Eindelijk na zoveel jaren krijg ik mijn eigen Fjord

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rosa_8102

Eindelijk na zoveel jaren krijg ik mijn eigen Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 21:21

Hey, ik ben een poosje niet actief geweest hier op bokt, meer omdat ik niet meer zo in de paarden zat. Ik had op een gegeven moment de keuze; Rijbewijs halen en stoppen met de paarden of doorgaan met de paarden en geen rijbewijs. Toen koos ik voor een rijbewijs, want ik wist wel dat wanneer ik die zou halen, er vast wel een dag zou komen dat ik weer in de paarden kom te zitten. En jawel, na jaren niet meer gereden te hebben, is de knoop nu doorgehakt en gaan we een Fjord kopen.
Ze heet Pytrik, een Merrie, geboren op 25 Mei 2019 in Friesland.
In Juli ga ik haar voor het eerst echt zien, daar kan ik niet op wachten om eerlijk te zijn.
Als er dan een klik is, heb ik met de eigenaresse afgesproken om nog een keer te komen, en dan pas de keuze te maken.
Pytrik heeft een kolletje, wat voor Fjordenpaarden een No Go is, daarom kan ze geen merrie worden waarmee gefokt word, omdat het een grote kans is dat het kolletje ook bij de volgende gefokte fjorden zichtbaar zal worden.

Hoe ik haar heb gevonden is ook een verhaal apart. Ik heb ooit bij de Maartenshoeve als vrijwilligster gewerkt. In die tijd kwam Twister ineens op stal daar. Daar was ik meteen dol op, gekke streken en een mega knappe fjord. Daar is mijn Fjordenliefde ook door ontstaan. Ik wilde ook zo'n Fjord als Twister. Maar dit is een halfzusje van Twister, en toch een super mooie bouw en een lief hoofdje.

Daarnaast ben ik heel benieuwd hoe groot ze gaat worden, aangezien de eigenaresse zegt dat het een grote Fjord word. :P

Afbeelding

Wat vinden jullie van haar? Ik vind persoonlijk de naam Pytrik niet zo mooi voor haar, hebben jullie suggesties?

Finnea

Re: Eindelijk na zoveel jaren krijg ik mijn eigen Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:16

Dit is er eentje uit de fokkerij van familie De Vries denk ik? Leuk! Zij fokken altijd aansprekende Fjorden vind ik. Volgens mij heb ik Pytrik vorig jaar wel op de keuring gezien. Hopelijk blijken jullie een match! :)

:+: Finnea, v.Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:

Drachtig van Galant! [KS-MK] Op naar een Fjordenprins(es)je in 2021!

Rosa_8102

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-20 10:58

Ja dat klopt!
Wat leuk dat jij hun ook kent en de Fjorden. Twister is helaas overleden. Dat was er echt eentje met grappen en grollen. Daar heb/had ik nog foto's van, maar geen idee waar die zijn.

Ja ik hoop ook dat we een match blijken, over 2 weken ga ik erheen *\o/*

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:27

Gefeliciteerd!!
Wie is haar vader?

FjorYou! Kleur fokkerij. Volg ons op Insta: Fjoryou *D
https://m.facebook.com/FjorYou?fref=ts&_rdr

Gio: Eerste goedgekeurde Rodblakk Fjordenhengst.

gjansen01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:14

wat een leukerd!!

@little.fien op instagram en Facebook!

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 01:03

Leuk TS! Heb haar ook nog op de keuring gezien vorig jaar idd. Ook nog foto's toen van gemaakt :j ze komt in elk geval van een leuk adres.

Amber_ schreef:
Gefeliciteerd!!
Wie is haar vader?

Flurry dacht ik zo uit mijn hoofd? Ze heeft nog een volle zus, die heeft geen kol iig.

Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo) Lysne (Hanne x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) & Perle (Preben x Rudsmo Rune)

Fjordenfokkerij FjorYou

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 07:46

Leuk dier, snap alleen niet waarom je er niet mee zou mogen fokken ivm kolletje. Kolletje word door het stamboek nog geaccepteerd al zal je op de keuring daar misschien wat aftrek voor krijgen.

Ik heb met deze merrie gefokt, 2 veulens gehad waarvan 1 een kolletje had en de tweede niet. Het eerste veulen van die tweede is inmiddels ook geboren en heeft ook geen aftekeningen (wat niet wil zeggen dat het in volgende veulens of generaties toch nog terug kan komen).
Afbeelding

Ik snap dat ze het liever niet willen maar om haar alleen hierom uit te sluiten van de fok zou ik denk ik niet doen.. :o

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) drachtig van Gjovik, na 340 dagen dracht is Rivas geboren (8 mei 2020).
Sitske van den Bosdries(v. Almglimt X Mitske van den Bosdries v. Lyckangs Tempo) drachtig van Lavi, na 321 dagen dracht is Reesa geboren (16 mei 2020).

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:05

Wat leuk dat je ook als vrijwilliger bij de maartenshoeve hebt gewerkt en nu zelfs een halfzusje van Twister op het oog hebt! Heel veel plezier bij de bezichtiging, ik hoop dat het een klik is tussen jullie :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie