Dressuurhaflinger

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:42

Balen dat Iris nog steeds niet opknapt :(:) Ik hoop dat je snel terecht kunt op de kliniek.

En wat een supermooie prestatie voor een eerste start in het L1, goed zo dat je ze een poepie hebt laten ruiken!!

Ik heb net even bij de uitslagen gegluurd van het concours in Duitsland en zag dat Fiona met Cato 1e is geworden met gemiddeld een 7,8. Best een beetje trots op die twee <3

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:27

janouk schreef:
Arme Iris. :(:) ik hoop dat ze snel beter voelt.

Ik ben op de wereldtentoonstelling Haflingers in Oostenrijk. 700 haflingers lopen hier haha hele berg vol.
zo gaaf

Ik heb al diverse filmpjes en foto's voorbij zien komen, prachtig weer en het goud glimt je tegemoet. Mooi reservekampioenschap voor Adel, toch nog een beetje Achterhoeks want hij is in Winterswijk gefokt :D Geniet van je paar dagen vakantie!

suffie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:02

Hier ging ik in Ambt Delden finaal de fout in, ik dacht ook van huh. Maar je moet inderdaad even de hoefslag aantikken en dan bijna achterstevoren weer schuin de andere kant op. Wie het bedacht heeft.....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:12

Nappienap: Dat was dus een heel geslaagd weekend. Leuk om te lezen dat je er zelf zo tegenop zag en dat het zo goed is gegaan *\o/* Bevestigd maar weer dat je je Haf goed voor elkaar hebt!

Klasien: ik had het ook op FB gelezen. Echt zo ontzettend balen. Ik hoop dat je Iris met speciale ijzers nog wat verlichting kunt geven. Hoe gaat het nu met haar longen, want ik heb altijd begrepen dat zij haar beweging juist zo hard nodig heeft.

Wij hebben zaterdag concours in Vorden. Dressuur, bestgaand en cross-les. Ik hoop alleen dat mijn andere merrie dan al haar veulen heeft, anders gaat dit alles niet door. Maandag nog een ritje richting Renkum om een keer mee te doen met de oefencross op de Schalm. Ik wil in augustus graag meedoen met het NK crossen voor koudbloeden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:06

Klasien schreef:
Suffie, haar longen gaan op het moment erg goed! Ze heeft inderdaad haar beweging erg nodig. Heel dubbel dit. En extra lastig zo.

Dat is in ieder geval fijn om te horen/lezen! Ik duim dat de hoefsmid iets voor Iris kan betekenen en dat ze nog heel lang pijnvrij bij je mag zijn!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:13

Naapienaap schreef:
@ Suffie, is er bij jou al een nieuw leventje in zicht? Spannende tijden bij jullie.
Leuk cross les! Ik zit er ook over te denken om in Augustus mee te doen… maar heb nog nooit gecrossed.

Als je dit nieuwe leventje bedoelt: :j :j :j :j :j :j :j
[KS-ITP] Dunja van de Leemhorst (Don Carino du Bois x Lugato=rijpaard

Lijkt best een beetje op een Haflinger toch :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:19

Leuke merrie is Lynn, is ze een nakomeling van Lady?

Vandaag wedstrijd gehad in Vorden en hier een monsterscore bij elkaar gereden in het M2. Niet helemaal terecht, want Cato was wat drammerig omdat ze hengstig was, maar veel viel in de grijze zone's en daar had ik blijkbaar geluk mee. 1e Proef 215 punten en de 2e proef 189 punten. Ik was in ieder geval 1x eerste, maar ik ben niet bij de prijsuitreiking geweest omdat ik toen meedeed aan het bestgaand, hier zijn we 3e geworden. Als afsluiting meegereden in de crossles, dit was echt heel erg leuk en Cato had er erg veel zin in :):)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:51

Leuk hè om die nep-paarden achter je te laten! Gefeliciteerd met je mooie resultaten.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:37

Toen de familie Smeltink nog in Zutphen woonde, reed Karin Siegers haar. Toen ik mijn oude merrie nog had moest ik regelmatig tegen Karin en Lady strijden in de rubrieken exterieur en bestgaand. Lady is zo'n beetje hun stammoeder (geweest, ik weet niet of ze nog leeft) en heeft veel goeds gebracht. Omdat Lynn ook met een L begint, dacht ik al dat ze van Lady of van een dochter van haar was.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:26

Jammer van de punten Peelie, maar soms kan je gevoel totaal anders zijn dat wat de jury in het hokje ziet. Daarnaast wordt er natuurlijk al wel wat gevraagd in de M1 en zijn onderdelen als stelling, buiging, rechtgerichtheid en ontspanning belangrijke zaken die al best belangrijk worden richting het M2. Als ik nog denk aan jouw laatste filmpjes in het L2 dan heb je de oefeningen waarschijnlijk al prima onder de knie, maar moet jij nog werken aan de impuls en ontspanning, maar ook de kracht in de achterhand.
Gewoon thuis lekker verder oefenen, niet teveel willen en ook tijd nemen voor andere leuke dingen. Vergeet niet dat Nash nog hartstikke jong is!

@Over Lady van de Engelbertsweg: Een fijne merrie, pittig maar wel erg braaf met goede gangen!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:28

Janouk ook hier erg veel sterkte. Ik had je al een berichtje gedaan op facebook. Hoe gaat het nu met Janouk? Ga je er nog een maatje bij zoeken of heb je die fjord nog?

Klasien, ik hoop dat dit dè oplossing is voor Iris en dat je nog jaren pijnvrij bij je mag zijn!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:44

Fijn voor Janouk dat ze haar andere maatje nog heeft, al kan ik mij voorstellen dat ze Image mist. Gelukkig zijn dieren hierin vrij nuchter en gaan ze gauw weer over tot de orde van de dag: (vr)eten.
Wat betreft een spangenoot zal ik mijn ogen/oren open houden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:20

Mooie punten Kiddokids! En voor Tamara ook, wauw!

Wij hebben vanmorgen weer geoefend voor de Farm en Country Fair volgende week.
https://www.youtube.com/watch?v=RTzvvALM_3E

Cato heeft een lekker veelzijdig weekje achter de rug: zaterdag dressuur, bestgaand en cross-les in Vorden, maandag cross-les in Renswoude, woensdag voor de koets een collega opgehaald die met pensioen gaat, donderdag dressuurles, vrijdag springles en vandaag pas de deux. Heerlijk zo'n paard dat alles aanpakt <3 <3

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:48

Deze week rijden wij mee met de paardrij-4-daagse in Winterswijk. Dinsdagavond een ritje met de koets gemaakt met Cato, gisteravond en vanavond onder het zadel.

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:29

Vandaag een tijdperk afgesloten. Precies een jaar geleden werden we kampioen op de Nationale Tentoonstelling in het M2, vandaag onze laatste wedstrijd in het M2 gereden met een 1e en 2e plaats. Vanaf nu gaan we Z1 starten *\o/*

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:44

Mijn 1e wedstrijd in het Z1 staat gepland in Kootwijk, 12-13 september. Tussendoor nog een wedstrijd in Duitsland begin augustus, de zogenaamde "Oldie Cup" waarin we vorig jaar kampioen zijn geworden, dus onze titel gaan verdedigen en 16 augustus het NK eventing. Ik wil eigenlijk niet meer dan 1 wedstrijd per maand rijden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 05:48

Ach Mando, het komt vanzelf, samen meer ervaring opdoen en dan ga je in Kootwijk lekker knallen :D Ik vind het al heel stoer dat je zover bent gekomen, maar je wilt graag meer dus gaat het je ook lukken!

Peelie; Een heel andere Haf om te zien, je zit een stuk beter en dat zie je meteen in de beweging terug, toch zie ik je onderbenen ook nog graag een stuk naar voren. Persoonlijk houd ik alleen niet zo van de opmerking die Sanne maakt zo rond 7.30 min :o

Klasien; het zit je ook niet mee, ik wil je veel sterkte toewensen en een dikke knuffel voor Iris!!!!

Janouk; gefeliciteerd met deze mooie resultaten, Haffiepower *\o/*

Leonie; in welke klasse start jij tijdens het NK en volg je ook nog extra trainingen in Renswoude?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:08

Zojuist heb ik mij afgemeld voor het NK eventing koudbloeden in Renswoude, wat helaas niet doorgaat, maar is verplaatst naar Heerjansdam. Voor mij bijna enkele reis van 2 1/2 uur :( Dus mijn vakantieplanning ligt overhoop en toen ben ik maar eens gaan kijken of er die week nog leuke wedstrijden in de buurt zijn. Ik heb mij aangemeld voor de Z1 in Haaksbergen, we zien wel waar we stranden. Twee dagen achter elkaar, kan ik mooi ervaring opdoen %) %)

Hier viel het vandaag nog mee in de achterste hoek van de Achterhoek. Wel veel regen *\%/* en de paarden op tijd binnengehaald, want mijn stroomdraad ging in de buien naar de grond. Maar de regen hadden wij zo hard nodig, bijna 9 weken geen druppel gehad, alles is gortdroog en bruin/dor.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:01

Staat die van je zusje nog wel in de opfok? Mooie foto van de "1e" kennismaking, herkende ze elkaar nog?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:00

Lisette1987 schreef:
Ik heb net mijn startkaart met Lux aangevraagd :D

+:)+ +:)+ Leuk!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:46

Ziet er goed uit Miess18, fijn dat je paardje het zo goed oppakt en dat je er ruim de tijd voor neemt om hem er aan te laten wennen voordat je Z gaat starten!
Ik zag ook een mooie ruin van van Steenbergen voorbij komen, Welkom!

Zelf ben ik afgelopen vrijdag in Duitsland gestart met Cato. We gingen naar huis met 3 gouden en zilveren rozet, oftewel 3x 1e en 1x 2e. Zowel in het springen als de dressuur. Cato is in Duitsland blijven staan en vandaag is "kleine" Fiona met haar gestart in het springen, ze hadden volgens de uitslagen 1 balk en een heel snelle tijd. Niet in de prijzen, maar ik vind het knap voor een 11-jarige met een Haf die ze af en toe rijdt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:51

attie405 schreef:
Hoihoi!
Ik kom mij hier ook melden, leuk!!
Ik heb een 6-jarige haflinger ruin genaamd Atlantis van Steenbergen :)
Wij zijn nu één keer M1 gestart en hebben toen 1 winstpunt gereden.
Verder wisselen wij lekker af :D
Wij gaan binnenkort ook naar de koudbloed crossdag in Lelystad, zijn er nog meer mensen die hier aan meedoen?

[ [url=m/Inh5VD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappe Haflingers komen er hier trouwens voorbij!

Ik kwam dit topic tegen, misschien iets voor jou? [HA] van Steenbergen haflingers

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:36

Die Peelie boft maar, mooie sport daar in Aken!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:37

Veredus beschermers zijn heel erg fijn, ik heb drie paar compleet en wil niets anders meer. Tweedehands zijn ze ook goed betaalbaar te vinden. Ik koop sowieso veel 2e hands, vaak zgan en dan veel goedkoper. Die petrol hierboven afgebeeld heeft ook mijn voorkeur!

Vanavond voor de 1e keer Z1 gestart met Cato in Haaksbergen. Had er weinig zin in met al die nattigheid, maar wat ben ik blij dat ik ben gegaan. Heerlijk gereden en genoten dat Cato dit toch allemaal maar zo weer doet, weer twee winstpunten rijker met mooi jurycommentaar van Joyce Heuitink!! Morgenavond nog een keer, ik heb er nu al zin in :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:25

Hier valt het gelukkig mee met de nattigheid in de bodem, we hebben 84 mm gehad, maar de bodem was zo droog dat hij het prima kon verwerken.

Gisteren en vandaag concours en ook hier lag de bodem er prima bij. Bleek gisteren nog twee keer 2e te zijn geworden, leverde 70 euro op :$ :$ Vanavond weer een winstpunt erbij, gaat lekker snel zo, Z1 + 3 *\o/*