Zoektocht haflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
debster1991
Berichten: 10
Geregistreerd: 06-05-18

Zoektocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 19:05

Hee allemaal,

Ik ben op zoek naar een haflinger met een sportieve bouw. Ik ben al vaker met dit ras in aanraking gekomen en nu toch eindelijk besloten mijn lange droom uit te laten komen en op zoek te gaan naar een haflinger die bij mij past.

Door mijn huidige paardje ben ik iets onzeker geworden (vooral met op- en afstappen minder met rijden), dus dat hij koel in zijn hoofd is is voor mij het allerbelangrijkste.
Ik zou er graag mee naar buiten willen, dressuurmatig rijden (een keer een proefje kunnen rijden), en af en toe een sprongetje mee kunnen maken. Kortom, een leuke brave all-rounder.

Ik ben benieuwd waar jullie je haflinger vandaan hebben of dat jullie nog tips hebben hoe deze zoektocht aan te pakken.

Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele tips! :)

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Zoektocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:09

Aan mijn reactie heb je denk ik niets maar ik ben mijn Haf 'per ongeluk' tegen gekomen. Ik zocht helemaal geen paard en al helemaal geen Hafje en opeens: boem O:)

Tegenwoordig vind je echt heel veel Haflingers: ook particulier. Met een beetje rondsnuffelen kan je je partner in crime al tegen komen! :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:12

Wat leuk dat je een haflinger zoekt. Ik heb sinds september mijn eigen hafje, ik heb haar via marktplaats gekocht. Je zou kunnen kijken op facebook, marktplaats, bokt markt etc. Misschien zelf een advertentie plaatsen? Dit had ik gedaan en ik kreeg daar belachelijk veel reacties op. Was in een facebook groep.

edit. ik ben net als @babritfre ook mijn haf 'per ongeluk' tegengekomen. Ik zocht wel een paard maar niet zozeer een haflinger. Maar ik ben er ontzettend blij mee!

succes met het vinden van je blondje

Afbeelding

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:43

Tja, wat zal ik hierop zeggen als echte haflingergek :D

Mijn eerste heb ik ooit particulier gekocht. Bomproof dier en heb er heel veel kilometers mee gemaakt. Inmiddels 24 jaar en geniet nog van een ouwelullenrondje 2x per week.

Mijn nu 13 jarige ruin en 9 jarige merrie beiden als veulen aangekocht bij haflingerstal het Dolland.
Beiden doen het erg goed in de sport en in meerdere disciplines.

Dan heb ik nog 2 jonge haflingers aangekocht in Duitsland (hengst en merrie) van nu 2 jaar.
Beiden uit bewezen sportlijnen en met veel beweging en maat.

Je kunt in Nederland prima slagen denk ik. Er zijn meerdere hele goede fokkers. Via FB krijg je snel veel contacten. Ook marktplaats is een prima optie. Zet je wensen op een rij. Verdiep je in merrie en hengstenlijnen. Dan komt er vast wat op je pad dat je past.

Wil je meer info, mag je me altijd een berichtje sturen.

Succes met je zoektocht ;)

debster1991
Berichten: 10
Geregistreerd: 06-05-18

Re: Zoektocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 19:25

Dankjewel voor jullie reacties :)
Ik ben nu aan het zoeken op Facebook, marktplaats en de Bokt markt.
Hoop daar ergens iets leuks tegen te komen :)

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Zoektocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:34

Als je laat weten dat je er een zoekt krijg je vanzelf aanbiedingen.Je kunt nog wel wat specifieker zijn:merrie of ruin,leeftijd, budget,etc.

debster1991
Berichten: 10
Geregistreerd: 06-05-18

Re: Zoektocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 19:37

Goed idee, ga ik doen! :)

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Zoektocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:48


debster1991
Berichten: 10
Geregistreerd: 06-05-18

Re: Zoektocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 19:50

Super bedankt mychoice. Ik heb ze gelijk een berichtje gestuurd.

Suprice_Iris

Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Zoektocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:46

Mijn eerste haflinger ben ik hier op de boktmarkt tegengekomen.

Mijn huidige haflinger heb ik gekocht bij de Kymmelshof, een haflingerstal in groningen met hele leuke sporthafjes!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:03

http://Www.haflinger.nl

Hij kent de aflingerwereld als geen ander en weet waar de haflingers te koop staan. Als je hem uitlegt wat je zoekt, weet hij vast wel een paar passende hafjes te koop te staan.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:05

Je zou idd kunnen kijken bij haflinger stallen. :j

Toen ik een haflinger veulen zocht heb ik paardenmelkerijen gebeld en gemaild. En zo ben ik 2 jaar geleden aan mijn haflinger gekomen.
Gekocht toch ze 1 maand oud was. :)
Ik weet niet waar in het land je zit?
Maar er zijn genoeg verschillende haflinger stallen. :j