[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: RianneH, Melissa0304, Neonlight, balance, Ymor

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:45

poetser schreef:
Hij is zo gaaf :+:

Heftig Fabster, heel veel sterkte met je keuze. Altijd moeilijk om je maatje te moeten laten gaan :knuffel:

Dank je. Ja, ik stel het al een jaar uit. Elke keer denk ik: mss komt t nog goed. Het gaat een paar maanden goed en dan is het weer ellende. En ze moet echt veel bewegen, want ze is IR. Nu ze dus niet veel kan bewegen, is ze moddervet en krijgt ze overal jeuk. Kwestie van tijd dat se hb raakt. Wat een ellende.

Weet je wat t is (en ik spui nu even, want moet me even afreageren); Caj is echt een poedersuiker. Ze heeft echt geen best karakter. In de groep niet (ze heeft mijn Belg ook gesloopt en nu heeft ze dus ook zichzelf gesloopt met haar achterlijke gedrag) en in het werk ook niet. Maar ze is wel míj́n poedersuiker! En ik kan lezen en schrijven met haar. Ik kwam een foto tegen van 5 jaar geleden. Toen waren we nog goed in training en zag ze er fantastisch uit. Daar is niet veel van over. Dit soort keuzes neem je niet lichtvaardig. Bovendien heb ik helemaal geen zin in een nieuw paard. Ik wil gewoon met haar op pad. We hebben zoveel avonturen beleefd! En ze moest nog mee naar Ameland. Maar dat gaat m niet meer worden. -O-

Caj in betere tijden
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:39

poetser schreef:
Ze is prachtig en zag in Je profiel dat ze nog niet oud is ook. Het is en blijft een poedersuiker situatie. Spui zoveel je wilt, het is gewoon oneerlijk :knuffel:

Tnx. Ja. Het is echt poedersuiker! -O-

Fabster

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:18

Hij is inderdaad heel mooi!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:18

Knert schreef:
Fabster, mag ik vragen hoe het met je gaat?
En je fjord?

Hier is niks veranderd. Hoezo?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:24

Knert schreef:
Fabster schreef:

Hier is niks veranderd. Hoezo?

Zomaar, kan me voorstellen dat je met je ziel onder je arm loopt. Bedoel het goed hoor.
Dikke knuffel

Nog niet. Dat zal nog wel komen. Voorlopig staat ze nog. We gaan nog een weekend weg en daarna kijken we weer verder.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:25

Na lang wikken en wegen heb ik Caj toch nog meegenomen op ons jaarlijkse weekendje weg met de paarden. Op de pijnstillers wel weliswaar, maar goed. Tegen mijn principes in, maar onder het motto ‘het komt toch niet meer goed en op pijnstillers heeft ze nergens last van’, toch gedaan. Ik loop zelf ook regelmatig op pijnstillers, dus wat dat aangaat....

Voor Caj was het een supervakantie. Ze is helemaal verliefd op het paard van mijn vriendin en ze mocht nog bij haar in de wei ook. Normaal gesproken zet ik haar echt niet op het gras, maar ja.... wel met graaskorf en dat ging echt super. De ritten waren sws rustig, want we hadden ook een jong en onervaren paard mee, dus voornamelijk gestapt, Caj had geen centje pijn en we hadden allemaal de tijd van ons leven. Ik heb dus besloten om haar voorlopig lekker te laten staan op de pijnstillers en er gewoon rustig op blijven rijden. Inslapen kan altijd nog en zal er ongetwijfeld snel genoeg aankomen. ‘Gelukkig’ is Cajra een echt watje wat ongemak betreft. Met mijn Leo (ook fjord) had ik het niet aangedurfd, denk ik. Die is enorm hard voor zichzelf, dus als hij mankt, dat is er echt iets ergs. Caj jengelt om elk pijntje. Dus als ze goed loopt met pijnstillers, vertrouw ik er op dat het goed gaat.

We deden ook mee met een patrouillerit en was superleuk. En we hadden natuurlijk fantastisch weer. Dus mijn weekend kan niet meer stuk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:08

Knert schreef:
Wat mooi! Ook een fjord met een donkere neus. Zie je niet zo vaak

Ik zag dat jouw paard gereserveerd was. Een goeie baas gevonden dus. Dat lijkt me ook een goed gevoel geven.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:09

poetser schreef:
Mooie foto's en hoe het ook afloopt, dit pakken ze je niet meer af. Ze is ook heel mooi licht van kleur.

Precies, dat dacht ik ook