Informatie gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 12:49

Hai! :D

Dit wordt het jaar dat een lang gekoesterde droom gaat uitkomen, haha!

Mijn eigen haflinger :) . Ik heb altijd KWPN’ers gehad. Dus ervaring zat! Alleen.... ik weet dus echt helemaal niks van haflingers.

Ik zou dit voorjaar heel erg graag een hengstveulentje tot 2-jarige willen kopen!

Ik dacht, laat ik in mijn oriënterende fase nou eens even wat informatie opvragen op bokt! De dingen die ik graag wil weten is, wat is een normale prijs voor hetgeen dat ik zoek. En, waar kan ik nou het beste gaan kijken en waar moet ik écht opletten!

Wat zoek ik nou precies:
- Een hengst (echt een must);
- leeftijd van geboren in 2018 tot op zn oudst dit jaar 3;
- Luxer model; en
- Het liefst wil ik een pony met wat meer behang, is dit afhankelijk van de bloedlijn?! Geen must natuurlijk, wel erg leuk!

Heel erg bedankt alvast!!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:57

Bij ons op stal staat een hengst die dit jaar 1 wordt! Haflingerstal van Steenbergen in Onnen. Contact kun je opnemen via de facebook pagina of www.haflingernederland.com :)

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:08

Prijzen zullen uiteraard wisselen. Veulens zul je rond de 700 al wel vinden en een 2,5 jarige zal richting de 1500-1800 gaan. Ik had destijds een 2,5 jarige Haflingerhengst gekocht van Wallenstein. Mooi behang en tussenliggend richting modern type. Zoals de meeste nakomelingen van Wallenstein zijn. Hij was, jaren geleden, 1700/1800 euro uit mijn hoofd. Toen reeds gelongeerd ivm hengstenkeuring.

De hengstenkeuring is trouwens een goede plek om een 2,5 jarige te spotten. Veel worden erna te koop gezet. Ben precies op deze manier toen aan Wolder gekomen.

Afbeelding

Belangrijkste om op te letten (en uiteraard laten keuren) is vooral het zomereczeem. Blijft toch iets waar veel Haflingers last van hebben.

De Kymmelshof is een net adres in Nederland.

Ik heb het precies andersom, kom van de Haflingers en zit nu in de dressuurpaarden. Maar dit is de info welke ik uit de eerdere jaren en mijn interesse nu nog steeds wel heb opgedaan.