Hengstenkeuze voor Haflingermerrie v. liz. Wildfire

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PJay
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-02-18

Hengstenkeuze voor Haflingermerrie v. liz. Wildfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 19:34

Hallo

Wij willen graag een veulen fokken met onze hele leuke Haflingermerrie v. Liz. Wildfire (v. Winterstein) x Acal van Schawacht (v. Amor van Schafferden) x Stromboli x Wervelwind en zouden voor de hengstenkeuze ook graag een beroep doen op jullie. De merrie is Belgisch ingeschreven.

Ze is niet van het supermoderne type en we willen ook absoluut niet dekken met zo'n fijne sporthaflinger met een bijna Arabisch hoofdje. Nee, liever bot, mooi rond kruis, zachtaardig karakter en stevige hals (die wel niet te kort mag zijn). De merrie is zelf redelijk temperamentvol in vergelijking met de andere Haflingers die hier staan, al heeft ze wel een goed karakter om te rijden. Ze is erg vooruit, heeft meer lengte in de hals en rug dan sommige Haflingers en is relatief soepel, al kan dat altijd beter!

Qua temperament graag een hengst die ultrabetrouwbare en zachte karakters vererft. In het klassieke type maar wel echt een bewerkbaar rijtype. Gezondheid staat voorop, goed beenwerk en geen inteelt. Qua kleur graag die mooie donkere voskleur.

Sorry voor de foto's, het moest allemaal snel gaan en ze staan hier altijd buiten overdag. Graag ook jullie mening over bepaalde lijnen (de hengst moet hier in België ook te krijgen zijn), over haar exterieur en verbeterpunten... Alvast hartelijk bedankt voor alle tips!!!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Hengstenkeuze voor Haflingermerrie v. liz. Wildfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:58

EHK --> HA. Hier ga je de kenners over de Haflingerhengsten vinden.

PJay
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Hengstenkeuze voor Haflingermerrie v. liz. Wildfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 22:04

Bedankt!!

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:26

Okay ik zit niet meer zo in de Haflingers, maar wat ik altijd een erg fijne hengst met mooie nakomelingen vond is Standing Ovation. Pak je wel lijnteelt op Winterstein.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

PJay
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Hengstenkeuze voor Haflingermerrie v. liz. Wildfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 23:54

Dank je, Nessie. Ik zoek hem zo op. Eens kijken hoe hoog dat percentage is. Winterstein is wel type Haflinger dat ik graag zie. Hij zit wel al heel wijdverspreid...

Nog suggesties van andere kenners? Of exterieurbeoordeling van de merrie?

PJay
Berichten: 19
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Hengstenkeuze voor Haflingermerrie v. liz. Wildfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 17:25

Niemand meer?

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Hengstenkeuze voor Haflingermerrie v. liz. Wildfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:15

De paar Standing Ovation veulens die ik ken zijn niet per se heel zacht of makkelijk van karakter. Ze zijn heel erg sportgericht en daar hebben ze het karakter ook naar. Niets mis mee, maar dat sluit niet helemaal aan bij wat jij als eisen benoemd.

Je zit in België zeg je. Gino Verplancke is volgens mij de grootste haflingerhengstenhouder in België. Hij heeft veel keus en ook wel redelijk verschillende types. Misschien daar eens kijken? Stal Beauvoorde dacht ik.
Bij jouw merrie zou ik kijken naar een hengst met keurig nette rechte benen (ze lijkt wat x-benen te hebben) en een goede rug.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers