Ek voor haflingers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IIII
Berichten: 136
Geregistreerd: 30-01-15

Ek voor haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-21 22:57

Hallo allemaal,

Ik kwam laatst ergens iets tegen over een ek voor haflingers maar kan hier niet heel veel informatie over vinden. Hopelijk is er iemand die dit leest die mij een antwoord kan geven op mijn vragen.

Ik ben vooral geïnteresseerd in het ek voor mennen met haflingers. En vraag mij af hoe de selectie daarvoor gaat.

Ik weet niet of ik mag deelnemen omdat mijn haflingers niet in het stamboek opgenomen zijn de vader van mijn haflingers is in Duitsland goedgekeurd maar in Nederland niet. Ze hebben momenteel geen haflinger paspoort maar volgensmij kan dat nog wel geregeld worden.

Ik zal even mijn haflingers en mijzelf voorstellen.

Ik ben 19 jaar en heb m2 gereden met mijn pony en ben inmiddels actief in de dressuur en mensport.

Mijn menpony die ik nu uitbreng in de sport is tess zij is 13 jaar oud en wij zijn dressuur b plus 15 vaardigheid m plus 2 en samengesteld l plus 3 (dit allemaal na een seizoen) ik hoop dat ik met haar deel zou kunnen nemen aan het ek omdat ik denk dat ze zeker de potentie heeft.

Afbeelding


Ik heb ook nog een andere pony staan genaamd siem. Hij is nu nog hengst en word dit jaar een. Als ik het goed heb word over 3 jaar weer een ek georganiseerd dus hij zou dan 4 zijn. Ik heb geprobeerd om mij te verdiepen in de klasse jonge paarden maar ik kan er niet veel over vinden. Mijn vraag hierbij is voornamelijk of het zin heeft voor mij om met hem als (normale) haflinger mee proberen te doen met het ek. Ik heb interesse om met hem te kijken of we dan mee kunnen doen met de klasse onder het zadel als voor de koets.

Ik weet dat het nog heel vroeg is om over deze dingen na te denken maar ik zag het voorbij komen en wil graag weten of dit een mogelijkheid voor ons zou zijn.



maessie

Berichten: 5738
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ek voor haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:06

Je kan vanuit het nhps of kvth meedoen, maar dan moet je paard wel ingeschreven. Er is een facebookpagina voor, denk dat je hem op haflingers ek wel kan vinden ;)

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:21

NHPS heeft al sluiting gehad voor de aanmelding van combinaties.
KVTH heeft sluiting per 1 februari.

Je Haflinger moet wel een stamboek hebben. Mag ook maar max 1,56% vreemd bloed voeren en dat kun je zonder stamboekpapier niet nagaan.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

IIII
Berichten: 136
Geregistreerd: 30-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-21 23:33

Mirranda schreef:
NHPS heeft al sluiting gehad voor de aanmelding van combinaties.
KVTH heeft sluiting per 1 februari.

Je Haflinger moet wel een stamboek hebben. Mag ook maar max 1,56% vreemd bloed voeren en dat kun je zonder stamboekpapier niet nagaan.


Bij de plaats waar ze geboren zijn hebben ze wel bijgehouden wie de moeder is en we weten wie de vader is, denk je dat het dan nog te regelen is?


Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:43

Geen idee. Je zult dan eerst papieren moeten aanvragen bij het stamboek. Beetje kort dag, dat wel :o

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

IIII
Berichten: 136
Geregistreerd: 30-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-21 00:05

Mirranda schreef:
Geen idee. Je zult dan eerst papieren moeten aanvragen bij het stamboek. Beetje kort dag, dat wel :o


Oké heel erg bedankt, dit jaar gaat denk ik sowieso niet lukken maar dan heb ik iets om naar toe te trainen over 3 jaar.


Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Ek voor haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:48

En een flinke zak euro’s heb je nodig, ook iets om rekening mee te houden ;-)


IIII
Berichten: 136
Geregistreerd: 30-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-21 18:00

Woody2015 schreef:
En een flinke zak euro’s heb je nodig, ook iets om rekening mee te houden ;-)


Ja klopt maar ik ben ervan overtuigd dat als het mogelijk zou zijn om naar het EK te gaan dat het dat wel waard is.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers