D

Jaa maar vind het wel grappig haha
Had net ook even gespiekt naar fotos, leuk paardje volgens mij!

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:12

theadora99 schreef:
Die van mij ook haha


Leuk!
Is die van jou ook zo nuchter en braaf?
Vanaf dag 1 was hij hier thuis.. Ben blij dat ik hem heb kunnen kopen, veel keuze was er immers niet.

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:26

Kalea schreef:
theadora99 schreef:
Die van mij ook haha


Leuk!
Is die van jou ook zo nuchter en braaf?
Vanaf dag 1 was hij hier thuis.. Ben blij dat ik hem heb kunnen kopen, veel keuze was er immers niet.

Late reactie maar hij staat nog bij mama :) hij is van april.

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 19:51

Ik heb het idee dat ik nog niet eerder een reactie heb geplaatst in dit topic :') In ieder geval sluit ik graag aan met mijn twee Fjordenpaarden. Misschien heb ik ze al eens voorgesteld , maar mijn 3 jarige was toen nog 2 en ze is wel een stuk veranderd.

Ik heb twee Fjordenmerries , een 22 jarige genaamd Udith en een 3 jarige met de naam Ofira. Udith is mijn allereerste paard en ik heb haar sinds 2016. Ik heb haar overgekocht van Stal Dolfing. Ofira is mijn eigen eerste gefokte Fjord.

Udith is een Manus x Hanneke en gaat inmiddels al aardig wat jaartjes mee. Op Stal Dolfing heeft Udith vooral gediend als fokmerrie, maar verder is het een all- round paard. Ze heeft in totaal 13 nakomelingen gehad waarvan ook één goedgekeurde dekhengst die de naam Dingo draagt. Udith heeft met name heel veel kleinkinderen zowel in Nederland en België , maar in Frankrijk loopt er nu ook al wat rond. Je merkt nu wel dat ze ouder begint te worden en er daarbij wat gebreken beginnen te komen. Ik heb nu sinds 2 maanden een verzorgster voor haar en dat is gewoon een hele leuke match. Ook wil ik mij graag gaan focussen op Ofira , maar omdat ik Udith eigenlijk niet wil verkopen vond ik het wel leuk als ze een ander meisje nog blij kan maken.


Ofira is mijn eerste zelfgefokte Fjord. En met een top fokmerrie zoals als Udith had ik natuurlijk een hele mooie basis om mee te beginnen. Mijn oog is gevallen op de hengst Tempo. Ik was al wat bekend met nakomelingen van Tempo en met name het uiterlijk en karakter sprak mij erg aan. En op 15 mei 2018 werd Ofira geboren. Precies wat ik wou , een merrie want ik heb toch wel wat ambitie om verder te fokken. Ofira heeft totdat ze bijna 3 was in de opfok gestaan , en staat sinds mei weer bij haar moeder in de kudde. Sindsdien ben ik rustig bezig met beleren , ik heb er nog niet opgezeten en heb daar ook absoluut geen haast mee. Ze pakt alles best snel op , en hoe vaker ik met haar werk hoe meer ik vindt dat ze precies is wat ik wou. Ik wil met haar ook gaan fokken , maar ook wat dressuurwedstrijden gaan starten. Maar het hoofddoel is toch wel zoveel mogelijk lol hebben en lekker samen kunnen rijden. Het meest opvallende aan Ofira is wel haar mega lange voorpluk waar ik heel blij mee ben :D

Nu tijd voor foto's! Links is Udith en rechts is Ofira , ze hebben toch wel veel van elkaar weg. Ze hebben exact dezelfde vriendelijke blik in hun ogen.

Foto's zijn laatst gemaakt op de heide , ik vindt ze erg knap zo <3
Afbeelding

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:00

Wat leuk Zebrastreep! Mijn Fjord is ook een Tempo.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.


Biks2
Berichten: 1257
Geregistreerd: 28-08-21

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:54

Udith en Olfira zijn beide prachtig! Het verschil Tempo/Manus is ook goed te zien :D

fotolijstje

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:20

Zebrastreep schreef:
Ik heb het idee dat ik nog niet eerder een reactie heb geplaatst in dit topic :') In ieder geval sluit ik graag aan met mijn twee Fjordenpaarden. Misschien heb ik ze al eens voorgesteld , maar mijn 3 jarige was toen nog 2 en ze is wel een stuk veranderd.

Ik heb twee Fjordenmerries , een 22 jarige genaamd Udith en een 3 jarige met de naam Ofira. Udith is mijn allereerste paard en ik heb haar sinds 2016. Ik heb haar overgekocht van Stal Dolfing. Ofira is mijn eigen eerste gefokte Fjord.

Udith is een Manus x Hanneke en gaat inmiddels al aardig wat jaartjes mee. Op Stal Dolfing heeft Udith vooral gediend als fokmerrie, maar verder is het een all- round paard. Ze heeft in totaal 13 nakomelingen gehad waarvan ook één goedgekeurde dekhengst die de naam Dingo draagt. Udith heeft met name heel veel kleinkinderen zowel in Nederland en België , maar in Frankrijk loopt er nu ook al wat rond. Je merkt nu wel dat ze ouder begint te worden en er daarbij wat gebreken beginnen te komen. Ik heb nu sinds 2 maanden een verzorgster voor haar en dat is gewoon een hele leuke match. Ook wil ik mij graag gaan focussen op Ofira , maar omdat ik Udith eigenlijk niet wil verkopen vond ik het wel leuk als ze een ander meisje nog blij kan maken.


Ofira is mijn eerste zelfgefokte Fjord. En met een top fokmerrie zoals als Udith had ik natuurlijk een hele mooie basis om mee te beginnen. Mijn oog is gevallen op de hengst Tempo. Ik was al wat bekend met nakomelingen van Tempo en met name het uiterlijk en karakter sprak mij erg aan. En op 15 mei 2018 werd Ofira geboren. Precies wat ik wou , een merrie want ik heb toch wel wat ambitie om verder te fokken. Ofira heeft totdat ze bijna 3 was in de opfok gestaan , en staat sinds mei weer bij haar moeder in de kudde. Sindsdien ben ik rustig bezig met beleren , ik heb er nog niet opgezeten en heb daar ook absoluut geen haast mee. Ze pakt alles best snel op , en hoe vaker ik met haar werk hoe meer ik vindt dat ze precies is wat ik wou. Ik wil met haar ook gaan fokken , maar ook wat dressuurwedstrijden gaan starten. Maar het hoofddoel is toch wel zoveel mogelijk lol hebben en lekker samen kunnen rijden. Het meest opvallende aan Ofira is wel haar mega lange voorpluk waar ik heel blij mee ben :D

Nu tijd voor foto's! Links is Udith en rechts is Ofira , ze hebben toch wel veel van elkaar weg. Ze hebben exact dezelfde vriendelijke blik in hun ogen.

Foto's zijn laatst gemaakt op de heide , ik vindt ze erg knap zo <3
[ [url=m/3s3Jsi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie foto's!

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:31

Was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Mijn fjord Gerran is echt een wereld paard. Alleen zijn gangen en lijf zijn zo stug. Hij gooit giga hoog op en is alles behalve vlak.
Aan de hand wil hij wel redelijk buigen omdat zadel vind hij dit erg lastig. Hij heeft een slecht balans wat natuurlijk niet helpt.
Ik heb overigens geen bak en moet het echt hebben van het buiten rijden.
In de wei hebben we een track waarbij hij zijn lijf wel moet gebruiken. Maar zijn er tips waarbij hij toch nog iets soepeler kan worden ?
Hier foto van mijn topper.
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker