Haflinger kopen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:02

Westhof schreef:
Ik schrik wel van die prijzen zeg. Toen ik 3,5 jaar geleden mijn Haflinger kocht lagen de prijzen naar mijn idee echt wel lager. Ik heb €1950 betaald voor mijn destijds 11-jarige Haflingerruin. Hier zaten alle spullen bij in (zadel, hoofdstel, dekens, dekjes, borstels). "Kaal" zou hij dus nog minder gekost hebben. En nee, er is niks mis met hem. Heb er een ontzettend leuke pony aan :)



Toen zaten we in de crisis. Hele nette prijs

Ik zou ook 4000 reserveren daar kan echt wel wat voor gekocht worden. Kans is groot dat je overhoud.

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:19

Ik zou ook zeker gaan kijken bij Hans van de Berg. Daar heb ik in 2015 mijn hafliner ruin gekocht.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Haflinger kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:26

Onze Storm hebben we ook zeker niet voor de hoofdprijs gekocht. Wij zijn naar familie Thoonsen in Malden gegaan. Hier zijn we heel fijn geholpen en zij hebben een goede inschatting gemaakt wat wij wilden. Een familiepaardje. Ik weet niet of zij nog steeds haflingers hebben, maar als je zou willen, kan ik ze een berichtje sturen.

Dit is een foto van 2012 en 2017. Liefde, geduld en training doet wonderen... Dat kan je ook heel goed zien bij die van Chasey! :D
Afbeelding

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Haflinger kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:29

@Denise_Storm, wat is die mooi bijgekomen zeg! Prachtig!

Ontopic, ik denk dat je voor 2000 makkelijk een goede Haflinger moet kunnen vinden. Heb je in de kennissenkring misschien nog iemand die wat voor je kan rondkijken. Zo ben ik aan mijn paard gekomen.

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Re: Haflinger kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:20

Ik moet sowieso eerst sparen en een buffer opbouwen,
Heb met mijn merrie een aardig hoge kliniek rekening gehad waarvan ik zeker 2 paarden had kunnen kopen ,
Dus mijn spaargeld is nu echt op.
Maar oriënteren en kijken hoe de prijzen liggen kan zeker geen kwaad.
Een veulen kopen en in de opfok zetten word het niet.
Als ik een berekening maak voor 3 jaar opfok kosten kom ik uit op 6000 euro.
Daar kan ik over 3 jaar toch echt wel een mooi paard van kopen.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:22

En laat je vooral niet door leeftijd afschrikken,want ze zijn taai en kunnen heel oud worden.De mijne is 37 geworden en was nog steeds goed op de benen.En hij was heel intelligent en een echte vriend.Wel een ouderwets breed type, maar zoeen wil jij toch ook?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:32

Nee leeftijd zegt niks!
Je kan een jong dier kopen en die kan ook dood neervallen... James is ook maar 14 geworden. En ik dacht altijd 'die gaat nog heeel lang mee'. Nou ja, je ziet maar weer dat het anders kan lopen. Dus staar je idd niet blind op leeftijd.
En ook niet op het kunnen van de Haflinger. Wat ie nog niet kent, kan ie wel leren hoor.
Net als de Haf van Denise_storm zijn zowel James* als Nick na aankoop heel erg veranderd!
Echt leuke buiterrijpaardjes geworden. Waren ze in het begin beide niet!
Nick heb ik van een schikkerig, onzeker paard omgetoverd naar een super leuk buitenritten paard. (Hij heeft duidelijke leiding nodig! Als ik het durf, durft hij het ook!)
Hij zal nooit een topatleet worden, maar dat geeft niet.
Wij doen nu dit.

Afbeelding

En onze dochter van 4 rijdt er ook los mee in de paddock. :Y)