Haflingers van de paardenmarkt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Haflingers van de paardenmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 02:59

Beste Bokkers!

Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik mijn eerste 3-jarige haflinger ruin gekocht en dit bevalt me ontzettend goed! Nu krijg ik een wei ter beschikking waar een ouder paardje in staat en zou daar graag over een paar weken een haflinger veulen bij zetten. Althans dat is voor nu mijn plan. :o

Nu is hier binnenkort een paardenmarkt (Lottum, LB) en wil ik eens gaan rondkijken. Nu hoor ik graag of er bokkers zijn die hier een paardje hebben gekocht en wat de gang van zaken is. Zijn dit gezonde paarden? Of moet je goed geluk hebben? Worden er mét of zonder stamboek verkocht? Wie heeft hier een paardje gekocht en kan mij zijn ervaringen vertellen. Ik weet dat mensen dit afkeuren maar ik vind dat elk paard een goed thuis verdient waar hij of zij ook vandaan mag komen. :D

Nog even ter verduidelijking; ik ben aan het kijken, mocht iemand een mooi veulen hebben staan dan mag diegene me altijd berichten! De paardenmarkt is dichtbij dus ik ga gewoon eens kijken. Het hoeft geen topper in de dop te zijn op papier.

khoorn
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-10-17

Re: Haflingers van de paardenmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:42

je kunt het beste van de markt veulens kopen vind ik altijd daar mankeert meestal nog niets aan op de zuidlaarder markt stonden er ook een aantal

Micks
Berichten: 80
Geregistreerd: 02-03-12

Re: Haflingers van de paardenmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:06

Kan prima hoor!
Heb meerdere pony's van de markt en zijn allen helemaal goed. Gewoon goed kijken en je kennis gebruiken ;)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Haflingers van de paardenmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:10

Door er te kopen stimuleer je het bestaan van de markt. er zitten pareltjes tussen, maar ook veel dieren met luizen, wormen en andere ‘verborgen’ gebreken.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:36

Als je vlakbij Lottum zit, waarom ga je dan niet naar Arcen? Ik zag dat Hans vd Berg een aantal veulens te koop heeft. Alles met papier.
Bovendien heb je dan wat meer betrouwbare info over de achtergrond en gezondheid van het veulen. Vd berg is natuurlijk ook handelaar, maar zoals ik hem ken is hij wel van het eerlijke type ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:14

assie schreef:
Als je vlakbij Lottum zit, waarom ga je dan niet naar Arcen? Ik zag dat Hans vd Berg een aantal veulens te koop heeft. Alles met papier.
Bovendien heb je dan wat meer betrouwbare info over de achtergrond en gezondheid van het veulen. Vd berg is natuurlijk ook handelaar, maar zoals ik hem ken is hij wel van het eerlijke type ;)


Daar ben ik geweest maar helaas niet gevonden wat ik zocht. Ik zoek niet persé iets, ik wil hem of haar tegenkomen. Ik zag laatst een mooie met super veel wit en een blauw oog. Voor velen niet wat ze zoeken maar ik vind dat juist geweldig!

Vandaag tevens toch even gaan kijken op de martk. Ik was er tegen 11.15 veel te laat natuurlijk maar stiekem wilde ik nog even kijken. Er stonden nog 4 a 5 haflinger veulens. Een mooi hengstje en 2 merries vielen me op. En om te vertellen dat hier geen kwaliteit staat dat wil ik graag ontkrachten. Er stonden deze keer veulens van een bekende melkerij (noem even geen naam). De paardjes hadden paspoort en vol papier. Hieronder nog wat kiekjes! Ik heb trouwens niets gekocht :o


Afbeelding
Leuk hengstje
Afbeelding
Merrie maar was al verkocht
Afbeelding
Hier was geen verkoper bij te vinden, ook hengst.

Mijn zoektocht gaat rustigaan verder! :D

Safjelove
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:51

jammer dat je niks het gevonden hoor!
ik zou zo'n haflingerveulentje als op de foto's hierboven meteen kopen <3
echt heel schattig zijn ze

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:14

Wat grappig, die hafjes heb ik ook zien staan in Lottum.

Wij hebben een pracht Welsh A hengstveulen met stamboek gekocht op die markt! :)

Mikey! <3
Afbeelding

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Haflingers van de paardenmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:17

Mijn haflinger merrie komt van de markt vandaan. Toppapier!
Wel een heel moeilijk karakter en wat trauma's waar je moeilijk doorheen komt door haar karakter.

Op de paardenmarkt is het gewoon echt een kwestie van geluk hebben en ook zelf goed en reëel kunnen kijken naar de paarden.