En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:22

Ik heb een meisjesdroom waar ik na vele jaren trainen, sparen en keihard werken werkelijkheid van ben gaan maken: het opleiden van een jong veulentje tot mijn eigen topsport haflingerhengst. Niet de basissport, nee mijn droomman voor de subtop!

Afbeelding

Alsof het zo moest zijn kreeg ik op mijn verjaardag dit jaar het verlossende telefoontje dat er een veulentje was geboren die precies aan mijn voorwaarden voldeed. Ik kon hem dat weekend nog komen bewonderen!
Ik geloofde nooit in liefde op het eerste gezicht, maar dit prachtige jonge hengstje met een heel stoer én stout karaktertje hoorde vanaf het eerste moment bij mij. In de afgelopen maanden heb ik zó genoten van hoe hij groeit en zich ontwikkelt, hoe lief en aanhankelijk hij is en iedere keer als hij hinnikt wanneer hij mij hoort of ziet.

Helaas begonnen na een maand of 7 ook wat vage klachten en zwalkt hij met zijn achterbenen.

Gelukkig lijkt hij geen pijn te hebben, maar verergeren de onderzoeken, osteopathie en massages de klachten alleen maar. Een basisdierenarts kan op het moment helaas geen diagnose meer stellen.

Ondertussen hebben mijn fantastische vriendinnen een funding actie opgericht. Aangezien deze kleine man met zijn aanhankelijke karakter al vele harten heeft gestolen.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat hij begin januari naar de Lingehoeve. Daar zal hij onderworpen worden aan een volledig kreupelheidsonderzoek en zal er contrast vloeistof ingespoten worden om ataxie te kunnen uitsluiten.


Ik moest dit even van mij afschrijven, want momenteel voelt het alsof mijn jarenlange droom niet meer te redden valt.


Ik hoop dat jullie met mij mee willen duimen!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dressage_Haf op 22-11-17 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com


Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:26

Dit mag volgens mij niet...

Geen leven zonder horsies!

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:30

Zammie schreef:
Dit mag volgens mij niet...

Wat niet?

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Re: En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:32

Och wat erg zo jong!!
Ik wens je heel veel sterkte en geluk!

Romeo♥

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:33

Wow, 28 en op een paardenforum om centjes komen zeuren... Good luck with that.
Maar zonde van je veulen, daar niet van.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:33

Hoppit schreef:
Wow, 28 en op een paardenforum om centjes komen zeuren... Good luck with that.
Maar zonde van je veulen, daar niet van.


Dat doe ik toch niet?
Ik zet mijn verhaal erop... Ik vraag jullie precies niks hoor..

Ja of je met mij mee duimt, maar dat zal ik van jou ook niet kunnen verwachten vermoed ik ;)

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:35

Dressage_Haf schreef:
Zammie schreef:
Dit mag volgens mij niet...

Wat niet?

vragen om geld, growd funding. Dat is niet toegestaan op bokt..

Edit, waarom is de openingspost ineens veranderd? Stonden eerst geen foto's. Geen schuine tekst en tekst is aangepast. Je vroeg eerst duidelijk om geld..
Laatst bijgewerkt door Zammie op 22-11-17 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen leven zonder horsies!

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:36

Dressage_Haf schreef:
Hoppit schreef:
Wow, 28 en op een paardenforum om centjes komen zeuren... Good luck with that.
Maar zonde van je veulen, daar niet van.


Dat doe ik toch niet?
Ik zet mijn verhaal erop... Ik vraag jullie precies niks hoor..

Ja of je met mij mee duimt, maar dat zal ik van jou ook niet kunnen verwachten vermoed ik ;)


Ik zie nu wat je bedoeld, heb het direct weggehaald.
Ik heb een stukje uit de donatiepagina gekopieerd en dit over het hoofd gezien.

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:37

Zammie schreef:
Dit mag volgens mij niet...
Wat niet?
vragen om geld, growd funding. Dat is niet toegestaan op bokt..


Ik zie nu ook wat jij bedoeld. Er stond een stuk tekst in wat ik absoluut niet op bokt wilde hebben. Heb het er ook direct afgehaald. Dankje!

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:38

"Zoals u begrijpt lijkt mijn droom op dit moment ineens weer heel ver weg, maar met uw hulp hoeft dit niet zo te zijn!"

Door de vetgedrukte woordjes heb je een normaal topic in een bedeltopic veranderd. Als je die zin weghaalt dan blijft het een vrij apart topic (waarom zouden mensen wel een 'toekomstig topsport'-haflingerveulen moeten sponsoren en niet een van de vele duizenden andere paarden die ook problemen hebben?) maar mag het wel volgens de regels van Bokt.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:39

xyzutu2 schreef:
"Zoals u begrijpt lijkt mijn droom op dit moment ineens weer heel ver weg, maar met uw hulp hoeft dit niet zo te zijn!"

Door de vetgedrukte woordjes heb je een normaal topic in een bedeltopic veranderd. Als je die zin weghaalt dan blijft het een vrij apart topic (waarom zouden mensen wel een 'toekomstig topsport'-haflingerveulen moeten sponsoren en niet een van de vele duizenden andere paarden die ook problemen hebben?) maar mag het wel volgens de regels van Bokt.


Hoe kan jij dit nou nog zien?
Ik heb dit direct weggehaald toen iemand mij erop wees.. zie bovenstaande reacties

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

Anoniem

Re: En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:41

Misschien omdat er tussen openingspost lezen, tekst kopieren en bericht schrijven enkele secondes tot minuten kunnen verstrijken? Je hebt de tekst gewoon weggehaald nadat ik hem gelezen had. :)

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:42

xyzutu2 schreef:
Misschien omdat er tussen openingspost lezen, tekst kopieren en bericht schrijven enkele secondes tot minuten kunnen verstrijken? Je hebt de tekst gewoon weggehaald nadat ik hem gelezen had. :)


Oke stom, was juist helemaal niet mijn bedoeling ook.

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:45

xyzutu2 schreef:
Misschien omdat er tussen openingspost lezen, tekst kopieren en bericht schrijven enkele secondes tot minuten kunnen verstrijken? Je hebt de tekst gewoon weggehaald nadat ik hem gelezen had. :)

Precies zo, alleen had ik al gereageerd en heeft ze daarna de tekst aangepast. Lekker handig van je ts..Had je beter even kunnen aangeven..

Geen leven zonder horsies!

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:47

Zammie schreef:
Misschien omdat er tussen openingspost lezen, tekst kopieren en bericht schrijven enkele secondes tot minuten kunnen verstrijken? Je hebt de tekst gewoon weggehaald nadat ik hem gelezen had. :)
Precies zo, alleen had ik al gereageerd en heeft ze daarna de tekst aangepast. Lekker handig van je ts..Had je beter even kunnen aangeven..


Mee eens, heb dat hele stukje over het hoofd gezien toen ik liep te hannesen met de foto's!

Blog website online, alles over het leven van mij en mijn 3 gouden vrienden.
https://officialbyhaflingers.com

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:04

Sjonge jonge €1000 dat moet je toch wel zelf kunnen opbrengen? Een paard kost geld. Ik ben ook al €1000 verder dit jaar met peesblessure dat hoort er helaas gewoon bij.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:10

Als je een paard heb is het verstandig om of een verzekering gelijk te nemen of een potje van minstens 2500 te hebben.
Maar dit terzijde snap ik je gevoel helemaal!
Mijn veulen is nu 9 maanden en ik moet er niet aan denken dat er zoiets zou gebeuren.
ik wens je veel sterkte en wijsheid

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:28

Dus je koop een paard, maar hebt niet eens geld voor een bezoekje aan de kliniek? Waarom koop je dan een paard?

Ik mag toch hopen dat er geen mensen zijn die meebetalen aan andermans hobby die eigenlijk geen geld heeft voor dezelfde hobby. Diertje had allang op de kliniek moeten staan.

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:33

Vind je situatie vervelend, maar een paard kost geld. Je wilt met hem naar de subtop, wat denkt je dat dat gaat kosten? Al die trainingen, materiaal, inschrijfgeld, benzinegeld naar wedstrijden, etc. zijn niet gratis. 1000 euro is wel minimaal wat je achter de hand moet houden mocht je paard ziek worden. Als je hiervoor een crowdfunding moet opstarten moet je maar eens gaan nadenken of je financieel in staat bent een paard te houden. Ik vind zelf dat je paard nooit mag lijden door de financiële positie van de eigenaar. Een paard kost eenmaal geld.

.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:34

Heel veel sterkte met het veulen

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:34

Sterkte TS, wat een vervelende situatie zo. Het lijkt me ontzettend moeilijk als je het onderzoek niet direct kunt betalen, en al die tijd met twijfel blijft zitten. Natuurlijk is het verstandig om altijd voldoende geld achter de hand te hebben, maar goed, als je een paar keer pech hebt kan je spaargeld heel snel op gaan. Je zult hier zelf ongetwijfeld ook enorm van balen. Ik hoop dat je snel kunt starten met de onderzoeken en dat daar een gunstige uitslag uitkomt. Én dat je in de tussentijd wel kunt blijven genieten van je prachtige paardje. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:35

Jeetje jongens, kan t wat minder?
Paard gat in januari naar de kliniek.. Hij heeft geen pijn, dus waarom nu meteen?
Daarnaast lees ik dat haar vriendinnen een crowdfunding hebben opgezet.. Niet zijzelf..

En wie wil doneren, mag dat.. Het wordt niemand verplicht..

Sterkte met je veulen ts.. Hoop dat t goed gaat komen..

<3 Sneakers <3

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:39

Chapeau dames, wat laten jullie je van een barmhartige kant zien, gevoel alom :j

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:41

Ben het met nine eens
Sterkte

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: En toen kreeg mijn droom een andere wending..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:48

Jouw verhaal doet mij wel denken aan het verhaal van Frummel (ook op Bokt); weet alleen niet meer hoe dat kwam.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers